lub  Dołącz
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
Zadanie z matematyki klasa II szkoły podstawowej - to jest wiocha dla kuratorium
główna
Dodano: 20.09.2013, 21:44:49   przez: Gall Anonim
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 403  Zgłoś nadużycie
Ukryj komentarze(52)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
Tymon90kg
2013-09-21 05:39:20
Ocena: 35(glosow:43)-+
Pierwsze pytanie nie jest źle zapisane. Poprostu zjadł 0 ślimaków i dżdżownic.

krisu007
2013-10-25 07:22:26
Ocena: 0(glosow:0)-+
Nie liczy się treść, tylko fakt, że wydawnictwo za łapówke "wepchało" swoje ćwiczenia do obiegu w szkołach....

GanGstaRR
2013-10-02 11:46:13
Ocena: -1(glosow:1)-+
Co to w ogole za sformuowanie "pytanie zle zapisane" ?? Chyba "pytanie nielogiczne" jest wlasciwszym sformuowaniem.

desann123
2013-10-01 23:33:26
Ocena: 1(glosow:1)-+
Zrób głupi błąd,tłumacz jako rozwijanie u dzieci samodzielnego i logicznego rozumowania.

wojownik070707
2013-09-28 23:26:16
Ocena: 2(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez moderatora

mayday9
2013-09-28 00:18:35
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

avokadka
2013-09-27 17:55:38
Ocena: 2(glosow:4)-+
Ile jeszcze razy będziecie zamieszczać podobne treści. Zrozumcie wreszcie, że w nauczaniu początkowym,pojawiają się takie zadania, które określa się mianem CELOWO ŹLE SKONSTRUOWANE; CELOWO ŹLE ROZWIĄZANYCH; Zadaniem dzieci jest: dostrzeganie niedorzeczności i pułapek; korygowanie zadań tak, aby przybrały prawidłową formę. Celem takich ćwiczeń jest rozwój myślenia logicznego, zachęcenie dzieci do wspólnej pracy nad rozwiązaniem i dochodzenie do prawidłowego wniosku.

Piwera
2013-09-27 23:22:43
Ocena: 0(glosow:0)-+
dokładnie miałem to samo napisać tylko trochę gorszych słów użyć :)

bingo73
2013-09-27 09:58:59
Ocena: 0(glosow:2)-+
zadanie na sprawdzenie logicznego myslenia. Jak sie okazuje, rodzice oblewaja taki test .... a poxniej sie dziwimy, dlaczego u nas jest jak jest ... skoro glos maja ludzie nie zdolni do myslenia ....

MouseBreaker
2013-09-26 22:59:59
Ocena: 1(glosow:1)-+
Bo te grzyby to chalucynki i wszystko jasne :P

maugerr
2013-09-26 09:58:14
Ocena: 2(glosow:4)-+
Tymon90kg mylisz się, z treści zadania nie można wywnioskować, iż rzeczony Borsuk zjadł 0 ślimaków i dżdżownic. Nie ma podstawy by wysnuć takie rozwiązanie. Jedyna odpowiedź to taka, że Borsuk jest jaroszem więc zjadł grzyby i żołędzie w ilości niezbędnej do przeżycia podanej w treści zadania. SIADAJ PAŁA !!!!

ber11
2013-09-26 09:30:13
Ocena: 1(glosow:1)-+
A na podręczniki dla dzieciaka pół wypłaty trzeba wydać. ZA co człowiek płaci się pytam?

Sheik_Swiata
2013-09-26 08:53:18
Ocena: 5(glosow:5)-+
To są podchwytliwe pytania żeby dzieciaki czytały ze zrozumieniem.

lublin.mirosie
2013-09-26 08:48:37
Ocena: 1(glosow:1)-+
Powiem tak: mój syn wczoraj przyniósł identyczną kartkę z zadaniami. To jest taki test na inteligencję i niektóre dzieci próbowały rozwiązywać te zadania.

Hoshi
2013-09-26 00:36:45
Ocena: 3(glosow:5)-+
Takie pytania wprowadza się aby oduczyć dzieci schematycznego rozwiązywania zadań na zasadzie: "Są cyferki to je dodam i będzie dobrze" oraz rozwijać logiczne myślenie. Ile razy wam się zdarzyło popełnić błąd bo nieuważnie przeczytaliście zadanie?

raul1987
2013-09-25 22:16:22
Ocena: -2(glosow:2)-+
Przecież to nie są prawdziwe pytania, ludzie ile wy macie lat.

unity
2013-09-25 21:25:11
Ocena: 7(glosow:7)-+
krasnal po grzybkach załapał faze

drLOUBITCH
2013-09-25 20:54:48
Ocena: -1(glosow:5)-+
Czysty idiotyzm.

tyomex
2013-09-25 19:30:21
Ocena: 1(glosow:1)-+
Pytanie dobrze zapisanie, ale źle sformułowane.

diilgandzior
2013-09-25 19:08:18
Ocena: 1(glosow:1)-+
Krasnal lepszy niż Chuck Norris:)

badyluch
2013-09-25 17:22:20
Ocena: 2(glosow:10)-+
ja pieprzę. temat był poruszany już chyba milion razy. Tego typu zadania mają sprawdzić logiczne myślenie dzieciaka. Sprawdzają czy dzieciak nie jest debilem i nie spróbuje rozwiązać tych zadań. Ale co tam. podpisujmy jako "wiocha" samemu nie wiedząc o co chodzi...

cielak12345
2013-09-25 18:49:26
Ocena: -3(glosow:3)-+
"podpisujmy jako "wiocha" samemu nie wiedząc o co chodzi..." no bo właśnie wiocha jest taka, ze nie wiedzą, czyli jednak wiocha?

justean
2013-09-25 17:20:27
Ocena: -3(glosow:3)-+
Jeśli chodzi o pierwsze i czwarte ( o liściu dębu) zadanie to na bank jest rysunek do niego obok. Nikt nie dopuści do użytku książki z takim bykiem w treści! Może być rysunek, na którym widać, że na żołędziu siedzi 5 ślimaków a w grzybku są 3 dżdżownice. i wtedy zadanie ma sens. Z krasnalem i jego grzybami to może być literówka po prostu: zamiast 15 napisali 5 i już. Ale to już jest rola nauczyciela, aby zwrócić uwagę na błąd. Poza tym widać, że jest to ksero. stawiałbym tutaj na głupotę nauczyciela, który skserował dzieciom niekompletną kartę pracy (bez rysunków)

lublin.mirosie
2013-09-26 08:51:28
Ocena: 1(glosow:1)-+
nie ma rysunków, są to zadania sprawdzające inteligencję dzieci :)

rmaciej1983
2013-09-26 22:18:17
Ocena: 0(glosow:0)-+
Przecież pierwsze zadanie na pewno ma sens. Zjadł 0 ślimaków i 0 dżdżownic. Gorzej z tymi grzybami (zostało mu 5 - 7 - 3 = -5 grzybów :D).

Ingenue87
2013-09-25 17:19:33
Ocena: 3(glosow:5)-+
Nie bulwersujcie się tak. W tych zadaniach chodzi o to, żeby dziecko wskazało właśnie, czy da się je rozwiązać czy nie.

skowrone
2013-09-25 16:42:07
Ocena: 3(glosow:3)-+
Nie wydaje wam się, że do te pytania częściowo odnoszą się do obrazków lub innych danych znajdujących się na innej stronie w podręczniku? Widziałem podobne zdjęcie, że niby pytania idiotyczne a na poprzedniej stronie były obrazki, dzięki którym nagle pytania nabierały sensu. Ostatnie pytanie: ułożcie puzzle. Mają sobie ja manalować? Obstawiam, że muszą być do tego dodatkowe materiały. Napis u góry "Karta do tematu dlaczego dzień i noc". Pozdrawiam

hagen24
2013-09-25 16:26:04
Ocena: 3(glosow:3)-+
Bo to były takie specjalne grzybki i jak zjadł 3 to jeszcze ususzył 7 a później poszedł do Kubusia Puchatka i popili grzybki miodem.

gurool
2013-09-25 15:46:36
Ocena: 1(glosow:1)-+
tak to jest jak się przyjmuje do pracy ludzi po znajomości

Miodoslaw
2013-09-25 14:58:45
Ocena: 0(glosow:0)-+
Jak wpiszecie "Krasnal znalazł 5 grzybów" w wyszukiwarkę, to okaże się, że ludzie na portalach szkolnych zadawali to pytanie. Ale nic to! Ważne jest, czy mu smakowały, a najważniejsze jest to, czy nie zatruł się nimi!!!

HrabiaKretyn
2013-09-25 14:36:34
Ocena: 0(glosow:0)-+
Wszystko robione byle jak a takie podreczniki kosztuja kupe kasy. To i tak nic w porownaniu do ksiazek naukowych gdzie ceny rzedu 500zl za jedna sredniej grubosci ksiazke nie sa niczym dziwnym. Oczywiscie mozna isc do biblioteki ale nie zawsze jest to co nas interesuje a jak jest to zwykle stare wydanie co w przypadku np. IT oznacza czytanie o starych technologiach. W tym tyogdniu wydalem jakies 1500zl na ksiazki naukowe a nie kupilem jeszcze polowy potrzebnych mi ksiazek...I wez tu sie ucz...

Miodoslaw
2013-09-25 14:36:12
Ocena: 1(glosow:1)-+
Podajcie tytuł tego podręcznika!

dorkar
2013-09-25 14:15:35
Ocena: 2(glosow:2)-+
ale najważniejsze zadanie edukacyjne jest poprawne :"Ułóżcie jak najszybciej puzzle"

djmaciek
2013-09-25 12:45:41
Ocena: 1(glosow:1)-+
Ok, może ja wyjaśnię: 1. pytanie - pytanie nie zawiera informacji co do tego, ile dżdżownic i ślimaków zjadł Borsuk. Właściwa odpowiedź: nie wiadomo ile zjadł albo zjadł x. 2. pytanie - pytanie zawiera pobieżną sprzeczność odnoszącą się do liczby grzybów znalezionych i ususzonych, można to jednak poddać wykładni, że 7 z nich (z grzybów posiadanych, nie tylko znalezionych ) ususzył, a 3 zjadł (czyli nie jadł suszonych, bo czynność ta nie jest wskazana jako czynność po ususzeniu). Miał 10 grzybów zjadł 3, zostało 7 suszonych.

mlw1488
2013-09-25 13:21:16
Ocena: 0(glosow:4)-+
brawo, widze, ze jestes swiezo po lekcji.

Miodoslaw
2013-09-25 14:34:54
Ocena: 0(glosow:0)-+
Marnujesz się! Powinieneś pisać podręczniki! Hmmm... A może Ty jesteś autorem tego zadania?!?

alamakota1990
2013-09-25 14:37:00
Ocena: 5(glosow:5)-+
Co do pierwszego pytania masz rację, natomiast co do drugiego to pierwsze słyszę o takim rozumowaniu. Skoro, cytuję "krasnal znalazł pięć grzybów, siedem z nich ususzył, a trzy zjadł", to z logicznego punktu widzenia jest to fałszywa koniunkcja. Pierwsze zdanie jest prawdziwe, drugie fałszywe, więc cała koniunkcja jest fałszywa. Kluczowy dla zadania jest fragment "z nich" tzn. z tych pięciu grzybów, które znalazł, w zadaniu nie ma żadnej wzmianki, że posiada inne grzyby. Oczywiście chcąc rozpatrywać wartości logiczne zdań trzeba przyjąć, że krasnale istnieją:-) ale to już

alamakota1990
2013-09-25 14:41:04
Ocena: 0(glosow:0)-+
Ale to już szczegół :-)

djmaciek
2013-09-25 15:27:45
Ocena: 1(glosow:1)-+
pierwsze slyszysz, bo z góry przyjąłeś ekstensjonalnośc tej wypowiedzi, a takie założenie z zadania nie wynika. Można więc przyjmować różnorodne rozwiązania, nawet błąd w druku, ale to już szczegół ;)

alamakota1990
2013-09-25 16:33:32
Ocena: 0(glosow:0)-+
@djmaciek Ok, przyjmuję Twoją argumentację, choć się z nią nie zgadzam. Nie ze względu na brak uzasadnienia merytorycznego, raczej dlatego, że podane przez Ciebie rozumowanie jest nieadekwatne do środków percepcji 8-9 latka, nie będzie on roztrząsał cech formalnych czy właściwości struktury zdaniowej, raczej skupi się na treści a raczej jej niekompletności w stosunku do postawionego problemu, stąd jego odpowiedź, gdybym był nauczycielem, uwzględniłbym jako poprawną, dodając adnotację, że z treści zadania nie sposób udzielić poprawnej odpowiedzi.

ferdaI
2013-09-25 11:47:57
Ocena: -7(glosow:7)-+
komentarz usunięty przez moderatora

ewapotocka
2013-09-25 11:44:27
Ocena: 1(glosow:3)-+
To chyba wiocha dla ministerstwa bo to ono dopuszcza podręczniki do użytku szkolnego. A może też dla nauczyciela, że wybrał taki, a nie inny podręcznik. Podręczniki nie są narzucane z góry. Zadaniem kuratorium jest jedynie nadzór nad szkołami.

stasikr22
2013-09-25 12:36:48
Ocena: 1(glosow:1)-+
W życiu jest wiele takich pytań. Takie zadanie uczy że należy czasem pomyśleć co można zrobić, a kiedy sobie odpuścić.

strzala2882
2013-09-25 11:34:58
Ocena: 4(glosow:4)-+
ja bym zadal te pytania z krasnalem ministrowi oswiaty.

LeSaux
2013-09-25 11:07:33
Ocena: 5(glosow:5)-+
To ostatnie pytanie to tak jakby o polskim budżecie.

lsh360140
2013-09-25 10:13:00
Ocena: 7(glosow:15)-+
Któryś raz pojawia się podobne zdjęcie i po raz kolejny trzeba uświadamiać naprawdę głupich ludzi że tak zapisane pytanie ma na celu zmusić dziecko do myślenia i odpowiedzieć że "Borsuk nie zjadł ślimaka i dżdżownicy". Gratulacje dla tych co akceptują wrzucenie na główną

elpredatoro
2013-09-25 11:22:46
Ocena: 1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

lsh360140
2013-09-25 13:28:25
Ocena: 0(glosow:0)-+
Za mało danych żeby obliczyć ;) nie wiemy przecież ile grzybów miał w doomu zanim przyniósł te 5 :)

Bajabanger
2013-09-25 10:07:00
Ocena: -2(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez moderatora

Tymon90kg
2013-09-21 05:39:20
Ocena: 35(glosow:43)-+
Pierwsze pytanie nie jest źle zapisane. Poprostu zjadł 0 ślimaków i dżdżownic.

FelekJestem
2013-09-25 20:52:33
Ocena: 0(glosow:0)-+
A skąd wiesz? Może jadł między posiłkami? :>

mikmas
2013-09-25 20:57:46
Ocena: 0(glosow:0)-+
Czy skoro nie napisali, że nie oddychał to przez cały dzień wchłonął 0dm^3 tlenu?

malakuku
2013-09-21 00:01:28
Ocena: -2(glosow:6)-+
gratuluje dzieciakowi rozsądku.swoją szosą-nauczyciel nie widział co zadaje swoim uczniom?
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  TVN masakruje Dudę Dudą
  •  Jego ekscelencja, Pan Prezydent
  •  Energia droga, ludzie płacą coraz więcej. Gdzie są miliardy z ETS
  •  Tylko tu zostawię
główna
Dodano: 17.07.2018, 17:59:52   przez: Stefaanek76
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 57Skomentuj (20) | Zgłoś nadużycie

kawusia facebook hopaj

Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

FIREFOX:0