Ukryj komentarze(37)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
Łowca
valdizet
2014-03-22 23:19:05
Ocena: 5(glosow:5)-+
Zadania oznaczone wężem są nie do rozwiązania - dzieci mają to stwierdzić. Ćwiczenie logicznego myślenia. Wiochą jest po raz tysięczny wstawiania zdjęć taki zadań...
marcino75pl
2014-03-23 20:07:54
Ocena: -2(glosow:10)-+
łysy konrad kupił 3 zgrzewki nalewki,po 4 flachy w jednej paczce,ile musiał obrobić gwizdków za biedrą ,żeby kupić towar?
JohnMilton
2014-03-23 21:51:06
Ocena: 1(glosow:7)-+
@marcino75pl, marnujesz się tu. Załóż bloga i tam pisz. Wprawdzie niewiele masz do powiedzenia, ale na pewno znajdą się chętni, którzy przeczytają o Twoich doświadczeniach z wypraw do Biedronki.
marcino75pl
2014-03-24 07:06:29
Ocena: 2(glosow:2)-+
ty wujek dobra rada w temacie wypraw do biedronki, to możesz z ferdalem podyskutować .
JohnMilton
2014-03-23 16:24:18
Ocena: 1(glosow:1)-+
A teraz zadanie (bez węża) dla wszystkich znawców matematyki, które widziałem w podręczniku dla klas VII. "Obliczyć objętość bryły, jaką tworzy sześcian obracający się wokół swojej przekątnej". Nie trzeba podawać wyniku, wystarczy powiedzieć, jaka bryła powstaje w wyniku takiego obrotu. Czekam na odpowiedzi do wieczora.
BoaKrztusiciel
2014-03-23 18:04:30
Ocena: 1(glosow:5)-+
Podstawówka kończy się na VI klasie, ale miało być bez węża, więc nie powinno mnie tu być;)
JohnMilton
2014-03-23 19:25:36
Ocena: 0(glosow:2)-+
Boa, za moich czasów nie było gimnazjum, więc Ty nie kręć, tylko spróbuj sobie wyobrazić tę bryłę. A raczej: kręć sześcianem w wyobraźni i powiedz, co widzisz.
JohnMilton
2014-03-23 21:56:37
Ocena: 0(glosow:2)-+
Pora na odpowiedź. Powstała bryła składa się z dwóch stożków połączonego kawałkiem hiperboloidy obrotowej. Jej dla sześcianu o boku a objętość V = pierwiastek z 3 * pi przez 3 * a do potęgi 3. Obliczenia nie są skomplikowane, ale do ich przeprowadzenia wymagana jest znajomość rachunku całkowego. PS Autorzy podręcznika (dla 14-latków) nie podali rozwiązania ani odpowiedzi, więc mogę tylko zgadywać, że wydawało im się, że chodzi o dwa stożki.
JohnMilton
2014-03-23 22:31:51
Ocena: 1(glosow:1)-+
@dagmik, wyszło Ci inaczej? Prawdopodobnie dlatego, że dałaś złe granice całkowania.
BoaKrztusiciel
2014-03-24 17:45:57
Ocena: 1(glosow:5)-+
Yyy aha. Równie dobrze mogłeś napisać wspak albo po chińsku. Tyle samo bym zrozumiała;)
Dave2024
2014-03-23 10:55:26
Ocena: -1(glosow:1)-+
Następny skończony idiota, który swą matematyczną edukację zakończył na I poziomie edukacyjnym (albo i nie). Zadanie banalnie proste, bardzo ważne w procesie matematycznej edukacji dzieci (i nie tylko). Jeśli ktoś nie potrafi rozwiązywać tego typu zadań, to gratuluję głupoty. Powiedzcie mi dlaczego afiszujecie się ze swoim matematycznym debilizmem?
JohnMilton
2014-03-23 16:15:12
Ocena: 0(glosow:0)-+
@Dave2024, nie nadymaj się tak - jeśli ktoś nie wie, co oznacza ten wąż przy numerze zadania (a nie jest to oczywiste) to może wyciągać najróżniejsze wnioski.
JohnMilton
2014-03-23 22:46:15
Ocena: 0(glosow:0)-+
@Dave2024, współczesny podręcznik do szkoły podstawowej widziałem tylko na tym zdjęciu, ale nie zauważyłem na nim wykazu oznaczeń. Nie zauważyłem albo mnie to przerosło.
JohnMilton
2014-03-23 00:00:51
Ocena: 0(glosow:2)-+
I kolejna wiocha dla tegoż edytora. Jeśli nie można (z oczywistych przyczyn) użyć w komentarzu znaku "mniejsze niż", to powinien dać taką możliwość przez wpisanie "<". A tu ni tak, ni tak. Wiocha!
JohnMilton
2014-03-22 23:29:16
Ocena: 1(glosow:1)-+
@valdizet, dzięki za tę informację o wężu - nie wiedziałem tego! Chodzi o to, by dziecko wytłumaczyło inaczej niż "nie umiem" albo "nie da się", dlaczego nie można rozwiązać tego zadania?
JohnMilton
2014-03-22 23:38:07
Ocena: 1(glosow:1)-+
@valdizet, jeszcze raz dzięki za informację.
JohnMilton
2014-03-22 23:21:50
Ocena: 1(glosow:3)-+
Stawiając na 24zł posiłkowałem się tą wskazówką, a raczej odgadnięciem, co miał na myśli autor podręcznika, bo na pewno nie to, co napisał. Po pierwsze, w matematyce zakres określany jest dwiema liczbami. Po drugie, zakładając, że chodzi o zakres , to spełniają go np. liczby 12 i 29. Wprawdzie wynik (348) nie leży w tym zakresie, ale nigdzie nie jest napisane, że ma leżeć (wbrew temu, co się autorowi wydawało).
JohnMilton
2014-03-22 23:32:12
Ocena: 0(glosow:0)-+
valdizet, czytamy to samo i ja to rozumiem jako "mnożenie liczb w zakresie 30", a Ty to rozumiesz jako "mnożenie liczb, których iloczyn jest w zakresie 30". PS Ja bym napisał "... z zakresu"
JohnMilton
2014-03-22 23:35:34
Ocena: 1(glosow:1)-+
@aldizet, druga sprawa: dlaczego poprawnym wynikiem miałoby być 3zł (12*0.25zł), a nie 3.60 (12*0.30zł)? Jeśli jest 12 par skarpet, cena jest całkowita, a wynik ma być mniejszy od 30zł, to w grę wchodzi wyłącznie 12 i 24.
JohnMilton
2014-03-22 23:52:03
Ocena: 1(glosow:1)-+
@valdizet, racja - nie spojrzałem na to z tej strony. PS A uczą jeszcze w szkołach, że 12 to jest tuzin? Bo wiesz, na tuziny kiedyś wszystko było tańsze, więc może i 2zł być poprawne. PPS To straszne, gdy człowiek musi uwzględniać stan czyjejś wiedzy by rozwiązać banalne zadanie - stąd mój podziw dla nauczycieli.
JohnMilton
2014-03-22 23:58:08
Ocena: 1(glosow:1)-+
I jeszcze jedno! Wiocha dla wioskowego edytora komentarzy, bo wyciął mi "<0,30>".
JohnMilton
2014-03-22 23:06:48
Ocena: 1(glosow:1)-+
24 zł.
JohnMilton
2014-03-22 23:24:31
Ocena: 0(glosow:2)-+
Lucy, wynik mnożeń w poprzednim zadaniu nie przekraczał 30zł. Dodatkowo założyłem, że mnożenie przez 1 będzie zbyt banalne, a przez liczbę niecałkowitą zbyt trudne.
Dave2024
2014-03-23 11:02:57
Ocena: 0(glosow:0)-+
@JohnMilton, mnożenie przez liczbę naturalną chyba nie jest zbyt trudne :P. Poza tym ewidentnie jest to podręcznik dla klas początkowych (poznają jedynie liczby naturalne, na co wskazują zadania widoczne na zdjęciu). Rozumiem, że chodziło Ci o liczby wymierne, które dzieciaki poznają w II etapie edukacyjnym lub niewymierne, które pojawiają się w III etapie edukacji.
JohnMilton
2014-03-23 16:13:22
Ocena: 0(glosow:0)-+
@Dave2024, chcesz porozmawiać ze mną o tym, czym są liczby niecałkowite? Nareszcie zapowiada się jakaś dyskusja z sensem! Twój ruch! PS Oczywiście, może się okazać, że nie przeczytałeś dokładnie tego, co napisałem i wtedy nici z dyskusji.
główna
Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
.: Kontakt z nami :.
.: Regulamin strony :.
FIREFOX:0