lub  Dołącz
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
Ale proponuję też ZUS zamiast KRUS
główna
Dodano: 11.02.2015, 20:04:45   przez: falk87
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 253  Zgłoś nadużycie
Ukryj komentarze(151)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
quguar
2015-02-11 21:19:21
Ocena: 31(glosow:43)-+
A ja proponuję KRUS dla wszystkich :)

sitquo
2015-02-17 18:56:24
Ocena: 2(glosow:2)-+
Fakt KRUS mniej kradnie, po czterdziestu latach płacenia krusu można dostać 600pln emerytury. A po tylu latach z ZUS 1100. Tylko do ZUS płaci się więcej. Nie ważne gdzie i tak nas okradają

unimog8
2015-02-14 17:27:16
Ocena: 1(glosow:1)-+
wiecie do czego służy ciągnik debile do roboty człowiek na wsi zapierdala całe życie na maszyny i na to żeby taki miastowy miał co żrec i pic niewijedzie nigdzie tylko zapierdala to wy zamiast tępaki pomóc i obalić tych złodziei to wypisujecie żeczy o których nie macie zielonego pojęcia żeby was wrzystkich byłych komunistów złodziej

kuba17061986
2015-02-14 09:54:30
Ocena: 2(glosow:2)-+
pi3rdolon@@ ciemnota zaściankowa. Gnoje uczyć się do matury albo na testy gimnazjalne a nie debatować nad sytuacją w kraju na którym wam nie zależy i nierozumiecie co się dzieje

magda713
2015-02-14 00:26:48
Ocena: 0(glosow:0)-+
Tępaku od ZUSU rząd nas okrada , kim jesteś że trzymasz ich stronę?

izabea
2015-02-13 22:57:24
Ocena: 1(glosow:1)-+
Podsumowując....... Jeżeli media powiedzą że w gów.ie jest witamina C i zwalcza raka i inne choroby to też będziecie wpier.alac????????????? Nie ma o co się kłucic!!! Wszyscy jesteśmy równi!!!!! Żyjemy w takich czasach a nie w innych nasze poprzednie pokolenie wybrało taki ustój a nie inny!!!sry

anaana1988
2015-02-13 22:55:53
Ocena: 0(glosow:0)-+
Nie wiem ludzie na jakim świecie wy żyjecie. Wszyscy powinniśmy wyjść na ulicę a rolnicy mają do tego jak największe prawo. Ale wy miastowi widzicie tylko to co wam pasuje. Chcecie żeby polskie rolnictwo umarło proszę bardzo będziecie wper... żarcie z zachodu i płacić za nie 2 razy tyle co teraz. I wtedy może wy zaczniecie orać ziemię w osiolka i zobaczymy jacy będziecie mądrzy. Wszystkim jest źle ale w ostatecznosci bez butów można się obejść ale czy bez chleba?

izabea
2015-02-13 23:04:52
Ocena: 0(glosow:0)-+
Patrząc w historię świata..... Prosty przykład- Kuba. Ludzie na wyspie robią sobie ogródki na dachach żeby za przeproszeniem mieli co wpier.alac, bo stany narzuciły embargo na żywnośc. Niby kraj komunistyczny ale to też są ludzie!!!! Więc zanim inni coś napiszą głupiego to niech to najpierw przemyślą..

izabea
2015-02-13 23:15:29
Ocena: 0(glosow:0)-+
Ado wychodzenia to bym się zastanowił... Komentarz pod dołem.....

robo262
2015-02-13 22:15:08
Ocena: -2(glosow:2)-+
świnie to tam strajkowały w traktorach za 150 tyś bo nie mają na chleb

izabea
2015-02-13 22:28:45
Ocena: 0(glosow:0)-+
A ty jaki masz samochód? Masz go na dojazd do pracy? Czy dla zarobku?

przemek5d
2015-02-13 16:08:43
Ocena: 2(glosow:2)-+
,,ludzi głupich jest więcej niż madrych" JKM niema sensu się spierać z wami. Ja popieram górników i rolników a wy sobie wierzcie w te dopłaty 15-stki i ciągniki warte miliony

sebek110974
2015-02-13 19:08:26
Ocena: 1(glosow:1)-+
No i co na to powiesz, mam dwóch zaprzyjażnionych rolników rok w rok na polu ok 50000 szt kalafiora i dla sportu parę drzewek z czereśnią i prawdziwą drobną węgierką jeden jeszcze towar wozi Żukiem drugi trochę nowszym transitem mają w dupie unię traktory za setki tysięcy zero stresu a jak kalafior rośnie to jadą na rybki da się???

mohito666
2015-02-13 15:20:52
Ocena: 1(glosow:5)-+
Ci którzy nie rozumieją tego strajku po prostu gówno się znają na rolnictwie !!!!!!!! Dziękuje nie pozdrawiam

spacz
2015-02-13 15:44:19
Ocena: 4(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez moderatora

przemek5d
2015-02-13 15:54:59
Ocena: 1(glosow:1)-+
Bo w Polsce ważne żeby sąsiad niemiał lepiej. A jak się jeszcze ciemnej masie wmówi że Unia daje miliony dopłat a górnik niema co z pieniędzmi robić tyle ma dodatków...

spacz
2015-02-13 16:21:37
Ocena: 2(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez moderatora

izabea
2015-02-13 22:40:32
Ocena: 0(glosow:0)-+
Spacz!!! Jesteś najmądrzejszy z tych wszystkich ludzi którzy wypowiadają się na temat nie mając żadnego pojęcia o niczym!! Nie są pielęgniarkami, górnikami, rolnikami, pracownikami produkcji, kolejarzami, właścicielami firm i bankowcami (z czego 90 % to kapitał zachodni). Tylko ludźmi z którymi nie da się rozmawiac ponieważ zmanipulowani przez PSL SLD PO NP PIS itd. Mają zakodowane że wszyscy są źli a tylko oni mają rację!!! To choroba 21 wieku!!!! Schizofrenia.

izabea
2015-02-13 14:06:29
Ocena: 1(glosow:1)-+
W historii wszelakie rewolucje, strajki itp kończyły się ofiarami w ludziach a w skrajnych przypadkach nawet i wojną. Chyba nie chcemy żeby nasze dzieci zamiast chleba trzymały karabin:(

izabea
2015-02-13 13:58:06
Ocena: 2(glosow:2)-+
Odnośnie ciągników to w proteście brały też udział stare przeżyte dziadki ale... Umówmy się że nie jesteśmy krajem 3-go świata:) Nikt już chyba nie jeździ fiatem 126 p ani tzw "kantem". Ceny ciągników niestety windują producenci licząc na "dofinansowanie" z UE. Mało kto wie że na rolnika też związku z tym są nałożone liczne "nakazy i zakazy". A niestety polskie firmy produkujące ciągniki już nie istnieją lub są na skraju bankructwa typu URSUS. Nie kłucmy się między sobą bo niestety sytuacja w naszym kraju przekłada się na nas wszystkich, bo w historii zawsze kończ

manga231
2015-02-13 13:32:10
Ocena: 1(glosow:1)-+
Ale ciągniki mają pierwsza klasa

izabea
2015-02-13 11:37:42
Ocena: 3(glosow:3)-+
Czytając wszystkie komentarze, przemyślcie dla czego wszyscy skaczecie sobie do gardeł. Nie sądzicie że komuś zależy na tym żeby skłucic całe społeczeństwo (propaganda TV)? Rolnik na mieszczucha, mieszczuch na rolnika, pielęgniarka na górnika itd itp!!!! Ogarnijcie się wszyscy!!! Po prostu znowu chodzi tylko o to żeby znowu ktoś do żłobu się dorwał!! Historia zna takie przypadki (Wałęsa, Lepper, Mikke i dużo by jeszcze wymieniac). Tu tylko winny jest rząd anty polski.

bierut1
2015-02-13 13:25:15
Ocena: 0(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez moderatora

spacz
2015-02-13 15:42:03
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

gufix2
2015-02-13 10:36:47
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

saviola1
2015-02-13 07:30:24
Ocena: 1(glosow:7)-+
to takie pierd**e tylko... zauważcie czym Ci "rolnicy" jeżdżą na te protesty i blokady. Widzieliście tam jakiegoś starego, ubogiego, ale dobrego ciapka? Bo ja mimo iż się przyglądałem to ni cholery. To nie biedny szary rolnik krzyczy i plącze ze mu źle bo taki sobie poradzi, ciężko i z bólem ale da rade, za to te bogate ścierwa to już nie... i to robi najwięcej krzyku

spacz
2015-02-13 15:40:20
Ocena: 0(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez moderatora

mohito666
2015-02-13 18:39:28
Ocena: -1(glosow:1)-+
Widać że gówno się znasz frajerze więc się nie wypowiadaj

mohito666
2015-02-13 18:40:37
Ocena: 0(glosow:2)-+
Oczywiście do tego ścierwa saviola1

kejdzi
2015-02-13 06:33:05
Ocena: -2(glosow:2)-+
Rolinicy, którzy mają 3 hektary ziemi w 5 kawałkach, jedną krowę i 2 świnie nigdy nie będą zarabiać. Ale już taki, który ma 50 da sobie radę. Płaci KRUS, nie płaci podatków... stare ursusy i zetory mają chłopi małorolni, którzy trwają uparcie przy swoim małym kawałku ziemi.

saviola1
2015-02-13 07:52:01
Ocena: 1(glosow:7)-+
chcesz mi wmówić ze taki rolnik co ma 5 hektarów ziemi tam płacze i skacze i strajkuje bo mu źle? trwają uparcie przy swoim kawałku ziemi to dowaliłeś teraz kolego. Bo to właśnie Ci "chłopi małorolni" mimo tych swoich 5 hektarów trwają i dają rade! Oni nie płaczą ze im mało pieniędzy ze nie maja na ropę, ze niskie ceny żywca idp. Pewnie ze ich to dotyka ale dają rade i za to trzeba ich podziwiać i dziękować za ich prace. A nie tym cipką co maja kasy i ziemi jak lodu i plączą ze im źle i mało bo przecież tacy są biedni.. nie jeżdżą ciągnikami za 300k zł, nie stać ich na ropę i w ogolę

kary1977
2015-02-12 23:00:01
Ocena: 7(glosow:9)-+
Powiem tak: w tej chwili na papierze Polskie rolnictwo wygląda coraz lepiej i przynosi coraz większe zyski tylko,że.... nie rolnikom

quguar
2015-02-13 00:34:19
Ocena: 0(glosow:0)-+
Ja bym to ujął inaczej. Profity popłyną do związkowców :)

gozdzik88
2015-02-12 22:44:24
Ocena: 3(glosow:3)-+
co oni pie.dola jak trzoda się nie zna na polityce??????? a kto siedzi w rządzie?

spacz
2015-02-12 22:57:17
Ocena: 1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez moderatora

mlynekwegla
2015-02-12 22:32:38
Ocena: -2(glosow:2)-+
DEBILIZM I PROPAGANDA

spacz
2015-02-12 21:27:29
Ocena: 3(glosow:5)-+
komentarz usunięty przez moderatora

robroy1976
2015-02-12 21:20:34
Ocena: 0(glosow:4)-+
A te Wasze tanie jabłka,pomidory i papryka to gdzie? bo rekompensaty dostaliście;)

BomV
2015-02-12 23:04:11
Ocena: -2(glosow:2)-+
30% kosztów czy tam ileś to jest rekompesata? za co za paliwo a gdzie resta nawozy i inne?

DkNG
2015-02-13 03:49:11
Ocena: 0(glosow:2)-+
typowy rolnik - dostał ni stąd ni zowąd 30% ale i tak mu źle... jakby 100 dostał też by płakał bo to tylko zwrot kosztów a zarobek gdzie?

BomV
2015-02-13 20:17:12
Ocena: 0(glosow:0)-+
chodź do roboty i jak dostaniesz tylko zwrot za paliwo wyjeżdzone i za zniszczone buty to wtedy będziemy mogli rozmawiać aaa i chodz tak przez rok potem możesz się tu wypowiadać bo najpierw trzeba miec troche pojęcia a potem biadolić

Ogrodnik1985
2015-02-12 20:35:14
Ocena: 2(glosow:10)-+
Jestem rolnikiem nie traktujcie nas jak darmozjadów. Bo jak jedzenia zabraknie np konflikt z Rosją to na ,,wiochę ''pójdziecie a tam jedzonka nie będzie bo rolnik sprzedał fenda i robi drogi (tak jak pewna pani sugeruje). zus dla rolnika to nie problem bo na Zachodzie płacą ale np mogą sprzedać sery chleb wino bimber wędlinę i wszyscy zadowoleni. walczmy o lepsze Zycie

rozzi505
2015-02-12 20:16:30
Ocena: -1(glosow:5)-+
a po drugie to ciągnik za 200 tys będzie służył mi moim dzieciom i może wnukom!!!! kup samochód i trzymaj go 30 lat!!!!

kejdzi
2015-02-12 20:29:39
Ocena: -2(glosow:12)-+
buehehehehe bo padnę zaraz... Jak się skończy okres karencji to pozbędziesz się twojego ciągnika za 200 tys i kupisz sobie nowy z nowej dotacji z UE

gufix2
2015-02-12 20:37:30
Ocena: 3(glosow:7)-+
pokazali te lepsze ciągniki w tv, ale starych c-330, c-360 to już nie. Propaganda w tv sie udała. Nie korzystałem z dotacji unijnych,pierwsze ciągniki 360tke i zetorka 80tke mam po ojcu. Kupiłem 30sto letniego fergusona którego sam wyremontowałem, ruskiego kirowca do którego sam przełożyłem silnik od volvo fl7. Kupuje trupy po pare tyś i robie z nich lalki bo nie mam sumienia pakować moje dzieci w kredyt który jeszcze one będą spłacać

radek6544567
2015-02-12 21:20:26
Ocena: -2(glosow:2)-+
Hehe Fendt za 200tyśiecy żarty . Fendt to najlepsze ciągniki na świecie. Za 200tyś nie kupisz małego (Fendzika)

rozzi505
2015-02-12 20:13:34
Ocena: 0(glosow:4)-+
a płacisz ku..tasi..ie za swój ZUS ci człowiek któremu w du//p..e włazisz???

Ezo990
2015-02-12 19:32:03
Ocena: -5(glosow:11)-+
NIE ROZUMIE TEGO STRAJKU ROLNIKÓW...PŁACĄ KRUS I TO SĄ GROSZOWE SPRAWY W PORÓWNANIU Z ZUSem DOSTAJĄ POKAŹNE DOPŁATY,KUPUJĄ NOWE MASZYNY CIĄGNIKI,PRZED KAŻDYM GOSPODARSTWEM,DOMEM,BUDYNKAMI GOSPODARCZYMI KOSTKA ZAŁOŻONA (o dziwo dostają 50% zwrotu itd itp..MÓJ SĄSIAD NIEJAKI GOSPODARZ WIELKI ZAJMUJĘ SIĘ TRZODĄ CHLEWNĄ I ŚMIEJĘ SIĘ KAŻDEMU W TWARZ OPOWIADAJĄC ŻE TAK DOBRZE JESZCZE NIGDY NIE MIAŁ JEDNYM SŁOWEM LUKSUS I POGARDA DLA UCZCIWIE PRACUJĄCYCH ZA MINIMALNĄ STAWKĘ ECH POLSKO

gufix2
2015-02-12 19:40:23
Ocena: 0(glosow:4)-+
skad masz takie wiści to ja nie wiem,tak dobrze jeszcze nie było świnia po 3zł. podstawowy krus to 400 + od obszaru gospodarstwa za dzieci też sie płaci ubezpieczenie, dopłaty raz w roku z czego większość na dalszą uprawe w przyszłym sezonie lub dzierżawe. A te wielkie chawiry w mojej okolicy to tylko miastowi pobudowali żeby mniej płacić

BomV
2015-02-12 23:08:25
Ocena: 0(glosow:0)-+
nie powiedziałeś tylko ze to sytuacja z przed 10lat a ten gość ma już 60lat lub mówi to syn tego gosp. który ma wszystko na tacy, i nie zyje z samej trzody tylko z innych różnych zeczy charuje 7 dni w tyg po 12 godzin to nie ma problemu tak można żyć

gufix2
2015-02-13 11:23:18
Ocena: 0(glosow:0)-+
a ty uważasz że to wszystko samo sie robi, że jak sie już ma to sie leży ku..sem do góry.

kuba17061986
2015-02-12 19:01:45
Ocena: 1(glosow:9)-+
kto wam ciule broni przejść na krus kupować ziemię i droga otwarta. Dzięki rolnictwu wszystko się kręci oni sprzedają do skupów, skup do churtowni, churtownia do sklepu, sklepowa kasuje wypłatę wyda na ciuchy gazey i inne pierdoły do tego transport wszystko opodatkowane jest na policję wojsko szpitale wielmożnych rządzących ale dla was to tylko rolnik ma zarobek. Myśleć troche tępe chu@@je o kraju a nie ulegać telewizji ktora pokarze to co chce i manipuluje nami

tornado098
2015-02-12 20:21:38
Ocena: 0(glosow:4)-+
dokładnie w pelni sie zgadzam jednak podly rząd nastawia jedne grupy społeczne przeciwko innym rolnik w dotacjach otrzymuje tylko czesc pieniedzy kture wczesniej zapłacił w postaci podatku rolnego vatu akcyzy czyli dotatje to jego pieniadze nie pajacujmy skoro rzad do wszystkiego dopłaca to pytam z czego jeszcze zyje no i krus nie znam rolnika ktury ma wiecej jak 1000 zł emerytury renty wzasadzie nie istnieja bo trzeba sprzedac ziemie a w zus nie znam osoby co miala by mniej emerytury a renty wyplacane na potege i cholenderne dotacje do zus

Grabek45r
2015-02-12 21:14:04
Ocena: -2(glosow:2)-+
rzad lubi kierować taka masa jaka się źle wypowiada o ludziach dających im pożywienie wieszaczek z nich na pewno myśli dalej ze wszystko jest z torebki a rolnicy tylko z Unii dotacje dostają i lezą przed telewizorem

psychofuck
2015-02-12 18:51:26
Ocena: -4(glosow:8)-+
W Polsce nie ma rolników, w Polsce są chłopi. I tyle w temacie.

saderwa
2015-02-12 21:03:49
Ocena: 3(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez moderatora

BomV
2015-02-12 23:10:18
Ocena: -3(glosow:3)-+
a ty jesteś frajerem który robi pod jakimś biznesmenem

gufix2
2015-02-12 18:41:31
Ocena: 5(glosow:5)-+
Co za debile, sprowadzając żywność z zagranicy to tam się zostawia pieniądze i państwo traci. Kupując na miejscu, pieniądze dalej w obrocie. Lepiej kupować przenawozowane, napakowane antybiotykami jedzenie. dopłaty za naszą zachodnią granicą są dużo większe, to i więcej kasy na nawozy mają(pole tam jest białe od nawozów) byki traktuje się anabolami, za to nasi biedniejsi co nie mają tyle na te cuda to i jedzenie zdrowsze

malutki773
2015-02-12 18:35:51
Ocena: 0(glosow:4)-+
A kto te trzodę wybrał ????????? Bez obrazy szczerze ???? Ja od lat popieram i głosuje na SLD

saderwa
2015-02-12 18:12:44
Ocena: 1(glosow:7)-+
komentarz usunięty przez moderatora

BomV
2015-02-12 23:12:33
Ocena: 0(glosow:2)-+
a ty buraku dlaczego nie jeździsz fiatem 126p tylko mercedesem??? to dlaczego rolnik który obrabia 100ha lub wiecej ma jeździć zgrzytem na 10tysięcy? masz pojęcie ile wgl trzeba się narobić aby 100ha obrobić?

nevermore11
2015-02-12 17:53:41
Ocena: 1(glosow:5)-+
Proponuję górnikom i rolnikom rzucić to wszystko w cholerę i iść do pracy na kasie w supermarkecie, bo oni chcą okraść m.in. ludzi, którzy zarabiają najmniej, ale pracują uczciwie na wolnym rynku.

gufix2
2015-02-12 19:35:01
Ocena: -2(glosow:2)-+
a wiesz skąd sie bierze jedzonko które pózniej przechodzi przez te kase, taka prawda wszystko sie zaczyna na polu lub oborze. Wszystko ma swój początek, ale jeśli wolisz marcheke z chin lub 50letnią świniw z rosji to twoja sprawa

nevermore11
2015-02-12 20:15:37
Ocena: 0(glosow:4)-+
Nikt nie broni rolnikom i górnikom pracować, ale nie można pozwolić, by dopłacało do nich całe społeczeństwo (w tym najbiedniejsi). Czy moralne jest, aby sprzątaczka czy kasjerka z supermarketu dopłacały do rolnika, który zarabia wielokrotnie więcej od nich? Dość okradania społeczeństwa, komuna się skończyła!

gufix2
2015-02-12 20:55:30
Ocena: -2(glosow:2)-+
facet a napisz mi skąd masz takie informacje że wielokrotność spąrzataczki czy tam kogoś innego. zanim zaczniesz się wypowiadać na temat o którym wiesz tyle co zjesz to poczytaj dowiedz się czegoś, a nie czerpiesz wiadomości z tvn czy wyborczej

BomV
2015-02-12 23:16:59
Ocena: 0(glosow:0)-+
czy ty wogóle masz pojęcie ile taki rolnik zarabia? czy ty masz pojęcie ile trzeba włożyć w pole aby co kolwiek urosło w porównaniu z wydatkami te marne dopłaty to jest nic bo do pola trzeba jeszcze dołożyć, a to co się uprodukuje to jest jak jest dobrze to do 2tys zysku w zależności od wielkości gosp. ale taki rolnik osiadający 100tys. ha ziemi zyskiem 2 tys. miesiecznie to może się podetrzeć, to ty nie pitol tu jakiś mongolskich teori

xyz1000
2015-02-12 17:39:59
Ocena: 2(glosow:4)-+
ostatnim zdaniem narobiłes sobie wrogów wsród rolników;p Ale taka prawda. Płacą żałosne składki a potem płacz bo emerytury niskie

jojoba
2015-02-12 15:47:04
Ocena: 1(glosow:3)-+
gdyby tak im zle było to takimi ciagnikami by nie jezdzili! mam w rodzinie rolników - 1- nie maja takiego ciagnika tylko tanioche jakaś 2- nie narzekają 3- NIE STRAJKUJĄ. owszem nie maja lekko ! mozna powiedziec ze cieżko ale z tego powodu nie wychodza na ulice i nie utrudniaja innym zycia

omeq1
2015-02-12 16:47:19
Ocena: 0(glosow:10)-+
Co cie obchodzi ich własny dorobek, dzieki nim masz co do gara włożyć "narazie"

zielunahaluna
2015-02-12 17:04:25
Ocena: -4(glosow:14)-+
Nie dzięki rolnikom, tylko dzięki swojej pracy ma co jeść. No chyba nie twierdzisz, że rolnik daje mu to za darmo. Jak sam nie zarobi, to mimo, że rolnik coś wyprodukuje, to on i tak nie będzie miał co jeść. Dorośli ludzie, a poziom argumentacji jak w zerówce. Jeszcze powiedz, że jedzonko bozia daje.

JetFire
2015-02-12 22:33:53
Ocena: 1(glosow:3)-+
Ha ha ha. Dawno się tak nie uśmiałem. Oczywiście, że kupujesz jedzenie za zarobione pieniądze, ale jak rolnik nie wyprodukuje to nie będziesz miała co kupić. Nawet najbogatsi ludzie na świecie jedzą to co wyprodukują rolnicy. Pieniędzmi się nie najesz, więc zmień pampersa i odstaw leki. Albo raczej je przyjmij.

kajnet
2015-02-12 15:00:14
Ocena: 1(glosow:11)-+
Nie zazdrośćcie tego KRUS mało się płaci ale i mało dostaję pomyśl że płacąc 400zł na kwartał na emeryturze dostajesz 600zł na miesiąc, a dochody tych rolników co pobrali kredyty na rozwój gospodarstw teraz są bardzo małe albo żadne bo nic nie sprzedali. Tylko te bajki w mediach wam opowiadają ile to rolnictwo dostało od UE. Pracujcie rok na etacie bo obiecają wam że za rok wam zapłacą a potem mówią że wam nie zapłacą to tak samo jak praca w rolnictwie nigdy nie masz pewności że sprzedaż to co wyprodukujesz. Więc radzę pomyśleć zanim obrażacie ludzi.

mazerlok
2015-02-12 12:55:40
Ocena: 1(glosow:17)-+
Od szeregu miesięcy, nie odmiennie, tracę szacunek dla polskich rolników. Tyle lat jesteśmy w Unii Europejskiej. Od tylu lat funkcjonują przepisy prawne umożliwiające IM ( rolnikom ) kontrolowanie rynku rolnego i decydowanie o własnych dochodach. Wymagają one ( te przepisy ) jedynie, aby rolnicy zebrali się w Grupę nie po to aby blokować drogi, palić opony i rozrabiać w Stolicy. Ale żeby zebrali się w Grupę Producencką. Tak jak wszyscy producenci płodów rolnych w Europie. Ale NIE. Polacy tylko dla siebie, pod siebie i byle sobie. A razem tylko jak trzeba rozrabiać. Każda grupa producencka likw

zielunahaluna
2015-02-12 13:07:35
Ocena: -3(glosow:15)-+
Bo polsi rolnik jest pazerny i zawistny i za nic w świecie nie stworzy z sąsiadem grupy producenckiej, bo woli sam mniej zarobić, niż wiedziec, że dzięki niemu sasiad może coś zyskać. No gdzież, on użyczy swojego sprzętu po to, żeby sąsiad coś zarobił. Ooo, takiego! Tymczasem w całej cywilizowanej Europie rolnicy tworzą spółdzielnie, grupy producenckie, bo tak im się lepiej opłaca. Ale gdzie polski rolnik... To już lepiej wziąć traktor i brony i drogę zablokować, niech kasa sama z nieba spadnie.

tom89ek
2015-02-12 13:19:00
Ocena: 4(glosow:8)-+
tak Ci się tylko wydaje, a gdzie to co się wyprodukuję sprzedać?? U Niemca nadwyżka produkcji trzody, którą my odkupujemy niemiecki rolnik ma 3x wyższe dopłaty więc o czym ty mówisz??? Linia produkcyjna to miliony, które musieliby wziąść od państwa czyli mieliby jeszcze większe długi...nie rozumiesz że nasze państwo działa destrukcyjnie masz polskie auta, motocykle? dalej nie rozumiesz że zatapiają nas a prócz ziemi już nie mamy nic cennego, tyle że ziemia prywatna więc jak rolnicy zbankrutują to komornik zabierze gospodarstwo i niepolski bank sprzeda Niemcowi a od 2016 będzie to legalne. Dzię

mariusz081
2015-02-12 13:19:39
Ocena: 2(glosow:6)-+
To już kiedyś było przerabiane, tyle tylko, że nazywało się to PGR i też nie wypaliło. Może cel był inny ale zasada działania podobna. Polscy rolnicy są indywidualistami, ale nie z pazerności. Jak jeden kupi ciągnik i maszyny a sąsiad podepnie się na krzywy ryj to wiadomo, że nikt nie chce współpracować. A po 2 co niby da grupa producencka jeśli tak nikt nie kupi plonów? Nie bronię rolników ale puki rząd nie wciskał się w spór na wschodzie to ruscy kupili wszystko.

mariusz081
2015-02-12 13:24:20
Ocena: 3(glosow:7)-+
I jeszcze kwestia założenia grupy producenckiej. Nie jest to takie proste bo rolników na to nie stać. Niemiec dostaje 4 razy wyższe dopłaty a niemieckie banki i rząd wspierają swoich rolników, a sami niemcy ich szanują bo wiedzą, że to rolnictwo produkuje żyzność. W Polsce miastowi ciągle na rolników najeżdżają. A kto broni sprzedać mieszkanie w mieście, kupić kilka ha pola na wsi i trzepać "miliony" dotacji?

zielunahaluna
2015-02-12 13:30:28
Ocena: -3(glosow:7)-+
A nie mówiłam? Ledwie temat rzucić, że brak woli porozumienia i współpracy jest wielki - to już hasło o wbijaniu sie na krzywy ryj... Nic tylko potwierdzasz to, co napisałam. Rolnik w Polsce wili sam nie mieć czegoś, niż w ogóle pomyślec, że dzięki niemu ktoś mógłby zyskać. I to nie "miastowe" narzekają na rolników, tylko rolnik wiecznie łapę wyciąga, bo ile by dostał, to wiecznie mu mało. Ty widziałeś kiedyś zakład produkcyjny, któremu państwo gwarantowałoby zbyt i ceny gwarantowane? Nie, musza sobie radzić sami. Albo wypłyną, albo utoną.

zielunahaluna
2015-02-12 13:31:57
Ocena: -5(glosow:9)-+
To powiedz, jak to możliwe, że nawet w Czechach sprawdzają sie grupy producenckie, a to przeciez nie jest ten bogaty zachód - tylko u nas się nie opłaca? Każdy biznes się opłaca, tylko nie zasady zdrowej sąsiedzkiej współpracy? Nie wydaje ci się to dziwne?

mariusz081
2015-02-12 13:41:27
Ocena: 3(glosow:7)-+
A czy ty widziałeś jak wygląda praca rolnika? Bredzisz o czymś o czym nie masz pojęcia. Jakby rolnik mógł produkować ile mu się podoba, przetworzyć to i sprzedać to by po dopłaty łapy nie wyciągał. Ale nie. Narzuca się z góry limity (np. kwota mleczna), nie wolno przetworów sprzedawać bo nie. Dzika nie wolno na polu straszyć bo pod ochroną. Gdyby "polski" rząd nie wtrącał się w sprawy ruskich to oni by kupili to co wyprodukuje polski rolnik i nikt by nie strajkował.

okido
2015-02-12 13:44:37
Ocena: 5(glosow:5)-+
Najwięcej grup producenckich w Polsce jest założonych przez producentów jabłek. Większość z nich była nastawiona na eksport do Rosji. Wiesz ile z nich dzięki rządowi teraz zbankrutowało?

mariusz081
2015-02-12 13:46:08
Ocena: 1(glosow:7)-+
Masz pretensje do rolników a ciekawe co byś jadł gdyby nie ich praca. Rolnik przetrwa bez takich jak ty. Ale ty nie przetrwasz bez rolników. Zapamiętaj to sobie. A jeśli myślisz, że rolnicy mają tak dobrze to powtarzam, sprzedaj mieszkanie, kup ziemię i koś "milionowe" dotacje. Kto ci broni? A nie sorry nie stać cię na to i nie masz pojęcia o uprawie ziemi, tylko z zazdrości wypisujesz bzdury. Jak nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj.

mariusz081
2015-02-12 13:48:44
Ocena: 3(glosow:5)-+
Święta racja okido. Grupy producenckie nie sprzedadzą nic jeśli rząd będzie im nadal szkodził. Po co się babrać w spółdzielnie, tracić czas i pieniądze a później i tak nie sprzedać? Ale debile i tak nie zrozumieją bo przecież rolnik dostaje "miliony" dopłat.

zielunahaluna
2015-02-12 14:19:50
Ocena: -1(glosow:5)-+
:D No teraz to się sam zapędziłeś w kozi róg. Twierdzisz, że rolnik przetrwa jeżeli tacy jak ja nie będą od niego kupować? A co jest powodem tego absurdu? Czyżby nie to, że rolnik żąda gwarantowanego zbytu, bo ponoć mało od niego kupują? Dobre sobie.

mariusz081
2015-02-12 16:21:49
Ocena: 0(glosow:4)-+
Sama strzelasz sobie w kolano. Rolnik przetrwa a już na pewno z głodu nie umrze. A ty? No cóż nie kupuj absolutnie żadnych produktów rolnych, jedz kamienie. Hahahahahaha

zielunahaluna
2015-02-12 17:07:44
Ocena: -3(glosow:7)-+
Typowy rolnik. Jak argumentów brakuje - to focha strzeli. To skoro to wy, rolmopsy, jesteście jak twierdzisz na wygranej pozycji - to w jakim celu utrudniacie ludziom życie i traktorami drogi blokujecie? No sam stwierdziłeś, że jesteś na wygranej pozycji - to o co ten szum. Ja cały czas twierdzę, że tak dobrze jak wy, to mało kto ma. Ale nie... rolnik jest biedny. A jak przyjdzie co do czego - to sie okazuje, że zawsze się widzi na wygranej pozycji. Ale jak by co - to zawsze mu mało i ręka wyciągnięta i tylko daj.

mariusz081
2015-02-12 17:38:55
Ocena: 1(glosow:5)-+
Nigdy nie twierdziłem, że jestem rolnikiem. Ale jak na razie to ty nie przedstawiasz żadnych argumentów. Rolnicy protestują bo działania rządu są dla nich szkodliwe. Ciekawe jaka byłaby twoja reakcja gdybyś przez działania rządu straciła zbyt na swoje produkty? Albo gdyby rzad narzucał ci limity produkcji. A ja powtarzam nikt ci nie broni kupić ziemi i mieć tak dobrze jak rolnicy. No dalej jeśli masz pojęcie o czym piszesz to kupuj ziemię i kasuj dopłaty. Czemu tego nie robisz? Miałabyś tak dobrze.

zielunahaluna
2015-02-12 18:50:48
Ocena: -1(glosow:5)-+
co bym zrobiła? Zmieniłabym branżę, jak zdrowy rozsądek wskazuje. Czemu nie kupię ziemi? A który rolnik sam kupił ziemię? 99% to ziemia odziedziczona po ojcu, nie kupiona samodzielnie. A ja nie jestem z rolniczej rodziny. A dlaczego nie wezmę kredytu i nie kupię? Bo podobnie jak większość polskich rolników, ja się do tego nie nadaję. Tylko ze ja to wiem - oni jeszcze nie. Ja nie narzekam. Nigdy nie narzekałam. Jak mi sie mój zawód nie podobał, to sie przekwalifikowałam i zmieniłam, ale tez nie biadoliłam, że jak mi źle, co i rolnikom polecam.

JetFire
2015-02-12 22:31:21
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

JetFire
2015-02-12 22:37:39
Ocena: 2(glosow:2)-+
Mod serio? Za co za wyraz d u p a? A co do całej dyskusji to jest bezcelowa bo haluna i tak nie zrozumie. Rolnicy władowali w gospodarstwa wszystko co mieli i jeszcze wzięli kredyty. byli omamieni wizją wysokich zarobków. A tu nagle przez działania rządu nie mogą nic sprzedać. Więc nie bredź kobieto o przekwalifikowaniu. To tak jakby ktoś włożył wszystkie pieniądze w firmę a ta by upadła przez rząd i jego wałki.

BomV
2015-02-12 23:31:07
Ocena: 3(glosow:3)-+
nie no chyba umrę bo nie wierzę.... co ty w ogóle wiesz o rolnictwie ty nie asz pojecia o rynkach zbyty rolnictwo to nie firma, w firmie jade za granice i szukam rynku zbyty rolnik nie może wyprodukowac ani za mało ani za dużo, wydatki w produkcję są w polsce OKROPNIE duże nie ma sensu ci nawet pisać ile się wydaje i ile się dostaje bo nie uwierzysz że wydatki są większe jak te dopłaty, małe gosp. nie strajkują bo czym oni tam pojadą? 50letnim ursusem bez przeglądu swiateł itp? a jechał by tam 2 dni to i w gospodarstwie jeden ciągnik czym będzie oporządzał zwierzęta ciagnik jest na codzień

BomV
2015-02-12 23:34:13
Ocena: 4(glosow:4)-+
potrzebny to to nie jest takie proste sobie pojechać, mniej towaru do zbycia to prosciej przez co mniejsze zarobki dlatego się jak to mówisz rolnik do wszystkiego łape wyciągnie a co jak on charuje jak wół i ma z tego grosze? jak bedzie produkował więcej to juz nie bedzie takie proste sprzedać ma 5 świń to jedena do jednego sąsiada druga do drugiego trzecą zabije i te 2 jeszcze gdzieś tam ale co z tego jak za nie weźmie tysiac złoty na czysto za 8miesięcy łazenia koło nich??

jolanty
2015-02-12 12:43:28
Ocena: -7(glosow:13)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

spacz
2015-02-12 15:02:03
Ocena: -1(glosow:7)-+
komentarz usunięty przez moderatora

jolanty
2015-02-12 15:53:52
Ocena: 0(glosow:2)-+
Chyba trafiło na rolnika:D

BomV
2015-02-12 23:35:24
Ocena: 2(glosow:4)-+
a dlaczego ty nie jeździsz fiatem 126p tylko innym autem skoro praca poza rolnictwem też jest mało płatna?

jolanty
2015-02-16 20:57:15
Ocena: 1(glosow:1)-+
Brak mózgu to masz ty SPACZ, obrażać to możesz swoją STARĄ, ja jestem za górnikami, za rolnikami bo może w koncu wiecej ludzi sie obudzi i ruszy za obroną własnej godności i zycia za godziwe pieniądze....

jolanty
2015-02-16 21:03:23
Ocena: 0(glosow:0)-+
a , że wyraziłem, że FENDT(przykładowy ciagnik po lewej na fotce) nie kosztuje 15 000zł ale więcej, to najlepiej je**ąć ripostę iście intelektualną na poziomie gimby ale co ja tam wiem :D

zdrojewskismerf
2015-02-12 12:18:21
Ocena: 9(glosow:9)-+
a nasz rzad przekazuje miliony na ukraine a w kraju masa problemów, posły chu. wie ile zarabiaja kasa na przejazdy na paliwo wozy słuzbowe i same afery ku.wa i złodziej przy korycie stocznie sprzedali kopalnie plajtuja prezesi setki tysięcy miesięcznie i kosmiczne odprawy odbieraja kto to wszystko utrzymuje???????? SZARY OBYWATEL jeszce tego nie kumacie budowlaniec,sprzątaczka,gurnik,rolnik czy przedsiebiorca, vaty podatki i inne chaczyki na LEGALNE okradanie narodu. Tusk 100tys miesiecznie odbiera ale pytam sie za co????KU.WA co on takiego ważnego tam robi

burex666
2015-02-12 12:13:07
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

BloodyFace
2015-02-12 12:12:20
Ocena: 4(glosow:6)-+
ZUS I KRUS jedno g*wno do zaoraania kUMBAjnami

zdrojewskismerf
2015-02-12 12:06:53
Ocena: 0(glosow:4)-+
A co do przekwalfikowania to niby na co: swinie po 3zl mleko po 0.90 za litr wołowina po 6+vat (dodam ze byk rosnie 2 lata) a produkcja roslinna warzywa owoce itp nic nie lepiej

zielunahaluna
2015-02-12 13:04:03
Ocena: -6(glosow:8)-+
Możesz zostać budowlańcem (przecież im jest tak dobrze), możesz zostać kierowcą (ponoć taaaaki wypas mają), strażnikiem miejskim, księgowym - kim tylko zechcesz. Co cię ogranicza? Obecnie ludzie zmieniają zawód po kilka razy w życiu. Skoro twierdzisz, że w rolnictwie NIC sie nie opłaca - to nie rozumiem, po nadal jesteś rolnikiem? Chyba tylko po to, żeby mieć pretekst do narzekań.

BomV
2015-02-12 23:39:16
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

zdrojewskismerf
2015-02-12 11:59:59
Ocena: 0(glosow:8)-+
Do 'zielunahaluna' Jeszcze raz powtarzam nie znasz sie na rolnictwie to sie nie wypowiadaj bo pier...... trzy po trzy. Gdy rolnik bierze cos na dofinansowanie to nie moze tego sprzedac przez 5 lat ani danej maszyny czy tez ziemi bo bedzie musial oddac to co dostal z odsetkami. A jesli masz zbyt wysoki zus to z pretensjami do rządu nie do rolnikow

zielunahaluna
2015-02-12 13:00:32
Ocena: -1(glosow:7)-+
No to niech nie bierze dofinansowań, proste. W innych branżach nie ma żadnych dofinansowań, żadnych dopłat, i jakoś trzeba sobie radzić. I wyobraź sobie, że ludzie zamiast narzekać - to własnie sobie radzą. A jak firma transportowa bierze auto w leasingu, to co, uważasz, że możne je sobie sprzedać? Też nie może, bo to nie jego. Ja nie narzekam, że mi duży ZUS potrącają. To rolnik wiecznie narzeka, mimo, że pieści się go z każdej strony.

mariusz669
2015-02-12 18:58:51
Ocena: 0(glosow:0)-+
Akurat z dofinansowaniem w innych branżach sie mylisz. Np. finansujemy pieniążki na otwarcie działalności. Znajomy ostatnio skosił coś ze 20 000 na stworzenie miejsca pracy. Firma idzie mu dobrze, pracownik i tak zarobi na siebie. Tak więc są dopłaty i do innych. A co do ZUSu to nawet na zachodzie nie płaciłem takich chorych pieniędzy jak tu. Dobrze mówią. To KRUS jest sprawiedliwy. Coś mi się wydaje dziewczyno ,że pracujesz jako urzędnik.

zielunahaluna
2015-02-12 21:18:55
Ocena: -1(glosow:3)-+
Przez 20 lat życia zawodowego ani minuty nie pracowałam w urzędzie. Wykonywałam kilka różnych zawodów, prowadziłam dg, dlatego twardo stąpam po ziemi a życie nauczyło mnie, że ten, który tylko biadoli i łapę wyciąga, nigdy nic nie będzie miał i zawsze będzie mu źle. Mamy rozum, 2 ręce do pracy i wolno nam samemu kierować swoim życiem. Albo coś ze sobą zrobisz i coś masz - albo biadolisz i na tym koniec. Twój wybór, nikogo o niego nie obwiniaj.

BomV
2015-02-12 23:42:52
Ocena: 1(glosow:1)-+
jak by rolnicto było tak oplacalne jak nie jedna firma to by nikt o żadne dopłaty kurna się nie starał chyba nie? myślisz że rolnik zarabia i ładuje wszystko do skarpety i zyje jak u Boga zap iece? jak by rząd tak utrudniał życie przedsiębiorcom jak rolnikom to by w ciągu tygodnia wszyscy na ulice wyszli.....

wieslav
2015-02-12 11:56:27
Ocena: 2(glosow:6)-+
Trzeba zacząć od likwidacji śmiesznego krusu.

zielunahaluna
2015-02-12 13:18:58
Ocena: -2(glosow:6)-+
Polska to bogaty kraj przecież. Stać nas na KRUS.

BP_KCK
2015-02-12 23:59:53
Ocena: 0(glosow:2)-+
Niski KRUS = Niska emerytura Poza tym Ten kraj jest tak Roz***ny że chyba nic juz mu nie zaszkodzi

amaryllis
2015-02-12 11:49:08
Ocena: -1(glosow:3)-+
bob03031883 te ciągniki nie kosztują 200 tys :) ten po lewej to może kosztować z 1mln ten po prawo na moje oko to valtra n113 czyli cena zaczyna się od 250tys a grubo ponad 300 też może kosztować zależ od wyposażenia :) i to wcale nie jest własność rolnika tylko banku powtarzane to było wiele razy ;p

bob03031983
2015-02-12 11:44:11
Ocena: -1(glosow:7)-+
ale ciagnikami za 200 000 przyjechali i biede klepia

amaryllis
2015-02-12 11:23:57
Ocena: 1(glosow:3)-+
quguar jak chcesz płacić KRUS to kup sobie 2ha ziemi i płać ktoś Ci broni?? jeszcze bierz dopłaty rób gruby hajs na roli ;)

pawel-wod
2015-02-12 11:15:30
Ocena: 2(glosow:6)-+
Niech rolnikowi tez zrobia stawke miesieczna za prace i ustalone godziny pracy , a nie swiatek piatek czy niedziela rolnik zapieprza czy to slonce czy deszcz po nocach nie spi .i nie kazdego stac na ubezpieczenie upraw od anomali pogodowych .miastowi zamiecie sie chodz na miesiac z rolnimiem na prace bo kazdy glupi potrafi widly trzymac czy motyke

asiob12345
2015-02-12 10:58:26
Ocena: 2(glosow:2)-+
fajnego masz fendta!! :)

pawel-wod
2015-02-12 10:57:33
Ocena: 0(glosow:8)-+
Niech rolnikowi tez zrobia stawke miesieczna za prace i ustalone godziny pracy , a nie swiatek piatek czy niedziela rolnik zapieprza czy to slonce czy deszcz po nocach nie spi .i nie kazdego stac na ubezpieczenie upraw od anomali pogodowych .miastowi zamiecie sie chodz na miesiac z rolnimiem na prace bo kazdy glupi potrafi widly trzymac czy motyke

zielunahaluna
2015-02-12 11:05:44
Ocena: -1(glosow:9)-+
Mamy wolność wyboru zawodu, tak? Jak ja nie byłam zadowolona ze swojego zawodu i swojej pracy, to nikomu dvpy nie trułam i nie robiłam demonstracji i fochów - po prostu się przekwalifikowałam, zdobyłam nowy zawód i pożegnałam powód do niezadowolenia. Po kilku latach kolejny raz to powtórzyłam. Ciężko i ci i uważasz, że inni mają lepiej? Co cię powstrzymuje? Sprzedajesz hektary darowane przez ojca i zaczynasz nowe, lepsze życie. I nie pierdziel, że pracujesz cały rok, dzień w dzień przez całą dobę. W innych zawodach też nie mają lżej.

zielunahaluna
2015-02-12 11:07:58
Ocena: -1(glosow:5)-+
Koło mnie cały czas sa roboty drogowe. Też bez względu na to, czy na dworze jest śnieg, wiatr, deszcz, czy temperatura na minusie - chłopaki pracują przez cały dzień. Podobnie w lato - nie ma znaczenia, że na dworze jest 30 stopni. Ty w mróz i śnieżycę traktorkiem po polu pomykasz? No chyba nie. Uważasz, że oni, pracujący na umowę zlecenie, mają więcej od ciebie? Żade problem - zamień się z nimi.

pawel-wod
2015-02-12 11:12:53
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

pawel-wod
2015-02-12 11:12:53
Ocena: 1(glosow:3)-+
Miej bydlo to zobaczysz ze trzeba stac o 4 rano i spedzic do 8 zeby oporzadzic gadzine ,przy okazji przestrzegac wymogow w poludnie to samo na wieczor tez i jeszcze jak ma sie krowa cielic to musisz dogladac , a jeszcze musisz zapewnic pasze ,siano kszonka ospa

zielunahaluna
2015-02-12 11:19:41
Ocena: 1(glosow:9)-+
1. Nigdy nie chciałam mieć bydła, dlatego wybrałam inny zwód. 2. jak ci ciężko z bydłem - to sie przestaw na produkcję roślinną. 3. Nie tylko ty wstajesz rano, bo jak ludzie pracują na produkcji w systemie zmianowym, do tego dojeżdżają do pracy po 50 kilometrów, to też wstają często i przed 4 rano, bo na 6 to już muszą być na stanowisku pracy. I nie narzekają. Jak wracają do domu to jest już wieczór, i po powrocie też muszą dom ogarnąć, bo samo się nie zrobi. Ciężko ci - zmień zawód, będzie ci lepiej. Przecież za karę tego nie robisz, sam wybrałeś.

pawel-wod
2015-02-12 12:27:47
Ocena: 1(glosow:5)-+
W dupie bylas gowno widzialas

zielunahaluna
2015-02-12 12:55:06
Ocena: 0(glosow:2)-+
Co,pawełku, jak się argumenty skończyły, to można spróbować chociaż poobrażać?

pawel-wod
2015-02-12 18:55:10
Ocena: 0(glosow:2)-+
Słuchaj ja się na wsi urodził i cały czas przebywam posiadam gospodarstwo rolne i wiem jak to jest na wsi i nie raz człowiek się zastanawiał nad pracą stałą gdzie przyjdzie miesiąc i masz wypłate a nie uzaperniczasz się nie masz komu sprzedać i cena że nawet szkoda plony zbierać .Jak zapewne zauważyłaś że na wsi coraz mniej gospodarstw a jeśli są to albo duże albo tam gdzie jest jeszcze rencista dziadkowie lub żona czy mąż ma pracę

zielunahaluna
2015-02-12 10:50:37
Ocena: -3(glosow:11)-+
Teraz to już nie rozumiem, czego te rolmopsy jeszcze chcą. Ich partia rządzi, tak? Doczekali się i prawdziwa rolnicza partia jest u władzy, mają swoich przy korycie - i co, jeszcze mało? Przecież to ich reprezentanci, sami ich wybrali, to są ich ludzie. Mało? Mieli komuchów - rolnikom było źle. Był PiS -rolmopsom było źle. Posadzili przy korycie swoich ludzie - i co? Nadal źle? Im to nikt nie dogodzi. Sprzedać ziemię i iść do miasta. Tam im będzie dobrze. Zarobią 1700, z tego im 500 miesięcznie ZUS pożre i będą zadowoleni jak nigdy.

zielunahaluna
2015-02-12 10:52:08
Ocena: -1(glosow:11)-+
A jak chcą cokolwiek zmienić - niech zmianę zaczną sami od siebie. Zamiast płacić 400 zeta KRUSu na kwartał, niech na własnej DG płaca 1000 zeta ZUSu na miesiąc. Może wreszcie zajarzą jak są pieszczeni.

pawel-wod
2015-02-12 11:02:55
Ocena: -3(glosow:3)-+
Ale pierniczysz ,kup sobie pole cianik maszyny i zapier dalaj jak glupi zeby miec na zycie i co 3 miesiace na krus

pawel-wod
2015-02-12 11:06:40
Ocena: 0(glosow:4)-+
Ijak juz zostaniesz tym rolnikiem niech ci sie noga posliznie ze bedziesz polamany to dostaniesz 10zl za dzien chorobowego ,powodzenia

zielunahaluna
2015-02-12 11:15:35
Ocena: 1(glosow:7)-+
1. Wolałbyś płacić 1000 zeta ZUSu na miesiąc, niż 400 KRUSu na kwartał? Ty płacisz kwartalnie 400 złotych - a ludki na DG 3000 na kwartał? Jest różnica? Masz 10 razy taniej. Możesz się zamienić. Co się ciskasz z maszynami i traktorami - a jak masz swoją dg poza rolnictwem, to jak to jest? Sprzęty, maszyny i całe wyposażenie ci z nieba spada? tak samo trzeba to kupić. Pole na 100% dostałeś od ojca, razem z budynkami i spora ilością maszyn. Co najwyżej wymieniasz je albo dokupujesz. A na życie zapierdziela każdy, nie tylko ty. Zmień zawód, będziesz miał lepiej.

bierut1
2015-02-12 15:25:13
Ocena: 0(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez moderatora

zielunahaluna
2015-02-12 17:02:35
Ocena: 3(glosow:7)-+
Od ojca dostałam bardzo dużo. Skoczyłam dzięki niemu średnią szkołę, co dało mi możliwość pójścia na studia. Na studia wprawdzie zarobiłam sama, ale gdyby nie ojciec, nie miałabym szans na nie iść. Dostałam dobre wychowanie i fajne dzieciństwo, trochę mądrości życiowej. Ale jak masz na myśli hektary, dom/mieszkanie, firmę za free czy samochód albo kasę na start - nie, nic z tych rzeczy. Ja nie z tych, co tylko rękę wyciągają i wołają "daj" z nadzieją, że całe życie będzie coś za free. Ja po prostu nie jestem dzieckiem rolników.

bierut1
2015-02-12 20:42:21
Ocena: 0(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez moderatora

amaryllis
2015-02-12 09:57:03
Ocena: 4(glosow:8)-+
To nie rolnik jest zły tylko pośrednicy i sztuczna cena bo dlaczego w sklepie wieprzowina nie zmienia ceny gdy rolnik z 5zł/kg nagle dostaje 3zł? sprzęt owszem za grube miliony ale wszystko na kredyt. dofinansowanie owszem jest ale nie macie pojęcia ile warunków trzeba spełnić co chwile kontrole z agencji itd to wcale tak słodko nie wygląda... Protestują Ci z najlepszym sprzętem bo oni najwięcej mogą stracić wszystko jest na kredyt i tylko czekać aż zaczną upadać i komornik będzie ich licytować... Wtedy mieszczuchy mogą sobie kupić gospodarstwo i zobaczyć jak jest fajnie na wsi ;)

zielunahaluna
2015-02-12 11:24:31
Ocena: 1(glosow:7)-+
W każdej działalności masz sprzęt na kredyt,który musisz spłacać. Bez względu na to, czy to firma przewozowa, czy produkcyjna - mało kto kupuje to za gotówkę własną. I w każdej działalności jak ci się noga powinie, to bank ci sprzęt zabiera. Tyle, że tylko w rolnictwie masz dopłaty bezpośrednie, zwrot VATu za paliwo (jakby tylko rolnik musiał paliwa do pracy używać). Nigdzie nie ma cen gwarantowanych i gwarancji zbytu. Zawsze można sprzedać hektary i iść do miasta na etacie pracować. Dostać umowę zlecenie za 8 zeta bruuto, odnawianą co miesiąc. Będzie lepiej.

zdrojewskismerf
2015-02-12 09:43:04
Ocena: 4(glosow:8)-+
a ja wam proponuje rzucic robote isc do banku wziąśc z 5 000 000 milionow zł kredytu (albo i wiecej, kredyt preferencyjny jest na niski procent) kupic ziemie postawic zabudowania kupic bydło wyposarzyc gospodarstwo i przejsc na ten kochany pier...ony KRUS. co niektorzy wypowiadaja sie o czyms o czym nie maja zielonego pojecia. A codo fenda to za gotowke go nie kupił. Zapewne na dofinansowanie w ktorym 50% jest rolnikowi wracane tyle ze najpierw rolnik musi kupic ciagnik a zwrot dostaje pozniej. najwiecej zyskuje BANK bo kredyt rolnik musi wziąść na całosc.

zdrojewskismerf
2015-02-12 09:36:07
Ocena: 0(glosow:2)-+
a ja wam proponuje rzucic robote isc do banku wziąśc z 5 000 000 milionow zł kredytu (albo i wiecej, kredyt preferencyjny jest na niski procent) kupic ziemie postawic zabudowania kupic bydło wyposarzyc gospodarstwo i przejsc na ten kochany pier...ony KRUS. co niektorzy wypowiadaja sie o czyms o czym nie maja zielonego pojecia. A codo fenda to za gotowke go nie kupił. Zapewne na dofinansowanie w ktorym 50% jest rolnikowi wracane tyle ze najpierw rolnik musi kupic ciagnik a zwrot dostaje pozniej. najwiecej zyskuje BANK bo kredyt rolnik musi wziąść na całosc.

bierut1
2015-02-12 09:19:03
Ocena: 0(glosow:8)-+
komentarz usunięty przez moderatora

argh22
2015-02-11 23:12:31
Ocena: 0(glosow:6)-+
A po co ma robić jak dostanie taka kasę to sie zabije pod sklepem i nie trzeba będzie do niego dopłacać. Czysty zysk

bartek_st
2015-02-11 22:37:36
Ocena: -5(glosow:11)-+
widac po sprzęcie że biedni chłopcy wyjechali dali się omamić drugiemu lepperowi, ten FENDT po lewej to kupiony bez dopłat z UE i państwa

zimnylechh
2015-02-11 22:51:09
Ocena: -1(glosow:9)-+
oj bidoki Fendt 933 Vario używany z 2014 ponad 700 000 zł, zera sprawdzałem są OK. A nowy ?

dzinx_7
2015-02-12 09:36:26
Ocena: -1(glosow:1)-+
dobrze prawi, polac mu!

quguar
2015-02-11 21:19:21
Ocena: 31(glosow:43)-+
A ja proponuję KRUS dla wszystkich :)

grzesior90
2015-02-11 21:05:20
Ocena: 2(glosow:12)-+
A czym bedzie robił jak ciągnik sprzeda głąbie?

jamez
2015-02-11 21:48:57
Ocena: -8(glosow:18)-+
koniem niech zapi.rdala

linaxis
2015-02-11 20:59:25
Ocena: -14(glosow:20)-+
Same ciągniki Johandere i płacz że nie ma pieniędzy, niech taki sprzeda jeden to mu starczy kasy do emerytury

pppp5656
2015-02-11 20:10:38
Ocena: -3(glosow:23)-+
proponujesz zus ?? a to ciekawe to za chleb bedziesz placil kolo 20 zl za jablka 50 zl kilo a o szynce zapomnij bo nie bedzie cie dziadu stac

jamez
2015-02-11 21:56:33
Ocena: -2(glosow:16)-+
nie strasz bo sie zesrasz, nic nie możesz nie dasz rady sprzedać drożej dajecie się rolniki w doopę joobać pośrednikom i to oni zarabiają nie ponosząc praktycznie żadnego ryzyka tylko wy , boście dalej ciemni i głupi ,liczycie tylko na unie bo wam sie koorwa należy , gowno wam sie nalezy

okido
2015-02-12 13:48:51
Ocena: 1(glosow:1)-+
jamez aleś ty głupi. A ostateczną cenę to kto płaci? Rolnik czy ty? A potem jeden z drugim przygłupem mordę drze, że rolnik tyle zarabia.

jamez
2015-02-12 18:39:53
Ocena: 0(glosow:0)-+
nie idioto w sklepie tyle samo kosztuje a od rolnika pośrednik taniej kupi

pawel-wod
2015-02-12 19:00:04
Ocena: 0(glosow:0)-+
jamez , nie ściemniaj jak ogórki były w sklepie po 40 gr to w sklepie jak leciały z worka po 3 zł , ziemniaki 2zł za 15kg kup sobie taniej
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Tarczyński niebawem
  •  Wjechał BMW w zapory na S8
  •  Fanatycy religijni gotowi do każdej podłości...
  •  Amnezją zbiorowa. Niedługo nie będą znali Kaczyńskiego.
Zobacz jak zareagowali kierowcy. Wielka klasa!
główna
Dodano: 13.06.2018, 02:56:46   przez: zwidi
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 633Skomentuj (55) | Zgłoś nadużycie

kawusia facebook hopaj

Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

FIREFOX:0