Ukryj komentarze(390)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
Łowca
SteelMike
2012-09-05 11:08:13
Ocena: 14(glosow:18)-+
Zgodnie z projektem rozporządzenia w sprawie minimalnych stawek wynagrodzenia, od 1 września 2012 r. wynagrodzenie nauczyciela stażysty wyniesie 2265 zł brutto (oznacza to wzrost o 83 zł brutto), nauczyciela kontraktowego - 2331 zł brutto (wzrost o 85 zł brutto), nauczyciela mianowanego - 2647 zł br
tygrysek6944
2012-10-12 16:44:47
Ocena: 1(glosow:1)-+
zdecydowanie nie ruchałbym:)
kingunia11112
2012-10-05 20:49:55
Ocena: 0(glosow:0)-+
trzeba zrobić skan i na wiochę wstawić wasze komentarze. "jak trwoga to do Boga" jak wam tak bardzo nauczyciele przeszkadzają nie chodzić do szkoły gimbusy i tyle m od was łaski nie potrzebujemy;p
karina777
2012-10-29 10:13:23
Ocena: 1(glosow:1)-+
Uczysz w szkole,że tak piszesz???? Jeżeli nie- to sie ucisz i najpierw poczytaj Karte Nauczyciela i ustawę o systemie oświaty- zrozumiesz (albo i nie sądząc po sposobie wypowiadania się) na czym nasza praca polega i jakie mamy zarobki ponieważ powyższe dokumenty regulują nasze wynagrodzenie.
baniak1981
2012-09-18 13:49:22
Ocena: 1(glosow:3)-+
trzeba było iść do sejmu a nie na studia
brown25
2012-09-14 21:24:36
Ocena: 2(glosow:4)-+
Jak się tak przyczepiliście tych nauczycieli to weźcie pod uwagę, że matoł po zawodówce kończy o 3 robotę i zapie*** do domu zjeść obiadek, wypić piwko i ma wolne, a nauczyciel przynosi do domu sprawdziany, kartkówki, dokumenty, nad którymi spędza pare godzin dziennie, a nikt mu za to nie płaci.
RedBlackCat
2012-09-12 13:45:24
Ocena: -1(glosow:7)-+
Ostatnio ukazują się coraz częściej w gazetach tupu POLITYKA, Newsweek itd artykuły o polskiej edukacji, obalają mit nauczyciela. Polscy nauczyciele nie zarabiają 800 zł to po pierwsze, po drugie pracują najmniej w całej Europie, po 3 nie ma żadnych praktycznie testów zawodowych, które występują w i
RedBlackCat
2012-09-12 13:51:49
Ocena: -2(glosow:4)-+
w innych krajach europejskich, a które regulują wiedzę stażysty jego pomysły na rozwój dzieci. Jeśli polski nauczyciel pracowałby tyle ile wynos średnia europejska to spokojnie zarobiłby 3 tys złotych na ręke od samego początku. A ludzie którzy uczą byliby kompetentni. Dzisiaj ja jako podatnik nie z
RedBlackCat
2012-09-12 13:56:17
Ocena: 0(glosow:4)-+
nie zgadzam się by nauczyciele, w większości ludzie z przypadku ( do dziś pamiętam te wszystkie brednie które robiliśmy na lekcjach bo nauczyciel był nieprzygotowany) zarabiali więcej niż człowiek po zawodówce, który zna się na fachu i CIĘŻKO pracuje.
rnext
2012-09-12 09:22:32
Ocena: 0(glosow:2)-+
Wasze komentarze można zilustrować dowcipem:
- zabijemy 100 tys. Indian i jednego dentystę
- a dlaczego dentystę?
- widzisz, mówiłem że o Indian nikt nie zapyta
Problem naprawdę jest gdzie indziej niż w ustaleniu kwoty wynagrodzenia nauczyciela i ile się za nią napracuje.
magdziam2
2012-09-11 21:38:19
Ocena: 0(glosow:0)-+
tak stare zdjęcie. ale prawda jest tak, że zarobki są uzależnione od stopnia awansu zawodowego, no i stażyści i nauczyciele kontraktowi to rzeczywiście bida z nędzą. I dla sprostowania nie pracujemy "mniej niż 20 godzin" ponieważ mamy do zrealizowania godziny społeczne (niepłatne), dyżury
RedBlackCat
2012-09-12 13:41:32
Ocena: -1(glosow:1)-+
nauczyciele to i tak jedni z gorzej wyszkolonych magistrów. Moja babka od języka miała za dużo czasu w domu to tylko pudelka przeglądała i chwaliła się nowymi ploteczkami...
magdakrk81
2012-09-08 21:41:50
Ocena: 0(glosow:2)-+
Tak?! 800zł ale na tydzień.
FranekDolot2
2012-09-07 09:29:54
Ocena: 0(glosow:8)-+
Taaa Nauczycielka w gim znajoma ma 2000zł niech już nie płaczą bo i tak zajebistą lekką prace mają
RedBlackCat
2012-09-12 13:19:28
Ocena: -1(glosow:1)-+
no własnie duzo rodziców tak robi -,- bo niby jak utrzymuje sie uniwerek pedagogiczny w krk.
tomi_tomi
2012-09-06 20:32:29
Ocena: 3(glosow:7)-+
Być nauczycielem to pasja i mało kto się nadaje, z drugiej strony wielu z nauczycieli nie powinno nimi zostać! Pieniądze są skromne jak za pracę, którą ja w tym zawodzie wykonuję. Ale pracuję, bo lubię to co robię. A rodzinę utrzymuję bynajmniej nie z gratyfikacji otrzymanej w szkole.
jaro86de
2012-09-06 16:21:43
Ocena: 3(glosow:13)-+
Jacy ci nauczyciele zawsze biedni. Moi znajomi pracują w szkole i mają 2000 na rękę i pracują 18 godzin w tygodniu. Ja też mam wyższe i pracowałem w polsce w rzeźni po 11 godzin dziennie za 1500zl miesięcznie. Ja jakoś się nie skarżyłem tylko to rzuciłem i wyjechałem za granicę.
strusz-lewa
2012-09-06 17:14:38
Ocena: -7(glosow:15)-+
No jak studiowałeś przetwórstwo mięsa akurat. Dlaczego po studiach w rzeźni pracowałeś? Albo kupiłeś papierek w prywatnej szkole na zaocznych studiach albo jakiś bzdetny kierunek bez przyszłości wybrałeś. Pech. Skoro masz studia - sam mogłeś pracować w szkole i dostawać 2000 na konto za nic.
strusz-lewa
2012-09-06 17:17:09
Ocena: -6(glosow:14)-+
Nie wiem czy ci powiedzieli znajomi, ale oni umowe podpisują na 40 godzin pracy. 18albo 20 na prowadzenie lekcji, a drugie 20 na przygotowywanie tej lekcji, przygotowywanie klasówek, sprawdzanie, organizowanie konkursów, dyskoteki, wycieczki, szkolną biurokrację, której jest mnóstwo.
asiulencja
2012-09-06 21:14:36
Ocena: 0(glosow:6)-+
hahaha... mój mąż jest nauczycielem z powołania, a dla zarobku prowadzi firmę. Wśród jego współpracowników ze szkoły nie ma żadnego, ŻADNEGO, który poświęca 20 godzin na tą niby pracę w domu i sprawy pozalekcyjne. Dlaczego? Bo nikt ich z tego nie rozlicza. Rozbawił mnie ten komentarz.
Chmura_Gradowa
2012-09-06 14:43:41
Ocena: 3(glosow:21)-+
Biedny nauczyciel, oj biedny... pracuje max 20 godzin tygodniowo, zarabia 2 tysiące, ma wolne wakacje i ferie, jeździ za darmo na wycieczki i jeszcze ciągle protestuje... zachłanność ludzka nie zna granic...
strusz-lewa
2012-09-06 17:19:23
Ocena: -9(glosow:21)-+
podobnie jak niewiedza i zawiść ludzka. to sam weź sobie na 3 dni trzydziestkę dzieciaków, uważaj, żeby nic im sie nie stało, pilnuj, coby swoich fantastycznych, zagrażających życiu pomysłów nie wprowadzały w czyn - to sobie sam zobaczysz, czy wtedy odpoczniesz
strusz-lewa
2012-09-06 17:22:18
Ocena: -9(glosow:19)-+
no i jak to 3 doby będą, to ten belfer będzie w szkole 72 godziny. jak wyjazd od poniedziałku do środy na przykład, to czwartek i piątek do pracy. A zapłacą mu i tak za 40 tygodniowo, nie za 80. Czyli cały tydzień pracował za darmo, bo nawet dziękuje nie usłyszy.
Chmura_Gradowa
2012-09-06 17:28:53
Ocena: 0(glosow:12)-+
Brałam i to nie raz... nie jestem zawistna tylko szczera, mam prawo wyrazić swoje zdanie... Zawód wybiera się świadomie, każdy ma swoje pozytywne i negatywne strony...
asiulencja
2012-09-06 21:21:28
Ocena: -2(glosow:8)-+
A od kiedy na wycieczce kilku dniowej, na 30 uczniów jedzie TYLKO JEDEN opiekun ???
Wg mnie dwóch opiekunów w takim przypadku to minimum, a myślę, że teraz to chyba trzech potrzeba. Zanim coś napiszesz strusz-lewa, to pomyśl.
strusz-lewa
2012-09-07 16:38:50
Ocena: -4(glosow:4)-+
asiulencja - no i co z tego, że jedzie więcej? Czy to zmienia fakt, że każdy z nich i tak jest 3 dni na wycieczce? Czy liczysz tak, że każdy po dobie?! :D No jest zazwyczaj 3 opiekunów, ale i tak każdy z nich jest w pracy 3 doby. Co to dla każdego z nich zmienia?
karina777
2012-09-06 14:07:31
Ocena: 2(glosow:6)-+
SteelMike nie będę tłumaczyć się z mojego zawodu który traktuję wyłacznie w kategoriach pasji a nie kasy. 22 godz w tygodniu to i tak mało na to aby zrealizować cele wyznaczone przez ministerstwo a potem dyrektora. O odpowiedzialności za uczniów nie wspomnę.
mr.tick
2012-09-06 13:13:37
Ocena: 1(glosow:5)-+
Taki urok demokracji, ci posłowie sami się nie powybierali. Następnym razem przy wyborach myślcie, a nie głosujcie "tak jak szwagier". A co do zarobków nauczycieli- 800 zł? Mam nauczyciela w rodzinie i z dodatkami spokojnie 2 tysiące można zarobić. 13000 dla polityka z resztą też przesadzo
Agnieszka00
2012-09-06 10:48:43
Ocena: 0(glosow:12)-+
A to ciekawe. 800 zł. To skąd biorą kasę na całkiem przyzwoite samochody? Z mojego liceum tylko jedna nauczycielka jeździła autobusem i to tylko dlatego, że nie miała prawka i bała się jeździć. Ale ciuchy to miała bardzo markowe...
strusz-lewa
2012-09-06 15:07:08
Ocena: -9(glosow:13)-+
Skoro po Marku ciuchy nosiła, to musiała być raczej uboga, nie majętna :D
damianm2007
2012-09-06 10:35:58
Ocena: -3(glosow:7)-+
!!!!!!!!!!!!!!!!!! I co mnie to !!!!!!!!!!! ??????????????
gregorybry
2012-09-06 09:42:54
Ocena: 13(glosow:21)-+
a dlaczego że po zawodówce to musi zarabiać 1000 zł? może być dobrym fachowcem i należy mu się godziwa płaca-a to że jakiś matoł ma studia to z automatu ma zarabiać kokosy?
Dyr.RYDZYK
2012-09-06 07:52:59
Ocena: 3(glosow:9)-+
Jak sobie POŚLE-sz tak się wyśpisz. Nikt nikomu nie broni pchać się do rządu. A te 13000 mocno przesadzone. Z dodatkami i lewiznami z 25 tyś wychodzi
bonifacq
2012-09-06 07:47:34
Ocena: 0(glosow:8)-+
Kto tej rudej cipie kazał iść na studia mogła pójść do zawodówki i zostać posłanką . Swoją drogą studia w dzisiejszych czasach nic nie znaczą , liczą sie przede wszystkim układy syn ordynatora Wrocławskiego Szpitala Klinicznego na ul;Borowskiej przyjeżdża do pracy białym lamborghini gallardo spyder
barszysz
2012-09-06 07:35:55
Ocena: 4(glosow:6)-+
Gówno prawda. Po studiach około 1500zł netto! ponad 2 brutto.
Każdy tam dalszy - kontraktowy, mianowany, to podwyżka, a po 10 latach, jeżeli nauczyciel jest mądry, to już bez problemu powinien mieć dyplomowanego, a to jest ponad 3000zł netto.
Nie są to ogromne pieniądze, ale nie małe!
Gago09
2012-09-06 06:54:06
Ocena: 2(glosow:8)-+
no i co ze po zawodówce to jakiś gorszy i ułom musi byc? sam jestem po liceum ale mam ogromny szacunek dla ludzi z zawodówek chociaż nie którzy to są naprawdę takie typowe "Łory" w życiu liczy się pomysł na życie, a nie jakieś tempe wkuwanie na pamięć rzeczy lub czytanie lektur itp bla bla
strusz-lewa
2012-09-06 15:09:10
Ocena: -2(glosow:2)-+
Nie przypadkiem "tępe"? Raczej wątpliwe to twoje liceum w takim razie.
asiulencja
2012-09-06 21:24:10
Ocena: -1(glosow:1)-+
Widocznie tacy nauczyciele byli w liceum :D
Ereszkigal
2012-09-06 04:51:40
Ocena: 0(glosow:10)-+
Ci nauczyciele to tacy biedni są. Dosłownie najgorzej opłacana grupa zawodowa w Polsce
strusz-lewa
2012-09-06 15:12:17
Ocena: -4(glosow:8)-+
Niestety prawda. Spawacz po 6 klasach podstawówki minimum 3000 zarabia, operator koparki po podstawówce minimum 3500, zwykły elektryk już po zawodówce - już gorzej, bo około 1700. A bibliotekarz po studiach, nauczyciel, pracownik biurowy - 1200 netto...
Nie wiem, po co się uczyć.
LysyZiombel
2012-09-06 00:47:08
Ocena: -12(glosow:16)-+
nauczyciele som guwnem i wkurzajom
michas1331
2012-09-05 23:41:41
Ocena: 7(glosow:9)-+
Mam bomba pomysł złóżmy się na koniec dla naszego całego rządu! Wynajmijmy Breivika i po sprawie. Mam nadzieje, że wtedy nie dostanie żadnego wyroku, a MY będziemy szczesliwi.
michas1331
2012-09-05 23:39:03
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
lulasz0990
2012-09-05 23:30:28
Ocena: -2(glosow:10)-+
A ja myślalem ze zeby byc nauczycielem trzeba CHCIEC nim byc, to misja :)
ZyklonB
2012-09-06 02:29:44
Ocena: 7(glosow:11)-+
Misja, czy chcenie - tym rachunków nie opłacisz i jedzenia za to nie kupisz. Do pracy idzie się nie tylko z nudów, czy z misją, ale również dla wynagrodzenia, które powinno być godziwe. Polskie płace na tle zachodnioeuropejskich są rażąco niegodziwe.
RedBlackCat
2012-09-12 13:30:19
Ocena: 0(glosow:0)-+
nauczyciele europejscy zarabiaja wiecej ale i pracuja wiecej o POŁOWĘ!!!
wilokalaczyca
2012-09-05 22:57:19
Ocena: 1(glosow:9)-+
Nauczyciel nie ma płatnych wakacji- na wypłatę wakacyjną potrąca mu się w ciągu roku z pensji. Poza tym jak ktoś myśli, że to tylko te 18 godzin w szkole to musi troszkę lepiej poznać specyfikę zawodu. Kiedyś być może tak było. Teraz to tony papierzysk i ciągłe siedzenie w rozporządzeniach. Wilka od
RedBlackCat
2012-09-05 23:08:46
Ocena: -1(glosow:9)-+
no ok ale myślę, że taka pensja którą dostaje nauczyciel zaraz po studiach jest baaardzo dobra. Zero doświadczenia a 2260 zł jest.
RedBlackCat
2012-09-12 13:35:39
Ocena: 0(glosow:0)-+
to nadal pozostaje ładną pensją na stażu za gówno a nie robotę! Ludzie ja nie wiem czy wy widzieliscie nauczyciela na stażu nic nie umie a ma same żądania. Polski nauczyciel ma najmniejsze kwalifikacje w Europie najmniej pracuje 1/2 tego co w innych krajach nie przechodzi prawie żadnych testów zawod
RedBlackCat
2012-09-05 22:55:14
Ocena: -6(glosow:10)-+
no to zawsze moze zmienic zawod jak tak źle a jednak uczy 10 lat ;]
Slawek-153
2012-09-05 22:38:33
Ocena: -1(glosow:11)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
Slawek-153
2012-09-05 22:30:49
Ocena: 7(glosow:11)-+
Pokażcie mi nauczyciela , który zarabia 800 zł.
Nie-Dla-Tensora
2012-09-05 22:30:06
Ocena: 2(glosow:12)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
Chesus92
2012-09-05 21:59:53
Ocena: 1(glosow:15)-+
Czytam komentarze niektórych "nauczycieli" to śmiać mi się chce .Tak się orobicie ze hoho 18 godzin w tyg w porywach do 20+ no masakra straszna i do tego prawie 2 tys.
I co z tego ze musicie prywatnie poprawiać ?Robicie to w domu możecie to robić kiedy chcecie. Do tego dochodzi 2 miesia
DestructoBITCH
2012-09-05 21:58:04
Ocena: 0(glosow:6)-+
Tu nie chodzi o wykształcenie ale o odpowiedzialność i charyzmę.
Ajatollach
2012-09-05 22:44:25
Ocena: 2(glosow:2)-+
Niby tak. Ale jakoś nie widziałem od dawna posła który poniósł odpowiedzialność za swoje działanie na niekorzyść państwa. A charyzma? Ma ją co drugi pijaczek po kilku głębszych. Nie przeceniajcie posłów, bo nie są oni autorytetami w żadnej dziedzinie życia.
shark7
2012-09-05 21:41:21
Ocena: 9(glosow:11)-+
Teraz mając studia nie można być pewnym dobrej pensji,wielu młodych ludzi wybiera studia które rokują na dobrą pracę a gdy je kończą to okazuje się że jest przesyt na rynku i brak zapotrzebowania.Nauczycieli jest zbyt wielu i słabo przygotowanych do tego zawodu co potwierdzają wyniki badań o spadku
shark7
2012-09-05 21:46:39
Ocena: 3(glosow:7)-+
poziomu nauczania w Polsce.Pensja jaka jest każdy widzi a o jej wysokości decyduje rynek a nie wykształcenie.Teraz ono nie jest wykładnikiem jej wysokości a zapotrzebowanie na konkretne zawody,choć nie kwestionuję tego że nauczyciele powinni dobrze zarabiać ale odpowiednio do swoich kwalifikacji.
Starbreaker
2012-09-05 21:49:58
Ocena: 3(glosow:7)-+
To że poziom nauczania spada to wina Hallowej i jej podobnych a nie nauczycieli którzy muszą realizować idiotyczny program.
RedBlackCat
2012-09-05 21:55:18
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
azarrr
2012-09-05 21:38:18
Ocena: -3(glosow:11)-+
No i morda w dupe i żreć kupe, potrafi urzędas wyruchać innych tak żeby się nie na robic i zarobić to to robi, proste. Jak bym był ja urzędasem to bym wam dał 75% podatków i brał bym większość hajsu do siebie hahaha głupie pacany dajecie sie dubczyć na hajs
cogito_ergo_sum
2012-09-05 21:36:15
Ocena: 1(glosow:1)-+
Ty to karwasz twarz gimbus jesteś, co ty wiesz o nauczaniu? ;-)
RedBlackCat
2012-09-05 22:00:21
Ocena: -2(glosow:8)-+
Hahaha no dyplomowany to i podobno do 3 tys wyciągnie a zapominamy o możliwośći korepetycji wolnych CAAAAŁYCH WAKACJACH itd. W Polsce praktycznie teraz każdy głupi może zostać nauczycielem. Ta zawodówka to i nieraz lepsza od tych prywatnych "wyższych uczelni"
LubieBuraczki
2012-09-05 21:28:53
Ocena: -5(glosow:5)-+
Nie ku**a, tytuł i opis nie są zbędne, po to są te pola, by autor opisał w nich te zdjęcie a nie pisał rzeczy typu "Tytuł zbędny" albo "Pod zdjęciem opis :..."
Co do absurdu...od keidy to nauczyciel zarabia 800? Jestem wciąż uczniem, no ale proszę, nauczyciel na bank takiej kowt
Starbreaker
2012-09-05 21:14:04
Ocena: 6(glosow:8)-+
gimbusiarnia wie najlepiej gdzie jest miejsce nauczyciela ile zarabia, co robi w wolnym czasie, o czym myśli, co je na śniadanie i że najlepiej jakby tych nauczycieli nie było.
zodiac1967
2012-09-05 21:07:54
Ocena: -4(glosow:4)-+
jak chce więcej to niech idzie do łopaty
jojaoj
2012-09-05 20:59:25
Ocena: 8(glosow:14)-+
BTW Jestem nauczycielem. Dzisiaj wróciłem do domu ok godz. 14, zrobiłem obiad trochę, odpocząłem i o 16 wziąłem się za przygotowanie zajęć na dzień jutrzejszy. skończyłem ok 15 minut temu. Nauczyciele (mam na myśli tych uczciwie pracujących)zasuwają tak samo jak inni "normalni" ludzie.
jojaoj
2012-09-05 20:55:23
Ocena: 7(glosow:7)-+
Zdjęcie jest sprzed paru dobrych lat, więc trochę się zmieniło. Moim zdaniem porusza ważny problem nieadekwatnych pensji w stosunku do wykształcenia i przepaści pomiędzy pensjami poszczególnych ludzi. "Niewykształcona" może być wykwalifikowanym robotnikiem i też powinna zarabiać godziwie.
fobson
2012-09-05 20:56:55
Ocena: 4(glosow:18)-+
sprawdziany, wypracowania, plany miesięczne, dzienniki, sprawozdania, rady, wycieczki, zebrania, szkolenia - to wszystko nauczyciele robią w czasie prywatnym, za to nie mają płacone, więc proszę najpierw rok popracować jako nauczyciel, a później pisać głupoty.
zyzy33
2012-09-05 21:03:23
Ocena: 11(glosow:11)-+
Blenia, pomyliłaś przeciętną z maksymalną. Po 7 latach pracy i najszybszym możliwym awansie zarabiam ok 2000. Gdyby nie szkoła prywatna w weekendy mieszkałbym na stancji i 7 lat jadł zupki chińskie. Ale sam wybrałem, więc nie szlocham. Denerwuje mnie tylko pisanie głupot.
agatag1990
2012-09-05 20:31:45
Ocena: 7(glosow:7)-+
Skąd Wy wiecie ile zarabia nauczyciel?! Tak zaglądacie do portfela? Czy wierzycie ślepo w to co mówią Wam media?
CockneyLady
2012-09-05 20:30:00
Ocena: 6(glosow:8)-+
Haha pokażcie mi nauczyciela , który zarabia 800 zł , nie ośmieszaliby się ...
agatag1990
2012-09-05 20:29:52
Ocena: 2(glosow:10)-+
tak, dostaje ok. 2200zł, ale dyplomowany nauczyciel po ok. 15 latach pracy :)
Diablica_13
2012-09-05 19:59:02
Ocena: 3(glosow:5)-+
moim zdaniem na NIEKTÓRYCH stanowiskach pracy nie płacą tyle ile powinni
MarcinesPL
2012-09-05 19:54:54
Ocena: -7(glosow:15)-+
Nauczyciel 800 zł to zarabiał chyba 10 lat temu, teraz dostają po 3-4-5 tysiaki miesiecznie plus wolne, w wakacje im płacą mimo iż nic nie robią, mogą sobie pracować gdzie indziej w wakacje..
Mundzio84
2012-09-05 19:49:34
Ocena: -7(glosow:13)-+
Pełny etat dla nauczyciela to 18 godzin lekcyjnych w tygodniu.Czyli ty miałeś ich 9 na tydzień, przy założeniu, że są 4 tygodnie w miesiącu przepracowałeś 36 godzin w miesiącu.Wychodziło ci na początek jakieś 14 zł na godzinę.Myślę że to nie jest najgorsza stawka jak na polskie warunki.
zyzy33
2012-09-05 20:27:42
Ocena: 6(glosow:8)-+
Mundzio84 praca nauczyciela to nie tylko godziny dydaktyczne. Tych miałem faktycznie mniej. Natomiast cała rezta - dyskoteki, mikołajki, zebrania, rady, wycieczki - tego nikt nie liczy. Nie mówię już o sprawdzaniu zeszytów i klasówek (nie robię tego w godzinach lekcyjnych) oraz przygotowanie do lekc
zyzy33
2012-09-05 20:31:18
Ocena: 7(glosow:7)-+
cd. wtedy jednągodzinę lekcyjną przygotowywałem ok 1,5 h. Szczerze z ręką na sercu jako nauczyciel powiadam wam, że pracuję więcej niż 40 h tygodniowo. Mam nawet w planach zapisywać, bo sam jestem ciekaw ile wyjdzie. Wiem też, że są nauczyciele, którzy nie przygotowują się do zajęć. Czarne owce są w
zyzy33
2012-09-05 20:58:20
Ocena: 8(glosow:8)-+
Nie płacą, bo mamy 40 godzinny czas pracy - na tyle pdpisujemy umowę. Najgorsze są wycieczki, bo to 24 na dobę w robocie (a wiesz jak jest na wycieczkach), a zdaniem niektórych powinniśmy jeszcze dopłacać, bo przecież jesteśmy na wycieczce ;-) Ale są też plusy (13, pewna pensja, wszystkie składki)
Mundzio84
2012-09-05 21:07:14
Ocena: -1(glosow:7)-+
Do tego jest 60 dni płatnego urlopu (prócz konferencji i układania planu zajęć),co 45 minut przerwa, prawo do wcześniejszej emerytury.Poza tym kto ma mało pieniędzy dorabia sobie prowadząc prywatne korepetycje, za które płaci się minimum 30 zł za godzinę.Nie macie najgorzej, choć przyznaję są minusy
adi909090
2012-09-05 21:45:07
Ocena: 5(glosow:5)-+
Dochodzi tu jeszcze sprawa odpowiedzialności za życie i zdrowie dziecka (w szkołach średnich to już mniejszy problem) a dzieci z reguły lubią robić niebezpieczne rzeczy. A taka ciekawostka wiesz, że jak naprzykład dzieciaki zrobią dzieciaka (wiem nie poprawnie gramatyczne ale cóż xd) w szkole lub na
zyzy33
2012-09-06 06:45:40
Ocena: 4(glosow:4)-+
Mundzio84 pamiętaj - plotka powtarzana 100 razy staje się prawdą. Nie mamy 60 dni patnego urlopu, na przerwach mamy dyżury, prawo do wcześniejszej emerytury nie obowiązuje już od kilku lat, korepetycji udziela językowiec, matematyk... n-l wf, plastyki, techniki, informatyki itp. już nie.
krzysjarzyna1
2012-09-05 19:40:34
Ocena: -6(glosow:16)-+
800 złoty? Hahahaha chyba w jakimś Cyganistanie. Właśnie nauczyciele dostali podwyżki zabierając je innym. Obecnie nauczyciel zarabia ok. 3000 zł nie licząc pensji,nagród itp.
motovaradero
2012-09-05 19:33:58
Ocena: -7(glosow:17)-+
hmm chyba nie skomentuję bo mnie krew zalewa na tę rudą małpę. Moja była zarabia 3000 na rękę bez 13 i innych premii ucząc klasy 3-6 podstawówki ... to jest istne barbarzyństwo ze strony nauczycieli, jak im nie pasi to wypad do łopaty bo hamstwo jeszcze dodatkowych urlopów żąda..
jadziuniaxxl
2012-09-05 22:13:46
Ocena: 2(glosow:4)-+
Z całym szacunkiem do ciebie motovaradeo-twoja była chyba dorabiała na boku.Moja matka nigdy tyle nie przyniosła a pracuje też w IV-VI i jest dyplomowanym nauczycielem.
motovaradero
2012-09-06 13:16:00
Ocena: 1(glosow:1)-+
Takie przyniosła zaświadczenie na sprawę o alimenty... średnia 3 m-cy.
pawelfarciaz
2012-09-05 19:31:02
Ocena: -1(glosow:5)-+
trzeba było skończyć zawodówkę i zostać posłem
Starbreaker
2012-09-05 19:54:39
Ocena: 0(glosow:2)-+
W Rosji tego próbowali i przez kilkadziesiąt lat to działało ale ostatecznie nie wyszło ;) Trzeba raczej zlikwidować resztki socjalizmu tak żeby nie dławił gospodarki: likwidacja/prywatyzacja ZUS, NFZ, zmniejszenie podatków VAT, likwidacja dochodowego...
TYGRYS-1984
2012-09-05 19:09:40
Ocena: -2(glosow:14)-+
Tym nauczycielom już konkretnie sie popierdo*liło we łbach. Mają tyle wolnego, że szok. Pracują po pare godzin w tygodniu (3,4,5) i jeszcze im mało. Dodam, że zarabiaja minimum 2x800. Więc o co tym debi*lom chodzi bo nie czaje. Do kopalni z nimi
ZeuS112
2012-09-05 19:03:15
Ocena: -10(glosow:14)-+
800zł? buhaha, dodatki mieszkaniowe, dodatki za naukę w trudnych warunkach, dodatki za nauczanie w szkołach wiejskich, wycieczki opłacane w symbolicznej kwocie, nagrody z okazji dnia nauczyciela, dofinansowanie kosztów kształcenia się. Tak Wam źle nauczyciele? Aczkolwiek posłowie mają za dużo.
murinforte
2012-09-05 19:06:23
Ocena: 1(glosow:7)-+
Bredzisz.Gdzie tak jest?
murinforte
2012-09-05 19:28:50
Ocena: 1(glosow:3)-+
W małych dolnośląskich miasteczkach jest koszmar,lepiej kopać rowy
pocichu
2012-09-05 21:40:28
Ocena: 2(glosow:2)-+
Lucy, Lucy:) Żeby pojechać na kolonie nie trzeba być nauczycielem, wystarczy mieć 18 lat i skończony kurs wychowawców kolonijnych, czemu nie spróbujesz? Aha, no tak, taką bzdurę mógł napisać tylko jakiś dzieciak, który nie ma pojęcia czym jest odpowiedzialność za innych i praca 24 godziny na dobę :)
adi909090
2012-09-05 22:15:41
Ocena: 0(glosow:0)-+
pocichu nie zapominaj też o tym, że trzeba mieć skończoną maturę :) poza tym wiele osób w tym także nauczycieli jeździ na kolonie dla dzieci z ubogich rodzin za które pieniędzy nie dostają (np. Caritas lub inne organizacje wolontariuszy)
Ps. Moi oboje rodzice również są nauczycielami
strusz-lewa
2012-09-06 15:21:18
Ocena: 0(glosow:2)-+
lucy, z tymi koloniami to nie tak. Każdy, kto zapłacił 150 złotych i ukończył kurs wychowawców kolonii może jechać na kolonie. U nas się takie na pierwszym roku robiło i jeździło z dzieciakami wykładowców. Zero odpoczynku, praca 24/dobę a pieniądze lepsze przy truskawkach były.
veridasluxmea
2012-09-05 19:00:08
Ocena: -2(glosow:6)-+
nikt Wam nie każe iść na studia. :-)))))))
marcin00000123
2012-09-05 18:42:27
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora
zosia108
2012-09-05 21:28:42
Ocena: 0(glosow:4)-+
"co godzina kilkunastominutowe przerwy"...chyba w Twoich snach-WIESZ CO TO SĄ DYŻURY ŚRÓDLEKCYJNE??? Nauczyciel nie może nawet wyjść do ubikacji jak ma taki dyżur, musi mieć oczy dookoła głowy!!!
"wycieczki, kursy, szkolenia...Same przyjemności!"-trzeba nie miec mózgu żeby wypis
zyzy33
2012-09-05 18:30:57
Ocena: 9(glosow:13)-+
Możecie minusować - tu nauczyciel. Proszę nie wypowiadajcie się dzieci o mojej pracy. Jestem po politechnice (mgr inż.), pedagogikę to może studiować nauczycielka kz lub pedagog. Podczas pierwszego roku zarabiałem 500 zł i dorabiałem w fast foodzie. Jeśli uważacie, że to było ok, to mi was żal.
sedziadread
2012-09-05 18:34:40
Ocena: 3(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez moderatora
sedziadread
2012-09-05 18:40:18
Ocena: 5(glosow:7)-+
komentarz usunięty przez moderatora
zyzy33
2012-09-05 18:47:49
Ocena: 4(glosow:4)-+
Mundzio84 - tu masz rację, bo to za pół etatu było. Dokładnie 495 zł. Dziś nie ma zarobków za pełny etat 800 zł netto w żadnym zawodzie. sedziadread - zastanawiałem się nad tym, ale lubię swoich gimbów. Co jak co, ale można czasem odczuć, że robi się coś ważnego.
sedziadread
2012-09-05 18:59:10
Ocena: 3(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez moderatora
zyzy33
2012-09-05 19:09:47
Ocena: 3(glosow:3)-+
Początki były straszne, bo tak naprawdę nie dało rady przeżyć za pensję stażysty. Później jest dużo lepiej ale trzeba przetrwać początek i dorabiać. Mam porównanie, bo robiłem już jako magazynier, murarz, kucharz w fast foodzie i wiem, że każda praca ma plusy i minusy. Nie ma się co licytować.
sedziadread
2012-09-05 18:21:53
Ocena: 0(glosow:8)-+
komentarz usunięty przez moderatora
sedziadread
2012-09-05 19:00:54
Ocena: -1(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez moderatora
sedziadread
2012-09-05 19:21:02
Ocena: -2(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez moderatora
sedziadread
2012-09-05 19:25:46
Ocena: -1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez moderatora
wroniec
2012-09-05 20:21:22
Ocena: 2(glosow:2)-+
Niestety co do naszych rodaków się zgodzę, jesteśmy leniwi i do tego cwani.Niestety tracą na tym Ci co czasem na coś ciężko pracują, ale cwaniactwo jest im obce.Osobiście uważam,że każdemu trzeba dać szanse,wykształcenie to nie wszystko,ale rozumiem żal tej pani dlatego jej bronię.
wroniec
2012-09-05 19:02:18
Ocena: 3(glosow:5)-+
Pedagogika z tego co wiem to chyba tylko klasy 1-3. Żeby uczyć wyżej trzeba tyrać jakieś 5 lat na niełatwych kierunkach. Nie rozumiem tej pogardy,choć osobiście odczuwam niechęć dla wielu nauczycieli.Myślę,że powinniśmy się jednak cieszyć z tego,że ktoś chce, studiuje i później uczy za te czy inne p
strusz-lewa
2012-09-06 15:26:37
Ocena: 0(glosow:0)-+
wroniec, co za bzdury piszesz, ty się nawet trochę nie orientujesz w temacie, coś dzwoni, ale gdzie? Żeby uczyć w klasach 1-3 to faktycznie wystarczy tylko licencjat z edukacji wczesnoszkolnej. Żeby uczyć klasy 4-6 i gimnazjum teoretycznie też wystarczy licencjat
strusz-lewa
2012-09-06 15:28:49
Ocena: 0(glosow:0)-+
w praktyce nikt do tego nie weźmie licencjata tylko mgr - ale nie po pedagogice! po matematyce do uczenia matmy, po chemii do uczenia chemii, informatyka do informatyki. Tu już ci żadna pedagogika nie styknie. No a żeby w zawodówce albo liceum uczyć musi być mgr.
strusz-lewa
2012-09-06 15:31:00
Ocena: 0(glosow:0)-+
No i jeszcze jedno - tak właściwie po pedagogice nie jest się nauczycielem. Niby czego by można po tym uczyć? No przecież nie polskiego, nie fizyki, czy historii. Po pedagogice to jakimś wychowawcą w internacie czy świetlicy, domu dziecka sie jest, nie nauczycielem.
wroniec
2012-09-06 23:05:18
Ocena: 0(glosow:0)-+
Mam prośbę strusz-lewa przeczytaj moją wypowiedź jeszcze raz, może zrozumiesz.Nawet Ci zacytuje odpowiedni fragment żeby nie było problemów "Żeby uczyć wyżej trzeba tyrać jakieś 5 lat na niełatwych kierunkach"Zamiast się tak podniecać wystarczy spokojnie przeczytać.
strusz-lewa
2012-09-19 13:01:05
Ocena: 0(glosow:0)-+
wroniec, no ty w takim razie nie rozumiesz, co piszesz. Żeby uczyć w gimnazjum, czyli "wyżej" teoretycznie wystarczy licencjat. Na przykład z polonistyki lub historii. Czy to są wyjątkowo ciężkie i trudne kierunki? Nie o to jednak chodzi, tylko o godziwą kasę za odpowiedzialną pracę.
bialymis81
2012-09-05 17:52:11
Ocena: 0(glosow:2)-+
nie matura lecz chęć szczera... no coś w tym jest :))
bialymis81
2012-09-05 17:50:25
Ocena: -1(glosow:1)-+
nie matura lecz chęć szczera... no coś w tym jest :))
drops81
2012-09-05 17:49:19
Ocena: 3(glosow:3)-+
Jestem nauczycielem, więc śmieszą mnie te wasze bzdury. Te 800 zł to jakieś pierdoły, tyle zarabiałem jak zacząłem prace w szkole w 2006 przez rok, później było troche podwyżek. 2000 zł na rękę zarabia nauczyciel mianowany (liczę z dodatkami) czyli po 7 latach pracy jak mu sie noga nie powinie...
moti123uke
2012-09-05 17:27:00
Ocena: 1(glosow:5)-+
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahaahaaahahahaahahaaahh hhhhhhahhhhaahahahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaahahahahahhhhhhhhhhhhhhhhah ahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
szczeryham
2012-09-05 18:27:15
Ocena: -5(glosow:5)-+
Dokładnie! Może by się teraz nie żaliła.
piot5rek
2012-09-05 17:05:58
Ocena: -13(glosow:15)-+
Tak, płaczcie nauczyciele... Nic was nie obchodzi, chodzicie jak święte krowy i po 2h lekcyjnych jesteście wykończeni. Ja jako przyszły mgr inż. budownictwa będę zarabiał na początku 3tys. zł. Różnica jest jednak taka, że będę miał ogromną odpowiedzialność finansową jaki o życie ludzi.
CbrRR
2012-09-05 16:58:25
Ocena: 0(glosow:6)-+
Takie tam gadanie, nauczyciele tak źle nie mają. Oczywiście porównując do ludzi za przeproszeniem zapieprzających zimą czy w upałach np na budowach. Taki nauczyciel, ba może korki jeszcze dać i tutaj dodatkowa kasa leci, niech weźmie ze 30 zł na godzinę na lewo, to już się sumuje niezła sumka.
maciej.kumor
2012-09-05 16:51:14
Ocena: -4(glosow:6)-+
Studia pedagogiczne teraz nie trudno skończyć i chcieliby zarabiać ze 2000 zł jak nie pasuje to się starać do sejmu.
schizofrenik7
2012-09-05 16:41:59
Ocena: -1(glosow:1)-+
na tym polega właśnie demokracja .. wieśniaro!!! xD
alejaja1ichuj
2012-09-05 16:36:31
Ocena: 1(glosow:5)-+
żaden nauczyciel nie pracuje za 800zł!!!
skończcie gadać głupoty...
acer326
2012-09-05 16:34:59
Ocena: 6(glosow:8)-+
Ktoś kiedyś powiedział-obyś cudze dzieci uczył
SteelMike
2012-09-05 16:43:51
Ocena: -2(glosow:10)-+
Dodaj, że jak się dobrze zorganizujesz i będziesz wykonywał papierkową robotę po części w tych 18 godzinach na etacie, to nie będziesz musiał spędzać 22 godziny po za nim ;) masz co 45 minut przerwy (dyżur, albo wolne), możesz sobie wtedy jeść, pić, nie tak jak w zakładach 1 przerwa i koniec.
karina777
2012-09-05 18:28:41
Ocena: 6(glosow:6)-+
Guzik.. w tych 18-stu godzinach prowadzę lekcje. Pozostały czas to przymusowe kursy, szkolenia, zebrania z rodzicami i cała otoczka zwana potocznie papierologią stosowaną. Co do dyżurów to ok. mam kanapkę ale z kawą nie chodzę po szkole. Wiecie co? ta praca to pasja nie kasa i tyle z mojej strony
SteelMike
2012-09-05 20:16:14
Ocena: -4(glosow:4)-+
Wybacz, ale 22 godziny tygodniowo na same szkolenia, zebrania, przymusowe(?) kursy i otoczkę, to coś strasznie dużo. Zebrania masz 1 w miesiącu, po 1 dla klasy, kursy i szkolenia raczej nie co miesiąc. Skończ i sobie wstydu oszczędź ściemnianiem.
agatag1990
2012-09-05 20:38:56
Ocena: 1(glosow:1)-+
SteelMike - jesteś nauczycielem? Mój mąż tak... jako nauczyciel WF(!!!) siedzi po kilka godzin dziennie i pisze i pisze i pisze ;/ a pracuje w szkole prywatnej za najniższą krajową...
ava1990
2012-09-05 16:17:27
Ocena: 3(glosow:7)-+
i co z tego ze sa zwiazki zawodowe i urlopum, myslicie ze nauczyciel ma 2 msc wolnego bo wakacje !!! ma normalny urlop a potem kazdy z nauczycieli musi miec dyzur w szkole bo sa przeciez papierkowe rzeczy do zrobienia
kuzwa jak ja uwielbiam wypowiedzi ludzi ktorzy maja zerowe pojecie o wszystkim
ava1990
2012-09-05 16:15:12
Ocena: 0(glosow:6)-+
pieprzynijcie sie wszyscy w swoje glowki!!!
2 tys to zarabia nauczyciel akademicki a nie zwykly uczacy w szkole....
moja mama uczy polskiego i zarabia 1200 zl brutto czyli najnizsza krajowa po ponad 35 latach pracy i pomimo nauczyciela dyplomowanego( sa 3 stopnie: stazysta, kwalifikowany i dyplomo
saddam22534
2012-09-05 16:18:58
Ocena: -3(glosow:7)-+
mogła sie nie kształcić i iść na polityka ,zarabiała by teraz krocie
stalefizyczne
2012-09-05 15:30:39
Ocena: 2(glosow:8)-+
Aż mnie krew zalewa!Pokażcie mi nauczyciela zarabiającego 800 zł do tego:korki(40zł/h), wakacje (płatne) + inne ulgi, których nie ma inny zawód. A teraz weźmy ratownika medycznego, naraża życie zarabiając 1200zł...
wiedzmaxxx
2012-09-05 16:32:03
Ocena: 1(glosow:3)-+
strazacy,policja,pielegniarki,nauczyciele,ratownik medyczny...wszyscy narzekaja bo daja psie pieniadze. i taka jest prawda.jedyne co im zostalo to 13-ki.
DarkFieldsOfPain
2012-09-05 15:23:22
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora
wirus0666
2012-09-05 15:17:26
Ocena: -3(glosow:11)-+
Jak dla mnie nie ma tu wiochy. Wielu nauczycieli, których spotkałem to byli debile - odrzuty społeczne, które do niczego się nie nadawały (oczywiście - NIE WSZYSCY). Wielu posłów, to złodzieje i oszuści (nie wiem ilu:) ). Niemniej - samo "wykształcenie" - to za mało na duże wynagrodzenie.
rainbowONA
2012-09-05 15:03:30
Ocena: -1(glosow:1)-+
Dzisiaj liczy sie tylko angielski.Bez jego wysmienitej znajomosci nie otrzyma sie pracy w zakładach produkcyjnych etc.Dotyczy to przede wszystkim inzynierów.
jurek1102
2012-09-05 14:57:35
Ocena: 5(glosow:9)-+
Jak by napisać że nauczyciel zarabia 300 zł to by było jeszcze lepiej . Obie kwoty wyssane z palca
Nocturna89
2012-09-05 14:50:04
Ocena: 2(glosow:4)-+
właśnie taki styl wypowiedzi do uczniów przemawia :D w tym cała rzecz :D
anja.struna
2012-09-05 15:34:35
Ocena: 0(glosow:0)-+
Podaj mi proszę nazwę tej "uczelni wyższej", w której możesz wyrobić tyle godzin, i w której proponują takie pieniądze.
agatag1990
2012-09-05 15:47:48
Ocena: -2(glosow:2)-+
Chyba musisz zostać nauczycielem :)
dziadekAndy
2012-09-05 14:02:22
Ocena: 1(glosow:3)-+
Nauczyciel, o ile dobrze pamiętam to byli tacy przed wojną.
pierdolecxD
2012-09-05 13:57:42
Ocena: 1(glosow:5)-+
800zł oni maja 3000 tyś a z tego co wiem poltikyk kandydujący może być po zawodówce ale nie poseł trzeba mieć min średnie a tak wgl jedyneym politikiem po zawodówce był wałesa ktory kiedy został prezydentem zrobił wyższe niech mi pokaże ta sz*** polityka po zawodówce i papierek ze ma 800 zł pensji m
sedziadread
2012-09-05 20:53:59
Ocena: -1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez moderatora
tadziu1939
2012-09-05 21:54:40
Ocena: -1(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
sedziadread
2012-09-05 23:21:03
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora
tadziu1939
2012-09-10 16:54:36
Ocena: -1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
sedziadread
2012-09-10 19:11:22
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora
agatag1990
2012-09-05 13:40:52
Ocena: -1(glosow:9)-+
nie może udzielać korepetycji, po 4. Zapewnijcie godne warunki na sprawdzanie sprawdzianów itd, a wtedy niech pracuje te 40h, po 5. Znam nauczycieli, którzy zarabiają najniższą krajową w prywatnych szkołach, po 6. To co mówią media o pensjach nauczycieli to bujda... są dużo niższe! Pozdrawiam, uczci
agatag1990
2012-09-05 13:38:59
Ocena: -2(glosow:10)-+
Do szału doprowadzają mnie te wasze komentarze : po 1. Jeśli będzie to 40h dla nauczycieli to połowa straci pracę, po 2. Jeśli tak bardzo zazdrościsz to sam stań się nauczycielem, bo masz do tego prawo, ja też mam, ale nie chcę, szkoda mi zdrowia. po 3. np. nauczyciel z wf czy plastyki nie może udzi
agatag1990
2012-09-05 13:42:03
Ocena: -1(glosow:11)-+
no kolejny inteligenty/tna haha nie mogę z tego komentarza Twojego. A może po prostu dzieciaki nie chcą się uczyć?! Sama chodziłam do szkoły i wiem jak jest, Ty chyba nie ;/
Wera27
2012-09-05 17:07:32
Ocena: 3(glosow:3)-+
Zgadzam się z manamanam.W 1kl liceum nauczycielka kompletnie nie potrafiła wyłożyć nam matmy,ba sama się myliła przy tablicy,co sprawdzian było kilkanaście ndst.do poprawy.Po protestach uczniów i rodziców zmieniono nauczyciela.Mam teraz same 3 i 4,reszta to samo.U pani S.zdawalność matur wynosi 20%
Samarka
2012-09-05 18:08:49
Ocena: 0(glosow:0)-+
Bardzo mądre słowa!Miałam w technikum taką nauczycielkę,która przez całą lekcję opowiadała jakie ciasto upiekła w niedzielę,jaki sweter zrobiła na drutach,jakie ma kwiaty w ogrodzie itp.pierdoły.Uczy w szkole od 20 lat i nikt za tyłek jej się nie wziął.To nie jest pojedyńczy przypadek!
DobraMama
2012-09-05 13:16:41
Ocena: 2(glosow:12)-+
Dla wszystkich przekonanych, że etat nauczycielski to wyjątkowo intratne zajęcie mam prostą radę - wszyscy jesteście przecież tacy wykształceni, oblatani i wszechwiedzący - ukończcie jeszcze studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego - i podejmijcie taką pracę.
DobraMama
2012-09-05 13:19:46
Ocena: 2(glosow:8)-+
Co stoi na przeszkodzie? Będziecie mieć mnóstwo wolnego i fantastyczne wynagrodzenie.
Tylko uwaga: zetknięcie z rzeczywistością w tym względzie raczej boli. :)
Ja, mimo, że mogę - to się na to nie piszę. Czynsz pewny jak śmierć - nie stać mnie na wolontariat.
DobraMama
2012-09-05 14:36:46
Ocena: -1(glosow:5)-+
Że co lubię robić?! Ok, sama sobie sprawdzę, co to znaczy. Nie, nie wystartuję w wyborach. Lubię to, co robię i żal byłoby mi się z tym rozstawać. A poza tym moja uczciwość i zasadniczość raczej dyskwalifikuje mnie do kariery w polityce. Tam trzeba mieć predyspozycje przecież :)
DobraMama
2012-09-05 15:30:41
Ocena: 3(glosow:3)-+
Odsyłam zatem do karty nauczyciela i szczegółowych wytycznych względem kwalifikacji. Tak, inż może być nauczycielem, mając kurs przygotowania pedagogicznego lub takową podyplomówkę. Ale aby uczyć w szkole ponadgimnazjalnej i tak musi być mgr inż, nie tylko inż :)
Saint_Satan
2012-09-05 13:07:06
Ocena: 12(glosow:18)-+
Po pierwsze płaca minimalna w Polsce to 1500 zł, po drugie nikt nie ma tyle wolnego w czasie roku co nauczyciele, więc niech sobie popracują w normalnej robocie to zobaczą jak mają dobrze. I po trzecie sprytny nauczyciel jest w stanie dorobić drugie tyle co wynosi jego pensja z korepetycji.
lukasz1260
2012-09-05 13:02:43
Ocena: 1(glosow:1)-+
Popieram wprowadzenie 460 jednomandatowych okręgów wyborczych (JOW) w wyborach do Sejmu RP! Poprzyj akcję - wpisz się na listę! » Na początek należy odtworzyć listę 750 tysięcy obywateli, którzy podpisali się pod petycją w sprawie zmiany ordynacji wyborczej na jednomandatową. Paradoksalnie,
i.nasa
2012-09-05 12:56:52
Ocena: 3(glosow:13)-+
Nauczyciel pracuje 18 godzin tygodniowo, 9 miesięcy w roku. Bzdurą jest kartka tej Pani, że nauczyciel zarabia 800zł. Mianowany nauczyciel ma +/- 2200zł na rękę. Biorą godziny dodatkowo płatne, mają dodatki stażowe, 13stki, wczasy pod gruszą, karpiowe itp.
karoline1987
2012-09-05 12:50:15
Ocena: 1(glosow:3)-+
do samzi zresztą jak ktoś zazdrości nauczycielom to żaden problem robisz studia matematyka polski czy coś tam do tego jeszcze pedagogikę i zobaczymy czy będziesz zarabiał 5 tysięcy to dopiero śmiech na sali ha ha ah ha
karoline1987
2012-09-05 12:46:51
Ocena: 0(glosow:10)-+
nauczyciel teraz zarabia 1650 na rękę najmniej a te zdjęcie musi być sprzed kilku lat(może z 6)wiem bo jestem nauczycielem ale mimo to nawet 1650 przy 13000 to i tak mało
dzikibaczek
2012-09-05 19:21:23
Ocena: 0(glosow:0)-+
właśnie zrobiłam mgr, pracuje 4 lata, z dodatkiem motywacyjnym za robotę ponad to co powinnam (8%), wychowawstwem mam 1600
lukasz1260
2012-09-05 12:20:26
Ocena: -1(glosow:1)-+
Popieram wprowadzenie 460 jednomandatowych okręgów wyborczych (JOW) w wyborach do Sejmu RP! Poprzyj akcję - wpisz się na listę! » Na początek należy odtworzyć listę 750 tysięcy obywateli, którzy podpisali się pod petycją w sprawie zmiany ordynacji wyborczej na jednomandatową. Paradoksalnie,
Loluaaaaaaa
2012-09-05 12:39:03
Ocena: 6(glosow:8)-+
Dokładnie.
Baron_Sanedi
2012-09-05 12:03:17
Ocena: 2(glosow:4)-+
zarabia sie 800 zł po studiach jak sie idze na jakieś byle jakie studia i uczelnie po to by zdobyć tylko papierek mgr!! Nie liczy sie papierek liczą się umiejętności i kreatywnosć!!!
DobraMama
2012-09-05 12:54:00
Ocena: 3(glosow:5)-+
Być może. Zwróć tylko uwagę, że zawód nauczyciela wykonują ludzie po różnych kierunkach. To nie tylko humaniści tacy jak: poloniści, nauczyciele w klasach 1-3 czy historycy. W szkołach uczą także informatycy, inżynierowie, ekonomiści. Wystarczy, że mają przygotowanie pedagogiczne.
DobraMama
2012-09-05 12:56:41
Ocena: 1(glosow:3)-+
Czyli co - wszyscy kupili sobie "papierek" a w rzeczywistości są debilami? Idź na podyplomówkę z zakresu przygotowania pedagogicznego, zobaczysz, kogo tam spotkasz. Gwarantuję ci, że niewielu humanistów. Ale skoro masz takie zdanie - cóż... Każdy sądzi po sobie, co nie?
DobraMama
2012-09-05 12:59:55
Ocena: 4(glosow:10)-+
Zapewniam cię, że gdyby skrupulatnie policzyć godziny pracy nauczycieli, to wyszłoby więcej niż 40/tydzień. Dolicz do tego prowadzone nieodpłatnie w wolnym wywiadówki, dyskoteki, wycieczki, zajęcia pozalekcyjne, kółka zainteresowań, pracę "papierkową", rady pedagogiczne.
DobraMama
2012-09-05 13:02:33
Ocena: 2(glosow:10)-+
Moja mama była nauczycielką przez kilka lat. W tym czasie bywała w domu zdecydowanie rzadziej, niż wtedy, kiedy zajęła się księgowością. Gości spokojnie mogłam odsyłać do szkoły. Mitem są wolne ferie czy wakacje. W tym czasie nadrabia się to, na co w roku szkolnym czasu brak.
Eric_Cartman
2012-09-05 11:36:51
Ocena: -1(glosow:9)-+
komentarz usunięty przez moderatora
maffinka
2012-09-05 11:25:40
Ocena: 2(glosow:12)-+
Sory a widzieliście pracę nauczyciela z bliska?Kilka godzin w szkole (użerka z idiotami, którzy myślą, że n-el to gówno), w domu, pisanie protokołu lekcyjnego na następny dzień(obmyślenie co w każdej minucie lekcji będziesz robił Ty i dzieci)+ sprawdzanie zeszytów/prac, zrobienie pomocy naukowych.
karku06
2012-09-05 20:58:46
Ocena: 0(glosow:0)-+
nauczyciele w dzisiejszych czasach nie potrafia zainteresowac lekcjami i nie potrafia w interesujacy sposob przekazac swoejej ciezko zdobytej wiedzy,wiec niech sie ciesza z tego co dostaja bo gdyby ich sie ocenialo za efekty to by zdechli z glodu,chociaz wtedy moze by sie bardziej przylozyli do prac
czarna1281
2012-09-05 11:17:06
Ocena: -4(glosow:4)-+
to do sejmu i bez narzekania Tusek podobno też był nauczyciel
SteelMike
2012-09-05 11:08:13
Ocena: 14(glosow:18)-+
Zgodnie z projektem rozporządzenia w sprawie minimalnych stawek wynagrodzenia, od 1 września 2012 r. wynagrodzenie nauczyciela stażysty wyniesie 2265 zł brutto (oznacza to wzrost o 83 zł brutto), nauczyciela kontraktowego - 2331 zł brutto (wzrost o 85 zł brutto), nauczyciela mianowanego - 2647 zł br
SteelMike
2012-09-05 11:10:09
Ocena: 7(glosow:13)-+
2647 zł brutto (wzrost o 97 zł brutto), nauczyciela dyplomowanego - 3109 zł brutto (wzrost o 114 zł brutto). Średnie wynagrodzenie nauczyciela stażysty od 1 września 2012 r. ma wynieść 2718 zł brutto, nauczyciela kontraktowego - 3017 zł brutto, dla nauczyciela mianowanego - 3913 zł brutto, nauczycie
mpeer
2012-09-05 11:12:23
Ocena: -5(glosow:15)-+
Ja osobiście uważam, ze nauczyciele powinni zarabiać dużo więcej, w końcu w pewnym sensie to od nich zależy nasza przyszłość. Nie mniej jednak w moim życiu spotkałem tylko kliku dobrych nauczycieli, którzy potrafili przekazać wiedzę będąc przy tym lubianymi i szanowanymi. Reszta to ludzie z przypadk
SteelMike
2012-09-05 12:05:27
Ocena: 11(glosow:15)-+
Od wielu innych ludzi też zależy Twoja przyszłość, a jakoś pracują za 1500 brutto. Do tego większość nauczycieli nie potrafi uczyć, jedynie drzeć japę. Tak to niestety jest, może 10-20% jest z powołania i potrafi uczyć, przez co nie mają też problemów na lekcjach.
mpeer
2012-09-05 15:53:30
Ocena: -2(glosow:2)-+
Ja robi to co lubię i nawet jak pracuje po 12 godzin to sprawia mi to przyjemność. Do tego zarabiam przyzwoicie. Niestety to nie wina ani moja, ani Twoja asiek890, ani posła zarabiającego rzekomo 13000, że Pani nauczycielka lubi coś co nie jest dochodowe. Zawsze można robić coś zbliżonego do pasji
FrankEinstein
2012-09-05 10:57:39
Ocena: 7(glosow:13)-+
Chyba jak masz kredytów w 20 bankach, to zostaje Ci 800zł. Nie ściemniaj!!!
Ancymon1987
2012-09-05 10:48:46
Ocena: -2(glosow:4)-+
To trzeba kandydowac do Sejmu a nie płakac. Boze. Albo wybrac goscia ktory ma wyzsze wykształcenie.
DobraMama
2012-09-05 13:11:02
Ocena: -5(glosow:11)-+
kaskowe - :D gdybym nie miała rozeznania jako takiego w temacie, to nawet dałabym się nabrać, że mówisz serio :) 1.to dobry zawód, jeżeli masz do tego powołanie i męża, który pokryje koszty twojego utrzymania oraz wszystkich podyplomówek, które będą konieczne do utrzymania etatu.
DobraMama
2012-09-05 13:13:59
Ocena: -3(glosow:9)-+
2. Może to i dobry zawód - ale musisz być ideologicznym filantropem, przekonanym wolontariuszem, bardzo ofiarnym. Stać cię na to? Ja również mam uprawnienia do pracy na stanowisku nauczyciela przedmiotów zawodowych - tylko jakoś tak jeszcze tyle nie zarobiłam, aby mnie było na to stać :)
kaskowe
2012-09-05 14:10:02
Ocena: 6(glosow:8)-+
DobraMama. Idę teraz na anglistykę. Daje korepetycje (mam kilku chętnych) i za godzinkę biorę 30 zł. Czasem wyjdzie 800zł. Jak na osobę która jeszcze nie pracuje w zawodzie to sporo. + przyszły zawód. Niekoniecznie w szkole. Można serio dobrze zarobić. Zwłaszcza jak się to lubi.
WiOcHmenii
2012-09-05 14:23:03
Ocena: 1(glosow:1)-+
zgadzam się ale jak dla mnie za dużo urzędników mamy do utrzymania
DobraMama
2012-09-05 14:40:42
Ocena: 4(glosow:4)-+
kaskowe, ale jaką emeryturę wypracujesz sobie działając w szarej strefie? Ok, no bardzo fajnie, że umiesz sobie dorobić do stypendium czy pensji, ale ile tak na dłuższą metę dasz radę? Idea ideą - ale do pracy idzie się przede wszystkim po to, aby zarabiać pieniądze, taki jest jej sens.
DobraMama
2012-09-05 14:43:53
Ocena: 2(glosow:2)-+
Dla idei w wolnym czasie można wolontariuszem być, jeżeli najdzie ochota. A tak swoją drogą, znając język angielski w innych zawodach mogłabyś zarobić znacznie więcej niż w szkole. Biegła znajomość języka w szkole się tylko marnuje, uwierz mi. :)
kaskowe
2012-09-05 16:43:17
Ocena: 2(glosow:2)-+
DobraMama, oczywiście masz rację :) Z tą emeryturą też się zastanawiam. Ale znam wiele emerytowanych nauczycielek które też sobie w jakiś tam sposob dorabiają ucząc "po godzinach". Wiesz, nasze panstwo oferuje skandalicznie mało, a w takim wypadku, jeśli nie ma opcji wyjazdu, trzeba kombin
kaskowe
2012-09-05 16:46:04
Ocena: 1(glosow:1)-+
Dlatego rozważam wszelkie opcje. Szczerze mówiąc korci mnie założenie szkoły językowej albo prywatnego przedszkola. Tylko boję się biurokracji, której na pewno jest masa. Nie wiem jak to będzie. Opcji jest wiele. Mówię tylko jakie ja miałam doświadczenia z nauczycielami...pozdrawiam! :)
asiek890
2012-09-05 12:52:58
Ocena: 0(glosow:2)-+
Łola Buuoooga, no ale jak to, przecie trzeba pamintoć o krzywdach, któryśmy doznali, trza rozpaczać jeszcze przez tzrysta lat, no buo jakto tak na przód iść nie wypada,trzeba sie cuofać.
Niestety to nie wyginie selekcją naturalną, bo widzę że nawet młodzież jest taka.
RafaLStyle
2012-09-05 10:32:22
Ocena: 11(glosow:19)-+
Dla mnie wiochą, jest poniżanie ludzi po zawodówce ! Ponieważ Ci po zawodówce bywają bardziej inteligentni od tych po studiach dziękuję.
radzio089
2012-09-05 10:51:00
Ocena: -4(glosow:10)-+
haha asiek890 rozbawiłeś mnie. Tacy ludzie mogą być jedynie bardziej zaradnie i bez skrupułów bo to się w dzisiejszych czasach liczy. Nie wmówisz nikomu że człowiek który parę ładnych lat poświęcił na edukacje jest głupszy od osoby która nie potrafiła skończyć prostej szkoły podstawowej.
asiek890
2012-09-05 11:04:55
Ocena: -1(glosow:7)-+
h-y-d-e mądrość i inteligencja to niemal to samo. Zamiast "mądrość" użyłabym tutaj "wiedza". Wtedy i owszem, nie ma to nic wspólnego, wszak mądrość życiowa różni się od tej wykutej. Nie zmienia to jednak faktu, że przypadki osób inteligentnych po zawodówce zdarzają się nad wyraz
acer326
2012-09-01 12:57:34
Ocena: 4(glosow:4)-+
Jest to przykre ale tak jest,ale kto ma to przerwać?Nie ma żadnej opcji politycznej która ma pomysł na Polskę.Parcie na koryto,dyscyplinę partyjną,skostniałe przepisy rodem z PRLu.Już kiedyś w gronie znajomych padło hasło robimy partię-Partia Ludzi Normalnych
asiek890
2012-09-05 10:34:13
Ocena: 0(glosow:4)-+
Nawet ty będąc na stołeczku poselskim koniec końców nic byś z tym nie zrobił. Dlaczego? Bo jesteś Polakiem. Polacy nie są przystosowani do posiadania większej gotówki, bo przez większość kulali grosz do grosza. Dlatego posłowie są tacy pazerni. Ty też byś był. I każdy inny Polak.
lucek116
2012-09-05 11:05:48
Ocena: -1(glosow:3)-+
asiek890 nie oceniaj wszystkich swoja miare, to ze ty bys tak robil to nie znaczy ze wszyscy, fakt teraz kazdy posel bierze jak najwiecej do siebie ale sa jeszcze na tym swiecie dobrzy ludzi ektorzy by chcieli zrobic dobrze a nie tylko do siebie krasc
asiek890
2012-09-05 11:15:36
Ocena: -3(glosow:3)-+
Nie oczekiwałam chłopcze, że zrozumiesz. Twierdzisz, że istnieją na świecie nadludzie, co najmniej 560 osób, którzy są świętsi od Jana Pawła II po którym się jedzie na tej jakże inteligentnej stronie? Twierdzisz, że ty jesteś świętszy od JPII? Dzięki ci Boże, za ludzi jakże skromnych i do cna dobryc
Zajeczyca
2012-09-05 14:54:18
Ocena: 1(glosow:1)-+
Lucek116 nikt nie wątpi w Twoją prawość, ale przykro mi to mówić - ja wątpię w Twoją odwagę. Stając samemu naprzeciw 560 pazernym i rozbuchanym posłom miałbyś marne szanse. Szczególnie, kiedy zaczną grozić Twojej rodzinie. "Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać tak jak one".
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
Najbardziej niebezpieczny, żądny krwi pies wbiega do pomieszczenia, w którym jest jedyny samcem
główna
Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
.: Kontakt z nami :.
.: Regulamin strony :.
FIREFOX:0