lub  Dołącz
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu

Komentarze użytkownika homo_sapiens


homo_sapiens
2021-05-20 13:03:23
Pokaż absurd
Ocena: 2(glosow:4)
20 lat temu nie rządziło PiS, a edukacją nie zawiadywali ministrowie z kościelnego nadania.

homo_sapiens
2021-05-20 13:01:05
Pokaż absurd
Ocena: 1(glosow:1)
Ci bardziej oczytani o tym wiedzą. A ci jeszcze bardziej oczytanie wiedzą, że to, kogo i w jakim zakresie chroni maska, zależy od tego, jaka to maska i jak jest używana.

homo_sapiens
2021-05-20 11:42:38
Pokaż absurd
Ocena: 5(glosow:5)
Polska pod rządami PiS coraz bardziej przypomina republikę bananową.

homo_sapiens
2021-05-19 12:00:02
Pokaż absurd
Ocena: 5(glosow:7)
Czy rząd do spółki z episkopatem wprowadzili już policję religijną jak w Iranie, czy dopiero jest to w sferze planów (tajne punkty "Nowego Ładu")?

homo_sapiens
2021-05-19 12:16:24
Pokaż absurd
Ocena: 2(glosow:8)
A od kiedy kraje byłej Jugosławii, Albania i Rosja należą do UE? I co ma wspólnego prześladowanie świadków Jehowy z wojną? Poza tym w Rosji prześladuje się wiele grup społecznych, np. osoby homoseksualne.

homo_sapiens
2021-05-19 01:36:35
Pokaż absurd
Ocena: 1(glosow:3)
Tak NIE powiedział. Według Onetu powiedział "(...) chcemy, żeby jak najwięcej osób zarabiało więcej, bliżej średniej krajowej, powyżej średniej krajowej, wokół średniej krajowej i również te osoby, które dziś zarabiają na poziomie średniej krajowej, będą beneficjentami tej zmiany systemu w kierunku systemu prawdziwie progresywnego". To nie to samo, choć równie głupie.

homo_sapiens
2021-05-18 22:10:49
Pokaż absurd
Ocena: 0(glosow:0)
Jeszcze trochę, a na własne życzenie będzie mieć tyle honoru co ZOMO albo SB.

homo_sapiens
2021-05-18 20:24:26
Pokaż absurd
Ocena: 3(glosow:3)
A najlepszym torem wyścigowym były fundamenty nowych budynków - wszelkie spory w stylu "wyszedł za linię czy nie wyszedł" rozwiązywały się automatycznie. No i jak ktoś dorwał gdzieś jakąś egzotyczną butelkę z lekkim kapslem pozbawionym metalowych "ząbków", to reszta mogła tylko pozazdrościć - to był taki całkowicie legalny "cheat". :)

homo_sapiens
2021-05-19 00:34:35
Pokaż absurd
Ocena: 1(glosow:3)
P1Z1 - "dlaczego wiara nie może iść w parze z rozumem"? Z kilku powodów. Po pierwsze dlatego, że kapłani i za nimi wierni stawiają wiarę (i religię - to oczywiście nie to samo) ponad rozumem (i nauką) a nie na równi, odrzucając zazwyczaj wszelkie osiągnięcia rozumu (nauki) sprzeczne z wytycznymi wiary. Do tego uczeni czy specjaliści, którzy zajmują się dziedzinami, które w jakimś zakresie są w konflikcie z religią, podporządkowują swoje przekonania naukowe (i działania w swoim fachu) doktrynie religijnej. Przykładem tego są katoliccy ginekolodzy ale nie tylko...

homo_sapiens
2021-05-19 00:41:13
Pokaż absurd
Ocena: 2(glosow:2)
Inne przykłady dotyczą biologii, fizyki, astronomii, historii, archeologii czy filozofii. Kolejnym powodem jest historia religii (nie tylko chrześcijańskiej), która pokazuje, do czego zdolni są ludzie wiary, gdy mają dostateczną władzę i wpływy, a ludzie rozumu ośmielają się głosić niewygodne tezy. I właśnie to ostatnie wiąże się z tym, co napisał już Gruzawik, czyli że nie byłoby problemu, gdyby ludzie wiary nie narzucali innym swoich przekonań - czy to ogniem i mieczem czy ustawami w parlamencie.

homo_sapiens
2021-05-19 01:18:23
Pokaż absurd
Ocena: 0(glosow:2)
W historii fizyki i astronomii są znane spory naukowe, które co prawda nie kończyły się palem lub toporem, ale bardzo paskudnymi działaniami jednego z oponentów (zazwyczaj starszego o uznanej pozycji) wobec drugiego (zazwyczaj młodszego z rewolucyjnymi tezami, wynikami czy teoriami, które nie podobały się pierwszemu). Pewnie w innych dziedzinach było podobnie. Ale zasada jest ta sama co w wypadku wiary - górę nad argumentami naukowymi, racjonalnymi brały inne czynniki - w tym wypadku negatywne emocje: pycha, zazdrość, strach przed utratą pozycji itp.

homo_sapiens
2021-05-19 19:01:25
Pokaż absurd
Ocena: 1(glosow:1)
P1Z1 - Brak twierdzenia, że "Ziemia jest płaska" nie jest dowodem na brak negacji nauki. Kościół (jak zawsze) neguje TYLKO te osiągnięcia nauki, które są dla niego niewygodne, z różnych powodów. Dotyczy to pewnych zagadnień z dziedzin, które wcześniej wymieniłem. Poza tym KK to nie jedyna instytucja religijna, nawet w świecie chrześcijańskim. Fakt, że na tle innych Kościołów KK wypada o tyle lepiej, że niektóre Kościoły dosłownie odczytujące Biblię negują praktycznie wszystko, co im się nie zgadza z jej dosłownym brzmieniem.

homo_sapiens
2021-05-19 19:05:40
Pokaż absurd
Ocena: 1(glosow:1)
"(...) ciekawe czy płaskoziemcy to osoby wierzące?" - jak najbardziej, choć niekoniecznie wierzące w tego czy innego Boga, lub wyznające tą czy inną religię. "Płaskoziemstwo" wymaga jednak głębokiej wiary, bo wiedza i fakty całkowicie przeczą temu konceptowi. Podobnie z "antyszczepionkowstwem".

homo_sapiens
2021-05-19 21:19:40
Pokaż absurd
Ocena: 1(glosow:1)
"(...) biblia jest ponadczasowa dla katolików" - otóż NIE JEST, gdyż właśnie katolicyzm, w przeciwieństwie do niektórych innych Kościołów chrześcijańskich, stosuje interpretację Biblii, a ta jest zależna od widzimisię aktualnie żyjących kapłanów na najwyższych szczeblach, głównie z Watykanu. Interpretowanie co prawda pozwala uniknąć jednych problemów - np. właśnie ewidentnej sprzeczności niektórych fragmentów z aktualną wiedzą - ale generuje inne problemy, jak np. to, że skoro w czasie t fragment x zostaje uznany za "niedosłowny", to każdy fragment może kiedyś takim zostać uznany.

homo_sapiens
2021-05-19 21:27:31
Pokaż absurd
Ocena: 2(glosow:2)
A zatem całą Biblia jest potencjalnie "niedosłowna", tylko albo jedną wielką alegorią, albo zbiorem wielu mniejszych. Tylko że w danym czasie t, gdy uznano pewne fragmenty za "niedosłowne", to całą resztę wierni i kapłani uznają z automatu za "dosłowną" i dadzą się za to spalić (a raczej spalą innych). Tymczasem historia Kościoła pokazuje, że w innym czasie zbiór "niedosłownych" fragmentów może być już inny (z postępem nauki) i po pewnym czasie okazuje się, że ci spaleni ludzie to tylko wypadek przy pracy i taki JPII przeprasza za błędy i wypaczenia poprzedników.

homo_sapiens
2021-05-19 21:34:48
Pokaż absurd
Ocena: 1(glosow:1)
"Gdyby NT był dosłowny to Jezus musiałby coś wspomnieć o samolotach internecie" - to jedna możliwość. Drugą byłoby po prostu nieporuszanie w ogóle kwestii zależnych od poziomu wiedzy i skupienie się tylko na sprawach duchowych, moralnych itd. Wtedy taka księga byłaby znacznie bardziej wiarygodna i ponadczasowa. Ale skoro chce się wyjaśniać w prostacki i banalny sposób kosmologię, antropogenezę, historię itp., to nie ma się co dziwić, że w końcu takie dzieło z racjonalnego punktu widzenia stanie się swoją karykaturą.

homo_sapiens
2021-05-19 21:42:20
Pokaż absurd
Ocena: 3(glosow:3)
Suchy - i tu masz rację - ludziom trudno jest wyjść poza ramy ugruntowanego światopoglądu, tradycji i przyzwyczajeń. Indoktrynacja religijna od małego (rodzice, kościół, szkoła) powoduje istne pranie mózgu, z którego większość ludzi nie potrafi się wyłamać. Na szczęście niektórzy potrafią i z czasem religijność rozwiniętych narodów maleje.

homo_sapiens
2021-05-19 22:03:37
Pokaż absurd
Ocena: 2(glosow:2)
P1Z1 - "NT sprowadza się do zbioru wartości moralnych" - nie cały, ale generalnie tak. Tylko że w KK obowiązuje Biblia składająca się zarówno z NT jak i z ST. A ST pełny jest treści wszelakich. Nie wrzucam wszystkich wierzących do jednego worka. Nawet wśród kapłanów są ludzie o diametralnie różnych poglądach i paru polskich kapłanów bardzo szanuję (niestety większość z nich już nie żyje), co nie znaczy, że się z nimi zgadzam.

homo_sapiens
2021-05-19 22:08:51
Pokaż absurd
Ocena: 2(glosow:2)
Co do "narzucania", to niestety mylisz się - katolicyzm narzuca się i to w dwójnasób: po pierwsze w sensie pierwotnym - przez słowa Jezusa o tym, by głosić "słowo Boże" na cały świat (nie pamiętam dokładnego cytatu. Po drugie przez działania wiernych, którzy historycznie narzucili swoją religię ogniem i mieczem (lub choćby groźbą) w wielu krajach świata, a obecnie - mając większość i czując siłę (jak w Polsce) i z poparciem władzy - narzucają swoje zasady wszystkim obywatelom poprzez stanowione prawo: np. w kwestii aborcji, związków partnerskich, obrazy uczuć religijnych itp. itd.

homo_sapiens
2021-05-19 22:12:37
Pokaż absurd
Ocena: 2(glosow:2)
"Co do polskich realiów są takie jakie są. 90% to katolicy" - poczekajmy na oficjalne dane z tegorocznego spisu powszechnego... jeśli rząd pozwoli je ujawnić. :)

kawusia facebook hopaj

Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.