Komentarze użytkownika TurboDzidek
Szyderca
TurboDzidek
2023-07-04 23:35:24
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
@gruzawik Ad. 2. (cd) Jeśli chodzi o popełnienie grzechu śmiertelnego (ciężkiego), to muszą być spełnione jednocześnie 3 warunki (Katechizm KK 1857), czyli ten sam czyn może być grzechem ciężkim lub lekkim. Czy na podstawie tego można by było jednoznacznie klasyfikować pedofilię? Ad. 3. „Kumanie się z zwyrolami” mówi wiele – o ile wiadomo z kim się „kuma”. Pozostaje pytanie: czy JP2 miał tę świadomość?
Szyderca
TurboDzidek
2023-07-04 23:39:15
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
@gruzawik Ad. 3.(cd) Zważywszy na różne podejrzane działania, zarówno Kurii Rzymskiej (można ją chyba nazwać „państwem w państwie”), jak i samego kardynała Dziwisza, który rzekomo nic nie pamięta – uważam, że można mieć wątpliwości (ja akurat mam). Poza tym mówimy o działaniu „systemowym”, czyli powinniśmy chyba opierać się na oficjalnych dokumentach kościelnych.
Szyderca
TurboDzidek
2023-07-05 15:17:33
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
@gruzawik: "Doktryna jest taka chyba, ze to swiety czlowiek namaszczony duchem, wiec umniejsza." - niestety, nie zrozumiałem, co masz na myśli. Możesz coś więcej napisać? Jeśli chodzi o "wydalenie z zawodu", to w kodeksie kanonicznym jest przewidziana taka kara - także za pedofilię. Nie mówię, że "skoro definicji brakuje, to jak komu wola" - pedofilia jest przecież przestępstwem według prawa karnego i kanonicznego. Mówię, że pisanie o wyłączeniu "czynów pedofilnych z rzędu najcięższych przestępstw przeciw wierze" (zmianie kwalifikacji) jest manipulacją, skoro nie były one do takich zaliczane
Szyderca
TurboDzidek
2023-07-05 16:20:26
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
komentarz usunięty przez użytkownika
Szyderca
TurboDzidek
2023-07-05 17:11:15
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
Piszesz jak być powinno i ja się z tym zgadzam. Jednak przyjęcie święceń nie oznacza, że automatycznie ma "lepszą łączność", bo jest zobowiązany o nią dbać i ją rozwijać (jak z resztą każdy członek Kościoła). Właściwie każdy grzech powoduje "pogorszenie" a nawet "zerwanie łączności", co nie oznacza podważenia tego, że powinno być inaczej, a jedynie stwierdzenie faktu istnienia rozbieżności. Tak, jest stosowane np. przedstawiony w filmie braci Sekielskich ksiądz Arkadiusz H. został 13.06.2022 usunięty ze stanu duchownego
Szyderca
TurboDzidek
2023-07-05 17:29:42
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
Co do cenienia sobie doktryny przez Kościół, to trudno mieć o to pretensję - bezsensowne jest istnienie wspólnoty religijnej, która nie ceni sobie najbardziej tego, w co wierzy. Jeśli chodzi o wizerunek, to - niestety - realizowana przez część kleru (szczególnie niektórych polskich biskupów) koncepcja jego "obrony" czy "dbania" o niego prowadzi do czegoś wręcz przeciwnego. Działania tych ludzi są po prostu szkodliwe: nie tylko dla wizerunku, ale i dla samego Kościoła. Na szczęście są też w Kościele grupy, które próbują robić coś z sensem (np. Fundacja św. Józefa)
Szyderca
TurboDzidek
2023-07-05 17:52:24
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
Tak, doktryna przewiduje szczególną rolę duchownego, ale stanie się wzorem cnót i świętości nie wynika z "nadzwyczajnych pełnomocnictw", które księża otrzymują wraz ze święceniami - tu potrzebna jest praca nad własnym rozwojem wewnętrznym. W wielu przypadkach widać wyraźnie, do czego prowadzi księży zaniechanie tego wysiłku, a oburzenie wynika, moim zdaniem, z przysłowiowego "zderzenia teorii z praktyką". Co do "zarąbania plebana", to w czasach, gdy płonęły stosy, wspomniana przez ciebie metoda "rozwiązania problemu" pewnie też zakończyłaby się karą śmierci dla sprawcy i to wykonaną
Szyderca
TurboDzidek
2023-07-05 23:46:28
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
Tak, ale to było w XI wieku, a stosy w Polsce to kilka wieków później. Poza tym chodziło o króla, a nie od dzisiaj wiadomo, że "są równi i równiejsi". Jakieś konsekwencje jednak poniósł - musiał uciekać na Węgry, a prawdopodobnie ostatecznie wylądował w Karyntii (podobno jest tam nawet jego grób). Święcenia kapłańskie oznaczają „nabycie uprawnień” do sprawowania pewnych obrzędów kościelnych. Byłoby super, gdyby automatycznie wiązało się to z „nabyciem świętości" - wiele złych rzeczy wówczas nie miałoby miejsca - ale "koń jaki jest, każdy widzi".
Szyderca
TurboDzidek
2023-07-06 00:04:07
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
Natomiast nie zgodzę się, że doktryna jest całkowicie alogiczna – wyjątkowy brak logiki widać raczej w niektórych wnioskach formułowanych na jej podstawie (często zupełnie z nią sprzecznych) i którymi później kierują się „wyznawcy”, np. że jakakolwiek krytyka złych rzeczy dziejących się w Kościele jest „atakiem na chrześcijaństwo”. Myślę, że w samym Kościele są osoby, zarówno świeckie, jak i duchowne, które też to dostrzegają i mam nadzieję, że kiedyś będą stanowić większość i nastąpi "przywrócenie zgodności praktyki z teorią"
Szyderca
TurboDzidek
2023-07-06 00:45:20
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
Nie potępiałbym też wszystkich w czambuł twierdzeniem, że "ogol plus management ma w powazaniu gwalcone dziec". Takie uogólnianie jest z pewnością krzywdzące, dla tych w Kościele, którym zależy na naprawieniu wyrządzonego zła (o ile jest ono w ogóle możliwe) i ukaraniu winnych. Dlaczego o nich się nie słyszy? Moja hipoteza: to nie jest "medialne". Uważam, że media już dawno porzuciły swoją rolę informacyjną na rzecz "kształtowania odpowiednich postaw i przekonań".
Szyderca
TurboDzidek
2023-07-06 01:22:37
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
Szczególnie wyraźnie widać to w TVPis, co nie oznacza, że inne są od tego wolne. Apropos Bolka - może krucjata, a może ucieczka poza granice chrześcijańskiego świata, zamiast chowania się w środku Europy. Choć, z drugiej strony, często najtrudniej znaleźć to, co się ma przed nosem - czyli Karyntia byłaby dalej jakąś alternatywą...
Szyderca
TurboDzidek
2023-07-04 18:22:23
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
komentarz usunięty przez użytkownika
Szyderca
TurboDzidek
2023-07-04 10:26:16
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:2)
A może od "relegere" lub "religere" (Cyceron), co można tłumaczyć jako "ponownie odczytywać", "gruntownie rozważać", "zwracać na coś szczególną uwagę", ale i jako "oddawać cześć bogom"? Poza tym: przeinaczona tutaj etymologia Laktancjusza (ok. 250-330 n.e., "religare" - "ponownie wiązać", "ponownie połączyć", samo "ligare" znaczy "wiązać", "łączyć", "krępować") jest późniejsza niż Cycerona (106-43 p.n.e.). Tego rodzaju "wyjaśnianie" pochodzenia pojęć podpada pod tzw. wybieranie wisienek (ang. cherry picking). PS. Proszę Autora o źródło tłumaczenia "ligare" jako "powstrzymywać; udaremnić postęp
Szyderca
TurboDzidek
2023-07-02 19:47:25
Pokaż absurdOcena: 2(glosow:4)
Zapraszam do zapoznania się z artykułem "Nie, papież Jan XXIII nie zawarł w dokumencie „Crimen Sollicitationis” takiego polecenia" z grudnia 2020 roku zamieszczonym na stronie sprawdzam.afp.com
Szyderca
TurboDzidek
2023-07-02 19:44:48
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
komentarz usunięty przez użytkownika
Szyderca
TurboDzidek
2023-06-30 06:56:19
Pokaż absurdOcena: 1(glosow:1)
Tak, a najbardziej przeciwny wejściu Polski do UE był JP2
Szyderca
TurboDzidek
2023-06-24 11:29:18
Pokaż absurdOcena: 1(glosow:1)
Ale przynajmniej z dystansem do siebie
Szyderca
TurboDzidek
2023-06-24 11:23:51
Pokaż absurdOcena: 2(glosow:4)
Z putinem i łukaszenką
Szyderca
TurboDzidek
2023-06-11 20:32:22
Pokaż absurdOcena: -1(glosow:3)
Nie rozumiem: dlaczego Bogusław? Czyżby opera to "wymysł szatana"?
Szyderca
TurboDzidek
2023-06-11 20:16:01
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:4)
Super pomysł powoływać się na slownik.one, gdzie każdy może wpisać własną definicję pojęcia jeszcze wybrać tylko te, które najbardziej pasują do naszych przekonań. Zapewne autor tych definicji, użytkownik Ks. Szustak, jest wybitnym specjalistą językowym i nie tylko...
Nie lepiej posłużyć się sjp.pl lub pl.wiktionary.org?
<< Pierwsza
< Poprzednia
1
2
3
Następna >
Ostatnia >>
Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
.: Kontakt z nami :.
.: Regulamin strony :.
FIREFOX:0