Komentarze użytkownika Shady76
Łowca
Shady76
2021-11-17 21:25:29
Pokaż absurdOcena: -1(glosow:1)
homo_sapiens: nie masz racji. Nie stawiaj samego siebie na równi z Bogiem. Tu nie działa przysłowie "Co wolno wojewodzie, to i chłopu na zagrodzie". Poza tym uparcie mylisz pojęcia - odebranie komuś życia to nie to samo co morderstwo.
Łowca
Shady76
2021-11-17 22:57:36
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
gruzawik, powtarzam, podobnie jak homo_sapiens nie wiesz, w co nie wierzysz. Rzucasz jakimiś wyrwanymi z kontekstu kawałkami historii, mieszasz ze sobą różne okresy, plączesz się w związkach przyczynowo-skutkowych i tak dalej. Ja rozumiem, nie wierzysz w Biblię i jej przekaz. Ale nie ogarnąłeś jeszcze istoty jej przekazu. Dlaczego dzisiaj nie kamienujemy cudzołożników? Ponieważ Prawo Mojżeszowe zawierało kodeks moralny, kodeks ceremonialny i kodeks karny. Nie kamienujemy, ponieważ nie składamy ofiar w świątyni. Część praw dane było Izraelowi, który w tamtym czasie był teokracją.
Łowca
Shady76
2021-11-17 23:09:25
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
Nic się nie zdezaktualizowało. Ale znowu: nie rozumiesz relacji między Izraelem, a Kościołem (absolutnie nie katolickim). Izrael był królestwem fizycznym w sensie etnicznym, politycznym i geograficznym. Kościół, tak zwane Królestwo Boże, które nastało wraz z narodzeniem Chrystusa jest królestwem duchowym, kompletnie niezależnym od granic, polityki, narodowiści i tak dalej.
Łowca
Shady76
2021-11-18 02:06:33
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
Ja uważam, Ty nie. Kto jest w błędzie? I kto udowodni swoją rację ponad wszelką wątpliwość?
Łowca
Shady76
2021-11-17 13:24:51
Pokaż absurdOcena: -2(glosow:4)
Ozeasz 14:1 sam siebie tłumaczy. "Samaria dpokutuje za bunt przeciwko Bogu swemu"... i w zasadzie tyle w temacie.
Za przekroczenie prędkości na ulicy dostaniesz mandat 500 złotych. Za porysowanie kluczem drzwi samochodu na złomowisku nikt ci nic nie powie. Za porysowanie tym samym kluczem drzwi od Ferrari nie wypłacisz się do końca życia.
Grzech przeciwko świętemu Bogu karany jest śmiercią. Czasem rychłą, najczęściej tą fizyczną, która jest udziałem każdego z nas.
Po raz kolejny: kontekst, kontekst, kontekst.
Łowca
Shady76
2021-11-17 13:21:23
Pokaż absurdOcena: 1(glosow:3)
Izajasz 13:16 jest fragmentem przedstawiającym dzień sądu Bożego na grzesznikach.
Nie mieszaj tego z aborcją, w której jeden człowiek zabija drugiego bezbronnego.
Bóg jest dawcą życia, on też może je odebrać w dowolnym momencie.
Krytykujecie Biblię wcale jej nie znając. Wyrywanie co bardziej soczystych fragmentów nie jest rzetelną analizą żadnego tekstu. No chyba, że tego teraz uczą was w szkole.
Łowca
Shady76
2021-11-17 22:59:33
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
Uważaj sobie, co chcesz. Nie jesteś ani święty, ani wszechwiedzący. Nie jesteś bogiem.
Łowca
Shady76
2021-11-17 13:13:05
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:2)
Psalm 137 werset 9 jest fragmentem szerszego kontekstu: "Pamiętaj, Panie, synom Edomu dzień Jeruzalemu, gdy zawołali [...] "Błogosławiony, kto pochwyci i roztrzaska niemowlęta twoje o skałę."
To kontekst podobny do tego, w którym Polacy wołaliby do Boga by nie zapomniał Niemcom ich zbrodni dokonanych na nich w czasie II Wojny Światowej.
Context is everything, kolego.
Łowca
Shady76
2021-11-17 23:02:19
Pokaż absurdOcena: -1(glosow:1)
Człowieku, naprawdę jesteś tak tępy? Najeźdźcy roztrzaskiwali głowy izraelskich niemowląt o skały. Izraelici prosili Boga by odpłacił najeźdźcom.
Łowca
Shady76
2021-11-17 23:13:46
Pokaż absurdOcena: -1(glosow:1)
gruzawik, proszę Cię, nie ośmieszaj się, tylko przeczytaj to, co jest napisane: werset, który cytujesz jest zawołaniem najeźdźców. Po to dałem analogię do II Wojny Światowej. Powtórzę analogię: Niemcy najeżdżają Polskę i wołają: "szczęśliwy, kto pochwyci i rozbije niemowlęta [polskie] o skałę"... kurde no!
Synowie Edomu to najeźdźcy nawołujący do rzezi Izraelskich dzieci.
Łowca
Shady76
2021-11-17 23:35:30
Pokaż absurdOcena: -1(glosow:1)
Ha! Ty wiesz, że masz rację? No i mnie przyjdzie 'face palma' strzelić. Za dużo czytam na raz. Mea culpa, tu wyzwałem Cię niezasłużenie - przepraszam, wychodzi na to, że to ja jestem tępy. Kierunek się odwraca o 180 stopni. Co nie zmienia mojej optyki na całą sprawę. Prawo "oko za oko, ząb za ząb" było powszechnym prawem w czasach Starego Testamentu. Trochę tak "jak Kali ukraść krowę, to dobrze, ale jak Kalemu ukraść krowę, to źle". Z tym ważnym zastrzeżeniem - Izrael nieposłuszny Bogu dostawał takie same baty, jak jego sąsiedzi, gdy na Izrael najeżdżali w czasie gdy Izrael był pod Bożą ochron
Łowca
Shady76
2021-11-17 23:44:29
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
Wybaczać mamy sobie nawzajem. Bóg do wybaczania niczym zmuszony nie jest. Bóg może okazać łaskę i wybaczyć, ale nie musi. Na tym polega łaska. Jednakże Bóg wybacza tym, którzy Go o to proszą. Przykładem jest Izrael, Babilon i król Nabuchodonozor... Bóg okazuje swój gniew na różne sposoby i poprzez różne narzędzia. Ale gniew jest zawsze ten sam. Łaska zresztą też.
Łowca
Shady76
2021-11-18 00:00:39
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
No cóż, ja na Twoje gusta wpływu nie mam. Azteków już nie ma. Po ich kulturze pozostały tylko ruiny.
Zaczynamy krążyć w kółko... Bóg tak czy inaczej, prędzej czy później dokona sądu nad każdym człowiekiem. I wymierzy karę tym, którzy wybrali rebelię, nagrodę tym, którzy w Niego i Jemu uwierzyli. Stary Testament daje nam namiastkę konsekwencji naszego grzechu. Jeśli Cię to pocieszy - potem będzie jeszcze gorzej, "niemowlęta o skałę" przy tym zbledną.
Łowca
Shady76
2021-11-17 13:28:17
Pokaż absurdOcena: -3(glosow:3)
mariusz6: "nie pozwolisz żyć czarownicy" jest jednym z relatywnie niewielu praw przewidujących doraźną karę śmierci. Bóg brzydzi się grzechem, ale niektóre z nich niosą ze sobą poważne konsekwencje dla nas. Stąd kara śmierci za czary, cudzołóstwo, morderstwo... i tak dalej.
Łowca
Shady76
2021-11-17 16:16:30
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:2)
homo_sapiens: bałwochwalstwo, spirytyzm, okultyzm... i tak dalej...
Łowca
Shady76
2021-11-17 21:27:00
Pokaż absurdOcena: -1(glosow:1)
homo_sapiens: w pewnym sensie i do pewnego stopnia masz rację. Co oznacza tylko, że YAHWE będąc zazdrosnym Bogiem, za grzech uważa obrzędy pod adresem bożków.
Łowca
Shady76
2021-11-18 02:03:47
Pokaż absurdOcena: 0(glosow:0)
homo_sapiens: nie prawda. Inne narody miały Izrael za przykład tego, że ich Bóg jest prawdziwy. Ale nie skorzystały z zaproszenia. Albo korzystały rzadko. Czego przykładem był Babilon i król Nabuchodonozor, który po wielu latach zmagań w końcu uznał Boga Izraela za jedynego Boga.
Łowca
Shady76
2021-11-17 13:16:46
Pokaż absurdOcena: -2(glosow:2)
mariusz6: problem leży w tym, że mało kto z nas zdaje sobie sprawę z tego, że nie ma pojęcia o tym, jaki jest biblijny Bóg. A jest on święty. Nasz tragedia leży w tym, że my święci nie jesteśmy. Na każdym kroku sprzeciwiamy się Bogu i jego prawom. A zapłatą za grzech jest śmierć. Na ziemi nie ma ani jednego sprawiedliwego, który zasłużyłby sobie na Boże błogosławieństwo. Wszyscy natomiast załugujemy na śmierć. Ale On wyciąga rękę również do Ciebie, który Jemu bluźnisz, i chce Ci wybaczyć. Po to Jezus zmarł na krzyżu.
Łowca
Shady76
2021-11-17 16:15:26
Pokaż absurdOcena: -3(glosow:3)
JOhT: to nie do końca tak. Nikt po prostu przestrzegając zasad nie może podobać się Bogu. Ponieważ nikt z nas nie jest w stanie wypełnić doskonale Boskiego prawa. Biblia mówi: "bez wiary nie można podobać się Bogu". Zbawienie jest z łaski, przez wiarę w Boga, śmierć i zmartwychwstanie Jego Syna, a z tego wynika potem odwrócenie się od złych uczynków.
Łowca
Shady76
2021-11-17 17:11:41
Pokaż absurdOcena: -1(glosow:1)
JohT: no właśnie w tym rzecz: nikt nie jest dobry, tylko Bóg. Jeżeli chciałabyś "zasłużyć" sobie na zbawienie swoimi uczynkami musiałabyś wypełniać Boskie prawo tak, jak Jezus go przestrzegał - w 100%. Nikt z nas nie jest tego w stanie zrobić. Więc nie tędy droga. Dorga jest tylko przez uznanie samego siebie za grzesznika oraz wiarę w to, że Jezus Syn Boży zmarł na krzyżu za moje grzechy. Chrześcijanin czyni dobrze nie dlatego, że chce sobie na coś "zarobić" - Chrześcijanin czyni dobrze, ponieważ Bóg dał mu nowe serce, nowego ducha, nowe pragnienia, nowe motywacje.
<< Pierwsza
< Poprzednia
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Następna >
Ostatnia >>
Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
.: Kontakt z nami :.
.: Regulamin strony :.