Ukryj komentarze(233)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
Łowca
mcebury
2013-03-22 12:27:16
Ocena: 13(glosow:31)-+
Ehh. Masz 2 ręce po 5 palców, czy po 5 palców w 2 rękach?
Internetowy_lowca
2013-08-05 20:43:12
Ocena: 0(glosow:4)-+
Rece opadaja jak czytam niektore komentarze. Nauczyciel(ka) ma 100% racji a jesli ktos podwaza jej decyzje to znaczy tylko jedno ze jego rozwoj intelektualny zatrzymal sie po opuszczeniu murow przedszkola. Zadanie jest proste ilosc rzedow razy ilosc kwiatow , ja nie widze tu 5 rzedow po 3 kwiaty. Wiocha i karny kutas na czolo dla autorki !!!!!!!!!!!
Internetowy_lowca
2013-08-05 20:46:32
Ocena: 0(glosow:2)-+
Naje****ac to powinni twojej nauczycielce matematyki za to ze przepuscila do nastepnej klasy takiego debila jak ty. Zanim cos napiszesz po 3 razy pomysl , myslenie wbrew pozorom nie boli
crpgmaniak
2013-04-02 11:35:54
Ocena: 4(glosow:4)-+
Fake, wygląda mi to na zeszyt ćwiczeń wypełniony i poprawiony przez tą samą osobę - czytaj "generator taniej wiochy"
Mnożenie jest działaniem przemiennym i nie ma nikt prawa kwestionować poprawności, nawet wnikając w logiczny sens zdania, a 6-7 latki nie są na tyle bystre, żeby dogłębnie interpretować sens zdania.
Lisiczarnia
2013-03-30 02:43:37
Ocena: -2(glosow:4)-+
A co to, kur.. za różnica, czy napisał/a 3x5 czy 5x3? Inny wynik? Nieprawidłowo policzone? Nieprawidłowo pomyślane? Nauczycielka powinna zostać zwolniona już przy drugiej takiej wpadce! Mam tylko nadzieję że rodzic tego dziecka zareagował adekwatnie do sytuacji.
Marek23033
2013-03-28 22:55:30
Ocena: 1(glosow:1)-+
jakie proste linie te czerwone
ramptourist
2013-03-27 23:46:14
Ocena: 1(glosow:3)-+
5X3=3X5 MASZ TU MATEMATYCZNY DOWOD ZE NIE MASZ RACJI
evuniaj8
2013-03-27 23:14:23
Ocena: -3(glosow:5)-+
" 5 razy (kwiatek) razy 3 grupy:)"-teraz to przeczytaj dokladnie- ...i chyba juz widzisz "blad" - 5razy to 5razy ,a 3 razy to 3 razy -NA RYSUNKU NIE MA 5 RAZY ,TYLKO JEST 5KWIATKOW RAZY 3-zapis tego co na rasunku powinien byc 3 RAZY 5.. "razy" OKRESLA ilosc razy /POWRORZEN ,DODAWAN...co jest oczywiste ..-A LICZBA MNOZONA PRZEZ RAZY TO KWIATKI CZY COKOLWIEK INNEGO ..NATOMIAST LICZBA PRZY X TO SA RAZY-ILOSC POWTORZEN..W TYM WYPADKU 3RAZY 5 ZAPIS BYLBY POPRAWNY
maciekszef99
2013-03-28 08:44:48
Ocena: 4(glosow:4)-+
Nie nie widzę błędu, 5 kwiatków RAZY 3 grupy. A teraz CYTUJĘ CIEBIE: "TYLKO JEST 5KWIATKOW RAZY 3-zapis tego co na rasunku powinien byc 3 RAZY 5.. " - 5 kwiatków razy 3 DOKŁADNIE TAK - Cieszę się że wreszcie sama to napisałaś:) Mimo że nadal się upierasz zaprzeczając sobie i pisząc odwrotnie:) "5 kwiatków razy 3 czyli zapis 3x5" hehe jesteś naprawdę zabawna w tych swoich przekonaniach:) - udowodniłaś sobie że zapis może być dwojaki:) 5 kwiatków razy 3 - dokładnie o tym piszę, teraz również i Ty:)
crpgmaniak
2013-04-04 16:00:31
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora
mr.nobody
2013-03-27 22:13:32
Ocena: -6(glosow:8)-+
Ale jesteście barany, dobrze, że nauczycielka to skreśliła bo ma racje. Tutaj chodzi o umiejętność logicznego myślenia a nie wklepanie byle jak.
Jest różnica kiedy ktoś kazałby ci zrobić 3 rzędy kwiatków po 5 niż 5 rzędów kwiatków po 3 logiczne prawda ? nie rozumiem czego tu nie kumacie.
maciekszef99
2013-03-28 08:49:10
Ocena: 6(glosow:6)-+
Nikt nie mówi o 5 rzędach kwiatków po 3. Mówimy o mnożeniu 5 kwiatków razy 3 grupy = 5x3 lub 3 grupy razy 5 kwiatków = 3x5. Można mnożyć kwiatki przez grupy albo grupy przez kwiatki - na tym polega przemienność mnożenia. Na możliwości zamiany czynników ze sobą. Kumasz? Baranie? Czy jak poprzednicy usr***ś się, że pierwsza liczba musi być liczbą "rzędów" i nie potrafisz zakumać. Można też pomnożyć kwiatki razy rzędy!
david.brian.35175
2013-03-27 16:34:50
Ocena: 3(glosow:5)-+
Jezeli to jest autentyk, to... rece i nogi opadaja. Ale znajac poziom szkolnictwa na niektorych uczelniach wyzszych, wcale by mnie to nie zdziwilo
maciekszef99
2013-03-25 22:56:02
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
evuniaj8
2013-03-24 13:24:17
Ocena: 0(glosow:0)-+
i co z tego ze 15 ..toc chyba tlumacze ze tu chodzi o zapis tez .. bo niby po co on jest .. jest roznica jesli sie przezpie z 3 ma a jesli z 5cioma .. pomimo ze numerkiow wszystkich jest tryle samo !!..bo w jednym przypoadkow widze 3 rozne fiuty a w drugim roznych fiutow 5 ..jesli sie mowi 3razy -r.a.z.y ..to jest to ilosc powtorzenia a nastepna liczba 5-to ilosc skladnika .. -losie !!!-5R.A.Z.Y.3 ZMIENIA CALKOWICIE SENS - I NIEWAZNE JAK BEDZIESZ MOWIL -CZY OD TYLU CZY PRZODU TO W ZAPISIE TAK POWINNO BYC JESLI CHCEMY ODDAC TAKA RZECZYWISTOSC .:)
ramptourist
2013-03-24 14:50:00
Ocena: 4(glosow:6)-+
Mnożenie nie polega na wnikaniu z iloma fiutkami masz od czynienia, mnożenie jest działanie które polega na otrzymaniu wyniku, dlatego nie ma sensu wnikać która wartość jest mnożną a która mnożnikiem bo to są tzw. czynniki. A kolejność ich przedstawienia jest całkowicie dowolna.
maciekszef99
2013-03-25 11:34:13
Ocena: -1(glosow:1)-+
evuniaj18 a co jesli jako TWÓJ składnik przyjmę liczbę grup? i powtorze razy 5 bo tyle jest kwiatow w grupie? Zamienie czynniki poprostu, dokladnie jak napisal ramptourist
evuniaj8
2013-03-25 17:34:48
Ocena: 0(glosow:2)-+
maciek ,ale juz pisalam ..mozesz sobie przyjac i mowic kak chcesz .. np .. nie 2razy 4 jak na obrazku .. tylko 4kwiatki razy dwie grupy ..niemniej zapis aby mial senas rysunku musi byc 2 RAZY 4... wsluchaj sie w sens tego ..dwa razy cztery ..pozdro :)
maciekszef99
2013-03-25 23:06:28
Ocena: 1(glosow:3)-+
EvunIaj18 a ja Ci powtarzam ze 5x3 ma identyczny sens z obrazka:) 15 kwiatkow na obrazku zostalo rozlozone na 5 kwiatkow w kazdej z 3 grup:) Obrazek pokazuje 5 kwiatkow x 3 ich grupy:) = 5x3. Ma dokladnie taki sam sens jak Twoja argumentacja:) Cytujac Ciebie "mozesz mowic jak chcesz" ale na obrazku jest 5 kwiatkow w kazdej z 3 grup wiec 5x3:) sorry wiem ze jestes uparta ale moj zapis ma wzgledem rysunku dokladnie taki sens jak Twoj:) Czy tego chcesz czy nie:)
maciekszef99
2013-03-25 23:08:50
Ocena: 0(glosow:2)-+
Oczywiscie ze 3x5 to nie to samo co 5x3. Roznica polega na tym ze Ty za mnoznik PRZYJMUJESZ liczbe grup a ja PRZYJMUJE liczbe kwiatkow:) Oba nasz PRZYJECIA sa rownowazne:) Nie wiem dlaczego jestes tak zaslepiona swa bledna teoria:)
ramptourist
2013-03-26 23:11:44
Ocena: 0(glosow:0)-+
Niech najpierw poczyta na Wikipedii co to w ogóle jest mnożenie...
evuniaj8
2013-03-27 02:17:46
Ocena: 1(glosow:1)-+
masz plusa za to,"wiem ,ze jestes uparta"..:D Ja rozumiem o co Tobie chodzi ..tylko powtarzam ,ze zapis tego -5kwiatkow w 3grupach bedzie 3RAZY =RAZY- RAZY (AKCENT NA "RAZY" daje) 3razy5...mozemy sobie mowic 5kwiatkow w 3grupach ,czy razy 3grupy..natomiast zauwaz ..ze nawet mowiac 5kwiatkow w 3grupach (razy3 grupy)..owe razy wystepuje i dotyczy 3ki zawsze a nie 5ki ,bo 5ka dotyczy kwiatkow ...zapis oddajacy to bezwzgledu jak powiemy to bedzie zawsze 3RAZY ,a 3 razy w matematyce zapisujemy 3x...o to chodzi ...mozemy mowic 5kwiatkow razy 3grupy ok ..ale jesli chcemy to zapisa
maciekszef99
2013-03-27 09:28:06
Ocena: -1(glosow:1)-+
Mam wrażenie że RAZY dotyczy trójki zawsze ale tylko w Twojej głowie:) 3x5 dotyczy piątki trzy RAZY PIĘĆ. a 5x3 dotyczy trójki pięć RAZY TRZY. To dokładna odwrotność ten sam sens tylko odwrócone liczby. Uparłaś się jak osioł że mnożysz grupy razy kwiatki i nie dociera że można kwiatki razy grupy co daje ten sam wynik i identyczny sens.:) 5 kwiatków w 3 grupach to nie koniecznie 3 razy 5 kwiatków a 5 razy 3 grupy:) 5 razy (kwiatek) razy 3 grupy:)
krzysko100
2013-03-24 08:11:27
Ocena: 1(glosow:3)-+
przecież to jeden h..
olokaloryfer
2013-03-24 07:32:13
Ocena: 1(glosow:3)-+
tak jest jak sie szkoły konczy niedzielne 40% magisterków i inz to głąby totalne
kolonawesolo
2013-03-23 23:10:19
Ocena: 1(glosow:3)-+
ta nauczycielka to chyba w pegierze robiła maistra
maciekszef99
2013-03-23 21:44:21
Ocena: -1(glosow:1)-+
Widze ze nie maja sensu wszelkie klotnie z upartymi zwolennikami teorii spiskowych:) Polecenie brzmi oblicz za pomoca mnozenia. Wynik jest poprwany i obliczony za pomoca mnozenia. Czy ktos zaprzeczy?
ramptourist
2013-03-23 19:51:23
Ocena: 2(glosow:4)-+
Mnożenie jest przemienne. Koniec i kropka. Każdy kto uważa że rodzice są w błędzie a nauczyciel ma racje sam tkwi w wielkim błędzie. Jak szkoła uczy inaczej to jest to problem ministerstwa edukacji. Owszem są wyjątki jak np. mnożenie macierzy oraz iloczyn wektorowy, ale o tych wyjątkach uczniowie pierwszych klas nie muszą pamiętać.
dokul13
2013-03-23 18:48:41
Ocena: 7(glosow:9)-+
Wydawało by się że to jeden czort, ale wezmy inny przykład- Facet zalicza pięć panienek po trzy numerki, drugi trzy panienki po pięć numerków. Mimo to że liczba numerków się właściwie zgadza, to jednak różnica jest zasadnicza. Pierwszego (teoretycznie) pięć ściga o alimenty, a drugiego tylko trzy ;) (żart)
maciekszef99
2013-03-25 11:37:21
Ocena: 1(glosow:3)-+
Ja to widzę inaczej...Facet zalicza pięć panienek po trzy numerki = 5x3 albo zalicza trzy numerki z każdą z pięciu panienek = 3x5. Zgadzają się numerki, panienki logika i alimenty, a zapis jest odwrotny. Uparliście się i koniec...
sergant50
2013-03-23 17:31:44
Ocena: 1(glosow:3)-+
evuniaj8 treść zadania brzmi OBLICZ... a nie ZAPISZ POPRAWNIE i OBLICZ... Gdyby potraktować treść zadania bardzo dosłownie to zapis wyglądał by 15*1=15, ponieważ pierwszy zbiór kwiatów ma ich 15 sztuk jednego rodzaju. W matematyce istnieje miejsce na DOWOLNOŚĆ, przy skomplikowanych obliczeniach warto mieć możliwość sprawdzenia ich poprawności inną metodą i często taka możliwość jest, a zasad poprawnego zapisu to powinni najpierw uczyć, potem wymagać, a zwykle jest odwrotnie.
evuniaj8
2013-03-23 15:16:48
Ocena: -4(glosow:6)-+
ale o co chodzi ? dostal poltora punkta za wyniki ..zapis jest zly .. iloczyn sklada sie z czynnikow MNOZNEJ(czyli te tzw RAZY -jest to ilosc powtorzen ) i mnoznika (wartosc powtorzenia )..w matematyce nie ma miejsca nA DOWOLNOSC i nie ma co filozofowac ..to ze mnozenie jest przemienne bo nie zmienia wyniku to jedno ,tyle ze tu nie tylko o wynik chodzilo ,a o zapis tego co na obrazku
Mateuszek0412
2013-03-23 14:03:50
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
dominikad55
2013-03-23 13:43:08
Ocena: -2(glosow:6)-+
W sumie to każdy umie kupić czerwony długopis, wziąć stare ćwiczenia z podstawówki swojego dziecka czy rodzeństwa a nawet swoje, poprawić i wrzucić na wioche
sergant50
2013-03-23 12:48:56
Ocena: 2(glosow:2)-+
Najgorsze jest to, że takie nauczanie pod klucz ciągnie się do końca szkoły średniej. Potem idzie taki delikwent na studia, a tam zamiast pisania pod klucz wymaga się od niego myślenia. Sam widziałem jaką konsternację wywołuje wśród "dzieci kluczy" zapisanie przez nauczyciela przykładowego działania 5*3 jako ułamka 3/0,2 w celu np uproszczenia sobie dalszych obliczeń. Poza pewnymi wyjątkami ogólny poziom matematyki tak wyuczonych kandydatów na studia jest taki, że ręce opadają.
Sylwek2012
2013-03-24 13:03:52
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
ramptourist
2013-03-23 10:31:49
Ocena: 2(glosow:12)-+
Ten uczeń wiedział, że mnożenie jest naprzemienne, widocznie przerósł nauczyciela nauczania początkowego...
evuniaj8
2013-03-23 15:21:21
Ocena: -3(glosow:5)-+
TU NIE CHODZI O PRZEMIENNOSC MNOZENIA -za wyniki poprazwne dostal przeciez poltora punktu ..tu chodzi o zapis tego co widzi ,a zapis jest zly .. bo jesli sie przespisz z 5cioma facetami po 3 razy to jest roznica niz z 3 ma po 5 -choc wynik ten sam ..
pierwsza jest w zapisie mnoznsa ..czyli ilosc poiwtorzen ..mowi sie 3 "RAZY" 5..jesli sie chce oddac rzeczywistosc jak na obrazku .
ramptourist
2013-03-23 18:20:55
Ocena: 0(glosow:2)-+
Zadanie brzmiało: oblicz. Nic poza tym. Wynik jest poprawny, należy się pełna punktacja. Prześpisz się z 5 facetami po 3 razy czy prześpisz się po 3 razy z 5 facetami? 5x3=15 czy 3x5=15
KotNaFiranie
2013-03-24 21:41:22
Ocena: 0(glosow:0)-+
Ciekawą macie teorię :)
Natalijkka
2013-03-23 09:36:56
Ocena: -2(glosow:14)-+
Nie rozumiem w czym problem, nauczyciel miał rację
ramptourist
2013-03-23 18:22:27
Ocena: 1(glosow:1)-+
Nie znasz praw matematyki...
creative38
2013-03-23 07:00:07
Ocena: 4(glosow:8)-+
Jestem w dużym szoku jako pedagog, brak słów.
ramptourist
2013-03-23 10:04:17
Ocena: 2(glosow:4)-+
kiepski przykład, ale dostał byś i tak tyle samo wypłaty...
maciekszef99
2013-03-23 00:06:49
Ocena: 5(glosow:7)-+
Ja zwykle najpierw smaruje a pozniej jem...hmmm
maciekszef99
2013-03-23 00:02:10
Ocena: -2(glosow:4)-+
Genialne zadanie stary!! Na Twoim poziomie. Tekst z gimnazjalista i minecraftem tez extra! I nie ublizam wszystkim tylko kretynom. Poczules sie? Mimo swojej glupoty doszedles wreszcie do odpowiedzi. 15x1 = 1x15. No tym komentarzem udowodniles ze potrafisz prowadzic rozmowy:)
maciekszef99
2013-03-23 11:19:00
Ocena: 0(glosow:0)-+
Pokaz jeden w ktorym sobie zaprzeczam pusty lbie bez argumentow.
niuunia88
2013-03-22 23:50:36
Ocena: 5(glosow:13)-+
Nauczycielka pewnie zaznaczyła to jako błąd, ponieważ 5*3, powinno się rozpisać jako 3+3+3+3+3=15, ale wtedy rysunek by wyglądał inaczej: byłoby pięć kupek po trzy kwiatki, a są trzy kupki po pięć kwiatków, czyli 3*5=15 i rozpisuje się to 5+5+5=15, dzieci na początku w ten sposób uczy się mnożenia. Mimo, że wynik ten sam, to ja nauczyciela rozumiem.
degenerat9
2013-03-22 22:39:17
Ocena: 0(glosow:8)-+
Nauczyciel jest imbecylem i nie ma pojecia o matematyce. Jestem w szoku patrzac na poziom ludzi wyklucajacych sie po jakies zaleznosci grup. Masakra ilu tu jest debili. Mnozenie w artmetyce jest przemienne. Chyba ze w podstawowce maja juz np rachunki macierzowe :)
Damian_nie
2013-03-22 21:33:03
Ocena: 0(glosow:8)-+
Dla mnie ten uczeń spełnił wszystkie wymogi postawione w treści zadania. Zapisał działanie mnożenia pozytywnie i obliczył wynik(wartości ilości kwiatów w każdym działaniu).
flashgordon
2013-03-22 20:19:06
Ocena: 1(glosow:7)-+
Te zadanie to siłowanie się z odruchem. Pierwsze co się widzi to pięć kwiatków. Potem przychodzi widok trzech grup - każda po pięć kwiatków. Czyli dziecko widziało pięć kwiatków x 3 identyczne grupy. To zrozumiałe i (wbrew pozorom) logiczne rozumowanie. Widać po wyniku, że dziecko podało prawidłowe wyniki a interpretacja nauczyciela jest taka jak w polskim prawie. Bez głębszego zastanowienia i prób analizy. Poza tym nic nie pisze - zachowaj kolejność. Może dziecko było mądrzejsze i rodzice nauczyli, ze kolejność przy mnożeniu nie ma znaczenia? Tak czy siak powinna być 4 na zachętę.
evuniaj8
2013-03-23 15:38:52
Ocena: 2(glosow:4)-+
to brak wiedzy u wiekszosci i to podstawiwej wychodzi ..u ciebie rowniez .. i tu nie chodzi o przemiennosc ,tu chodzi o zapis ..a zapi jest zly .. bo jest roznica w 3razach ..czy 5 razach ..ale glaby widac tego nie kumaja ..haha..w matematyce nie ma miejsca na dowolne interpretacje
Nick-T_00
2013-03-22 18:40:13
Ocena: 1(glosow:3)-+
Może dlatego, że nauczyciele to też ludzie a jak powszechnie wiadomo, że jak chce się psa uderzyć to kij się zawsze znajdzie. Moim zdaniem fabrykowana ta wiocha. Teraz nauczyciele raczej wyszukują czegoś, co chociaż jest blisko prawdy i zaliczają. W przeciwnym razie większość trzeba by było usadzić.
aaaggaa
2013-03-22 18:05:30
Ocena: 3(glosow:3)-+
Czyli wiedza którą dzieci zdobywają na dodatkowych zajęciach ,w kółkach zainteresowań np. w domach kultury, uczone są przez rodziców, starsze rodzeństwo jest nic warta bo w szkole uważa się że tylko to co oni nauczą ma wartość a to że dziecko już się tego nauczyło się od innych to jest błąd.Ciekawe.
rozzx
2013-03-22 17:31:21
Ocena: 2(glosow:14)-+
Nie widzę nic złego w tym obrazku. To, że mnożenie jest przemienne, to nie znaczy, że powinniśmy zapominać o sensie tego działania. 3 grupy po 5 kwiatków to suma 5+5+5, co prawidłowo powinno być zapisane, jako 3*5 a nie 5*3. 5*3 oznacza 5 kupek po 3 kwiatki czyli 3+3+3+3+3.
Innymi słowy, mnożenie jest określane również jako wielokrotne dodawanie, przy czym mnożna określa liczbę dodawań a mnożnik jest równy składnikom. Przemienność przy tym jest cechą, która mówi, że (tylko) wynik dwóch mnożeń o zamienionych czynnikach jest taki sam. Nie, że są to działania równoważne co do sensu.
unknownman
2013-03-22 18:07:46
Ocena: 1(glosow:7)-+
Rozzx piszesz za przeproszeniem bzdury. A dlaczego to wytłumaczył Ci już arek. 5x3 nie musi oznaczać 5 kupek po 3 kwiatki, ale również 5 kwiatków razy 3 kupki.
rozzx
2013-03-22 18:07:56
Ocena: 1(glosow:11)-+
@arek-997
Dla ciebie może to nawet oznaczać 35 kwiatków. Ważne jest nie to, co ty uważasz, ale co zostało powszechnie przyjęte w języku matematycznym za sens mnożenia. A znaczenie mnożnej i mnożnika zostało precyzyjnie określone. Czy dla ciebie zaproszenie 3 kumpli na 2 piwa i 2 kumpli na 3 piwa to to samo? Zapłacisz, fakt, tyle samo, ale czy to ta sama sytuacja?
rozzx
2013-03-22 18:15:01
Ocena: 4(glosow:6)-+
@unknownman
Za przeproszeniem to ty piszesz bzdury. 5*3 musi oznaczać 5 kupek po 3 kwiatki. Taki jest sens mnożnej i mnożnika. To jest taka tajemna wiedza, którą posiadają tylko ci, którzy wiedzą jaki jest sens mnożenia. A że ta wiedza jest publicznie dostępna, np. w Wikipedii, to nie szkodzi. I tak większość ludzi nie potrafi jej znaleźć.
maciekszef99
2013-03-22 19:26:55
Ocena: -1(glosow:9)-+
Kto powiedzial ze 5x3 to piec kupek po 3 kwiatki??? Umiesz sobie matematyku wyobrazic ze 5x3 to jest poprostu 5 kwiatkow czyli tyle ile ich jest w jednej kupce pomnozone przez ilosc kupek???? Co za gosc.... Troszke masz ograniczone horyzonty chlopie...Chlopak przyjal ze pierwsza liczba MUSI byc iloscia kupek i koniec. Zacial sie osiolek:)
maciekszef99
2013-03-22 19:28:50
Ocena: 0(glosow:8)-+
Hahahaha mnozna i mnoznik to czynniki czyli jedno i to samo. Teraz powiedz dlaczego akurat kupki przyjales za mniznik badz mnozna a nie odwrotnie?:) Ale jestes uparty osio strugajacy pseudointeligenta:)
maciekszef99
2013-03-22 19:32:32
Ocena: 3(glosow:7)-+
Co za BZDURY!!! 3 kumpli na 2 piwa albo 2 kumpli na 3 piwa haha. Nie POPRAWNE rozumowanie to 3 kumpli na 2 piwa albo 2 piwa dla kazdego z 3 kumpli. 5 kwiatkow RAZY 3 kupki = 15 TAK SAMO jak 3 kupki RAZY 5 kwiatkow = 15 !!! Chlopie co Ty za bzdury pier****sz? O jakichs 5 kupkach po 3 kwiatki.... Kumasz czy naprawde masz za daleko do lba? Naukowcu na wikipedii wyszkolony...
ramptourist
2013-03-23 10:35:23
Ocena: 0(glosow:0)-+
Popieram przedmówcę ale nie mogę dalej jego wulgarnych wypocin czytać
evuniaj8
2013-03-23 15:49:41
Ocena: 0(glosow:2)-+
rozzx .. widac po minusach twoich SLUSZNYCH spostrzezen jaki poziom wiedzy ma dorosla czesc naszej populacji :) ..czego wymagac od dzieciaka jak rodzice glaby i jeszcze sie awanturuja ..ty im o sensie ,a ci jak durni o przemiennosci ..rpozmowa z debilem to jak kopanie sie z koniem ..pozdro
arek-997
2013-03-22 17:25:57
Ocena: 1(glosow:5)-+
Co by tu nie napisać to i tak się komuś nie spodoba. Bo 3 razy 5 sztuk, czy 5 sztuk razy 3 itd. to zawsze będzie tyle samo. Jak ktoś już napisał mnożenie jest przemienne i nie ważna jest kolejność mnożenia czynników. Nie mieszajmy do tego czytania ze zrozumieniem bo w poleceniu jest tylko aby za pomocą mnożenia obliczyć ile jest kwiatów każdego gatunku, więc skąd można wiedzieć co autor miał na myśli. Jak dla mnie to minus dla nauczyciela/ki bo szablon szablonem a zdrowy rozsądek powinien być.
maciekszef99
2013-03-22 19:39:02
Ocena: 2(glosow:8)-+
rozzx rozwalasz mnie....jestes jednym z najglupszych jakich spotkalem EVER:) 5 kwiatkow x 3 kupki ORAZ 3 kupki x 5 kwiatkow to DOKLADNIE taka sama sytuacja rzeczywista jak to inteligentnie ujales. MYSL bo zaciales sie ze pierwsza liczba to musza byc kupki i Ci nie pasuje hahah
evuniaj8
2013-03-23 15:45:37
Ocena: 0(glosow:2)-+
do maciek szef ..tak to ta sama sytuacja ..i dlatego bezwzglednie zapis ma wygladac 3RAZY 5..a mowic mozesz sobie od tylu lub od przodu ..i sie nie wyklocaj bo sie kompromitujesz .. tam gdziejest "RAZY " TAM JEST ILOSC POWTORZENIA A NIE ODWROTNIE !!!.STAD RYSUNEK MOWI 3RAZY 5SZTUK ...I NAWET JAK POWIESZ 5SZTUK RAZY 3 TO ZAPIS BEDZIE 3*5!..KAPUJESZ !bo roznica jest jesli przespisz sie po jeden raz z 20 laskami niz z 1 razy 20 ...a napewno bedzie to roznica dla twojej zony :D
maciekszef99
2013-03-23 21:23:22
Ocena: 0(glosow:2)-+
A wy dalej swoje....kopanie z koniem - racja:) to zalezy tylko od tego czy pierwsza liczba to liczba zbiorow czy elementow. Jesli elementy mnozysz przez zbiory to 5x3 a jesli zbiory przez elementy to 3x5 ale nie chce mi sie juz powtarzac. Ty jak i Twoj kolega uparliscie sie (nie wiem dlaczego) ze zawsze pierwsza liczba jest liczba zbiorow. W matematyce nie ma takiego prawa.. Nie chce mi sie z wami klocic:) a dla zony mysle ze nie byloby roznicy. Poszlaby sobie tak czy inaczej:)
kjppster
2013-03-22 16:58:40
Ocena: 4(glosow:14)-+
Jestem nauczycielką w klasach 1-3. To za danie jest z klasy 2. W klasie 2 nie od razu wprowadza się przemienność mnożenia. Natomiast przedstawia się dzieciom mnożenie jako konkretną sytuację "wiele razy po tyle samo". Tutaj dziecko miało zapisać symbolicznie konkretną sytuację typu ; 3 razy po 5 tulipanów, czyli 3 * 5, a nie 5*3; 2 razy po 4 kwiatki czyli 2*4, a nie 4* 2 i 4 razy po 3 krokusy, czyli 4* 3, a nie 3* 4. Chodziło tutaj o rozumienie sytuacji mnożenia a nie na wklepanie konkretnej formułki. Także zanim zaczniecie krytykować to zastanówcie się najpierw czy w ogóle wiecie o
amdn
2013-03-22 17:13:14
Ocena: 3(glosow:3)-+
Właśnie, odsyłam Panią do Kwejka, gdzie internauci inteligentniejsi od nauczycieli oczywiście obliczali 6:2(2+1). Tragedia. Uczą się mechanicznie a do rozumienia im daleko. Rysunek wyraźnie mówi jak dziecko ma interpretować zadanie. Nauczcie się trochę myślenia. Naśmiewacie się z każdego, a myślenia u Was "ani widu, ani słychu".
maciekszef99
2013-03-22 19:56:15
Ocena: 2(glosow:10)-+
Pani nauczycielko: jesli ludzie tacy jak Pani beda uczyc nasze dzieci to ja sie obawiam o ten kraj. To Pani nie rozumie sytuacji mnozenia. Dziecko nie klepalo zadnych formulek ale policzylo kwiatuszki i pomnozylo przez liczbe kupek. Czy 4 krokusy razy 3 kupki czy 3 kupki a w kazdej 4 krokusy nie ma zadnego znaczenia, ani nic w mysleniu dziecka nie zmienia. Dziecko w przeciwienstwie do malo rozgarnietego kolegi rozzx piszac 5x3 nie mialo na mysli 5 kupek x 3 kwiatki (!!!!!), a 5 kwiatkow w kazdej z 3 kupek - jak najbardziej prawidlowo. Niestety malo kto uzywa mozgu co widac po + i -.
maciekszef99
2013-03-22 21:26:35
Ocena: -1(glosow:3)-+
I wierze ze "za danie" to przypadkowo wcisnieta spacja, bo jako nauczycielka, rozumiem polskiego Pani tez uczy. Oby nie jak matematyki...
ramptourist
2013-03-23 10:44:16
Ocena: 1(glosow:1)-+
Co za idiota ten program nauczania wprowadza? Ok w porządku chcecie nauczyć dzieci na czym polega mnożenie, ale nie można przecież obniżać oceny za coś co zostało poprawnie zrobione...
degenerat9
2013-03-22 16:58:35
Ocena: -3(glosow:7)-+
ale co w tym dziwnego? przeciez to zadanie sprawdzał nauczyciel!! a nie człowiek inteligentny, mądry który coś ma w głowie
maciekszef99
2013-03-22 21:29:26
Ocena: -1(glosow:3)-+
Agnie, rozzx to debil nie przejmuj sie nim.
rozzx
2013-03-22 17:52:44
Ocena: 1(glosow:7)-+
Jeśliby dyrektor był nauczycielem muzyki albo wychowania seksualnego a miał o sobie tak wysokie mniemanie jak część krytyków, to niewykluczone, że dla nauczyciela, który jak najsłuszniej nie uznał odpowiedzi, skończyłoby się to źle.
A dlaczego miał rację? A to radzę doczytać o mnożeniu. Może być z Wikipedii.
sex4all
2013-03-23 09:33:47
Ocena: 0(glosow:0)-+
jeżeli korzystasz z wikipedi to nie jesteś bardziej inteligenty od tego nauczyciela.
Matme nie uczysz sie na pamiec tylko na logike! każde zadanie idzie bez wzoru z tablic matematycznych rozwiazac, a pozniej matura tablice do ręki i rozwiązują!ABSURD
rozzx
2013-03-22 17:55:51
Ocena: 1(glosow:9)-+
U niektórych komentujących poziom wiedzy matematycznej i mniemanie o sobie również. Proponuję poczytać jaki jest sens mnożenia, co reprezentują mnożna i mnożnik i potem się wypowiadać. Po co uczyć się o cechach mnożenia, takich jak przemienność, jeżeli nie wie się, co to działanie opisuje? Niestety, problemem w polskiej szkole jest to, że większość nauczycieli (ale nie ten z obrazka), nie przykłada wagi do zrozumienia problemu a jedynie każe wkuć tabliczkę mnożenia na pamięć.
Drago33
2013-03-22 15:54:51
Ocena: 4(glosow:6)-+
Tak tak . Miałem kiedyś w podstawówce taką nauczycielkę ! Pierw patrzyła kto podszedł ( bo w kolejce się do niej podchodziło ) do biurka a dopiero sprawdzała klasówkę w taki właśnie sposób oceniając prace ... Można było tak samo wszystko zrobić a jeden dostał 2+ , a ktoś inny 4 . Podobno już zdechła . Dawno to było ...
maciekszef99
2013-03-23 00:08:17
Ocena: -2(glosow:2)-+
Powtarzasz sie rozzx
piotrekkk44
2013-03-22 15:19:22
Ocena: 3(glosow:7)-+
ja mam wrażenie, że autor sam był swoim nauczycielem..żal dupe ściska co ludzie zrobią dla kilku łapek w góre i trafienia na główną
maciekszef99
2013-03-22 15:23:53
Ocena: -2(glosow:2)-+
Też tak myślę w sumie:)
marcin1975rm
2013-03-22 15:17:36
Ocena: 1(glosow:3)-+
Ożeszqrwamać
manekh
2013-03-22 15:08:30
Ocena: 3(glosow:7)-+
Mnożenie jest przemienne! Nie powinni dzieciakom robić wody z mózgów wytykając im takie błędy. Jak potem wytłumaczy, że mnożenie jest przemienne, skoro wcześniej twierdził(a), że kolejność jest ważna? I po co dzieciak ma się uczyć, że działania muszą być zapisane w jakiejś logicznej kolejności, skoro i tak przy liczeniu nie ma to znaczenia.
rozzx
2013-03-22 17:58:49
Ocena: 1(glosow:9)-+
Właśnie o to chodzi, żeby rozumieć co to mnożenie i co to przemienność a nie tylko wkuwać tabliczkę mnożenia na pamięć.
Kolejność czynników ma znaczenie dla opisu rzeczywistej sytuacji, którą działanie oddaje. Dla wyniku nie. Ale przemienność dotyczy jedynie wyniku a nie sensu działania.
maciekszef99
2013-03-22 19:18:58
Ocena: 0(glosow:8)-+
Powiedz wiec medrcze w jakim sensie zadanie jest rozwiazane zle? Bo dla mnie jest albo 5 kwiatkow w 3 grupach = 5x3 albo 3 grupy po 5 kwiatkow = 5x3. Oto moja argumentacja. Teraz slucham Twojej konkretnej a nie jakies piprzenie ktorego sam nie rozumiesz i z ktorego nic nie wynika. Masz konkretny przypadek. Slucham, dlaczego 5x3 nie jest poprawnie???
maciekszef99
2013-03-22 14:58:11
Ocena: -5(glosow:9)-+
Dlaczego tak wiele z was pisze "3 rodzaje razy 5 kwiatków"??? Tam jest ten sam rodzaj tylko 3 grupy. Rodzaje to: 15 kwiatków jeden rodzaj, 8 kwiatków drugi rodzaj a 12 kwiatków trzeci rodzaj. Nie ptraficie ze zrozumieniem przeczytać zadania dla sześciolatka? Może być 3x5 - 3 grupy po 5 kwiatków w każdej grupie, lub 5x3 - 5 kwiatków w każdej z pięciu grup. Nauczycielka to idiotka.
maciekszef99
2013-03-22 15:13:09
Ocena: -3(glosow:5)-+
Faktycznie:) Chociaż myślę że w klasach 1-3 jednak rzadko, częściej są to "wychowawczynie" a nie nauczyciele/ki matematyki stricte.
maciekszef99
2013-03-22 15:15:05
Ocena: -1(glosow:3)-+
w każdej z 3 grup miało być na końcu:)
manekh
2013-03-22 15:23:37
Ocena: -1(glosow:1)-+
W sumie to u mnie w podstawówce 1-3 też uczyły same nauczycielki-wychowawczynie od wszystkiego, żadnego faceta. Może to jest problem i nie mam tu na myśli procentu facetów;) a to, że te nauczycielki mają uczyć polskiego, matmy, przyrody i niekiedy jeszcze angielskiego, to raczej nie są w każdej z tych dziedzin mocne.
maciekszef99
2013-03-22 15:54:02
Ocena: -2(glosow:6)-+
Bardzo możliwe z tym że takie zadanie to wybacz ale powinien rozwiązać każdy powyżej 7 roku życia. Niestety jednak jak widać połowa wiochy.pl nie potrafi go nawet przeczytać ze zrozumieniem. Nie mówiąc o próbie udowodnienia że któryś z czynników mnożenia powinien być pierwszy:)
widzewiak2007
2013-03-22 14:41:35
Ocena: 2(glosow:2)-+
mnożenie jest przemienne przecież
immortallus
2013-03-22 16:12:45
Ocena: 1(glosow:1)-+
Też mam syna w pierwszej klasie i tez poszedł rok wcześniej i jakoś nie ma takich problemów. Inna bajka że nie każdy 6-o latek się nadawał/nadaje do szkoły.
Jeśli masz takie "gwiazdy" w szkole to może lepiej zmienić szkołę? Gdy to jeszcze jest w miarę początek edukacji.
maciekszef99
2013-03-22 14:28:13
Ocena: 3(glosow:23)-+
Każdy, kto uważa że słusznie zostało to zadanie przekreślone jest idiotą. Dziękuje dobranoc!
maciekszef99
2013-03-22 16:54:27
Ocena: -1(glosow:7)-+
O jakim zdaniu piszesz idioto?
maciekszef99
2013-03-22 16:56:43
Ocena: 2(glosow:6)-+
Napisalem ZADANIE. Nie umiesz nawet czytac, wiec ciezko wymagac od Ciebie rozwiazywania zadan.
maciekszef99
2013-03-22 19:15:49
Ocena: -2(glosow:4)-+
Widze ze glupki takie jak Ty nie umiejace nawet liczyc Cie plusuja - gratuluje:) Czy jestes w stanie oprocz chrzanienia bzdetow podac jakikolwiek argument ktorym chcialbys udowodnic swa bezdennie glupia teorie ze zadanie zostalo zle tu rozwiazane?
Kazdy kto tak uwaza nie potrafi ani myslec ani mnozyc, ale chcialbym poznac argumentacje glupka a nie tylko gadanie o niczym...
sergant50
2013-03-22 13:33:18
Ocena: -2(glosow:2)-+
Ten nauczyciel jest jak stary program do nauki języków, każe przetłumaczyć zdanie z 20 wyrazów, którego nie uznaje za źle postawiony przecinek. Kolejność zapisu to ma znaczenie w ONP (Odwrotna Notacja Polska), a nie tutaj. Nawet gdyby któryś zbiór miał te dodatkowe funkcje.
maciekszef99
2013-03-22 14:30:26
Ocena: -5(glosow:5)-+
Mylisz chyba rodzaje ze zbiorami:) W pierwszym przykladzie nie ma 3 rodzajów kwiatków a jeden tylko w 3 grupach. W kolejnym przykładzie jest kolejny rodzaj. Tak czy inaczej nie powinno być skreślone.
maciekszef99
2013-03-22 14:52:45
Ocena: -1(glosow:1)-+
No jesteś. Po pierwsze dlatego że Twoje rozbicie to rozbicie grup tego samego rodzaju a nie rodzajów kwiatków (jak już napisałem). GRUPY Możemy rozpisać DWOJAKO. SPOSÓB 1: pięć kwiatków w 3 grupach (nie 3 rodzaje), czyli 5x3. SPOSÓB 2: Widzimy 3 grupy kwiatów po 5 sztuk w każdej, czyli 3x5. RODZAJE KWIATKÓW są 3 ale w całym zadaniu a nie pierwszym podpunkcie! 1szy rodzaj - 15 kwiatków 2gi rodzaj - 8 kwiatków a 3ci rodzaj - 12 kwiatków. Kumasz Pan? Czy masz za daleko do łba?
maciekszef99
2013-03-22 14:53:46
Ocena: -2(glosow:2)-+
Nie potraficie ze zrozumieniem przeczytać polecenia do zadania dla sześciolatka! Jak to możliwe, nie wiem....
maciekszef99
2013-03-22 23:57:17
Ocena: -1(glosow:3)-+
Powiem Ci ze genialne masz argumenty w dyskusji:) Z takimi imbecylami dyskusja to sama przyjemnosc. Genialny tekst z tym ojcem! Gratuluje! Odpowiedz brzmi TAK - jestes tepy.
maciekszef99
2013-03-22 14:25:05
Ocena: -1(glosow:3)-+
a pięciu tulipanów w każdej z trzech grup nie ma?
maciekszef99
2013-03-22 19:22:55
Ocena: 0(glosow:2)-+
Mnozna i mnoznik to poprostu czynniki pseudonaukowcu. Ale jesli uwazasz ze sie czyms roznia (szczegolnie w tym przypadku) to powiedz co jest mnozna a co mnoznikiem i dlaczego akurat takie przyjales?
maciekszef99
2013-03-22 14:35:36
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
maciekszef99
2013-03-22 14:39:00
Ocena: -1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
Kamyk0123
2013-03-22 12:53:31
Ocena: 11(glosow:19)-+
Nie sądzę, że na tym etapie edukacji uczy się dzieci o dodatkowych funkcjach w zbiorze. Bardziej tu chyba chodzi o to, co autor miał na myśli, lub kwestię interpretacji przez nauczyciela. Dziecko najpierw policzyło elementy zbioru, a potem pomnożyło razy ilość zbiorów. Czytając treść zadania (ze zrozumieniem oczywiście) zrobiło to prawidłowo. Nie filozofujcie za dużo o "sinusach i cosinusach", bo to jest materiał co najwyżej pierwszej klasy podstawówki. Na miejscu rodzica odbył bym rozmowę z nauczycielem.
rozzx
2013-03-22 17:36:59
Ocena: 3(glosow:5)-+
Tu nie ma żadnych sinusów i cosinusów. Mnożenie ma swoją definicję, w której jest jasno określone co to jest mnożna (liczba dodawań) a co mnożnik (wartość składnika). Dziecko, owszem, policzył prawidłowo kwiatki, ale źle zapisało mnożenie. Przemienność jest cechą, która mówi jedynie o równości wyników działań a nie o tym, że są równoważne co do sensu.
sernik_na_zimno
2013-03-22 20:50:51
Ocena: 0(glosow:2)-+
a co za różnica, czy dziecko policzy cztery kwiatki razy dwa, czy dwa razy cztery kwiatki?
se2010
2013-03-22 21:46:36
Ocena: 1(glosow:1)-+
widzę to i padam na plecy
jak by to twoje pokolenie określiło co jest do (nazwa choroby)
matematyka naszej społeczności kładzie na kolana i powala na plecy
jak można widzieć 3 zbiory po 4 cyfry i pisać że jest dobrze
co mowa o sin cos
skro na podstawach maty sie klęka
manekh
2013-03-22 12:43:04
Ocena: 2(glosow:6)-+
Nie ważne kiedy i gdzie liczysz, zawsze najpierw powinieneś policzyć zawartość poszczególnych zbiorów, nie na odwrót!!! Dzieciak najpierw policzył, że zbiór ma 5 tulipanów to najpierw zapisał piątkę i rozwiązał zadanie POPRAWNIE!!! To, że go uczą myśleć:"mam trzy zbiory po pięć tulipanów" może mu tylko zaszkodzić w przyszłości!
adasko2277
2013-03-22 12:23:48
Ocena: -7(glosow:17)-+
slawus 1984 - taka sama różnica jak ta: mieć 2 ręce po 5 palców, a 5 rąk po 2 palce. I w jednym i drugim przypadku wynik taki sam. Nadal nie widzisz różnicy?
ramptourist
2013-03-23 10:52:07
Ocena: 1(glosow:1)-+
Nie ma znaczenia bo i tak masz 10 palców, nie istotne czy w 2 czy 5 rękach, mnożenie polega na otrzymaniu konkretnego wyniku a nie wnikaniu która liczba co oznacza
nowako1991
2013-03-24 09:37:05
Ocena: 1(glosow:1)-+
no właśnie ramptourist . mnożenie jest PRZEMIENNE !!!!!!!!!!!!!!! więc po co głupie dogryzanie o palcach i o rękach skoro to zły przykład !! Słabe ! :P
cienki_bolo
2013-03-22 12:16:07
Ocena: 0(glosow:0)-+
Widać wzięli sobie do serca chęć obdarowania prawami wyborczymi szesnastolatków i ogólnie robienia z dzieci dorosłych.
mcebury
2013-03-22 12:21:11
Ocena: 3(glosow:5)-+
Ja bym to podwyższył do 20 roku życia... Za dużo idiotów w tym kraju na przełomie 14-20 lat posiada wiedzę na temat polityki tylko i wyłącznie z demotywatorów, wiochy i podobnych stron. Mając gówniane pojęcie o czymkolwiek jak mają dokonać słusznego wyboru? Pomijając już to że decyzję za nich pewnie podejmą rodzice... "Synku głosuj na tego nie na tamtego bo tamten to ku(ta)s" :P I tak to będzie wyglądać :D
key101
2013-03-22 11:24:18
Ocena: 2(glosow:6)-+
Myślę, że delikatnie się zapędziliście. Proszę przeczytajcie dokładnie co należy wykonać w przedstawionym zadaniu. "Oblicz za pomocą mnożenia, ile jest kwiatków każdego rodzaju." Według mnie, w tym konkretnym przypadku nie powinno mieć znaczenia czy zapiszemy 5x3 czy 3x5. Z treści zadania jasno wynika co ma być zrobione i według mnie "obliczenie za pomocą mnożenia" zostało wykonane prawidłowo w obu przypadkach.
Ereszkigal
2013-03-22 11:30:15
Ocena: 0(glosow:6)-+
ma znaczenie. jak ktoś jest uczony poprawnej kolejności od dziecka, nie powinien mieć problemów później, gdyż staje się to dla niego naturalne/oczywiste.
mcebury
2013-03-22 12:06:20
Ocena: 4(glosow:8)-+
Jak cię jako dziecko uczyli że mnożenie to iloczyny a liczby to czynniki czyt. czynnik czynnik iloczyn. Nie bez powodu są one tak samo nazwane i nie bez powodu jak byś tego nie policzył wynik wyjdzie zawsze taki sam... Co za różnica czy mam po 3 kwiatki w każdym z 4 zbiorów, czy mam 4 zbiory po 3 kwiatki?
Ereszkigal
2013-03-22 19:21:57
Ocena: 0(glosow:2)-+
a ciebie nie uczyli, że odpowiedni zapis jest niezbędny? że z jakiegoś powodu wprowadza się pewne reguły? np po to by móc poprawnie odczytać zapis? przestrzeganie tych reguł niezbędne jest (nie tylko przy równaniach ale i np. zdaniach) do prawidłowego przekazania informacji, czy zrozumienia tego co autor treści ma na myśli. w tym zakresie(przekazywania wiedzy, komunikacja) nie można sobie pozwolić na dowolność, pisanie jak nam się żywnie podoba.
key101
2013-03-22 19:50:08
Ocena: 0(glosow:4)-+
Ereszkigal przeczytaj proszę jeszcze raz swoją wypowiedź i wskaż mi odniesienie do zadania "Oblicz za pomocą mnożenia, ile jest kwiatków każdego rodzaju". Czy w jego treści jest zawarta prośba o wpisanie poprawnej kolejności - nie, czy jest mowa o jakimkolwiek jak to nazywasz "odpowiednim" zapisie - nie. Zadanie polega na obliczeniu, proszę więc nie doszukujcie się dziury w całym i nie próbujcie we wszystkim szukać drugiego dna.
Ereszkigal
2013-03-24 10:51:04
Ocena: 0(glosow:2)-+
nie, jesteś debilem. nie jesteś debilem. co za różnica, mały przecinek. co za różnica, odpowiednia kolejność czy nie. pie*rzyć zasady, co tam wzajemne zrozumienie. po co uczyć od małego poprawnie, lepiej później oduczać i uczyć ponownie :)
slawus1984
2013-03-22 11:23:08
Ocena: 4(glosow:6)-+
czytać ze zrozumieniem, czy to takie trudne?? obliczyc za pomoca mnozenia i tyle a nie jakies zbiory czy funkcje co tu wypisuja co niektorzy!!!! kazde zadanie mozna rozwiazac na klika sposobow i nie kazdy inny sposob rozniacy sie od sposobu nauczyciela musi byc odrazu zly. dzieciaki musza sie nauczyc myslec a nie slepo powtarzac po kims rozwiazania!!!!!!!!!!!
neo86
2013-03-22 11:07:44
Ocena: -13(glosow:23)-+
Autor absurdu błysnął głupotą w tym przypadku bronię nauczycielkę / nauczyciela . Ile widzisz w pierwszym przykładzie kwiatów ?! 3x po 5 kwiatów czy 5x po 3 kwiaty ?! Zastanów się dobrze bo ja widzę 3x po 5 kwiatów zatem mnożenie powinno wyglądać 3x5 nie 5x3 !!! Radzę wrócic się do podstawówki :]
qwad14
2013-03-22 11:38:20
Ocena: 1(glosow:1)-+
Kiedy napełniona szklanka jest to połowy wodą to jedni powiedzą "do połowy pełna" a inni "do połowy pusta". Kiedy zobaczyłeś/aś tablice w czarno białe kropki (w szkole średniej na fizyce pewnie ci pokazywali) to jedni widzą "młodą dziewczynę" a inni "starą babę" CDN
qwad14
2013-03-22 11:49:25
Ocena: 2(glosow:6)-+
CD Tak samo jest w tym przypadku - jedni widzą "5 kwiatków w 3 grupach" a inni "w 3 grupach 5 kwiatków". Ty "inteligencie z ukończoną podstawówką" powinieneś wiedzieć, że mnożenie jest przemienne a "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia" - widocznie JA siedzę a TY leżysz.
mcebury
2013-03-22 12:01:44
Ocena: 5(glosow:5)-+
Hmm. Widzę że w każdej grupie są 3 kwiatki, ile jest grup? hmm... 4! 3x4=12. Teraz 2 opcja! Mam 4 grupy kwiatków, ale pi ile kwiatków? O! Po 3... Więc ile ich mam? 4 grupy po 3 kwiatki? 4x3=12... Więc sorry że tak drastycznie ale za przeproszeniem, JEDEN CH(U)J :)
qwad14
2013-03-22 13:30:58
Ocena: 2(glosow:2)-+
Przychodzi Jasiu do domu i mówi do ojca:"Dziś w szkole dostałem 5 i w zęby". O:"Za co?" J:"Pani zapytała się ile jest 3x5 a ja jej odpowiedziałem, że 15 i dostałem 5". O:"A za co w zęby?". J:"Później Pani zapytała się ile jest 5x3". Ojciec się zastanawia i mówi "przecieczesz to jeden ch*j". J:"też jej tak pozwiedzałem".
maciekszef99
2013-03-22 14:34:19
Ocena: -2(glosow:6)-+
neo86. Ja widzę 5 kwiatków w każdej z 3 grup i co Ty na to? 5x3:) heh Po 1 zostało skreslone niesłusznie. Po drugie jak tak patrzeć od lewej, to najpierw widzisz 5 kwiatków a potem kolejne grupy czyli 5x3.
degenerat9
2013-03-22 16:53:36
Ocena: 3(glosow:3)-+
ja tam widze 15 kwiatów bez liczenia, więc raczej radze wrócić Tobie do zerówki
Samsara
2013-03-22 10:33:46
Ocena: 8(glosow:34)-+
Sami robicie wiochę swoimi wypowiedziami i pokazujcie jak durnym społeczeństwem jesteście. Pozornie kolejność jest nieistotna, bo wynik jest ten sam, to widzi większość z was, ale jeśli wystąpiła by dodatkowa funkcja w zbiorze to co wtedy? Priorytet ma liczba zbiorów, a dopiero potem zawartość zbiorów czyli w tym wypadku kwiatów. Wiochą tutaj co jest brak umiejętności wytłumaczenia przez nauczyciela tej zasady dzieciakom bo potem są takie komentarze jak te tutaj.
greenhunter
2013-03-22 11:04:29
Ocena: 1(glosow:5)-+
I jeszcze będą minusować filozofy :P
suspect99
2013-03-22 12:09:29
Ocena: 1(glosow:1)-+
Mnożenie jest przemienne więc nauczyciel nie powinien tego skreślać to pierwsza sprawa. Zadania gdzie przy mnożeniu trzeba uważać pojawiają się na dużo dalszym etapie nauki i wtedy się uczniom zwraca na to uwagę, a nie na tym poziomie. Czy nauczyciel ma powiedzieć dziecku, że to jest źle ponieważ priorytetem jest liczba zbiorów jeśli się założy zmienność funkcji ? Na pewno zrozumie.
Samsara
2013-03-22 12:20:59
Ocena: -3(glosow:5)-+
suspect99 mam podobne zdanie jak Ty, należy wytłumaczyć co jest wartością, co jest zbiorem. Przy samym mnożeniu nie ma znaczenia "co przez co" ale gdy dochodzą dodatkowe funkcje, gdy pojawiają się skomplikowane rachunki zaczynają się sypać pały, jest lament i pretensje do wszystkich. Jak wspomniałem wiochą jest tutaj brak wytłumaczenia nauczyciela dlaczego jest to błąd. Wiem że to są podstawy, ale jeśli już na początku jest wszystko jedno jak się robi, to nie dziwię się że tak wielu dorosłych ludzi nie potrafi policzyć zwykłego procenta od kwoty, a przecież to tez jest zwykłe mnożeni
mcebury
2013-03-22 12:29:40
Ocena: 2(glosow:4)-+
Przy wprowadzeniu dodatkowych funkcji zmienia się struktura działania i kolejność liczenia, ale zawsze w przypadku iloczyny (mnożenia) nie ma różnicy co z której strony będzie. Co do kwiatków, mam po 3 kwiatki w 4 zbiorach, czy 4 zbiory po 3 kwiatki? To jest jedno i to samo...
manekh
2013-03-22 12:39:12
Ocena: 6(glosow:6)-+
hehe;)Priorytet ma liczba zbiorów?? argumentem ma być dodatkowa funkcja - co za bzdura! Niby dlaczego?? co gdyby zbiory nie były równe?? też priorytetem byłaby ich liczba?? Nie ważne kiedy i gdzie liczysz, zawsze najpierw powinieneś policzyć zawartość poszczególnych zbiorów!!! Dzieciak najpierw policzył, że zbiór ma 5 tulipanów to najpierw zapisał piątkę i rozwiązał zadanie poprawnie. To, że go uczą myśleć:"mam trzy zbiory po pięć tulipanów" może mu tylko zaszkodzić w przyszłości! bo kolejność wykonywania działań jest inna!!!
ramptourist
2013-03-23 10:49:13
Ocena: 0(glosow:0)-+
Samsara, jeśli chodzi o obliczanie procentów: 1% z 50 powiedzmy:
0,01 x 50 = 0,5 tak jak 50 x 0,01 = 0,5
Spartacus85
2013-03-22 10:31:44
Ocena: 1(glosow:9)-+
Nauczycielka uwzięła się na ucznia, i tym samym zniechęca go do nauki, poprawiając prawidłowe odpowiedzi tylko tyle żeby dać mniej punktów. A później że nikt nie lubi matematyki(się uczyć).
Homo_erectus
2013-03-22 10:23:36
Ocena: 2(glosow:10)-+
no ale czego tu się spodziewać jak nauczycielka sama ledwo pewnie z klasy do klasy przechodziła, zrobiła zaocznie jaką "wyższą szkołę" a potem po znajomości dostała robotę...
Ereszkigal
2013-03-22 10:45:43
Ocena: -6(glosow:10)-+
szkoda, że ciebie nauczyciel nie poprawiał.... debilu.
ulven
2013-03-21 18:29:02
Ocena: 0(glosow:18)-+
Niestety, polskie szkolnictwo jest raczej nastawione na produkcję bezmózgowia. To co powie nauczyciel, zawsze musi być świętą prawdą i nie może być inaczej. Brakuje budowania samodzielnego myślenia u uczniów... Już nie tylko mam na myśli przypadki podobne temu powyższemu, ale na przykład interpretowanie wierszy, czy jakichkolwiek dzieł, ba... nawet na maturze trzeba trafić "w klucz" przy wypracowaniu; nie ma możliwości sprawdzania prac pod względem indywidualnym. Ten, kto myśli po swojemu ma wielki problem.
maciekszef99
2013-03-22 15:19:13
Ocena: -2(glosow:14)-+
Jasne że nie widać 5 zbiorów po 3. Widać za to 5 kwiatów w każdym z 3 zbiorów czyli 5x3. Czy wy naprawdę nie kumacie nic?:) JEDEN CH*J
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
główna
Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
.: Kontakt z nami :.
.: Regulamin strony :.
FIREFOX:0