lub  Dołącz
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
główna
Dodano: 16.04.2013, 23:53:37   przez: jurek1102
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 824  Zgłoś nadużycie
Ukryj komentarze(166)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
malgolina
2013-04-17 10:02:49
Ocena: 63(glosow:83)-+
Jeśli chodzi o wieś Walce w woj. opolskim i dotyczy to kościoła św. Walentego, to należy on do Narodowego Instytutu Dziedzictwa jako zabytek. A ten jest finansowany przez państwo. Ludzie na wsiach tego nie wiedzą, zwłaszcza na wsiach, więc dają bo ksiądz jest tam ważniejszy niż burmistrz. Trzeba by tych ludzi uświadomić jaki stan prawny ma kościół, bo z pewnością państwo dofinansuje ten remont, od parafian coś się dołoży a reszta... Wyciąganie pieniędzy od ludzi pod dobrowolnym przymusem jest świadomym ściemnianiem i oszustwem.

gregoriusXXX
2013-05-10 13:10:17
Ocena: 0(glosow:0)-+
Niech przyjdą do mnie to dostaną 1200 kopów na zad :)

Bobby-X
2013-04-21 22:19:36
Ocena: 0(glosow:0)-+
Spoko luzik, na prawo od kościoła bank jest, pewnie jakaś promocja się trafi z tej okazji... a może to tylko wspólna akcja marketingowa księdza dobrodzieja i dyrekcji banka... :-)))

gringorz
2013-04-21 19:38:47
Ocena: -1(glosow:1)-+
Napiszę tylko tyle, że ten kto tego broni w komentarzach powinien się wstydzić, że istnieje.

smerfettka
2013-04-19 20:14:46
Ocena: 3(glosow:5)-+
Dlatego nie chodzę do kościoła ! :) Amen .

misiek2004
2013-04-19 13:17:58
Ocena: -4(glosow:8)-+
Co to za bzdura!? Te brednie nie mają nic wspólnego z prawdą. Rada ustaliła? I co niby z tego wynika? Siłą wyciągną te pieniądze? Przyjdą do domu i ukradną? Z konta ściągną? Będą gnębić i prześladować, a jak ktoś nie da, to ekskomunikują? Jak ktoś chce to da tyle, ile chce. Jak nie to nie da. Tak wyglądają datki kościelne... nie to, co państwowe. Idioci! Łykacie, jak dziwka spe...mę każde antykościelne kłamstwo. A pani malgolina niech wyjaśni mi znaczenie określenia "dobrowolny przymus".

malgolina
2013-04-19 18:01:26
Ocena: 2(glosow:4)-+
"Dobrowolny przymus" to potoczne ironiczne określenie na delikatne wymuszenie działań, niby z wolnej woli, ale w zawoalowany sposób :)

ferdal
2013-04-19 18:05:09
Ocena: 6(glosow:6)-+
Dadtki są dobrowolne,nie dasz nie pochowają cię na cmentarzu,którym rządzi ksiundz.

ferdal
2013-04-19 18:06:15
Ocena: 0(glosow:0)-+
*datki

BlackHare
2013-04-19 22:45:20
Ocena: 3(glosow:3)-+
Oraz zostaniesz wyczytany potem na mszy, że nie dałeś, żeby mohery mogły cię spokojnie ukamienować po mszy :)

Jacek176
2013-04-19 13:02:22
Ocena: 3(glosow:5)-+
i bardzo dbrze. Powinni zbierać po 5tys. PLN. Niektórzy debile i tak by zapłacili....

jakub1975wawa
2013-04-19 12:24:53
Ocena: 1(glosow:1)-+
kto placi ten frajer kto placi i sie zadluza to frajer do kwadratu kto plci zadluza sie i wie ze remont kosciola finansuje panstwo to frajer do szescianu i powinien wyjsc na trawe zrec ja nadstawic tyla szanownemu ksiedzu i mowic grzcznie beeeeee beeeee

Cezarion
2013-04-18 23:56:21
Ocena: 3(glosow:3)-+
Widzisz Łosiu, mówią o biedzie i skromności a ty byś im kasę sypał w wierze, ze będziesz w swoim wymodlonym niebie... Oni kasę na dziwki/samochody przewala a ciebie i tak robale zjedzą... (nie niebiańskie).

kinio322
2013-04-18 23:10:19
Ocena: 0(glosow:0)-+
Problemem jest faktyczny stan własności tego budynku jeżeli by przyjąć że budynek należy do lokalnej wspólnoty wyznaniowej to wspólnota powinna łożyć na jego utrzymanie Jeżeli natomiast przyjąć że kościół jest własnością księdza czy jakiejś prywatnej instytucji wówczas powinno być prawo wyboru remontujemy czy likwidujemy i robimy np magazyn. Swoją drogą dla czego nikogo nie wzburza że w sklepie musi zapłacić za chleb a wszyscy są wściekli że ksiądz oczekuje jakiejś zapłaty za wykonaną posługę.

jakub1975wawa
2013-04-19 12:27:44
Ocena: 0(glosow:0)-+
nie bede wsciekly jesli to bedzie usluga i ksiadz da mi fakture wat oraz grzecznie podziekuje za kase a nie wyciagnie po nia reke z mina pana i wladcy

mckrzysiek007
2013-04-18 21:25:43
Ocena: -1(glosow:1)-+
Jeszcze 120 zł to bym odżałował, ale 1200 zł to w życiu bym nie dał na ofiarę. Już wolałbym się przepisać do sąsiedniej parafii:) Coś mi tu śmierdzi mistyfikacją...

luki11122
2013-04-18 20:41:06
Ocena: 0(glosow:0)-+
To nić w mieścinie Dębowa Łąka woj, kuj-pom biąrą od 600-800zł na remont kościoła, proboszcz osobiście pobiera... dodatkowa kolęda!!!

misiek2004
2013-04-19 13:21:25
Ocena: 0(glosow:0)-+
A jak nie dasz, to co? Jaja urywa?

air_jordan_show
2013-04-18 18:00:34
Ocena: 2(glosow:2)-+
sorry ale nie wierze w takie coś, nie wierze że żyjemy w tak zacofanym kraju w którym ludzie nie mają w dupie takich sytuacji...takie coś się po prostu olewa ciepłym moczem

mielonozaur
2013-04-18 20:22:19
Ocena: 0(glosow:2)-+
>>> ..I rzadkim kałem :)

RSL-z
2013-04-18 17:45:31
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

orzel77
2013-04-18 17:20:44
Ocena: 0(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

CENTAUR4334
2013-04-18 12:38:05
Ocena: -1(glosow:5)-+
Ja bym im dał 1 200 z eurobiznesu i wcisnął taki rulonik prosto w zachłanne kapłańskie dupsko. :D

zaqwsx12345
2013-04-18 12:01:42
Ocena: -3(glosow:3)-+
Bóg zapłać.

Hanusiak
2013-04-18 10:16:41
Ocena: -6(glosow:14)-+
dlaczego tyle wiochy o księżach się pojawia? Oni do niczego siłą nie zmuszają... Widzę, że lepiej z tego zrobić sensację zamiast zobaczyć, co się w tym chorym kraju dzieje z przymusu.

hall21
2013-04-18 11:12:04
Ocena: 8(glosow:14)-+
Nie, nie. Nie zmuszaja. "Zaplac 1000 bo nie pochowam" Przeciez wcale zmarlego pochowac nie trzeba.

pawel1710
2013-04-18 17:15:27
Ocena: 4(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez moderatora

misiek2004
2013-04-19 13:24:07
Ocena: 0(glosow:0)-+
Brawo Hanusiak, jeden mądry w morzu debili. A ty, chłopcze, z tym pogrzebem pecha miałeś, czy ściemniasz, żeby uzasadnić swoją nienawiść?

ReniferuCzerwony
2013-04-18 10:05:11
Ocena: 5(glosow:9)-+
Ciocho!! Tamtejszy proboszcz już sobie nowe bmw upatrzył a wy mu chcecie je zabrać !!! CHAMY!

kolanabociana
2013-04-18 09:44:09
Ocena: 6(glosow:8)-+
Ale jaki kredyt? Nikt nikogo nie zmusza, to nie jest jakiś ZUS, nie chcesz to nie dajesz i koniec. A jak ktoś zaciąga kredyty, pożyczki, przymiera głodem tylko żeby dach w kościele naprawili to jest debilem i mi go nie szkoda.

radek_1981
2013-04-18 09:41:50
Ocena: 3(glosow:9)-+
Ludzie opamiętajcie się, lepiej dajcie dzieciakowi na wycieczkę czy kolonie, a nie tym darmozjadom!!!!!!!!!!!!!!!

spioszeq
2013-04-18 09:40:50
Ocena: 0(glosow:6)-+
Doskonały przykład jak media mogą manipulować bezmyślnymi masami, które łykną wszystko bez sprawdzenia chociażby źródła informacji. Też sobie mogę powiedzieć, że remont mojego mieszkania wyniesie 30 tys złotych i jak przeliczę to na 1 mieszkańca mojego bloku to wyjdzie powiedzmy 300 zł na rodzinę. Na takiej zasadzie teraz może powstać artykuł, że przymuszam ludzi do płacenia na mój remont. Naginanie faktów to codzienność w mediach, więc zanim zaczniecie drzeć mordy jak dziewice przy swoim pierwszym razie i rzucać obelgami to trochę pomyślcie.

misiek2004
2013-04-19 13:27:22
Ocena: 0(glosow:0)-+
Bardzo mądry komentarz. Gratuluję :-)

husk
2013-04-18 08:58:50
Ocena: 2(glosow:10)-+
Akurat mieszkam w pobliżu Walec i chętnie przedstawię prawdę. Ten artykuł to wierutna bzdura. Inwestycja owszem kosztuje sporo, ale ksiądz nigdy nie "kazał" ani nie narzucał ile kto i czy wogóle ma dać na remont. Powiedział jedynie - gdyby sumę jaką trzeba wydać na inwestycję podzielić przez wszystkich parafian - to wyszłoby 1200zł. Każdy jednak ma dać wg własnego uznania i wg zasobności portfela. On nikogo nie zmusza - wręcz przeciwnie, stara się pozyskać sponsorów (firmy) by ograniczyć przerzucanie kosztów na parafian.

malgolina
2013-04-18 09:29:52
Ocena: 1(glosow:5)-+
No i fajnie, że ktoś sprostował informacje, ludzie lubią ubarwiane sensacje,dlatego czasem czytamy bzdury :) Jednak interesuje mnie to, jak się to ma do tego,że kościół jest wpisany jako zabytek i remont finansuje państwo (w jakiejś części, reszta sponsorzy i parafianie). Czy chodzi właśnie o kościół św. Walentego? A wiesz co znaczy dać wg własnego uznania? To że ludzie zapożyczą się aby dać tak dużo ile mogą, nikt nie da 20zł. bo rozniesie się po wsi,że skąpiec i bezbożnik. Moja ś.p. ciocia mówiła: trzeba dać księdzu na mszę, wtedy Bóg się za nas pomodli...

husk
2013-04-18 09:36:36
Ocena: 1(glosow:1)-+
malgolina: ile mamy zabytków w Polsce którymi Państwo zaczyna się interesować dopiero jak ktoś przejmie, zainwestuje za własne - tylko po to by dowalić jakiś podatek i zabrać temu kto ma pieniądze. Państwo nie dołoży pewnie nic, więc wszystko w rękach parafian i sponsorów. To czy ktoś się zapożyczy czy nie, to jego problem. Nikt nikogo oceniać ani wyczytywać z ambony (jeśli nic nie dał) - nie będzie. Kościół to nie dom księdza - ale wszystkich parafian.

malgolina
2013-04-18 09:47:18
Ocena: 0(glosow:4)-+
To jeśli ja nie chodzę do kościoła rozumiem, że nie muszę się dokładać? Wiesz, oceniać może z ambony nie będą, ale między sobą, z ucha do ucha tak. Przykład: ksiądz nie puści do komunii dziecka, bo rolnik wziął pannę z dzieckiem i nie mają jeszcze ślubu kościelnego. Napisałeś w ostatnim zdaniu tak jak powinno być, ale inni mogą podać Ci przykłady,że tak właśnie nie jest ;)

husk
2013-04-18 10:22:46
Ocena: 0(glosow:0)-+
malgolina: Proszę nie obrażaj ludzi tam mieszkających, oczywiście że plotkujący są wszędzie, ale to nie reguła. Nie wyobrażam sobie by krytykować tych którzy nie mają/nie dali, a wręcz przeciwnie - powinniśmy głośno wyczytywać i dziękować tym którzy chętnie przekazali środki na remont.

malgolina
2013-04-18 11:05:45
Ocena: 0(glosow:4)-+
Przepraszam jeśli ktoś czuje się obrażony, nie robię tego celowo, jednak martwi mnie fakt wymuszania na ludziach pewnych działań, które nie są prawnie ustalone. Ty nie będziesz krytykował, ale inni ludzie tak, teraz już nie nawiązuje do mieszkańców tej wsi, mówię ogólnie. Jeśli jest tak jak opisujesz, to jest to jeden z niewielu przykładów. Mam nadzieję,że naprawdę nikt nikomu nic nie będzie wypominał jeśli ktoś nie da.

Boruwa
2013-04-18 19:14:32
Ocena: 0(glosow:0)-+
"Powiedział jedynie - gdyby sumę jaką trzeba wydać na inwestycję podzielić przez wszystkich parafian - to wyszłoby 1200zł", taka delikatna sugestia w stronę parafian?!, "ciemnota" pójdzie za proboszczem w ogień więc nie oszukujmy co miały na celu te słowa...kto mądry ten zrozumie! ;]

misiek2004
2013-04-19 13:39:38
Ocena: -1(glosow:1)-+
Boruwa, a zatem muszę z przykrością stwierdzić, że ty się do mądrych nie zaliczasz. Ksiądz powiedział to, co powiedział i doszukiwanie się tutaj nieistniejących sugestii jest wyrazem złej woli, albo głupoty. W twoim przypadku to raczej to drugie.

antony
2013-04-18 08:47:03
Ocena: -3(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez moderatora

riv77
2013-04-18 08:36:38
Ocena: -1(glosow:3)-+
Dobra, dobra już wykrzyczeliście się. Żale życia wrzucone? To teraz grzecznie wziąć tornistry, kanapeczki i do szkoły iść drogie dzieci.

KoPswT98
2013-04-18 08:08:28
Ocena: -1(glosow:5)-+
Jeszcze coś dopowiem Polacy narzekają na to że szpitali nie ma i wgl hahaha u mnie w mieście burza szpitale i stawiają kościoły kurr 200 m od siebie japierdziuu pokolei chodzić i dawać na tace ..

KoPswT98
2013-04-18 08:07:02
Ocena: -3(glosow:5)-+
Taaaa plebany są sprytne kuźwa od rządu łorzą kase biorą dla siebie na ludzi trzepią hajs szara masa ksieża obieszeni złotem a kościoła nie zrobią poważnie jak było z holokaustem w watykanie huhehehe pierdolune trza z tym skończyć :)

cwaniak2013
2013-04-18 07:44:50
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

slesz
2013-04-18 07:35:33
Ocena: 2(glosow:2)-+
zauważcie że to nie tylko ksiądz ustanowił, ale RADA PRAFIALNA, czyli wierni, pewnie w dużej części bezkrytyczni wobec siebie i proboszcza... PS - o kasę na remont zabytku nie tak łatwo - wiele pięknych cerkwi na podkarpaciu czeka na wsparcie i często to miłośnicy gór i tych terenów biorą udział w ratowaniu zabytków.

qartz
2013-04-18 06:36:13
Ocena: 2(glosow:4)-+
i bardzo dobrze według mnie to i tak zamało powinno byc 2K jak są głupie barany to niech tyle płacą.A jak zapłacą to znaczy że mieli pieniądze i stać ich było na to.

skobel87
2013-04-18 06:13:44
Ocena: 1(glosow:3)-+
Niech sprzeda limuzynę od jakiegoś biskupa to będzie miał i na 2 remonty a nie co łaska 1200 zł.

bruner
2013-04-18 05:57:19
Ocena: 3(glosow:5)-+
W Polsce najwięcej bałaganu robi MAFIA z WATYKANU. Ponadto relIgia to PLACEBO DLA MAS

admin1944
2013-04-18 05:05:01
Ocena: 2(glosow:6)-+
TO WYJATKOWY BANDYTYZM CZARNYCH WIELEBNYCH ZEBY DOPROWADZAC DO GLODU I NEDZY RODZINY I SZABROWAC LUDZI Z RESZTEK PIENIEDZY !!!. SAMO CZARNE CHAMSTWO NIECH WEZNIE SIE ZA LOPATY , WIADRA Z TYNKIEM I DO ROBOTY A NIE ZYC NA KRZYWY RYJ.

misiek2004
2013-04-19 13:42:48
Ocena: 0(glosow:0)-+
Jesteś wyjątkowo paskudnym przykładem na zdurnienie społeczeństwa.

Meewosheq
2013-04-18 00:58:26
Ocena: 1(glosow:7)-+
Jak ktoś będzie chciał to niech płaci, jego wola na co wydaje pieniądze, przecież siłą Ci pieniędzy nie wydrą. Jedni wydają na gry, komputery, imprezy i abonament w WOW-ie. Nie mówię, że to źle. Ale równie dobrze jakaś babcinka może sobie wydać na kościół i szczerze mówiąc - jeśli poczuje się z tego powodu dobrze, to czemu mielibyśmy mówić o niej gorzej niż o osobie, która poszła do klubu, wydala stówę na alkohol napychając kieszeń właścicielowi, wróciła do domu i obudziła się z kacem... Chyba demokracja i wolność polega na tym, że każdy robi co mu się podoba ze swoją kasą i czasem.

jurek1102
2013-04-18 01:11:04
Ocena: 3(glosow:5)-+
Ciekawe czy oszukani przez Amber Gold Przyznali by ci rację . Oni też świetnie się czuli że tak korzystnie pomnożą gotówkę "Chyba demokracja i wolność polega na tym, że każdy robi co mu się podoba ze swoją kasą i czasem."

misiek2004
2013-04-19 13:45:05
Ocena: 0(glosow:0)-+
jureczku... kompletnie nietrafione porównanie. Co ma piernik do wiatraka, dziecko?

august1980
2013-04-18 00:26:06
Ocena: 3(glosow:3)-+
całkiem niedaleko, bo w Baranowie (południowa Wielkopolska - okolice Kępna) wielebny wyznaczył kwotę 1400 zł na rodzinę z tytułu różnicy miedzy całkowita kwotą remontu a kwota dofinansowania z UE

IlluminaSilvere
2013-04-18 00:35:07
Ocena: 1(glosow:1)-+
Widzę sąsiad na wiosze jest;-)

ethnie
2013-04-18 00:10:15
Ocena: 3(glosow:7)-+
Kiedyś był reportaż w tv o zakonniku co porzucił posługę dla kobiety, wypowiadał się o nim jego kolega-zakonnik, brzmiało to mniej więcej tak:,,nie powinien był tego robić, on myśli że życie poza zakonem jest łatwe, otóż nie. Będzie musiał znaleźć pracę i harować na ta kobietę, jeszcze będzie chciał wrócić" Więc widzicie państwo po co się zostaje duchownym

slesz
2013-04-18 07:40:25
Ocena: 0(glosow:0)-+
prędzej harował w skromnych warunkach klasztoru, cała kasa była wspólna - tzn. na klasztor, na wyżywienie wszystkich zakonników i opłaty

slesz
2013-04-18 07:48:28
Ocena: 0(glosow:0)-+
a klasztor stoi od czasów średniowiecza.. Teraz musi mieszkanie wynająć, znaleźć pracę itp. Jego kazania były bardzo popularne - nowoczesna chrystianizacja - trochę za lekka, mało wymagająca, ale bardzo przyswajalna przez ludzi. - jak dużo ludzi przyszło to i na klasztor trochę wpadło.

bobbbbb
2013-04-18 00:01:48
Ocena: -2(glosow:6)-+
jak to jest z wp. to są brednie.

luka29.82
2013-04-17 23:38:45
Ocena: 4(glosow:4)-+
najwieksza polska mafia... kościół,a biedni i naiwni dają bo do nieba pójdą i tak od wieków

wojtek7799
2013-04-17 23:28:11
Ocena: 10(glosow:10)-+
Niech chociaż jeden biskup sprzeda auto to będą mieli te 600 tyś.....

benex
2013-04-17 23:08:36
Ocena: -1(glosow:7)-+
co za bzdury.

suspect99
2013-04-17 23:08:32
Ocena: 2(glosow:6)-+
A ciemnota kasę da...opium dla ludu...

spec200
2013-04-17 23:03:17
Ocena: 3(glosow:5)-+
Qrwa jak Franciszek nie zrobi z tym porządku to wstępuję do świadków jehowy. Gołym okiem widać ,że księża niczym nie próbują ustępować tuskowi...

davidstar
2013-04-17 23:15:09
Ocena: -5(glosow:7)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

IlluminaSilvere
2013-04-17 23:49:56
Ocena: 5(glosow:5)-+
Dawidziu Ty się nie pluj bo kilka wieków temu chrześcijanie sami robili trzodę i narzucali wiarę siłą.

davidstar
2013-04-18 00:25:59
Ocena: -1(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

Samsara
2013-04-17 22:55:17
Ocena: 3(glosow:3)-+
Mają rozmach sk.... y ;-)

bobbbbb
2013-04-17 22:41:05
Ocena: 2(glosow:2)-+
wierni! wescie pozyczke w providencie ! to jest najlepsze wyjscie z tej sytuacji! . z poważaniem kontrahent .

minimale_ldz
2013-04-17 22:36:38
Ocena: -5(glosow:7)-+
Poznaliście informację, która jest tylko wycinkiem całej sytuacji i to nawet nie wiadomo, czy prawdziwym, a już robicie tu seans nienawiści. To jest z Waszej strony naiwność, dajecie się wodzić za nos prowokatorowi. Ilu z Was sprawdziło tę informację, zanim pod wpływem emocji napisało komentarz. założę się, że prawie nikt.

wisz35
2013-04-18 04:19:00
Ocena: 3(glosow:3)-+
a ty tak wszystko sprawdzasz ? Każesz w sklepie odkręcać mineralną, czy aby ci gorzały nie nalał kto?

przyroda96
2013-04-17 22:22:44
Ocena: 2(glosow:2)-+
W tym kraju wszystko jest możliwe...

jsbuba
2013-04-17 22:18:53
Ocena: 5(glosow:5)-+
a ja teraz wyjeżdżam na 2 tygodnie ale po powrocie dokonuję aktu apostazji i będę miał z tą sektą spokój raz na wieki wieków... enter

davidstar
2013-04-17 22:54:19
Ocena: 0(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

monsteer
2013-04-17 22:14:43
Ocena: 5(glosow:5)-+
Ludzie.. ale co Wy się bulwersujecie. Idioci niech dają i niech to nie obchodzi w ogóle nikogo. Podobno Pan Bóg dał Ludziom Rozum i Wolną Wolę... więc jeśli ktoś nie umie korzystać z tych dobrodziejstw i chce być świadomie zniewolony i wydojony przez Panów w sukienkach to jego sprawa. Ot i tyle. Amen.

wiochapl
2013-04-17 22:13:32
Ocena: 0(glosow:2)-+
Głupie owieczki i złodziejskie sukienki:P gdzieś też słyszałem, że np. w Łomży miastozamiast dać kasę na remont pzeciekającego dachu szkoły, w której Bielicka się uczyła, to dali na remonty kościółków i plebani, mądre to to? daj na tace granat:)

akr69
2013-04-17 22:11:18
Ocena: 4(glosow:4)-+
bo jak nie.... lucyfer juz rozpala pod kotlem, wiec szybciutko plebejusze pozyczac i oddac co nalezy proboszczowi...

miniaq
2013-04-17 22:02:45
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

aviga1
2013-04-17 22:02:27
Ocena: 8(glosow:8)-+
Kiedyś jako ministrant, chodząc po kolędzie dostałem kasę w kopercie od rodziny, u której byliśmy. Ksiądz też.W kopercie było 20 złotych.Na dwóch.Gdy ksiądz wyszedł z tego mieszkania kazał nam oddać mu tę kopertę bo jak się był wyraził na pewno była dla niego bo nic w tym mieszkaniu nie dostał.Jesli ksiądz kłamał dla 20 złotych czy nawet dla 50 bo ostatecznie nie wiedział ile w tej kopercie było, to dlaczego nie miałby kłamać dla 600 tysięcy? Tym bardziej,że bycie księdzem to już nie powołanie, to wygodny zawód.Jak polityk na przykład.

davidstar
2013-04-17 22:58:19
Ocena: -2(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

h4cker
2013-04-17 21:57:16
Ocena: 2(glosow:4)-+
Przez tą je baną czarną mafię i ich poryte pomysły odsunąłem się od kościoła... nie lubię tam chodzić bo mnie po prostu wkurwia ich pierd olenie... a jeszcze jakie oburzenie jak nie dostanie koperty na wizycie... ludzie sami ich tego nauczyliście... a oduczyć tak łatwo się nie da... nie oszukujmy się ale 5% idzie z powołania do Boga na księdza a 95% z powołania do pieniędzy...

siara1995
2013-04-17 21:48:09
Ocena: 1(glosow:1)-+
Czarna mafia

eeeeeo
2013-04-17 21:47:16
Ocena: 0(glosow:2)-+
Rada Parafialna to są parafianie czyli mieszkańcy. Sami się opodatkowali więc o co Wam chodzi? Chcą się modlić w pięknej świątyni - ich sprawa.

mrj3
2013-04-17 23:48:25
Ocena: 1(glosow:1)-+
Rada Parafialna to tacy sami przedstawiciele ludu jak Tusk i inni posłowie. Dorwą się do koryta i zadowoleni. Ciekawe ile ksiądz z tej kasy odpali tym dewotom z rady...

bmartuska
2013-04-17 21:46:08
Ocena: 5(glosow:5)-+
Tak jasne, 1200 zł, kredyty, wszyscy i obowiązkowo. Srutu tutu! Od kiedy obowiązkiem parafianina jest finansowanie remontu kościoła? Pierwsze słyszę! A jak ludzie durni to niech płacą! A autor tego artykułu też mądrością nie grzeszy!

madfoks
2013-04-17 21:43:03
Ocena: -3(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

despatch
2013-04-17 21:42:26
Ocena: 1(glosow:3)-+
Ani grosza dla koscielnych darmozjadow!!!

armani7
2013-04-17 21:41:42
Ocena: 0(glosow:2)-+
Plac i Olacz bo Klecha nie odpusci ! "czarna mafia nadal rzadzi"

Qantex
2013-04-17 21:40:08
Ocena: 1(glosow:3)-+
Jak ludzie głupie to niech dają kasę, ja im bym grosza nie dał.

evertos
2013-04-17 21:37:04
Ocena: 0(glosow:4)-+
ja w kosciele nie bylem sto lat. ksiezy nienawidze omijam szerokim lukiem mam na nich wyj3bane. gofno mnie to wszystko obchodzi

Danger_Boy
2013-04-17 21:32:18
Ocena: 2(glosow:4)-+
Kiedyś zdarzało mi się przechwycić słomianą tacę z siankiem i zaj@bać kontrę z kościoła. True story :-)

dzinx_7
2013-04-17 21:25:55
Ocena: -1(glosow:7)-+
kogos popi..oliło chyba, sram na to , jestem ateista hhhhhhaaaaa

Danger_Boy
2013-04-17 21:38:51
Ocena: -5(glosow:5)-+
Nie lubię cię i prężę srajonc na to,że jesteś ateiką .

Kuballa88
2013-04-17 21:23:52
Ocena: 7(glosow:9)-+
Na rozbiórkę dał bym nawet 2000 zł z imieniem i nazwiskiem oraz adresem :)U mnie w mieście dwie baby zbierały na budowę kościoła, warto wspomnieć, że najpierw pleban postwaił sobie ogromną willę a kościół postawiono po dobrych 10 latach a ten pasibrzuch mieszkał sobie jak pączek w maśle i odprawiał msze przed wejściem do plebani hahaha wystawił nawet ciul megafon żeby słyszeli ci którzy stali za daleko. Wracają do tych babsztyli to jak usłyszały, że moge dac na rozbiórkę to się tak obruszyły, że więcej ich na moim progu nie widziałem :)

puszekp
2013-04-17 21:20:33
Ocena: 3(glosow:7)-+
Przecież Jezus powiedział że w budynkach ze złota i kamienia go nie ma ,podnieś kamień a znajdziesz mnie złam gałąź a będe tam więc na h

gabriela.dejneka
2013-04-17 21:19:32
Ocena: 3(glosow:5)-+
ciemnota i sredniowiecze...jak ze niby ksiadz wyczytalby mnie na ambonie ze mnie nie stac?i ch...j my w d..e...niech se czyta..jakbym miala..to z cala pewnoscia nie zobaczyl by ani zeta darmozjad pier.....y rzygac mi sie chce...

matibendnerPL
2013-04-17 21:18:20
Ocena: 2(glosow:4)-+
To ludzie są debilami. U mnie jest duży kościół i pare miesięcy temu proboszcz postanowił, że po 20 latach znów zostanie obiekt pomalowany. Już nie pamiętam, ale chyba ok. 300 tys. koszt. I on po prostu raz co ileś niedziel z datków podczas mszy zbierał na to. I tak uzbierał. I teraz tak samo bd na nowe organy. Widać, że można...

FrankEinstein
2013-04-17 21:06:13
Ocena: 2(glosow:4)-+
Jak na remont potrzeba 600 tys zł, to należy zwrócić się do Watykanu - niech da kasę. My biedne żuczki nie mamy na ofiare po 1200zł

frelex12
2013-04-17 21:05:29
Ocena: 2(glosow:4)-+
Cholera,teraz są takie czasy,że ciężko o każdą złotówkę,a Tu tak robią ludzi w konia,połowa pójdzie do księżulków kieszeni na bank,Wstyd po prostu ,że jestem katolikiem.... ,

SuperGL
2013-04-17 20:53:02
Ocena: 4(glosow:6)-+
Jestem katolikiem ale chociażby dlatego nie chodzę do kościoła. wkur*ia mnie chamstwo i pazerność księży. Stale tylko daj i daj. Cały rok na tacę zbierają to nie mogą połowę odłożyć na remont? Przecież to pieniądze wiernych a nie ich własne. Ciekawe czy Bogu się podoba takie zachowanie i czy słusznie robię że tego nie popieram.

Adam1708
2013-04-17 20:50:47
Ocena: 1(glosow:3)-+
Kiedy zaczynaja zbierać? Zbiore się i w końcu po latach skocze do kościoła - pieniadze zamiast na nowego merca dla proboszcza trafiłyby na bardziej szczytny cel - np. śmiertelnie chore dzieci... Bo kto normalny byłby przeciwny, aby zwinąć z tacy koperty i pożytecznie to spożytkować? :)

Prz3mQ
2013-04-17 20:48:13
Ocena: 2(glosow:2)-+
Przyzwyczajajcie dalej tych darmozjadów którzy nauczyli się na nas żerować a powodem obarczają to że działają w imię BOGA. Wiara nic nie kosztuje... Niech spier..ją !!!!

MINTOR
2013-04-17 20:42:10
Ocena: 4(glosow:4)-+
Nie mają żadnego obowiązku niczego płacić. Jeżeli to prawda to bym chyba na miejscu mieszkańców sprowadził to na drogę sądową.

Antyprawik
2013-04-17 20:32:42
Ocena: 2(glosow:12)-+
Proboszcz tego kościoła na bank rucha dzieci.

Weeraa1992
2013-04-17 20:30:12
Ocena: 5(glosow:5)-+
Sąsiednia parafia,masakra co tam się wyprawia, ludzie kredyty biorą żeby nie zostać wyczytanym,że nie stać ,,na potrzeby parafii" i że nie stosują się do V Przykazania Kościelnego

kriskus1
2013-04-17 20:26:40
Ocena: 7(glosow:7)-+
ja bym nasr@ł w kopertę i wsadził proboszczowi w gębe !!!

tonarid
2013-04-17 20:24:58
Ocena: 3(glosow:5)-+
chyba rade popierd***lo tyle wynosi minimalna krajowa i tyle ludzie albo i mniej zarabiaja za miesiac ! , ale jest inne wyjscie dac 1200 zl i otrzymac akt wspolwlasnosci , zawsze mozna by potem sprzedac udzialy w kosciele :)

zmija1706
2013-04-17 20:20:24
Ocena: 6(glosow:6)-+
Że co? Ja bym w życiu nie dała na kościół 1200 zł, nikt tu nic nie musi. Niech się wypchają.

pejopejo
2013-04-17 20:17:04
Ocena: 8(glosow:8)-+
ja osobiście wolałbym za te pieniądze ponieść ofiarę umęczenia swego ciała i kupić 70 butelek wódki

robson1966
2013-04-17 20:09:02
Ocena: 3(glosow:5)-+
komentarz usunięty przez moderatora

domiiii
2013-04-17 20:05:59
Ocena: 8(glosow:8)-+
Ostatnio spisywałem protokół przedmałżeński z księdzem w kancelarii. Ksiądz zadał mi pytanie: Dlaczego ludzie tracą wiarę ? Ja: Szczerze ? Ksiądz: Tak szczerze Ja: Przez księży i kościół... Mina księdza BEZCENNA

lookator
2013-04-17 20:02:11
Ocena: 6(glosow:6)-+
Jestem bardzo ciekawy co zrobił by ksiądz jeśli rodzina która nie ma środków do życia, a tym bardziej 1200zł na remont kościoła przyszła by i powiedziała o swojej sytuacji finansowej. Czy proboszcz zrozumiał by rodzinę???

domiiii
2013-04-17 19:58:30
Ocena: 2(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

hanauer
2013-04-17 19:53:54
Ocena: 4(glosow:6)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

Kimark1
2013-04-17 19:41:46
Ocena: 10(glosow:10)-+
Kiedyś zdarzyło mi się rzucić na tacę, ale teraz już tego nie robię, wolę sobie kupić piwo :P

Ferdynand_1980
2013-04-17 19:37:40
Ocena: 4(glosow:6)-+
Połowa tej kasa trafi do proboszcza. Niektórzy parafianie - najczęściej Starsi ludzie są bardzo naiwni, nie wiedzą że remont kościoła funduje państwo... i tak to robią ludzi w balona...

cyc1982
2013-04-17 19:35:34
Ocena: 3(glosow:3)-+
już lecę i biorę kredyt,najlepiej w providencie bo kasa od ręki,

olokaloryfer
2013-04-17 19:34:16
Ocena: 2(glosow:2)-+
wznowic opryski na stonke

Dej9
2013-04-17 19:19:23
Ocena: 2(glosow:2)-+
Już bym dałą im xD Taa a na msze przecież jest co łaske ale i tak cenniki mają

koksubrak
2013-04-17 19:16:15
Ocena: 6(glosow:6)-+
Do mnie by zapukali o kasę soczyste 'spier***j' by usłyszeli.

szatano999
2013-04-17 19:11:12
Ocena: 2(glosow:6)-+
nie taniej...nowy walnąć???...a za 1200zł to pewnie odpust zupełny na 2 lata proboszcz da

Pasiak
2013-04-17 19:11:10
Ocena: 1(glosow:1)-+
jak debile to niech biora kredyty i edza tynk...

david.brian.35175
2013-04-17 19:10:32
Ocena: 1(glosow:1)-+
Jedno jest pewne, miejscowego proboszcz na pewno nie mozna nazwac PRAWDZIWYM KATOLIKIEM, to przez takich cymbalow nie dyskutuje sie o sprawach wiary, a pierdolach

Jar0sz
2013-04-17 18:57:23
Ocena: 6(glosow:6)-+
Widzę, że rośnie coraz poważniejsza konkurencja dla ZUSu

manamanam
2013-04-17 18:57:23
Ocena: 10(glosow:10)-+
Religia to chyba jeden z najsłabszych punktów człowieka. Wizja piekła i wiecznych cierpień zawsze ludzi przerażała tak samo, jak brak życia po śmierci. Taki człowiek "ukochany w panu bogu" nie potrafi samodzielnie myśleć, ani tym bardziej oponować przed księdzem, który swoim pie*do*eniem na kazaniu jeszcze bardziej to podkręca. Szkoda tylko tych ludzi, bo w tej sytuacji naprawdę nie wiedzą, co czynią. Wiadomo, im większy strach, tym większe posłuszeństwo.

omen100
2013-04-17 18:55:20
Ocena: 4(glosow:10)-+
Nie chcesz nie placisz. A to,ze na swiecie sa debile,ktorzy kredyty beda brac byle tylko zaplacic to juz inna sprawa. Chca niech biora.

adam92ea
2013-04-17 18:53:30
Ocena: 7(glosow:11)-+
Prędzej nasr...ł bym na ołtarzu w środku mszy, niż zapłacił!

koksubrak
2013-04-17 19:19:29
Ocena: 3(glosow:3)-+
Papier bym doniosła:)

adam92ea
2013-04-17 22:28:50
Ocena: 0(glosow:0)-+
koksubrak wytarł bym się sutanną ;)

numa
2013-04-17 18:53:11
Ocena: -7(glosow:11)-+
Palikociarnia.

IlluminaSilvere
2013-04-17 22:33:48
Ocena: 1(glosow:1)-+
Janusz dał Ci kosza-to już wiemy i cierpimy razem z Tobą ale musisz w końcu się podnieść i zacząć żyć normalnie.

adolfoh
2013-04-17 18:49:06
Ocena: -3(glosow:7)-+
komentarz usunięty przez moderatora

szulcik
2013-04-17 18:42:04
Ocena: 9(glosow:17)-+
Nie daje na tace , nie daje zadnych datków .. i zyję ! Piorun mnie nie pierd..nął jeszcze ;) hehehe

Perpetua
2013-04-17 18:46:19
Ocena: -3(glosow:9)-+
to czekaj aż Ci ksiądz dziecka nie ochrzci, albo pochówku odmówi ;)

numa
2013-04-17 18:54:55
Ocena: -8(glosow:10)-+
Znaczy do palikociarni nie przyjmuja nieochrzczonych?

mrEX9
2013-04-17 18:42:03
Ocena: 6(glosow:6)-+
Niech sprzedadzą swe Passaty i zrobią remont, a nie będą od ciemnych ludzi pieniądze wyciągaj. Bo wszystko ma swoje granice, a oni już przesadzają i niech w końcu ta cała niby "dobroczynna" instytucja jaką jest kościół upadnie, fakt są tam tacy którzy faktycznie robią tak jak pisane było ale są też tzw. darmozjady którzy są bo są pieniądze łatwe ;)

szatanoslaw
2013-04-17 18:33:57
Ocena: 5(glosow:5)-+
niech płacą jak chcą - ich sprawa. Ja nie daję złotówki na tacę i jakoś żyję w tym kraju...

tkc7
2013-04-17 18:29:21
Ocena: 6(glosow:8)-+
pierdolić katolików, wiedzo co robią a nie ich żałować

samarra
2013-04-17 18:26:25
Ocena: 1(glosow:3)-+
kurde, nikt im nie kaze placic... jak placa to daja sie walic w zadek na wlasne zyczenie i tyle. A ksieza cwani.

malgolina
2013-04-17 10:02:49
Ocena: 63(glosow:83)-+
Jeśli chodzi o wieś Walce w woj. opolskim i dotyczy to kościoła św. Walentego, to należy on do Narodowego Instytutu Dziedzictwa jako zabytek. A ten jest finansowany przez państwo. Ludzie na wsiach tego nie wiedzą, zwłaszcza na wsiach, więc dają bo ksiądz jest tam ważniejszy niż burmistrz. Trzeba by tych ludzi uświadomić jaki stan prawny ma kościół, bo z pewnością państwo dofinansuje ten remont, od parafian coś się dołoży a reszta... Wyciąganie pieniędzy od ludzi pod dobrowolnym przymusem jest świadomym ściemnianiem i oszustwem.

ferdal
2013-04-17 11:20:26
Ocena: 9(glosow:9)-+
Czyli sprawa dla prokuratora o wyłudzenie.

malgolina
2013-04-17 11:31:14
Ocena: 4(glosow:8)-+
Musiałby się znaleźć jakiś bystry mieszkaniec (nie ujmując mieszkańcom tej wsi), który zapytałby księdza o to wszystko, i faktycznie poradzić się prawnika, zgłosić do jakiegoś oddziału NID i zapytać na jakiej zasadzie przeprowadza się remonty. W końcu jako zabytek, ksiądz musi mieć zgodę na ten remont, prawda? Szkoda,że nie wszyscy na wsiach mają dostęp do internetu, bo wiele ludzie by się dowiedzieli.

ferdal
2013-04-17 11:42:19
Ocena: 3(glosow:5)-+
Można zawiadomić o podejrzeniu popełnienia przestępstwa,wtedy aspekt prawny spada na urząd prokuratora.

artarus
2013-04-17 18:45:40
Ocena: 0(glosow:4)-+
malgolina: sorry , ale czy to jest wieś debili z XIX wieku którzy nie mają dostępu do żadnych informacji ????

b186384
2013-04-17 19:03:16
Ocena: -7(glosow:7)-+
Byłaś kiedyś w ogóle na wsi albo w kościele, że takie głupoty wypisujesz? Ludzie dokładnie wiedzą na co dają i są dokładnie informowani. A ciemna to możesz być ty.

malgolina
2013-04-17 19:34:04
Ocena: 2(glosow:6)-+
b1, byłam na wsi, nawet teraz bywam, do kościoła chodziłam często, ale przestałam. Na wsi panują inne obyczaje, starszym ludziom niczego się nie przemówi,oni wiedzą swoje i już. Owszem, ksiądz czyta w ogłoszeniach jakie zebrał składki, ale czy ktoś widzi ile tak naprawdę ludzie dali?

trolik1
2013-04-17 09:59:42
Ocena: 5(glosow:7)-+
"będą musieli" - kto im każe? Widocznie po prostu chcą.

PanKlekswKosmosie
2013-04-17 12:12:23
Ocena: 4(glosow:6)-+
Zgadza się, jak widać w Ciemnogrodzie Ksiądz wszystko za mordę trzyma.

r4ggz
2013-04-17 09:49:40
Ocena: 5(glosow:7)-+
Znowu się podniecacie nie wiadomo czym. jak ktoś nie chce to przecież nie musi płacić. Masz wolny wybór. Są gorsze problemy, np. przymusowa "opłata audiowizualna" którą chcą wprowadzić, więc każdy będzie płacić abonament nawet jak nie ma tv.

bassienka90
2013-04-17 08:52:38
Ocena: 3(glosow:5)-+
artykuł 22 konkordatu pomiędzy Stolicą Apostolska i Rzeczpospolita Polska: 4. "Rzeczpospolita Polska w miarę możliwości udziela wsparcia materialnego w celu konserwacji i remontowania zabytkowych obiektów sakralnych i budynków towarzyszących, a także dzieł sztuki stanowiących dziedzictwo kultury." także praktycznie każdy remont sponsoruje państwo... :) a ludzi e naiwnie płacą na zachcianki księży myśląc, że to szczytny cel.

numa
2013-04-17 07:00:24
Ocena: -4(glosow:10)-+
Znaczy, że jak ktoś nie wpłaci to mu komornik zabierze?

jurek1102
2013-04-17 15:13:10
Ocena: 4(glosow:10)-+
Wyklęty z ambony zostanie :)

numa
2013-04-17 18:57:57
Ocena: -5(glosow:7)-+
Znaczy czlonkowie ruchu palikota sie boja z ambony byc wyczytani?

ANALNY_LOWCA
2013-04-17 06:33:33
Ocena: 8(glosow:12)-+
I to są niby dobrowolne datki

kawalrafala
2013-04-17 18:24:23
Ocena: -9(glosow:11)-+
komentarz usunięty przez moderatora

tub00sh
2013-04-17 19:03:30
Ocena: 1(glosow:1)-+
Dlaczego? Ja jestem Polakiem i każdą wiarę mam wiesz gdzie? Pokazać ci? Czekaj, niech no ściągnę swoje bokserki z żółwiami... :) i czemu każdy nie-katolik zara musi być żydem? Co za banał. Łot a kliszee!

neurotyczny_jan
2013-04-17 19:19:04
Ocena: 0(glosow:4)-+
@analny, to są składki dobrowolne wg cennika. @kawalrafala, nie zapominaj, że ta twoja wiara została narzucona naszym przodkom. jakby jej nie przyjęli to by nas dzisiaj nie było.

kawalrafala
2013-04-19 11:18:42
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

orion4444
2013-04-17 00:30:19
Ocena: 5(glosow:7)-+
Kiedyś kumpel opowiadał mi jak robił wycenę remontu dachu na kościele w jakiejś małej, biednej parafii. Nie chciał za bardzo zdzierać z księdza jako że człowiek wierzący i tak dalej więc powiedział uczciwie, tyle by nie stracić że jakieś 35-40 tysięcy. Podobno ksiądz oznajmił parafianom że pan fachowiec oszacował koszt remontu dachu bardzo tanio: w granicach 70-80 tysięcy:)

anita102
2013-04-17 00:15:12
Ocena: 8(glosow:14)-+
1200 złoty, które bym mogła wydać na co chce .. na swoje pierdoły, to uzbieram może w 3 miesiące jak dobrze pójdzie. A kościół mam głęboko w poważaniu, oni na remont mieszkania też mi nie dadzą.

jurek1102
2013-04-17 00:18:18
Ocena: 4(glosow:6)-+
Obawiam się że oni to ci na nic by nie dali Nie tylko na remont mieszkania

CZYCHACZ
2013-04-17 00:10:22
Ocena: -4(glosow:10)-+
Jeśli miałbym pewność, że kasa pójdzie tylko i wyłącznie na kościół, a nie na nową Toyotę dla proboszcza i pod warunkiem że miałbym takie pieniądze to bym dał. Ale tylko i wyłącznie z dobrej woli.

jurek1102
2013-04-17 00:12:49
Ocena: 3(glosow:7)-+
Są fajniejsze sposoby wydawania nadmiaru gotówki niż na kościół

anita102
2013-04-17 00:21:01
Ocena: 9(glosow:13)-+
pieniądze będziesz miał to wspomóż chorych, biednych głodnych ale broń cie boże nie dawaj na kościół

C2ShadowMan
2013-04-17 17:17:12
Ocena: -1(glosow:7)-+
jurek1102 na co? Na ubeckie emerytury? Na pensje dla bezrobotnych trolli interentowych?
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
  •  Trochę uszkodzony, ale jeździ
  •  Nie wyskakuj do kogoś z maczetą
  •  Energia droga, ludzie płacą coraz więcej. Gdzie są miliardy z ETS
  •  Religia to opium dla ludu ?
A tu proszę jaka miła niespodzianka
główna
Dodano: 01.06.2018, 15:34:26   przez: Saska_Klempa
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 276Skomentuj (67) | Zgłoś nadużycie

kawusia facebook hopaj

Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

FIREFOX:0