Ukryj komentarze(68)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
Szyderca
dudus54
2016-03-30 17:30:50
Ocena: 14(glosow:22)-+
no jakby nie patrzec Gierek zmotoryzowal ten kraj- no ze o budownictwie nie wspomne budowal cale miasta tego nie da sie obalić- gdyby nie Gierek jak ktos powiedzial dzis nie mieszkalibysci z rodzicami ale z dziatkami!
Buahahahah
2016-05-26 09:07:18
Ocena: 3(glosow:9)-+
PRL był taką "potęgą", że produkowało się mnóstwo, a jednak i tak cały kraj padł hahahhaa
Gimbusy nie wiedzą, że to wszystko było takiej jakości, że każdy marzył o czymś z zachodu - spodniach, samochodzie, odkurzaczu czy telewizorze.
Pominę już zarobki rzędu 25 dolarów na miesiąc, gdzie dziś to ponad 450 dolarów.
PRL został na Ukrainie, Białorusi, Wenezueli. Efekty widać - bankructwa tych krajów i masowa bieda hahhahahaha
kaspar_lehepuu
2016-05-25 20:58:14
Ocena: 1(glosow:3)-+
rozumiem ze kiedys w PL produkowano samochody ale teraz tez w Polsce robi sie np Solarisy autobusy, tramwaje i trolejbusy gdzie szczegolnie autobusy sa znane i cenione w calej Europie bo autobusy naszej marki spotkac mozna miedzy innymi w Izraelu, Niemczech, Czechach, S?owacji, Estonii, Rumunii, Bu?garii, na W?grzech czy Litwie. Do tego tworzymy pociagi i tramwaje marki Pesa ktore sa nie tylko w Polsce ale i kilku jeszcze krajach
NecrosDeus
2016-05-25 21:20:23
Ocena: 1(glosow:1)-+
Tak, masz rację, ale wiedz, że Solaris, tramwaje i trolejbusy to...polskie tylko karoserie, reszta podzespołów jest zagraniczna. Co do Pesy, nie przesadzałbym, "gigant" przetarg w Niemczech na szynobusy Link przepadł bo nie zdobyli certyfikatów, EZT Pesy, we Włoszech, to też problemy z jakością a dostawa niepewna! Pesa ma od początku problemy z jakością, EZT nie sprzedaje, tylko spalinowe szynobusy! I to na wózkach i silnikach spalinowych zagranicznych! Krótko mówiąc, nie ma się czym zachwycać i chwalić!
bubatraker96
2016-05-28 14:08:11
Ocena: 1(glosow:1)-+
@NecrosDeus chyba zapomniałeś że Fiat to marka włoska nawet z dopiskiem Polski to karoserie silniki itd to wszystko było robione na licencji Włoskiej czyli robiliśmy to samo co dzisiaj jakbyś chciał wiedzieć to większość samochodów dzisiaj to składaki i bardzo byś się zdziwił jakbyś dowiedział jakiego producenta części są wsadzone do jakich samochodów. Większość autobusów to składaki jedynie kilka marek wytwarza od początku do końca swoje autobusy choć wiele części i tak biorą od dostawców
bubatraker96
2016-05-28 14:14:53
Ocena: 0(glosow:0)-+
takie osie w autobusach niskopodłogowych robi tylko dwóch producentów na świecie, całe układy hamulcowe wytwarza głównie 3 producentów i kilku liczących się w innych dziedzinach producentów. Skrzynie biegów w autobusach miejskich to głównie automaty wytwarzane przez kilku producentów a także wiele innych podzespołów które wytwarzane są i dostarczane przez innych producentów niż marka pojazdu co nazywa się częściami do pierwszego montażu
bubatraker96
2016-05-28 14:22:23
Ocena: 0(glosow:0)-+
a prawdziwa polska motoryzacja to Ursus, motorowery i motory wszelkiego rodzaju, wiele prototypowych samochodów które nigdy nie weszły do produkcji bo moskwa nie pozwoliła, Star do momentu wykupienia przez Mana, Jelcz, autobusy kilka marek, ewentualnie Polonez projekt włoski z silnikiem skrzynią biegów i tylnym mostem z dużego fiata ot cała Polska motoryzacja cała reszta to wyroby na czyjejś licencji po licznych "wspaniałych" Polskich poprawkach
NecrosDeus
2016-05-25 21:09:24
Ocena: 2(glosow:2)-+
Zgadza się! Tu trzeba gawiedzi uzmysłowić, że te "super" auta koncepcyjne, nie prototypy, typu np. Beskid, też były złożone z części aut już produkowanych! Owszem, karoseria była nowatorska, jednobryłowa, ale reszta to...kompilacja podzespołów - Maluch, Fiat 125p i Polonez!!! Łącznie z silnikiem! Plus oczywiście kilka nowych inżynierskich rozwiązań! Honker to...Tarpan, patologia auta, składany i autentycznie klepany w manufakturze! Jakość gorsza niż Żuka!
NecrosDeus
2016-05-25 17:19:28
Ocena: 3(glosow:3)-+
Maluch to patologia auta i nie ma się nad nią rozczulać! To projekt auta miejskiego do jeżdżenia "na zakupy". Jednak była była na miarę naszych możliwości finansowych. Przypominam, że rozmowy prowadzono w sprawie zakupu licencji normalnego auta, Fiata 127! Na sam koniec rozmów zdecydowano o zakupie tej patologii, z przyczyn ekonomicznych! Po prostu, Polski nie było stać na produkcję normalnego drugiego auta (po 125p), i nie miałby kto części do niego produkować!
NecrosDeus
2016-05-25 21:29:58
Ocena: 0(glosow:0)-+
Dodam. Produkcja auta to gigantyczne przedsięwzięcie produkcyjne, logistyczne, inżynierskie! W PRL, nie miał kto produkować zwykłych spinek do tapicerki, brakowało wszystkiego, nie tylko akumulatorów i opon, linie produkcyjne 125p stały bo nie było byle pierdółek produkowanych przez prywaciarzy! Przy 127 nawet nie chodziło o cenę licencji, a raczej o brak możliwości produkcyjnych części do złożenia! Maluch to prosty prymitywny produkt, więc jakoś można było podołać!
NecrosDeus
2016-05-25 21:37:44
Ocena: 0(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
NecrosDeus
2016-05-25 21:42:52
Ocena: -1(glosow:3)-+
Dodam! Silnik do tego Warsa to był tylko prototyp! Cały projekt po prostu "złożyli" w biurze konstrukcyjnym, do inżynierskich testów testów to przepaść, do produkcji...szkoda gadać, kosmos? Po prostu, ładna makietka! Przypomnę ci historię silnika diesla z Andrychowa, konstruowany kilkanaście lat, nieukończony! Następca Żuka i Nysy? Lublin też "projektowany" lat kilkanaście, gdyby nie Daewoo które dokończyło projekt, to Lublin nigdy by nie ujrzał światła dziennego!
bajbusADHD
2016-05-25 15:33:13
Ocena: -4(glosow:8)-+
tobie pusty łeb został
barbarela123
2016-05-25 16:01:32
Ocena: 3(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez moderatora
NecrosDeus
2016-05-25 16:59:35
Ocena: 4(glosow:6)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
NecrosDeus
2016-05-25 17:10:53
Ocena: 0(glosow:4)-+
Dodam. Pamiętam, jak w sobotę, ojciec szedł o 4 nad ranem w kolejkę, ja go zmieniałem o 9'tej, po czym matka przychodziła o 12'stej, a wędlinę sprzedawali koło 14'stej, a i czasem nic się nie kupiło bo przywieźli na 200-300 osób ze dwa transportery wędliny i mięsa!!! Pamiętam też, jak na początku lat 80'tych, w upalne lato, do picia w spożywczych był tylko...sok pomidorowy, nic innego nie było, a saturatory z ulic już znikały!!!
Asteroth
2016-05-25 17:26:15
Ocena: 2(glosow:2)-+
@Necros Nie wiem gdzie mieszkales ale u mnie saturator jeszcze w 88/89 na pewno stal. Jakos pozniej zniknal dopiero. Puste to tak znowu te sklepy nie byly - nawet mozna bylo baranine bez kartek zalatwic chociaz o kebabie nikt nie slyszal w owych czasach.
barbarela123
2016-05-25 17:44:12
Ocena: 1(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez moderatora
barbarela123
2016-05-25 14:08:04
Ocena: 0(glosow:10)-+
komentarz usunięty przez moderatora
barbarela123
2016-05-25 17:56:53
Ocena: 2(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez moderatora
jarek_arek
2016-05-25 18:43:37
Ocena: 1(glosow:1)-+
KRLD i Kubą się nie ma co podpierać ale socjalistyczną UE już można:) Ateiści, socjaliści i do tego potęga gospodarcza:)
bajbusADHD
2016-05-25 13:14:19
Ocena: 2(glosow:4)-+
Jedne buble zastąpli drugimi,a bijedakuw i tak nie stać :-D
zwierzak250477
2016-05-25 12:46:18
Ocena: 0(glosow:8)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
oktawian2013
2016-05-25 12:15:59
Ocena: -2(glosow:4)-+
Nie ma czym się specjalnie zachwycać. 126p FL już wtedy był przedpotopowym konstrukcyjnie autem i tylko słaby dostęp lub zaporowe ceny do lepszych aut pozwalały Polakom życzliwe oczekiwać go na rynku. W całej historii polskich samochodów osobowych szkoda jedynie, że druga nasza fabryka FSO trafiła na pechowego inwestora z Korei Płd. a w konsekwencji mnóstwo pracowników i kooperantów straciło pracę.
Mr.Spook
2016-05-25 11:17:08
Ocena: -3(glosow:7)-+
Pojedź do niemiec, posiedź tam co najmniej pół roku, powiedz to przeciętnemu niemcowi, to Cię wyśmieje, kupi najpierw niemieckie, chyba, że nie ma niemieckiego odpowiednika... Rządy nie powinny dawać ulg, zachodnim inwestorom i powinien wziąć się za skarbówkę,by tamtejsze patafiany nie interpretowały sobie dowolnie prawa podatkowego niszcząc na zlecenie przedsiębiorców.
informatyk26
2016-05-25 11:20:53
Ocena: 5(glosow:9)-+
To ciekawe dlaczego Niemcy nawet po fajki jeżdżą do Polski, pewnie nie mają niemieckiego odpowiednika.
szatano999
2016-05-25 11:56:48
Ocena: 0(glosow:0)-+
Mr. srook gimbusie zaglądnij do słownika czasami, pisze się Niemiec, Niemcowi.
szatano999
2016-05-25 11:56:48
Ocena: 0(glosow:0)-+
Mr. srook gimbusie zaglądnij do słownika czasami, pisze się Niemiec, Niemcowi.
bajbusADHD
2016-05-25 15:23:24
Ocena: 2(glosow:2)-+
polak polakowi polakiem, buauauauauaua łapcie zielonom flegme TFU
grzesiekjk
2016-05-25 10:25:40
Ocena: -2(glosow:10)-+
To dziadostwo było cala ta Polska motoryzacja w porównaniu z tym co na zachodzie robili w tym samym czasie
Ejkum-Kejkum
2016-05-25 11:58:42
Ocena: 0(glosow:4)-+
Nie dziadostwo, po prostu wyroby na miarę ówczesnych możliwości PRL. No napisz sam, gdyby nie PRL to czym by twój stary jeździł do starej w zaloty jak nie Komarem (bo WSK to go chyba nie stać było), no chyba, że Ukrainą przemykał chyżo... Nie ma porównania żadnego. Porównaj sobie twoją motoryzację "zachodnią" do tej w US na ówczesne czasy - przepaść!
BDW, W filmie "Lśnienie" Stanley-a Kubrick-a w magazynku na półce stoją ciastka "Oreo", 1980 rok! A te chooye teraz w telewizji reklamują. Masz porównanie zapóźnienia o 30 lat (słownie TRZYDZIEŚCI)!
jarek_arek
2016-05-25 18:49:33
Ocena: 0(glosow:0)-+
W tamtym czasie niektórzy latali też w kosmos. Mały fiat to było tanie i oszczędne rozwiązanie dla biednych ludzi. O pyerdolonego 30 letniego Simsona z NRD do dzisiaj się zabijają chociaż można kupić wypasione motocykle od BMW. Kupuj Beemki i nie pyerdol.
NecrosDeus
2016-05-25 21:52:15
Ocena: 0(glosow:0)-+
W sumie masz rację, ale taki był PRL! Tyczyło to nie tylko motoryzacji ale każdej technicznej dziedziny! Jeszcze w 1985 roku produkowano "kultowego" Radmora serii 5100 na podzespołach...z lat...60'tych! Następca, seria 5400, to lata...70'te! To samo tyczy się wszystkiego co produkowała w latach 80'tych Unitra! Pod koniec lat 80'tych, w Elwro opracowano edukacyjny mikrokomputer "Junior", na mikroprocesorze...Z80 z 1981 roku! Świat szedł w 16'bitowe procesory, a my...8 bitów! Taki był PRL! Motoryzacja? Dajmy sobie spokój!
Samsara
2016-05-25 10:25:54
Ocena: 2(glosow:2)-+
To nie sam Gierek, to w ogóle komuna pchnęła do przodu przemysłowo wszystkie kraje Europy wschodniej. Paradoks jest taki że rewolucja przemysłowa w krajach Europy zachodniej miała miejsce w pierwszej połowie XXw. a na wschodzie dopiero w drugiej. Bo tutaj do czasów komuny istniał... feudalizm. Tak, ten średniowieczny ustrój. Można sobie nazywać okres międzywojenny kapitalizmem, ale gdy ilość analfabetów na ziemiach polskich zawierała się w przedziale 33-23% ogółu w latach 1921-31 to o jakim kapitalizmie tu mówić...
informatyk26
2016-05-25 11:18:43
Ocena: -7(glosow:11)-+
Zmotoryzował, a przy okazji narobił takich długów że Polska zbankrutowała. Gdyby nie komuna za te pieniądze można było zbudować 2 razy tyle.
rafirafi76
2016-05-25 11:21:54
Ocena: -1(glosow:1)-+
Samsara masz u mnie flaszkę,bardzo mądrze i prawdziwie napisane.
Ejkum-Kejkum
2016-05-25 12:05:29
Ocena: 6(glosow:8)-+
Informatyk26, brednie piszesz powtarzane milion razy. To AWS i jej klony Po oraz PiS (za każdym razem przy udziale PSL) zadłużyły ten kraj, tak, że długi Gierka przy tym to małe piwo. Nie ukradł a poszło w inwestycje. Niektóre bardziej lub mniej udane ale zawsze.
M1CLAY19
2016-05-25 13:08:57
Ocena: 2(glosow:6)-+
Panie informatyk. Miec jeden miesieczny niezaplacony rachunek za prad za Gierka to nie to samo co miec dlug hipoteczny wiekszy niz wartosc mieszkania.Takie mniej wiecej jest porownanie. Druga czesc zdania ze Polska zbankrutowala ,ze mozna by zbudowac 2x tyle swiadczy o Twoim skrajnym debilizmie.
informatyk26
2016-05-25 15:53:32
Ocena: 1(glosow:3)-+
Kilka faktów. W 1980 zadłużenie zagraniczne 24,1 mld USD a wartość całego eksportu 8,5 mld USD. 20% kredytów Gierka poszła na inwestycje,65% na import surowców i materiałów, 15% na towary konsumpcyjne. W 1981 roku rząd gen. Jaruzelskiego poinformował o wstrzymaniu spłat zadłużenia z powodu niewypłacalności i kłopoty z wypłacalnością były pratycznie całe lata 80-te. Ostatnia częsć długu Gierka została spłacona w 2012 roku. M1CLAY19 i Ejkum-Kejkum, kredytów nabrano na samochód a kupiono hulajnogę, resztę przeżarto, nie wiem jakim debilem trzeba być żeby popierać taki model gospodarowania.
smok.wawelski
2016-03-30 15:06:42
Ocena: 0(glosow:6)-+
to trzeba było wspierać swój przemysł i jeździć maluchami zamiast wygodnych samochodów od niewiernych
beeveer
2016-03-30 19:46:54
Ocena: 8(glosow:16)-+
Włoskim konstrukcyjnie. polska miała licencję, więc 126p to był samochód POLSKI. Fabryka należała do polski, o całej produkcji, sprzredazy i eksporcie decydowała polska. oprócz tego to polska dostarczała wiele części dla włochów. nie porównuj niemieckiej montowni do FSM bielsko biała. tak samo 125p i polonez na swoje czasy to były dobre samochody. wiele tego sprzedało się nawet w anglii. PRL potrafił coś zrobić, w przeciwieństwie do debili rządzących od 25 lat - oni tylko w rozpieprzaniu i sprzedawaniu tego co działa są dobrzy.
szatano999
2016-05-25 11:55:34
Ocena: 1(glosow:1)-+
KU*** patrioci zakichani po gimnazjum. Nauczcie się w końcu używać WIELKIEJ litery w nazwach krajów jak i ich mieszkańców gimbusy niedouczone, patrioci podwórkowi. Pisze się Polska, Polak, Włochy!
NecrosDeus
2016-05-25 17:26:54
Ocena: 0(glosow:0)-+
Każde licencyjne auto jest na początku montowane z obcych części. Fiat 126p również! Na początku były montowane nawet całe włoskie silniki 600 cm3! Później, zastępuje się obce części rodzimymi! Bardzo złe porównanie! Z całkowicie obcych podzespołów były montowane w Polsce Fiaty 127 i nawet 132!!! To o nich można było powiedzieć, że były tak montowane jak te Ople!
NecrosDeus
2016-05-25 22:01:18
Ocena: 0(glosow:0)-+
"~beeveer". W momencie kiedy w Polsce ruszyła produkcja 126p, to Włosi wygasili produkcję, więc nie dostarczaliśmy im części, raczej odwrotnie. Fiat 125p to tylko z Fiata 125 karoseria, reszta to archaiczny Fiat 1300/1500 z końca lat 60'tych! Mieliśmy kupić licencję Fiata 1500, karoserię 125 dostaliśmy...gratis od Włochów! Eksport Poloneza? Po wysłaniu ok. 1000 sztuk zrezygnowano! Jakość była nie do zaakceptowania dla zachodniego rynku, po tej kompromitacji w Anglii zrezygnowano z eksportu do krajów Beneluxu, zostały tylko ładne prospekty!
S221
2016-03-30 14:53:05
Ocena: 1(glosow:7)-+
A co autor miał na mysli ?
cavefalcon
2016-05-25 10:47:14
Ocena: 2(glosow:6)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
cavefalcon
2016-05-25 10:52:46
Ocena: 2(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
cavefalcon
2016-05-25 10:58:06
Ocena: 0(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
cavefalcon
2016-05-25 11:01:26
Ocena: 1(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
Absurdy polecane przez Wiocha.pl
Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
.: Kontakt z nami :.
.: Regulamin strony :.
FIREFOX:0