Ukryj komentarze(21)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
Łowca
bingo73
2020-01-24 19:54:39
Ocena: 12(glosow:12)-+
Jeśli wydaje ci się, że kiedyś projektowali drogi laicy lub amatorzy, to jesteś w błędzie. Szkoły i nauka istniały w starożytności.
informatyk26
2020-01-26 21:11:55
Ocena: 1(glosow:1)-+
"Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości." Autor chyba przegapił świetną okazję do tego aby milczeć w temacie budowania dróg.
PiatyElement
2020-01-26 20:02:42
Ocena: 1(glosow:1)-+
Wierzcie lub nie..... 10 lat pracowałem na wytwórni asfaltu jako automatyk. Po wprowadzeniu recepty masy, przyjeżdżał szef i miał tylko jedno zdanie.... za dużo asfaltu, za mało piachu.... tu tkwi problem.
Alternatyw
2020-01-26 19:01:52
Ocena: 0(glosow:0)-+
Jak pomyślę jakim po moich studiach jestem inżynierem to aż się boję iść do lekarza:-D
sad_madman
2020-01-26 15:23:08
Ocena: 3(glosow:3)-+
Zacznijmy od tego, że nigdy w historii drogi nie były tak obciążone jak obecnie. Ile w starożytności ładowano na wóz, który był ciągnięty przez konie ? 1 tonę ? Ta masa rozkładała się na cztery koła lub dwa koła i konia. Obecnie w ciągu godziny przez każdy odcinek przejeżdża setki TIR-ów gdzie każdy waży około 40 ton i to rozkłada się najczęściej na 5 osi. Ile przez taką drogę dziennie było przerzucane ładunku a ile obecnie ? Kolejną kwestią jest jakość budowania drogi. Przepisy jasno definiują jakiej grubości ma być każda warstwa drogi, tutaj niestety zdarzają się nagminnie oszustwa.
sad_madman
2020-01-26 21:34:12
Ocena: 0(glosow:0)-+
@ Qwerty916, Co innego zbadać np. warstwę ścieralną a co innego zweryfikować grubość podbudowy. Twierdzisz, że na drogach krajowych nie ma oszustw - przecież jedno z największych właśnie dotyczyło budowy autostrady gdzie kamień w dzień był dowożony a w nocy był wywożony z placu budowy. Nijak warstwa kamienia pod taką drogą zgadzać się nie mogła.
sad_madman
2020-01-26 16:14:33
Ocena: 2(glosow:2)-+
@Bru_net - ale herezje opowiadasz... nie ma tak, że ktoś sobie na pałę buduje drogę. Najpierw się określa jakiej klasy ma być droga, z tego wynika na ile lat jest przewidziana jej użyteczność (np. 20 lat) i na tej podstawie dobiera się technologię budowy.
du-di
2020-01-24 12:20:22
Ocena: -1(glosow:3)-+
To nie wina inżynierów, że mamy taki stan rzeczy. Przetargi są tak skonstruowane, że nie ma szans wygrać wykonawca, który mając odpowiednie zaplecze zarówno techniczne jak i inżynieryjne, wykona zlecenie dobrze i trwałe. Przetargi wygrywają zazwyczaj "foremki" posiadające 2 lub 3 zdezelowane Jelcze i kilka krzywych łopat nie wspominając o wiedzy i chęciach.
Jarewa
2020-01-24 20:29:03
Ocena: 1(glosow:3)-+
Właśnie jest odwrotnie... Wygrywają firmy które mają spore zaplecza "na kredyt" i idą po kosztach... Tu problem nie jest źle zaprojektowane ale źle wykonane bo firma mając na gardle kredyty na sprzęt szuka każdej zł oszczędności i oszukują na materiałach..
główna
Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
.: Kontakt z nami :.
.: Regulamin strony :.
FIREFOX:0