Ukryj komentarze(98)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
Łowca
Avalons3
2013-09-20 18:49:57
Ocena: 38(glosow:50)-+
Polską motoryzację, gimbus, a co to polska motoryzacja? Warszawa, Syrena, FSM i FSO 1500 i FSO Polonez. Kpisz sobie. Czesi sprzedali Skodę niemiaszkom i ją mają, my zamiast pchnąć ją GM woleliśmy Koreańczyków, bo dużo więcej związkowcom dawali.
bingo73
2013-09-27 11:13:35
Ocena: 1(glosow:1)-+
stare firmy padają, bo są żle zarządzane i wykorzytywane. W nowych zarząd dostaje za to co zrobił, w starych za to, że jest. Podobnie z pracownikami - mam etat, to mi się należy, co zakładu to niczyje i mogę zabrać, rękawów nie powyrywam, a przerost zatrudnienia spory. No i wszystkiego pilnują związki, by pracownicy się zbytnio nie przemęczyli. Wiele zakładów padło, na ich bazie powstły nowe i nagle się okazywało, że większa produkcja o połowę, a zatrudnienie to tylko 30% poprzedniego ...
informatyk26
2013-09-23 14:45:55
Ocena: 3(glosow:3)-+
Ze stocznią było tak że rozwalały ją związki zawodowe z jednej strony a z drugiej nieudolny zarząd dodatkowo jeszcze koniunktura światowa na budowę statków była niekorzystna. Utrzymywać tego dalej nie było żadnego sensu ,była to studnia bez dna. Tak jakbyś miał w rodzinie syna pijaka który wynosi Ci co chwila coś z domu na wódkę. Nie może być tak polski pracownik zapierdziela i połowę pensji oddaje w postaci podatków żeby pan związkowiec ze stoczni miał ciepłą posadkę.
zygmunt1952
2013-09-23 13:01:08
Ocena: 0(glosow:0)-+
I tak się kończą wszystkie legendy w Polsce.Przytoczę jeszcze jeden przykład,przemysł stoczniowy.W samej stoczni Gdańskiej w latach siedemdziesiątych pracowało około 17 tys.ludzi nie licząc małych zakładów kooperujących rozsianych po całym kraju a dzisiaj płakać mi się chce kiedy tam przejeżdżam bo to wygląda jak po wybuchu atomowym.W samym Gdańsku stoczni było 6 zatrudniały około 30 tys.pracowników,dzisiaj trzyma się tylko remontówka ze szczątkową załogą stałą i resztą na umowach śmieciowych.
radeksprinter
2013-09-23 11:46:40
Ocena: 1(glosow:1)-+
Nie dość ze w Sanoku bieda,pracy nie ma to jeszcze AUTOSAN padł pfff
trwam
2013-09-23 09:55:20
Ocena: 1(glosow:1)-+
Nie ma już motoryzacji,przemysłu,nie ma już Polski.Taki stan dzięki Polakom. Ktoś powie że to wina rządu.To ja odpowiem że to wina episkopatu- to oni są odpowiedzialni za wychowanie, ukształtowanie,i uszczęśliwianie ludzi.
Teraz pozostało oddać tereny za długi,i będzie ok.No bo kto to będzie spłacał?
Sensowne wyjście to oddać kraj pod zarząd EU i powinno być ok.Jeśli nadal będzie po-pis W dalszym ciągu będzie to droga na dno,na koszt obywateli.
informatyk26
2013-09-23 12:56:53
Ocena: 0(glosow:0)-+
Stocznie dostały w sumie jakieś 12 mld zł dotacji i dalej były deficytowe. Polski nie stać na rozdawnictwo jeżeli ma się rozwijać. Dlaczego lewaki nie uzbieraliście te kilkaset milionów rocznie między sobą i nie przekazaliście stoczni zamiast czekać aż podatnik zapłaci ?
lukaszo
2013-09-23 14:52:39
Ocena: 0(glosow:0)-+
Ja osobiście uważam, że związki zawodowe to największe zło i degeneracja jaka spotkała niejedną gospodarkę. Nasz kraj potrzebuje rewolucji takiej jaką zafundowała Pani Thatcher. Niestety nasi kochani politycy boją się tego jak ognia i dlatego tylko w roku 2013 nasz rząd (tzn. MY) dopłaci ok. 80 mld zł do zus... "Kariera Nikosia Dyzmy" i komentarz jednego z decydentów: "problemami co z cukrem zrobić będą się już zajmować w następnej kadencji..." nic dodać nic ująć. Potrzebujemy reform dzisiaj i teraz a nie za 2 lata!!!!!!!!!!!
radeksprinter
2013-09-22 23:57:49
Ocena: 0(glosow:0)-+
SANOK MIASTO W KTÓRYM TRADYCJE WYMIERAJĄ
carumus1
2013-09-22 23:42:41
Ocena: 1(glosow:1)-+
Z tego co wiem za czasów komuny gdy Polska miała dobre patenty to zaraz panowie z ZSRR niszczyli patenty np. sytuacja ze Syreną Sport. Sam posiadam Bizona ZO56 i powiem że to jest maszyna nie do zajechania. :) I ten jego ryk aż ciary chodzą po plecach.. to samo co w Autosanach H9-21.
jacek291173
2013-09-22 22:51:02
Ocena: -1(glosow:3)-+
Zwyczajnie żal...żwyczajnie przykro mi - polakowi,ze nikomu nie zalezy na tym by przezyl polski produkt...Nie mamy juz nic...
Max74
2013-09-22 20:51:15
Ocena: 17(glosow:17)-+
Jak to jest, że jedna firma w tej samej rzeczywistości sobie radzi całkiem nieźle a inna upada bo niby wina wszystkich tylko nie ich ? Jak to jest, że firmy jak np. Solaris, Pesa, Newag, Solbus, powstałe od zera, bez marki, kadry, doświadczenia potrafią w szybkim tempie zdobyć uznanie a stare firmy mimo całego zaplecza, rozpoznawalności upadają ? To nie kolejne rządy ale związki wykończyły najwięcej firm jak np. Ursusa.
damian.szefo
2013-09-22 21:06:11
Ocena: 0(glosow:2)-+
Mądrego aż miło posłuchać!
gr0t
2013-09-22 21:06:17
Ocena: 0(glosow:2)-+
Z tym Solbusem to taki troszkę żarcik ;) Ani to jakaś renoma - w miejskich wyparty przez Solarisa - dla mnie potęga na skalę Europy, a Solbusa według mnie w autobusach na dłuższe trasy pokonywał... Autosan. Też nie jest najlepiej z Solbusem, w 2010 był już wniosek o upadłość, na szczęście jakoś jeszcze ciągnie.
Max74
2013-09-22 21:24:32
Ocena: 4(glosow:4)-+
Solbus, to prawda nie stoi najlepiej, ale to firma nowa, nieznana ale kto wie czy za parę latek nie będzie tak zanana jak np. Solaris, którego wielu ma za firmę obcą, bo nie mieści im się w głowach, że w Polsce może powstać i prosperować taka firma. Przykładów jest zresztą znacznie więcej starych i nowych firm: Fakro, Tymbark, Black Red White, Atlas i wiele innych. Tam gdzie wzięli sprawy w swoje ręce tam jest sukces, a gdzie byle ciągnąc jak najwięcej dla siebie to jest jak w Sanoku.
cavefalcon
2013-09-23 08:32:00
Ocena: 2(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez użytkownika
tomeczek30
2013-09-23 12:38:35
Ocena: -2(glosow:2)-+
Max74 skoro wiesz jak te firmy powstały to może poszukaj kto jest właścicielem tych firm...bo akurat Black Red White należy do tego dewianta Januszka z Biłgoraja i chyba wiadomo dlaczego ta firma dobrze stoi...myślę że i z tą resztą dobrze prosperujących firm jest podobnie.
Max74
2013-09-23 20:13:38
Ocena: 0(glosow:0)-+
Z tego co mi wiadomo to Januszek to miał Polmos, a właścicielem BRW jest niejaki Tadziu Chmiela, sąsiad Januszka ale czy ich coś rzeczywiście łączy ? nawet jeśli to co z tego ? Ważne, że jest firma prosperująca, daje zatrudnienie i współtworzy PKB kraju.
onogrzmot
2013-09-23 21:22:29
Ocena: 0(glosow:0)-+
Solaris powstawal bez kadry? Chyba sie pogielo. Olszewski byl zastepca dyrektora fabryki Neoplana w Berlinie, a w PL zaczynal jako montownia-licencjobiorca tego producenta. Pesa wywodzi sie z pruskich zakladow naprawy taboru, a Newag z austriackich.
hagen24
2013-09-22 20:42:50
Ocena: 2(glosow:10)-+
Historia Autosanu to historia Sanoka.Fabrykę jeszcze w trzeciej dekadzie XIX w założył Beksiński (pradziadek wielkiego artysty Zdzisława Beksińskiego)oraz Lipiński.W Autosanie pracowały całe pokolenia Sanoczan (podobnie jak w Krośnieńskich Hutach Szkła całe pokolenia Krośnian).Autosany zna każdy, bo oprócz Jelczy były jako MKSy i PKSy w każdym mieście.Niestety z jakiegoś powodu firma upadła.Zły zarząd?A dlaczego inne firmy mają dobry?Nieważne kto zawinił.Ważne że kolejna Polska firma z długą historią już nie istnieje.Żal patrzeć jak Polska się rozsypuje.
shark7
2013-09-22 20:27:35
Ocena: 8(glosow:8)-+
Głupotą byłoby utrzymywać coś dla legendy.Coś jest nierentowne to upada, proste i logiczne zasady ekonomii.Upadek zakładów to wina zarządzających którzy nie potrafili iść z duchem czasu inwestując w najnowsze technologie i projekty.Na zachodzie odświeżanie modeli wiązało się z gruntownymi zmianami, u nas dokładali lusterko i już była nowa wersja Poloneza.
fezozd
2013-09-22 20:16:19
Ocena: -1(glosow:7)-+
ludzie spójrzcie na to z tej strony, że cąły Polski przemysł motoryzacyjny jest był i będzie do dupy... wszystko na starych podzespołach nic nowości itd itd itd.... było tak z Ursusem, Bizonem, Jelczem, Starem i Autosanem. Zawsze nacisk był na ilość i ch*j z tym, że technologia przestarzała....
kowalskyr2d2
2013-09-22 19:12:49
Ocena: 1(glosow:1)-+
Zapewne wolą również Polską, w przeciwieństwie do Autosan dobrze prosperującą, firmę Solaris.
Morti92
2013-09-22 18:56:29
Ocena: 5(glosow:5)-+
Znam Autosan na wylot i powiem wam że robili autobusy w wielu miejscach totalnie niedopracowane. Sprzęgło ciągle się psuje, korozja je "zżera" masowo, nie ważne co by się robiło. Taki przykład - błoto spod kół leci wprost na ramę, na niechronione ważne elementy podwozia, na węże od hamulców. To jakiś absurd. Bo Wystarczyło dodać jakąś osłonę i już byłoby lepiej. W zachodnich pojazdach nie zdarzały się takie wpadki zbyt często. Autosan przez wiele lat nie poprawiał tych błędów produkując autobusy tak samo przez cały czas bez ulepszeń.
notyourbusines
2013-09-22 18:32:45
Ocena: 4(glosow:6)-+
Upadłość to wcale nie koniec. Firma może jeszcze wrócić a tymczasem pozbędą się związków zawodowych które pociągnęły firmę na dno.
sebek110874
2013-09-22 18:32:24
Ocena: 2(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez moderatora
reunion1
2013-09-22 18:40:34
Ocena: 6(glosow:12)-+
dlaczego? Bo dwadzieścia lat temu twoi rodzice albo ty obalili komunizm który myślał za obywatela. Teraz ku++wa mamy wolnośc i demokracje i każdy niech sam dba o swoja doope. Tego chceliscie obalając komunę prawda? Chyba jednak nie bo widzę że bolszewicka mentalność dobrze się ma w polskim społeczeństwie, państwo da państwo pomyśli za obywatela dosypie kasy marnym firmą ehh.. Ja bynajmniej sobie tego nie życzę. A solaris będzie szedł do przodu wiesz dlaczego? bo państwo mu się nie wpie++ala do zarządzania i jest firmą prywatną, właśnie dlatego
szulcik
2013-09-22 18:41:30
Ocena: 0(glosow:4)-+
Teraz ma powstać prototyp Warszawy ,zdjecia widziałem ,prezentuje sie wspaniale i mam nadzieje ,ze w kncu nasz przemysł tez sie ruszy .. Choc to do konca niewiadomo ,bo znow ktos w łape dostanie ,by niczego nie robić i pomysł prysnie jak mydlana bańka.
sebek110874
2013-09-22 18:51:33
Ocena: 1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez moderatora
puszka666
2013-09-22 21:37:41
Ocena: 1(glosow:1)-+
Davidstar. Nie porównuj ratowania amerykańskich koncernów do polskich realiów. Obywatele mają tu zupełnie różne mentalności, amerykanie wiedzieli, że po kryzysie ich obywatele będą kupować"amerykańskie" samochody, pomimo, że są technologicznie zacofane. Polak natomiast zamiast nowego (np. poloneza) wolał ściągnąć od "niemca" 15 letniego golfa, zamiast Lublina 10 letni "ściągnięty" Sprinter. Podobnie z elektroniką, Amerykanie kupią produkt apple chociaż są już bardziej konkurencyjne technologicznie (np. Samsung)a czy Polak kupi Mantę lub my phone-a? Rząd może pomag
Buahahahah
2013-09-22 17:50:56
Ocena: 7(glosow:11)-+
Gdyby te autobusy były dobre to by był na nie popyt. A fakty są takie, że Autosan nie przedstawił oferty na poziomie MANa, Solarisa czy Volvo.
Kiedy te firmy stawiały na coraz nowsze nowinki, lepsze wyposażenie, wygląd, klimatyzacje... Autosan jedynie co zmienił to wygląd loga firmy!
Paindemonium
2013-09-22 17:49:12
Ocena: -2(glosow:10)-+
Za Tuska upadną nawet największe firmy. Albo Tuska nie usuniemy albo Tusk usunie nas...
komixxer.z.cs
2013-09-22 22:25:29
Ocena: -3(glosow:3)-+
tak bolszewicka zaraza.. tylko czemu podczas tej zarazy polska motoryzacja w ogóle ruszyła z miejsca? popatrz teraz.. stoimy w miejscu chociaż żyjemy w wolnym państwie gdzie "nikt nie mówi nam jak żyć"
sebkop
2013-09-20 16:56:14
Ocena: 0(glosow:4)-+
Jeżeli masz 1,60m wzrostu to tak, był wygodny. Konstrukcja przestarzała, bez modyfikacji od lat i tak się dziwie, że do tej pory ta firma przetrwała. Może 10 lat temu jeszcze była szansa, ale znów ją przespaliśmy. Szkoda tylko, że ktoś się zainteresował jak już było za późno.
onogrzmot
2013-09-23 21:57:30
Ocena: 0(glosow:0)-+
Zapomnialem wspomniec o wspaniale dzialajacej "klimatyzacji". Latem, dzieki malutkim lufcikom czlowiek w tym wynalazku smazyl sie jak makrela na patelni. Nawet Wegrzy byli madrzejsi. Ich Ikarus 55 jakos komfortem jazdy nie ustepowal niemieckim MANom. A designem to juz wcale.
chlebzsmalcem
2013-09-20 15:24:29
Ocena: 2(glosow:6)-+
Nieee lepiej nadal jezdzic stechnietymi ogorkami , remontowanymi co 10 lat , tak zle i tak zle , Polakowi nie dogodzisz .
zdzira
2013-09-20 15:00:21
Ocena: 0(glosow:6)-+
Jasne! Trzeba wszystkie polskie firmy rozpieprzyć, nie mieć nic swojego, rozwalić gospodarkę doszczętnie, sprzedać nas Germanom i Francuzikom. Mieliśmy świetne samoloty w Mielcu, mieliśmy jedne z najzdrowszych na świecie warzywa i owoce. Teraz wszystko za grubą kasę kupować z zagranicy, zamiast mieć swoje. Nie mówiąc o tym, że transport kolejowy i samochodowy w Polsce to fikcja! Aby dojechać z jednego końca Polski na drugi trzeba się po kilka razy przesiadać!
onogrzmot
2013-09-23 21:50:41
Ocena: 1(glosow:1)-+
Tak, wiem. Jak zdziadoslaw polskezbaw do wladzy dojdzie, to i prom kosmiczny w Mielcu zbuduja. Albo conajmniej samolot pasazerski. Tak na zlosc wszystkim. Warzywa polskie? \kupuj, jesli cie na nie stac. Kolej? Przecie jest pociag Przemysl-Szczecin i Zielona G-Bialystok.
główna
Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
.: Kontakt z nami :.
.: Regulamin strony :.
FIREFOX:0