lub  Dołącz
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
Zakaz wędzenia naturalnym dymem-1000 lat tradycjii i smaku zniszczone jednym aktem prawnym.
główna
Dodano: 31.12.2013, 19:40:12   przez: piotrek2011m
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 715  Zgłoś nadużycie
Ukryj komentarze(132)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
malgolina
2013-12-31 19:48:01
Ocena: 105(glosow:113)-+
A najśmieszniejsze i absurdalne zarazem jest to,że wygląda na to,że chemia w ogromnych ilościach dodawana do naszego jedzenia, jest "zdrowsza" od naturalnego dymu.

scorpion1974
2014-01-10 10:36:10
Ocena: 1(glosow:1)-+
dlatego wiosną buduję wędzarnię i komisarze z unii mogą mnie cmoknąć

zencio8
2014-01-09 10:42:45
Ocena: 0(glosow:0)-+
Szkoda, że nikt tego aktu prawnego nie czytał i nie rozróznia substancji smolistych od benzopirenu. Benzopiren powstaje z wytapiania tłuszczów na palenisko - głownie podczas grillowania. Kto się chociaż trochę zna na wędliniarstwie wie, że tradycyjnie powinno się wędzić zimnym dymem, a dym z nad paleniska powinien być doprowadzony kanałem do wędlin. Nasze firemki-ciżemki z oszczędności mają paleniska bezpośrednio pod wędliną i wędzą na ciepło (bo szybciej), przez co wędlina łapie cały syf z tego co się wytapia. Założe się że ani jedna firma nie padnie - inwestować im się nie chce to straszą.

monoch
2014-01-07 21:38:55
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

jestem-nie-madry
2014-01-05 14:29:35
Ocena: 2(glosow:2)-+
Już niedługo w więzieniach UE: -Ja za grilowanie dostałem 5 lat.A ty za co siedzisz ? -Ja za pędzenie bimbru tylko 2 lata i 5 lat w zawieszeniu ? Tylko czekać aż wprowadzą akcyzę na wędzenie.

uzmel
2014-01-04 20:16:10
Ocena: 3(glosow:3)-+
Wędzenie stanie się teraz tak samo jak pędzenie bimbru w lesie :D

cyc1982
2014-01-04 15:36:48
Ocena: 12(glosow:12)-+
za to ja jestem ze wsi i będę wędził ile zechce,żaden urzędas od siedmiu boleści nie będzie mi do gara zaglądał,a tak po za tym w sklepie nikt nie znajdzie naturalnie wędzonego więc co to za różnica czy wejdzie zakaz czy nie,

Izenthar
2014-01-04 14:04:04
Ocena: 6(glosow:6)-+
To co według tej ustawy nie mogę u siebie na swoim podwórku wędzić? Ku*wa i tak będę wędził, jestem wolnym człowiekiem i żadna ustawa nie zabroni mi być wolnym.

raczek1987
2014-01-04 07:16:27
Ocena: -2(glosow:6)-+
Farba? wiesz ze mieso wedzone w srodku nie jest surowe? a malowanie farba chyba nie sprawi ze surowe zamieni sie w wedzone ...... jak juz chcesz cos pisac to pisz z glowa a nie co wymyslisz na poczekaniu. I nie wszyscy kupuja w sklepach jest mnostwo wedzarni prywatnych gdzie wedliny sa w przystepnych cenach.... ;/

pawel1710
2014-01-06 13:11:34
Ocena: 1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez moderatora

pawel1710
2014-01-03 23:59:07
Ocena: 4(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez moderatora

raczek1987
2014-01-04 07:15:24
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

SteelMike
2014-01-05 22:43:26
Ocena: 0(glosow:0)-+
Nie farba, a ekstrakt dymu wędzarniczego, który powstaje z tego dymu, ale jest oczyszczany. Chociaż i tak wolę naturalnie wędzone :)

tomeknaruto
2014-01-03 21:35:10
Ocena: 4(glosow:4)-+
To powiązane z iluminatami. Trują nas żebyśmy szybciej zdychali, nie dają nam dostępu do zdrowej żywności, zatruwają naszą, niedługo wszystkie nowo narodzone dzieci będą bezpłodne.. nie chce się za dużo wypowiadać na ten temat.

Izenthar
2014-01-04 14:02:32
Ocena: 1(glosow:1)-+
Racja.

Kosiarz00
2014-01-03 20:12:35
Ocena: 3(glosow:3)-+
Może od razu zacznijmy jeść surowe mięso? Za jakiś czas to nie będzie można nawet mięsa smażyć bądź piec.

gretter
2014-01-03 19:48:17
Ocena: 2(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

piotrek2011m
2014-01-03 22:15:35
Ocena: 3(glosow:3)-+
Jak za okupacji.

gretter
2014-01-11 14:57:28
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

nexus4610
2014-01-03 19:07:39
Ocena: 5(glosow:5)-+
precz z komUNIA

Fafikuleniek
2014-01-03 18:25:26
Ocena: 5(glosow:5)-+
Bo chemię można sprzedać, zwłaszcza tą opatentowaną. Odpowiedni produkt Monsanto lub Dow Chemicals czeka już w magazynach. Z aspartamem było to samo, teraz to będzie jeszcze większy wałek. Ale wędzenie wędlin to nie tylko nasza tradycja.

akren
2014-01-03 18:22:28
Ocena: 3(glosow:3)-+
czemu HALALA nie zabronia

kevlar2
2014-01-03 16:27:54
Ocena: 2(glosow:2)-+
Tuczuć Wędzić Zalegalizować

Prostytus
2014-01-03 12:55:20
Ocena: 4(glosow:4)-+
Mam swoją wędzarnię w ogrodzie i niech mi jakiś urzędas zabroni wędzić :)

zucker64
2014-01-03 01:18:55
Ocena: 15(glosow:15)-+
Pozostaje nam jeszcze zgłaszanie produktów regionalnych . Teraz widzicie jaką siłę mają lobbyści z przemysłu chemicznego , nie dajmy się tym typom musimy wprowadzić obowiązek rozliczania się posłów z obietnic wyborczych : jeśli nie wykaże że głosował zgodnie z obietnicami powinien zostać dożywotnio pozbawiony prawa do startowania w wyborach do czegokolwiek , a ponadto zwrot opodatkowanie wszelkich przychodów 4 lata od zakończenia kadencji stawką 60% . Jedynie referendum zwalniało by posła z głosowania inaczej niż w obietnicach wyborczych , pomysłów na rozliczenie mam setki

dagmik
2014-01-03 09:32:39
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

bierut1
2014-01-03 10:13:38
Ocena: 2(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez moderatora

dagmik
2014-01-03 10:47:04
Ocena: 1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

bierut1
2014-01-03 11:29:36
Ocena: 1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez moderatora

dagmik
2014-01-03 11:55:32
Ocena: 1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

dagmik
2014-01-03 11:56:46
Ocena: 1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

cita.k
2014-01-03 00:14:44
Ocena: 8(glosow:8)-+
Oczywiście bardzo dużo i bardzo szybko szła produkcja większość do Rosji jak zaczęto sprzedawać te wyroby na rynek Polski zrezygnowałem z pracy za jakiś czas Zakłady ogłosiły upadłość bo nikt z polaków nie był w stanie tego jeść. Pracuję czasem w Szwecji i jest w centrum Stockholmu budka z kiełbasami z całego świata i non stop stoi kolejka, nie wyobrażam sobie żeby tam sprzedawano prawdziwą polską kiełbasę jaka była by kolejka, ja wędliny zabieram z Polski bo tamte rosną mi w ustach, na prawdę brońmy się przed tą ustawą(wędlina dobrze uwędzona dymem olchowym im starsza tym lepsza-i pyszna)

cita.k
2014-01-02 23:59:06
Ocena: 5(glosow:5)-+
17-lat poświęciłem produkcji wędlin w dużych Zakładach Mięsnych,może nie wszystkie receptury pamiętam ale pamiętam jak wprowadzano MOM-1błąd polskich PM a następnie wędzenie przez moczenie środkiem o nazwie ANATO(koszmarny preparat)dobry jeżeli firma chce się szybko wzbogacić bo moczysz i masz już prawie wędlino-podobny produkt w składzie którego może znaleźć się pół tablicy Mendelejewa wystarczy tylko podwędzić z godzinkę zaś uwędzenie naturalne powyższego wyrobu trwało by nawet nie wiem ile. Wracając do wymysłu UE nikt nie wędzi wiórkami z drzew iglastych tylko okorowanych drzew liściastych

sdiz
2014-01-02 23:18:41
Ocena: 7(glosow:7)-+
Skur..syny. Ale i tak sie będzie wędziło, albo kiełbasy albo kogoś kto w tym przeszkodzi. Tradycja nie może być zniszczona.

passatwtdi
2014-01-02 21:52:28
Ocena: 4(glosow:8)-+
macie swoją unię..tfu.

Szajba19
2014-01-02 21:33:29
Ocena: 8(glosow:8)-+
Bo i po co robić coś z tradycją skoro można zrobić to taniej chemią i truć wszystkich na około... Aby tylko kasa do kieszeni wpadła i wszystko mają w d...

blon_das
2014-01-02 21:21:17
Ocena: 5(glosow:5)-+
tak samo skuteczne jak zakaz bimbrownictwa

Zubkownik
2014-01-02 20:18:09
Ocena: 5(glosow:5)-+
Produkty uznane za regionalne mają chronioną nazwę jako znak handlowy ale i receptnieurę więc co było wędzone jako oscypek itp. takim zostanie

sebkop
2014-01-02 20:10:52
Ocena: 9(glosow:9)-+
I niech ktoś mi powie, że biznesmeni od siedmiu boleści, nie mieszają się do polityki. Ktoś musiał nieźle w łapę dać, żeby coś takiego ,,wypromować".

donkihote
2014-01-02 19:57:23
Ocena: 0(glosow:0)-+
jest coś takiego jak dym wędzaryczny w płynie więc jeśli kupujesz coś w sklepie co jest niby wędzone pomyśl o tym

kuba17061986
2014-01-02 19:52:51
Ocena: 6(glosow:6)-+
czyli jak będziesz miał ochotę zjeść kiełbaski samemu wędzonej to możesz czyli sokołów i inne masarnie karmiące nas chemicznym g@wnem stracą miliony złotych a tak w ogóle to co sprzedają w marketach i ma być wędzone jest tylko podwędzane i parzone i od wielu lat już wędzą sztucznym dymem. Jeb@@ć UE!!

kuba17061986
2014-01-02 19:43:46
Ocena: 3(glosow:3)-+
ale to chodzi o to że nie będzie można kupić wędzonej kiełbasy szynki i boczku w sklepie

szulcik
2014-01-02 19:46:52
Ocena: 1(glosow:1)-+
Bede kupować u gospodarzy.

malgolina
2014-01-02 19:59:49
Ocena: 6(glosow:6)-+
Kuba, przez co padną małe wędzarnie utrzymujące się ze sprzedaży wędlin,wędzonych naturalną metodą. W Polsce jest ich parę setek. Nie ma porównania, kiedy kupujesz jeszcze ciepłą, pachnącą dymem kiełbaskę i zajadasz ze smakiem, do jakiejś tam zwyczajnej z marketu. Komu te małe wędzarnie przeszkadzały? Na szczęście samemu sobie można będzie wędzić,i ja mam to szczęście,że mam dostęp do domowych wędzonek :)

szulcik
2014-01-02 19:31:56
Ocena: 7(glosow:7)-+
A ja napiszę jedno ,, A CH..J IM W DUPE ! " Bede miał smaka na wedzone to bede to wpier..lać i nikt mi tego nie zakaże !

RuterFull
2014-01-02 19:31:19
Ocena: 2(glosow:2)-+
Niech sobie warzywa prostują - np banany...

rzeznianumer5
2014-01-02 19:15:00
Ocena: 3(glosow:3)-+
Czyli ryb w postaci ślimaków (za jakie uznała ślimaki UE) nie można będzie uwędzić?

SzalonyMagazynier
2014-01-02 19:09:35
Ocena: 7(glosow:7)-+
Mnie tam już nic nie zaskoczy. W sumie to i tak znajdą się pasjonaci, którzy będą kiełbę wędzić i od nich trzeba będzie kupować. Ale fakt, szkoda, bo banda przygłupich urzędasów robi z nas niewolników a niewielu się tem sprzeciwia :(

szulcik
2014-01-02 19:30:28
Ocena: 0(glosow:0)-+
Niedługo swiń nam zakażą zjadać.

radek6544567
2014-01-02 18:23:15
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

sajmon1411
2014-01-02 18:15:42
Ocena: 4(glosow:4)-+
Nie będzie wiejskiej ??? Ooooo nie. Ktos dostanie wpierdol za to.

sarna
2014-01-02 17:56:40
Ocena: 8(glosow:10)-+
a sokołów to może truć ludzi świecącymi tatarami co!? gnoje pewno chcą by ludzie jedli jak najwiecej chemi żeby sie wszyscy poprzekręcali przed wiekiem emerytalnym

book_ash
2014-01-02 17:50:40
Ocena: -10(glosow:10)-+
brednie. To dotyczy tylko terenu unii, a nie terenu pl i krajów pozaunijnych... Co za ograniczeni głupcy takie rzeczy opowiadają...

chemik79
2014-01-02 18:08:14
Ocena: 2(glosow:2)-+
To my nie jesteśmy w unii ? :)

reunion1
2014-01-02 16:46:25
Ocena: 1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

admin1944
2014-01-02 16:42:30
Ocena: 14(glosow:16)-+
A POLACY MYSLELI, ZE W UE ZASIADAJA NORMALNI UMYSLOWO !!!.TERAZ TRZEBA BEDZIE WALCZYC O WYJSCIE Z TEGO PEJSATEGO NAKAZOWO-ZAKAZOWEGO BAGNA NIEZROWNOWAZONYCH !!!.

pablo1982wawa
2014-01-02 16:35:01
Ocena: 4(glosow:6)-+
Dlatego właśnie buduje własną wędzarkę :P

jaa28
2014-01-02 14:21:20
Ocena: 14(glosow:16)-+
Żeby Polska liczyła się w europie tak jak Francja to i ze ślimaka rybę by zrobili i teraz Francuzi mogą dostawać dotacje na produkcję specjałów z tego gówna tak jak specjalnie dla Portugalii uznali marchew za owoc żeby mogli wytwarzać swoje dżemiki a że Polska to kopciuszek zawsze dostaje najbardziej po dupie nasi europosłowie nie wiem co tam robią JE**Ć CAŁĄ TĄ UNIE !!!!!!!!!!!!!

jaa28
2014-01-02 14:14:43
Ocena: 5(glosow:5)-+
Oni są poj**ani mają za dużo kasy i czasu na wymyślanie czegoś tak poj**anego zamiast wziąć się za kryzys żeby jakoś go "pokonać" to go pogłębiają na pewno w Polsce padnie wiele zakładów ale że Polak to sprytne stworzenie to mam nadzieję że ominie ten przepis tak jak było z tymi żarówkami a na szynce się napisze że tylko do celów kolekcjonerskich i dalej będzie można kupować :D

HrabiaKretyn
2014-01-02 14:14:05
Ocena: -22(glosow:22)-+
Odezwały się zrozpaczone masy, które nie widzą dalej niż kawał kiełbasy.

kichol73
2014-01-02 14:59:51
Ocena: 7(glosow:7)-+
sądząc po tym co napisałeś masz bardzo trafny nick(zwłaszcza drugi człon)

HrabiaKretyn
2014-01-02 15:04:49
Ocena: -13(glosow:15)-+
Bo co? Bo nie przejmuja sie kielbasa? Tez lubie dobrze podwedzona rybe lub kielbase ale jezeli ich nie bedzie to nie. To tylko jedzenie.

chemik79
2014-01-02 18:02:53
Ocena: 4(glosow:4)-+
Z takim tokiem myślenia niedługo gó.no będziesz żarł !! Smacznego !

Rolados
2014-01-02 14:07:46
Ocena: 4(glosow:4)-+
Piepszenie tak samo jak z zakazem palenia węglem zakaz jest na wędzenie ale i tak wszyscy będą to robić...

dagmik
2014-01-02 14:00:04
Ocena: 10(glosow:10)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

bezpieczna123
2014-01-02 16:11:45
Ocena: 3(glosow:3)-+
akcyza dla panstwa:) z tego samego powodu alkohol nie jest zakazany. a wedzonki owszem niezdrowe nawet te naturalne wedzone. inna sprawa ze uzdrawianie/uszczesliwianie ludzi na sile na ogol mija sie z celem, lepiej dac ludziom wybrac, jak ktos chce jesc niezdrowo to nie ma powodu zeby zabraniac, wielu ludzi zarobi potem na jego chorobach a klient przynajmniej umrze szczesliwy/najedzony.

dagmik
2014-01-02 16:31:04
Ocena: 4(glosow:4)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

bezpieczna123
2014-01-02 16:37:53
Ocena: 0(glosow:0)-+
zaden producent zywnosci nie zgodzi sie na ostrzezenia o szkodliwosci produktu, nie ma szans, cud ze zgadzaja sie na ostrzezenia o alergenach w zywnosci.

dagmik
2014-01-02 16:44:25
Ocena: 1(glosow:1)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

bezpieczna123
2014-01-02 17:00:09
Ocena: 2(glosow:2)-+
jak zawsze ucierpia mali przedsiebiorcy a nie wielkie koncerny,a wedzenie bedzie tyle ze "na czarno", w domowych wedzarniach rzeznikow. choc oscypki chyba powinny byc chronione przed tym zakazem, bo przepis na nie objety jest osobnym prawem.

ja1ja
2014-01-02 13:34:21
Ocena: 8(glosow:8)-+
A to wszystko tylko po to, żeby niemiec, francuz czy anglik mogli zarabiać na chemicznie "wędzonych" wędlinach a polak jak chce to niech sobie kupi bo wędzenie dymem jest już zabronione.

tasior777
2014-01-02 13:32:08
Ocena: 9(glosow:9)-+
chcieliście choojni europejsatej to macie...

kom_nata
2014-01-02 13:13:09
Ocena: 7(glosow:7)-+
To jest ciężko poj*****, w moim mieście odkąd pamiętam działa wędzarnia. Ludzie z całego miasta wędzą tam swoje mięcho na święta i w ciągu roku. Sama od kilku lat wędziłam tam, żeby nie żreć tego "niby" wędzonego gówna ze sklepów. Strasznie szkoda, bo ten zakład działa "od zawsze" a teraz upadnie bo, niestety nie mają nic poza wędzarnią. Nie każdy ma dostęp do tych małych wędzarenek a jak już ma, to ci ludzie chcą sprzedawać swoje wyroby (na wsiach np.) a nie przyjmują do wędzenia czyjegoś mięcha jak wędzarnia.

Melanz89
2014-01-02 12:57:27
Ocena: 2(glosow:4)-+
Polska kraj zakazów/nakazów i absurdów.

Baron_Sanedi
2014-01-02 12:43:52
Ocena: -9(glosow:13)-+
Smieszni jestescie. Powiedzcie lepiej gdzie tradycyjnie jeszcze jakas firma wedzi?? To raczej zadkosc.

cozakraj7
2014-01-02 13:08:16
Ocena: 7(glosow:9)-+
Ktoś tu napisał, że chodzi o firmy? Wiele osób na własne potrzeby wędzi mięso szczególnie w okresie Świąt (m.in Ja). Teraz jak trafi się na kogoś 'życzliwego' będzie się płaciło kary finansowe. Jeszcze niech zabiorą ogródki działkowe to zostanie nam tylko chemia ze sklepów. Smacznego.

Baron_Sanedi
2014-01-02 13:20:29
Ocena: -3(glosow:5)-+
Tak unia bo tu chodzi o firmy a prywatnie mozesz robic jak chcesz

david.brian.35175
2014-01-02 12:42:22
Ocena: -3(glosow:5)-+
Ale to chyba nie dotyczy produktow regionalnych np. oscypkow.

SuperGL
2014-01-02 12:32:40
Ocena: -1(glosow:3)-+
Jak tak dbają o nasze zdrowie to niech przeniosą wszechobecne WiFi na inna częstotliwość, bo na razie dziala na tej samej co mikrofale co znacznie pogarsza plodnosc i niszczy DNA. Ale skoro sie za to nie biora to pewnie wiedza co robia.

kkkx
2014-01-02 15:31:46
Ocena: 2(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

reunion1
2014-01-02 16:52:36
Ocena: 2(glosow:2)-+
to teraz rozumiem skąd tyle idiotów w necie się spotyka

SuperGL
2014-01-02 12:26:13
Ocena: 1(glosow:5)-+
Ta unia widzę ze daje nam "wolnosc" ale w ich zydowskim mniemaniu! Oni nienawidzą gojow! Dowiedzcie sie o co w tym chodzi i pamietajcie przy wyborach! Glosujcie na kogoś, kogo nie ma wcale w sejmie!

kkkx
2014-01-02 15:37:43
Ocena: 1(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

C2ShadowMan
2014-01-02 12:17:10
Ocena: 7(glosow:7)-+
tak działa Eurokomunizm. I niech nikt nie pier...i, że Unia nam wiele dała, bo to nieprawda. Unia daje 70% na budowe drogi, a 30% to koszt własny - z budżetu lub na kredyt. I co ciekawe, droga musi mieć ekrany i inne pierdółki. Koszt wybudowania byłby niższy. Zamiast 1 mln, droga kosztowałaby 200 000zł, czyli jeszcze mnieh niż wkład gminy. I tak to się kręci.

faille
2014-01-02 12:15:48
Ocena: 5(glosow:7)-+
Na działce mam wędzarnię ( z beczki ) , olszaki mam na też swoje,świnię kupuję u sąsiada niech mi jakaś unijna kur wa zabroni ją uwędzić !!

jerry87
2014-01-02 12:31:16
Ocena: 0(glosow:6)-+
No wlasnie to zrobili! Bedziesz czul ten przepis dopiero jak ktos uprzejmy doniesie na Ciebie a policja razem z US wlepi Ci kare??

papagallo
2014-01-08 18:11:28
Ocena: 1(glosow:1)-+
Na szczęście ten bezsensowny zakaz nie dotyczy wędzenia na własne potrzeby.

kamuimac
2014-01-02 12:13:27
Ocena: 1(glosow:3)-+
wiekszosc spoleczenstwa i tak kupuje g.ównianej jakosci najtansza szynke w dyskontach wiec nei ma to wiekszego znaczenia.

kubatron600
2014-01-02 11:56:50
Ocena: 3(glosow:3)-+
Mieszkam na wsi i wędzenie jest u mnie tradycją, co roku wędzimy razem z dziadkiem i tatą kiełbasy i szynki, boczki ... Czy według tego posranego prawa teraz mi grozi jakaś kara za wędzenie ? Nie rozumiem tego to samo tyczy się oscypków,w które także się zaopatruję w bacówce na Hali Boraczej ...

mystycpizza
2014-01-02 12:05:17
Ocena: 0(glosow:0)-+
nic ci nie grozi , ja tez wedze sam i wytwarzam na wlasny uzytek ze tak powiem napoje rozweselające od wina przez nalewki do innych :) i powiem tak , guzik mnie obchodzi unia i durne zakazy czy nakazy , te przepisy najprawdopodobniej dotycza masowej produkcji ale ja i tak nigdy nie kupuje wedlin w sklepach bo to sam syf , chyba ze zaplacisz za parmenską 80 zl za kg to ona faktycznie jest pyszna tyle ze sam zrobie podobną mniejszym kosztem i gwarantuje ze smakuje wszystkich w rodzinie , a najwazniejsze ze nie ma tam zadnej chemii , nawet saletry bo pekluje naturalnie wylacznie solą i przyprawam

zulka123
2014-01-02 11:56:19
Ocena: 1(glosow:1)-+
I tak będą wędzić :) zakazem tradycji nie zniszczą ;)

zaldbag
2014-01-02 11:32:00
Ocena: -1(glosow:3)-+
Dobra, zanim wszyscy się rzucicie na "Unię", to przypomnijcie sobie kiedy ostatnio kupiliście w sklepie żywność wędzoną naturalnie, a nie z dodatkiem aromatu dymu wędzarniczego. Nikt wam w domu nie zabrania sobie kiełbasy wędzić, ale duże firmy wędliniarskie i tak już tego nie robią od 15 lat, bo się nie opłaca.

Sealtiel
2014-01-02 11:39:39
Ocena: 5(glosow:7)-+
komentarz usunięty przez moderatora

milenista
2014-01-02 11:19:03
Ocena: 4(glosow:4)-+
Tak na siłę ale akt dotyczy masowej produkcji czyli uwalenie zakładów.Domowe są nadal dozwolone (bo niby jak by mieli tego przestrzegać ).Polska nie miała poparcia i jej głos był zbyt słaby nikt nas nie poparł niestety

awesomebeauty
2014-01-02 11:04:06
Ocena: 0(glosow:0)-+
Uszczesliwianie ludzi na sile trwa. Kto chce jesc wedzone to niech je na wlasna odpowiedzialnosc, ale zeby zakazywac. widac ze polscy politycy wogole nie dbaja o ludzi,bo na zachodzie nie jest tak popularne wedzenie to moga sobie zakazywac.

siwythc666
2014-01-02 10:59:52
Ocena: 3(glosow:3)-+
kto tego bedzie przestrzegał.... żaden przepis nie zniszczy Polskiej tradycji..... z bimbrem też były problemy .... co tradycja to tradycja ..;-)

miszcz82
2014-01-02 10:59:29
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez użytkownika

laska9210
2014-01-02 10:55:47
Ocena: 4(glosow:4)-+
bedą musieli zrobic nowy paragraf teraz : do 3 lat pozbawienia wolności za uwędzenie kiełbasy dymem naturalnym.

Mike_83
2014-01-02 11:17:19
Ocena: 1(glosow:1)-+
Dobre.

bogdanfb
2014-01-02 10:48:33
Ocena: 6(glosow:8)-+
Jak coś takiego widzę to się nóż w kieszeni otwiera co ta Unia robi... chemii może być pełno w produktach spożywczych ale wędzona kiełbasa nie jest zdrowa nasi dziadkowie wędzili tylko takimi metodami i żyli po 80 lat więc niech nam nie wmawiają że to dla naszego dobra ... ech

zaldbag
2014-01-02 10:45:58
Ocena: -10(glosow:10)-+
Ja tego świństwa i tak bym nie ruszył...

bigbob76
2014-01-02 10:32:32
Ocena: 5(glosow:5)-+
Taki jest Świat nie od dzisiaj ....Interesy , interesy, interesy a ludzików mają w dupach.....

drdrako
2014-01-02 10:25:24
Ocena: 0(glosow:0)-+
poracha......

paja-cyk
2014-01-02 10:14:57
Ocena: 9(glosow:11)-+
Polacy zawsze sobie radzili to i teraz coś wymyślą. Może powstaną nielegalne kiełbasiane meliny :P

enteros
2014-01-02 10:07:02
Ocena: -8(glosow:12)-+
haha, jakoś nie chce mi się w to wierzyć, UE jest pro-ekologiczna i dba o środowisko naturalne. Co za głąb wrzucił takie bzdury?

Didox
2014-01-02 10:21:15
Ocena: 2(glosow:2)-+
Zajrzyj do serwisów informacyjnych/włącz radio, niestety to prawda.

malgolina
2014-01-02 10:48:06
Ocena: 2(glosow:4)-+
Enteros,to co, podrzucić Ci jakieś linki czy będziesz w stanie sam wpisać w wyszukiwarkę: zakaz wędzenia i poczytać? ;P

enteros
2014-01-02 11:06:14
Ocena: -1(glosow:1)-+
malgolina, na pewno nie na wiadomość, bo z wiadomości nie da się kopiować linków ;)

malgolina
2014-01-02 11:08:48
Ocena: 1(glosow:3)-+
To wejdź w google, wpisz: zakaz wędzenia i wyświetlą Ci się wyniki. Proste ;)

enteros
2014-01-02 11:39:11
Ocena: -3(glosow:3)-+
Malgolina, wszystko się zgadza, ale odbiegamy troszeczkę od tematu...jaki wpływ na wędzenie wędlin ma naturalny dym, a jaki nienaturalny...? Bo jakoś nie widzę, żeby o tym pisano.

bezpieczna123
2014-01-02 16:16:59
Ocena: 4(glosow:4)-+
jedno i drugie rakotworcze, co wlasciwie niepowinno miec zadnego znaczenia bo mieso samo w sobie bez wedzenia tak zakwasza organizm ze rak ma ucieche i pole do popisu. Ktos gdziej jakos musial na tym zakazie zarobic, bo nie wierze ze o dbanie o zdrowie tu chodzi.

pablo1123_74
2014-01-02 22:04:54
Ocena: 0(glosow:4)-+
Załamał mnie, brak mi słów...naturalny dym i nienaturalny:DDDDDDDD

enteros
2014-01-02 22:07:57
Ocena: -2(glosow:2)-+
pablo, a ty dalej liżesz proboszczowi czy już przestałeś?

liseklisek6666
2014-01-01 22:45:03
Ocena: 3(glosow:3)-+
I chu. trzeba bedzie swoja wedzarke na wiosce przeprosic i odnowic

stach1947
2014-01-01 10:02:21
Ocena: 3(glosow:3)-+
A polskie posły z europarlamentu, walczą, ale o swoje w sejmie na Wiejskiej.

cairo
2014-01-01 03:29:30
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora

marcinko83
2013-12-31 22:06:55
Ocena: 14(glosow:14)-+
złodzieje z rządu za kasę od firm produkujących hurtowo tanią żywność robią takie przepisy ,aby się konkurencji pozbyć,a mogą mnie cmoknąć panowie SPRZEDAWCZYKI-bo jeśli za kasę działa się na szkodę własnego narodu to jest się podłym śmieciem

piotrek2011m
2013-12-31 23:08:57
Ocena: 11(glosow:11)-+
Dobrze powiedziane. Przykład: "Polski" rząd wyraził zgodę na to, by zamknąć świeżo doinwestowane, za miliony złotych, Polskie cukrownie, które produkowały cukier, który kosztował 1,80 w detalu tylko po to, aby niemcy mogli sprzedawać nam swój cukier dwa razy drożej, ale za to "Polscy" politycy dostają posady w Brukseli.

marcinko83
2014-01-01 01:13:05
Ocena: 12(glosow:12)-+
tak samo stocznie merkel kazała zamknąć tuskowi nasze,dzięki temu niemieckie pozbyły się konkurencji

maxicoveri
2013-12-31 21:00:01
Ocena: 8(glosow:8)-+
jestem pewien,że Polacy i tak ich wh uja zrobią i znajdą jakieś obejście!

piotrek2011m
2014-01-01 14:01:58
Ocena: 6(glosow:6)-+
"wyrób kolekcjonerski"

acer326
2013-12-31 20:02:34
Ocena: 9(glosow:11)-+
Bo jesteśmy dziwnym Narodem-mamy 12!!!wyrobów regionalnych chronionych prawem UE,Niemcy maja tysiące.My potrafiliśmy żreć się o oscypek kilka lat.Nie potrafimy dbać o własny interes

malgolina
2013-12-31 19:48:01
Ocena: 105(glosow:113)-+
A najśmieszniejsze i absurdalne zarazem jest to,że wygląda na to,że chemia w ogromnych ilościach dodawana do naszego jedzenia, jest "zdrowsza" od naturalnego dymu.

sebek110974
2013-12-31 19:58:00
Ocena: -1(glosow:3)-+
Malgo zdjęcia nie pochodzą z wędzarek tylko z atmosów...akty prawne niech sobie wsadzą!

malgolina
2013-12-31 20:05:28
Ocena: 8(glosow:8)-+
Bo zdjęcia są symboliczne ;) Od września te przepisy mają wejść w życie. Nie będzie można wędzić za pomocą dymu drzewnego. Nie wiem jeszcze czy będzie można grillować,ale małe masarnie wytwarzające wędliny naturalnymi metodami po prostu padną. Pytanie,co zdrowsze, wędzenie dymem czy chemicznymi preparatami?

acer326
2013-12-31 20:12:51
Ocena: 3(glosow:3)-+
Nich mnie cmokna,na Boże Narodzenie wędzę(dodatkowo)karpia,a na Wielkanoc kiełbaski i szynki

malgolina
2013-12-31 20:23:47
Ocena: 2(glosow:2)-+
Wędzenia na własnym podwórku nie będą w stanie zabronić, ludzie i tak będą wędzić. Równie dobrze musieliby zakazać grillowania, w końcu dym z grilla również wytwarza substancje smoliste.

sebek110974
2013-12-31 20:37:57
Ocena: 4(glosow:6)-+
Malgo wyroby robię ze świnki pasionej kartoflami sorry wam ich w d...i ich dyrektywy

sebek110974
2013-12-31 20:38:59
Ocena: 0(glosow:0)-+
mam

pablo1123_74
2014-01-01 09:12:08
Ocena: 5(glosow:5)-+
Dotyczy zakładów wytwarzających w celach zarobkowych, prywatnie, dla własnych potrzeb, nikt nie zabrania, zatem spokojnie, podobnie jest z księżycówką..

malgolina
2014-01-01 13:36:18
Ocena: 10(glosow:10)-+
Pablo, skoro więc zakaz będzie dotyczył wytwórców (często małych i średnich) bazujących na naturalnym dymie,a my będziemy mogli sobie sami wędzić i grillować ile wlezie, znaczy,że to nie z racji dbania o nasze zdrowie,tylko o interesy wielkich wytwórców, stosujących chemiczne metody.

pablo1123_74
2014-01-01 14:31:55
Ocena: 3(glosow:5)-+
Dokładnie, jest słaby popyt na bejce;)

bezpieczna123
2014-01-02 16:21:00
Ocena: 1(glosow:3)-+
@malgolina, w samo sedno!
Mogło też być ostatnie! Takie rzeczy tylko w Tanzanii.
główna
Dodano: 27.08.2018, 16:04:56   przez: Stefaanek76
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 107Skomentuj (26) | Zgłoś nadużycie

kawusia facebook hopaj

Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

FIREFOX:0