Ukryj komentarze(319)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
Łowca
zielunahaluna
2015-02-14 19:05:48
Ocena: 85(glosow:159)-+
Wojciechu, idź popracuj budowie, kiedy na dworze jest 35 w plusie, w dodatku na wysokości. Idź popracuj w piekarni, gdzie temperatura jest mega wysoka, chłopaki najchętniej by w samych majtach biegali, większość po paru latach pracy choruje na pylicę. Idź pojeździj tirem, albo zostań elektrykiem. Śmierć elektryka nie jest tak spektakularna jak śmierć górnika i media o tym nie trąbią, elektryk umiera po cichu, a rocznie ginie ich więcej niż górników. Gówno wiesz o innych zawodach i myślisz, że tylko tobie jest ciężko. Zamień się, to zobaczysz, że innym nie jest lepiej.
Arturekocurek
2017-11-05 11:36:24
Ocena: -2(glosow:2)-+
Najpierw zjedźcie na dół pierdoły, a potem narzekajcie na górników.
strzala2882
2015-03-01 17:06:11
Ocena: 2(glosow:2)-+
gdzie placa jakies 550 za tone,barborke raz w roku okolo 4000 zl i 14 pensje (pamietajac ze 13 niema) jakies 4000zl ale gornik za przewinienia lub zaniedbania czesto traci 14 pensje jako kara finansowa i tyle niema czegos takiego ze kazdy gornik ma 8000 na reke +13+14+wegiel+barborka bo media nawet sie nieinteresuja jaka ciemnote ludzia wciskaja lub celowa propaganda
strzala2882
2015-03-01 17:00:55
Ocena: -1(glosow:3)-+
co do pensji gornika to pracujacy w firmie prywatnej zarabia od 1600 do 2400 na reke i kompletnie nic pozatym,zadnych przywilejow a takich jest polowa na kopalni.druga polowa ta ktora jest zatrudniona w panstwowej spulce zarabie od 2500 do 5000 na reke miesiecznie choc tych co maja 5000 jest duzo mniej od reszty i niedostaja 13 pensi bo juz jej niema w gornictwie od jakis kilkunastu lat a nie to co podaja media bo nawet sie niezainteresuja jak jest tylko pier ola od zeczy.ta druga grupa ma jeszcze wegiel 6 ton na rok oczywiscie wyplacany anie w deputacie bo juz to zmienili gdzie placa jakiec 5
strzala2882
2015-03-01 16:49:16
Ocena: -1(glosow:1)-+
greg959 prawko to bele debil moze zdac i hulac sobie w wygodnym foteliku a na gornika trzeba kilka lat szkoly ,praktyki i nauczyc sie na pamiec dosc gruba ksiazke z przepisami aty twierdzisz ze masz ciezko wskoczyc na naczepe i kilka pasow spiac aco jak mialbys wskoczyc do dolnej wneki i ukladac kaszty w miejscu gdzie nic niewidac dalej niz 30cm w teperatuze 30kilku stopni w masce na kleczaco oczywiscie na kamieniach,dowiedz sie wiecej jak wyglada praca gornika a puzniej komentuj.
strzala2882
2015-03-01 16:42:26
Ocena: 0(glosow:0)-+
jesli ktos chce tych pieniedzy co gornik to zapraszamy do pracy w kopalni,wpierw kilka lat w firmie prywatnej za jakies 1600 do 2400 zl a puzniej moze ci sie uda przejsc pod kopalnie ale gwarantuje ze 90 procent z was odpadnie po pierwszym miesiacu.przeciesz nikt wam niebroni przyjac sie do pracy w kopalni.jesli ktos zechce sie wiecej dowiedzec jak wyglada to naprawde a nie co podaja media to prosze o wiadomosci a zmila checia wyjasnie conieco.
strzala2882
2015-03-01 16:36:44
Ocena: 0(glosow:0)-+
oszczednosci nalezy szukac w zazdzie bo pan zagorowski zarabial na stanowisku 1200 000 zl.rocznie i potrafil dac sobie 400 procent podwyzki w ciagu roku,do tego korupcja na kopalniach gdyz sa lapowki za wygrane przetargi dla firm prywatnych w ktorych gornicy zarabiaja 2000 zl na miesiac i nic wiecej a wielu nawet tego niema wiec prosze niewierzyc propagandzie ze kazdy gornik zarabia kokosy
strzala2882
2015-03-01 16:32:14
Ocena: 0(glosow:0)-+
a to nie wszystko bo jest tego wiecej na co gornik kazdego dnia w pracy jest narazony,wiec dlaczego ma zarabiac mniej od sekretarki
strzala2882
2015-03-01 16:30:06
Ocena: -2(glosow:2)-+
a czy u ciebie w pracy jestes narazony na promieniowanie,na mozliwosc eksplozji metanu i pylu weglowego ktory zabije cie z latwoscia nawet 2 kilometry od miejsca zdazenia,na wyzut metanu i skal na zawalenie sie wyrobiska,na pozar bez wyjscia ewakuacyjnego,na oczekiwanie na pomoc lekarska wrazie wypadku nawet 3 godziny,na zalanie wyrobiska wraz z lydzmi kilkuset lub niezatko kliku tysiacam metrow szesciennych wody,na to ze zrobisz dwa wdechy dwutlenkiem wegla i nic juz cie nie uratuje bo zatruwasz sie nim natychmiast, na pylice kamienna,na popazenia hemiczne,elektryczne lub termiczne a to wszys
diamentowamaska
2015-03-09 00:15:59
Ocena: 2(glosow:2)-+
i tu masz plusa.....
tofik2248
2015-02-20 21:26:24
Ocena: 0(glosow:2)-+
a Dlaczego ty nie chcesz być w grupie "uprzywilejowanej"? Idź i wywalcz sobie to co górnicy sobie wywalczyli,a nie płaczcie na forach internetowych bo to nic wam nie da, szczujecie się tylko jedni na drugich a to nie tędy droga... bo kiedy ludzie są podzieleni wtedy są słabi :( a ci na górze tylko na to liczą żeby nas wszystkich skłócić ze sobą, taka jest smutna prawda :(
evertos
2015-02-19 15:10:13
Ocena: 2(glosow:2)-+
jak wam nie pasuje praca warunki kasa. zmiencie to . to wasze zycie nikt wam nie kaze byc np gornikiem mozecie kopac pilke za 40tys funtow tygodniowo . wiecznie tylko marudzicie .kazdy decyduje o swoim losie nikt nikomu nie broni rozwijac sie ksztalcic etc. pozdro cebulaki narzekajcie do konca zycie bo ktos ma cos
Jan-Tar
2015-02-18 11:04:02
Ocena: -1(glosow:1)-+
Strajk jest wyrazem bezradności i bezsilności,że taka forma zagwarantuje im większe zarobki. Pracodawca wychodząc z założenia, że pracownik nie upomina się o większe pieniądze najczęściej jest przekonany, że zarabia on tyle, że mu wystarcza. Może być więc tak, że wystarczy zwykła prośba, by pensja wzrosła kilka procent.
emes2133
2015-02-18 09:52:40
Ocena: 2(glosow:4)-+
TYLKO FRAJER ZAZDROŚCI INNYM SAM NIE ROBIĄC NIC I GŁOSUJĄC NA PO PIS PSL CZY SLD> TYLKO FRAJER PODKŁADA KŁODY POD NOGI INNYM> FAILLE DLA MNIE JESTEŚ FRAJEREM BO KAŻDY MIAŁBY SIĘ LEPIEJ GDYBY NIE GÓWNO Z WIEJSKIEJ. NIE MASZ POJĘCIA JAKIE JEST ŻYCIE NA ŚLĄSKU- PIĘKNE!- i TEGO GÓRNICY NIE ODDADZĄ- ale nie tak jak to media przedstawiają- CZAS ZMIENIĆ UKŁAD W POLSKIM SEJMIE BO JESTEŚMY POLAKAMI
mackoGD
2015-02-17 10:18:05
Ocena: 5(glosow:11)-+
Górniku masz: 13, 14 pensje, gwarancje zatrudnienia itp. - jesteś chu..m... - oto polska właśnie, głupi naród obrzuca błotem np. górnika krzycząc że mają za dobrze, zabrać im, itp. Żaden, powtarzam, żaden Polak katolik wielki nie powie: ja też tak chce... To tak jak Polak i Niemiec złapał złotą rybkę. Niemiec: sąsiad ma stado krów. Ja też chcę takie. Polak: sąsiad ma stado krów. Spraw żeby mu wszystkie wyzdychały...
przemek5d
2015-02-16 23:26:02
Ocena: 1(glosow:1)-+
Bo gdy prywatyzowali wasze zakłady to się cieszyliście a wyszło że albo dorabiacie Zachód albo quady i wczasy prywaciarzy nad którymi niema kontroli państwo (PiP to g...o)i tak pracujecie za 1,7 brutto. A teraz gdy się zabrali za ostatnie Polskie, rolnictwo górnictwo i lasy to ujadacie jak te psy. A robią prostą zasadą nagle pojawiają się straty i sprzedaż za złotówke a potem cud-nagle kokosy.
SkurwiBak
2015-02-16 18:32:06
Ocena: 5(glosow:7)-+
I wy jestescie polakami? jest mi wstyd za was ze chcecie tego aby ktos mial gorzej!!! jesli chcecie wiedziec to nie jestem gornikiem i zarabiam na miesiac okolo 1400zl! jako narod powinnismy dazyc do tego, aby w kraju zylo sie lepiej! chcecie takich samych przywilejow co gornicy? to walczcie o to POLACY! a nie zyczmy im ciagle zle!!! oni nie chca ciagle wiecej i wiecej jak to niektorzy mowia, oni tylko walcza o to co im pozostalo!!! jesli chcecie juz klnac to nie na zwyklego szarego gornika bo on nie jest niczemu winien, tylko na osoby ktore rzadza POLSKIM GORNICTWEM!!!!! to one go zniszczyly!
adusia91angel
2015-02-17 20:36:55
Ocena: 3(glosow:5)-+
Jasne wszyscy chciejmy więcej- tylko skąd to brać? Wątpię aby starczyło dla każdej grypy zawodowej na 13 i 14. A puki co na górnicze 13 i 14 idzie z NASZYCH kieszeni. Nie klniemy na to że ktoś ma lepiej od nas, tylko że ma lepiej za nasze pieniądze!!!
KazuyaLBN
2015-02-16 13:57:16
Ocena: 3(glosow:5)-+
Autor obrazka zamiast się tak napinać na bliźnich niech się weźmie do roboty i sam zacznie strajkować i wywalczyć dla siebie i swoich kolegów po fachu lepsze warunki. Jeśli jesteś kierowcą czy budowlańcem i jest Ci tak źle, to czemu nie wyjdziesz na ulicę jak rolnicy?
adusia91angel
2015-02-17 20:43:27
Ocena: 1(glosow:3)-+
Droga wolna- zatrudnij się u prywaciarza i nie martw się o to czy wrócisz do domu. Przecież wypadki zdarzają się tylko na kopalni. Sprawdzałeś kiedyś jaka temperatura jest na dachu budynku gdy przygrzeje słoneczko? Mogę cię zapewnić, że większa niż 40 stopni.
sawickigrzegorz1
2015-02-16 09:31:41
Ocena: 2(glosow:6)-+
Czyja to wina? Górników? Boli, iż mają normalne warunki pracy i potrafią o nie zawalczyć, tak jak każdy obywatel UE w państwach zachodnich? Poczytajcie jakie protesty są w Hiszpanii w celu poprawy warunków pracy. Takie warunki jak w Hiszpanii maja Górnicy. Zamiast coś w tym temacie zrobić to najlepiej ograniczyć się do notki w internecie o tym jak ktoś ma lepiej i powinno mu się to odebrać. Tak na marginesie to nawet nie wiesz kto jest uprzywilejowany w Polsce. Podpowiem to nie górnicy, tyle co oni zarabiają w miesiac to w restauracjach za jedne obiad się wydaje.
zbigniew_56dg
2015-02-16 09:21:50
Ocena: -1(glosow:5)-+
debilu jak nie wiesz nie pisz, po 25 latach pracy pod ziemią moja odprawa wyniosła 15tys.brutto
nixonlr
2015-02-16 09:06:21
Ocena: 0(glosow:6)-+
Nikt nie mówi, że nie ma innych ludzi ciężko pracujących,są ale ich nie widać bo dali się zastraszyć i nie walczą o swoje. Pokaż mi gwarancje zatrudnienia, jak w ciągu jednej nocy można zamknąć 5 kopalń ??
Pokaż mi jednego górnika spod ziemi co ostatnio dostał jakąś dużą odprawę ??
jurrek
2015-02-15 23:53:57
Ocena: 2(glosow:10)-+
Jeśli pozamykają te kopalnie powietrze będzie czystsze, mniej zachorowań na nowotwory. Górnik za to że oddycha dostaje kasę, wysokogórską emeryturę, ale np. budowlaniec nic nie dostanie a oddychać brudnym powietrzem musi. Ogromna chmura smogu wciąż unosi się nad naszymi głowami. Wiecie może kto blokuje inwestycje nowoczesnych elektrowni ? Nie masz czym ogrzać mieszkania,domu ? - kup sobie olej opałowy, prąd z zagranicy, gaz od Rosji nie będziesz truł siebie i innych oraz utrzymywał darmozjadów górników-misjonarzy itp
Robimax
2015-02-15 23:27:25
Ocena: 3(glosow:7)-+
Ludzie nie walczcie między sobą , jak górnik ma 13-kę to walczcie żeby jak najwięcej osób też tak miało. Nie licytujcie się czyja praca jest cięższa . Przynajmniej ten górnik wyda ją w Polsce i stworzy miejsca pracy , a politycy i prezesi kupią sobie jakąś zagraniczną furę albo apartament w Hiszpanii.
regaty
2015-02-15 22:45:44
Ocena: 1(glosow:11)-+
ja pracuje w kopalni miedzi i błagam cibie o złożenie podania o przyjęcie do kopalni mam nadzieję że ci sie uda i dostaniesz tę prace i że sie spotkamy na dole w temperatórze 30stopni C i 85 % wilgotności i będziesz musiał wykonać to co ja ci powiem bo inaczej będzesz bez kasy . narazie to jesteś dla mnie ZERO
hanael7
2015-02-15 22:25:43
Ocena: 6(glosow:10)-+
Nie jestem górnikiem, nie mam 13-tek itd. Może górnicy są uprzywilejowani, ale chyba tylko dlatego, że jako jedyni mają "jaja" i walczą o swoje.
Reszta z nas daje się ciągnąć jak woły robocze i tyle z tego mamy.
"Państwo" rypie nas na każdym kroku podatkami, keirownicy, dyrektorzy i prezesi zapominają, że to my "mróweczki" na ten cały grajdołek zasuwamy i traktują nas jak ochłap.
Nikt już nie pamięta, że jedność wyrwała nas z łap ZSRR. Każdy kto powie, że media nas dzielą jest odrazu fanatykiem.
Szacunek i poparcie dla tych, którzy walczą o swoje i nie łk
wiochawio100
2015-02-15 21:17:06
Ocena: 0(glosow:14)-+
Początek rewolucji sku...synu a ty będziesz mi tu górników negował????????????????????????????
hg76
2015-02-15 20:45:12
Ocena: -1(glosow:7)-+
Ej, Witek988, A kto ci kazał iść na kopalnie? Trzeba się było uczyć!!!Baranie> P.S. Ja z wyższym wykształceniem nawet połowy tego co ty nie zarabiam! Ciężka praca? Idź i odpocznij na budowie, na kutrze, w hucie, za kółkiem tira (tego nie zrozumiesz) IQ 70 - zgadza się?
nixonlr
2015-02-15 19:28:56
Ocena: 4(glosow:4)-+
Jeżeli jakaś grupa społeczna jest zorganizowana,ale jest zbyt słaba by walczyć chętnie górnicy ich wesprą nawet narażając się na ostrą krytykę władz czy ludzi, bo liczy się solidarność może jak wam pomożemy teraz,to ktoś mądry pomoże nam naprawić górnictwo, którego pieta Achillesową są zarządzający, jak mam to zrobić ??? Kopalnia wydobywa 10 000 ton węgla dziennie a gdzie te pieniądze ?? policzcie sobie jaka to kasa !
kuczli
2015-02-15 19:33:05
Ocena: 3(glosow:3)-+
no jak to gdzie.. w zarzadzie ;) oni się bawią, a ty zapier*** jak beduin ale górnictwo jest nierentowne, jak wszystko w Polsce tylko ciekawe że jak zostanie sprzedane za grosze to nagle jest opłacalne i umowy są konstruowane tak że państwo musi korzystać z usług danego delikwenta :) ale ludzie dalej będą wierzyć sprzedajnej prasie kolorowej i telewizji. WŁĄCZCIE MYŚLENIE!
kuczli
2015-02-15 18:19:09
Ocena: 6(glosow:8)-+
ludzie ogarnijcie się trochę, też nie jestem górnikiem ale WKUR*** mnie takie paplanie "bo oni mają dobrze i czego jeszcze chcą" bardzo dobrze że strajkują bo walczą o to żeby mieć lepiej w tym chorym kraju to chyba normalne prawda? Każdy w tym biednym kraju okradanym przez świnie z rządu powinien wyjść na ulice i obalić ten rząd bo to rząd jest dla ludzi, a nie ludzie dla rządu, ale lepiej siedzieć przed komputerem i narzekać że górnicy, rolnicy, pielęgniarki,i kto tam jeszcze inny strajkuje.. "przecież im jest dobrze" a tak na prawdę chodzi tylko o zwykłą polską zawiść b
dan.kg
2015-02-15 18:03:43
Ocena: 1(glosow:5)-+
Górnik jak szczęśliwie przeżyje zawalenie to może go odkopią nie może dużo zrobić żeby sie uratować,może i prawda.Pomyśl o marynarzach oni mają jeszcze mniejsze możliwości a jak zginą nie ma takiej żałoby jak po górnikach .Przykład niedawno zginęło 7 POLSKICH MARYNARZY i co przez pół dnia coś o tym wspomnieli ,nawet nie podali że uznano ich za zmarłych.Nie twierdzę ,że górnik ma tak dobrze ale bez przesady to co oni wyprawiają to już paranoja!!!
sheba
2015-02-15 17:45:38
Ocena: 3(glosow:7)-+
Dostali takie przywileje, bo bez nikt nie poszedłby tam pracować. Jak coś się stanie, to nie masz zbyt wiele możliwości ucieczki, pozostaje ci tylko czekać na nieuniknione. Kierowca podczas wypadku może skręcić i szczęśliwie uniknąć wypadku. Budowlaniec spadnie z wysokości, szczęśliwie, tylko się potłucze. Górnik? Szczęśliwie przeżyje zawalenie, leży pod gruzami i może, MOŻE zdążą go odkopać...
dawid78jzd
2015-02-15 17:26:21
Ocena: 4(glosow:4)-+
A może to właśnie dobrze, że górnicy potrafią walczyć o swoje. To ich wina, że ktoś im pewne rzeczy zagwarantował, a teraz próbuje im się je odebrać? Powinno się brać z nich przykład i starać się też walczyć o swoje. Pytanie tylko do kogo się zwrócić? Do ZZ magazynierów? Moja babka 36 lat pracowała na PKP, teraz jak jest na emeryturze, to państwo odebrało jej prawo do darmowych przejazdów. I to jest w porządku? Pretensje można mieć tylko do rządzących, bo to oni robią nas w wała i tylko napuszczają jednych na drugich.
memoriavetus
2015-02-15 17:14:10
Ocena: 5(glosow:5)-+
nie mam nawet ochoty czytać poniższych wypowiedzi, żeby wiedzieć, że pewnie 95% z nich to komenty ograniczonych głupków nie mających pojęcia o czym piszą... można trąbić o tym, że nikt nie dopłaca do górnictwa tylko ono wpieprza do kasy państwa masę pieniędzy, ale głąby i tak będą pisać, że to z ich podatków kasa idzie na górników, chociaż gro z nich nawet pewnie jeszcze nie pracuje :)
szkoda, że ludzie w Polsce jedyne w czym dobrze się sprawdzają to nienawiść i zazdrość w stosunku do innych - w tym na tle innych kultur i nacji przodujemy na pewno...
Talges
2015-02-15 13:27:32
Ocena: 5(glosow:9)-+
Wk@#wia mnie ten kraj w którym każdy każdemu odgryzłby głowę za to że ten zarabia 5 zł więcej od drugiego. za uczciwą ciężką robotę powinno się zarabiać tyle, aby było cię stać na nawet nie kupienie ale wynajęcie mieszkania. abyś nie musiał się martwić tym że nie będziesz miał co jeść dwa tygodnie po wypłacie. abyś mógł nie odmawiając sobie jedzenia kupić cuchy za ok 250 zł miesięcznie. abyś miał samochód który ma nie więcej jak 10 lat. aby jak zepsuje ci się pralka to jedziesz do sklepu i kupujesz pralkę. Ku@#a, ludzie chcą normalnie żyć w tym kraju!!! żrecie się między sobą a to nie górnicy.
Talges
2015-02-15 13:31:24
Ocena: 2(glosow:4)-+
...nas okradają tylko klasa polityczna i ich kolesie. zobaczcie ile zarabiają posłowie, senatorowie którzy są maszynkami do głosowania a nie przedstawicielami swoich wyborców!!! szczują nas na siebie aby odwrócić naszą uwagę od prawdziwych problemów jakie są w tym kraju.
Talges
2015-02-15 13:40:13
Ocena: 1(glosow:1)-+
...TO PAŃSTWO ISTNIEJE TYLKO NA PAPIERZE!!! i patrząc po resorcie w którym pracuję widzę że to jest prawda. brak nam sprzętu do wypełniania naszych ustawowych obowiązków!!! a wy nadal kłucicie się o kolor lakieru samochodu marki polska przed którym stoicie a tak naprawdę nie ma w nim silnika. obok was za wasze pieniądze politykierzy zasuwają taksówkami. ich zasranym obowiązkiem jest stworzenie nam takich warunków w tym kraju abyśmy mogli godnie żyć za naszą ciężką pracę w TESCO, na budowie, w TIRze, przy kopaniu rowów, na polu, w kopalni, na kuchni, przy budowie dróg.
Greg199
2015-02-15 13:57:46
Ocena: 2(glosow:2)-+
Racja kolego. należy jeszcze wspomnieć o zusie który przyznaje swoim pracownikom 13-ki o łącznej kwocie 175 mln zl, oprócz tego co jakiś czas podwyżka pensji. Zus też jest bankrutem i go utrzymujemy, a na takie rzeczy sobie pozwala. Na dodatek zero z nich pożytku bo emerytury możesz nie dostać albo dostaniesz tyle co kot napłakał. W Polsce nie trzeba nikomu zabierać żeby było lepiej, Polsce trzeba dobrego gospodarza, który pokierowałby odpowiednio i odpowiedzialnie ważnymi dla Polski sektorami. W tym roku są wybory więc zainteresujcie się trochę i wybierzcie z głową, a nie emocjami.
dawid78jzd
2015-02-15 17:28:55
Ocena: 1(glosow:1)-+
Zgadzam się z Tobą w 100%
marek172
2015-02-15 12:29:16
Ocena: 0(glosow:6)-+
A dlaczego cwaniaczku nie zagladasz do kieszeni posla???12,5tys zl golej pensji a wszystkie zachcianki, przyjemnosci dodatkowo sponsoruja podatnicy dlaczego tego nikt nie poruszy????
a tak apropo nie podniecajcie sie bo to sa pieniadze wypracowane przez górników, JSW jest na gieldzie i ani jeden zlociszek od was polaczki nie trafia na górnika!!!
po drugie primo...od 2003-do 2013 do skaerbu panstwa kopalnie zaplacily 81mld zl!!!!dostajac wzamian marne 11mld zl!!!! i powiedzcie mi kto tutaj do kogo doplaca???!!!!!!!!!!!!żądam sprawiedliwosci!!!te pieniadze maja trafic spowrotem do górnictwa!!!
marcinek235
2015-02-15 12:50:50
Ocena: 0(glosow:6)-+
Podatki płacą wszyscy, tylko górnictwo dostaje w zamian ciągłe dotacje.
Po co górnik ma płacić ZUS, przecież to jest nie pojęte. Niech my, społeczeństwo sponsorujmy mu nie 2\3 tylko całą emeryturę.
Zastanawiam się czemu wliczone w tą liczbę VAT i Akcyzę z węgla, bo tego nigdy kopalnie nie płaciły. Jestem ciekaw ile kopalniom umorzono zobowiązań wobec państwa czy dano zwrotu VAT-u, przecież trochę tego węgla eksportowano.
Liberte
2015-02-15 13:42:53
Ocena: 2(glosow:2)-+
Ja ci odpowiem nic nie umorzono. kopalnie to spólki skarbu Państwa, płaca podatki, koncesje odszkodowania za szkody górnicze, potęzne pieniądza=e dla samorządów a w ramach uznań, zwrotów do kopalni 11mld. Za eksport węgla nie ma dla kopalni zwrotu bo kopalnia na mocy polskiego prawa nie może sprzedawać węgla na wolnym rynku.... szok? To pośrdnik sprzedaje - eksportuje węgiel.
marcinek235
2015-02-15 15:58:27
Ocena: 0(glosow:0)-+
Podatki płacą wszystkie firmy, tylko czemu kopalnia dostaje te 11 mld. A te pana gigantyczne podatki to coś koło 1 mld zł, w tym roku pewnie będzie mniej bo CIT-u już nie zapłacą.
Więc pewnie raport NIK-u kłamał, że w latach 1989-2003 r. państwo umorzyło kopalniom tylko 20 mld takich zobowiązań jak składki na ZUS.
marcinek235
2015-02-15 18:57:51
Ocena: 0(glosow:0)-+
Niby czym. Fakt jest faktem. Firma, która miała psi obowiązek zapłacić ten podatek, go nie zapłaciła. I nie ma tu żadnego znaczenie kto był właścicielem firmy.
I niech pan bajek, cała pensja idzie i tak z kasy firmy.
Liberte
2015-02-15 20:01:19
Ocena: 1(glosow:1)-+
Boshe naprawdę można byc tak krótkowzrocznym? Wytłumacze Tobie to łopatologicznie.... jeśli jeśli sam wydasz swoja kasę i nie dasz jej powiedzmy na inny cel to masz deficyt w finansach na ten inny cel i jesli uznasz, że olewasz ten cel i już tej kasy tam nie wkładasz to czy coś komuś umarzasz? Państwo było włascicielem, ZUS państwową instytucja do której Państwo jako właścicie miało odprowadzić kasę... umorzyło sobie, bo kasa należna poszła wlas. A to co napisałeś ostatnie to kpina... jak ktos za ciebie nie odprowadzi składek tez będziesz tak piep...ył.
Liberte
2015-02-15 13:02:31
Ocena: -4(glosow:6)-+
ja1ja są potrzebne inne zawody, ale górnicy nie zaglądają innym w kieszeń, nie płaczą, że ktoś ma urlopy zdrowotne, jakies premie czy granty.... mają bo sobie wywalczyli takie proste. A stwierdzenie aby iść na kopalne dotyczy zawistników, którzy bez pojęcia, bez minimum wiedzy zamiast dbać o swoje z czystego cebulactwa krzyczą zabrać górnikom. Ja miałem zjazd klatka pełna krwi i bandaży chwilę po tym jak ratownicy wydawali rannych jechałem do pracy. Widziałem skutki niekontrolowanego wybuchu wozu Z MW, znam akcje gdzie ratownicy po pachy...
marcinek235
2015-02-15 13:03:06
Ocena: 1(glosow:1)-+
A kiedy wstawia swoje PIT-y, wtedy to dopiero będą jaja.
Liberte
2015-02-15 13:05:03
Ocena: 0(glosow:4)-+
... w breji z błota i ropy stawali na rzęsach by uratować przysypanego operatora nie obcinając mu nogi, spiprzałem z chodnika na czworakach jak zapaliła się maszyna bo zadymienie było takie, że nic nie było widać... A Ty co przeżyłes w pracy? Zaciełeś się papierem czu udeżyłeśśie w kolano o obudowę kasy? O to tylko mi chodzi o to, że ja pracuje, jestem gurnikiem i mam co mam i nie zamierzam z tego rezygnowac bo zawistnikom żal tyłki ściska.
aneta.buziaczek
2015-02-15 15:27:00
Ocena: -2(glosow:4)-+
jesteś gUrnikiem, to widać, chociaż bardziej powinno się określić ciebie jako prostego ryla, któremu wydaje się, że wszystko mu się należy. Jeszcze ta żałosna morda zbrodniarza chefujary...porażka.
marcinek235
2015-02-15 19:00:35
Ocena: 0(glosow:0)-+
Pasuje,jeśli pan jest górnikiem to widać, że te bajeczki górników o tym że zarabiają 2 tyś są tylko bajkami i prosta manipulacją.
Liberte
2015-02-15 20:05:00
Ocena: 2(glosow:2)-+
To jak Tobie pasuje uważaj bedzie zadanie z matematyki: ja za rok 2014 mam przepracowane dodatkowe 53 dni (tzw nadgodziny) co daje ekstra w roku 2,5 miesiąca czyli mój dochód podziel przez 14,5 miesięcy, w dochodzie jest nagroda z tytułu zysku za rok 2013 w wysokości 24% rocznego wynagrodzenia jest ale nie musi być bo jest ona uwarunkowana od zysku firmy i jej kondycji( w tym roku będzie mniejsza). Zatem realna pensja wypłacana co miesiąc ile wynosi?
walimnietojuz
2015-02-15 11:50:41
Ocena: -4(glosow:8)-+
Jak tak gadasz to bardzo mądry jesteś. Zjedź tam chociaz raz pzynajmnej na 700m zrób 8h obejrzymy co wtedy powiesz Jak w ciepłocie 30-35 stopni bez przepływu swiezego powietrza , dzwigaj żelastwo i zapierdzielaj z łopatą , po 25 latach siwy, łysy z pylica płuc krzywym kregosłupem i znadzieja zeby nie dostać raka.... Gadać to kazdy umie... do tego w kazdej chwili moze cos na ciebie spasc i cie zabic :)
Liberte
2015-02-15 11:49:35
Ocena: -4(glosow:10)-+
Na pytanie czy zawód elektryka, piekarza, budowlańca czy kierowcy TIR'a jest mniej niebezpieczny niż zawód górnika odpowiadam TAK są to zawody mniej niebezpieczne. Nie jest to mój wymysł tylko opinia zawarta w kartach ryzyka zawodowego, poparta statystykami i opiniami GUS, PIP I SUG. W kwestii wypadkowości powiedzćie mi ile wypadków elektrycy, budowlańcy i kierowcy mają z przyczyn naturalnych, zewnętrznych nie zwiazanych z zaniedbaniami jaki ch sami się dopuszczają? Sprawdźcie dane ZUS i zobaczcie ile wypadków w budownictwie komisje powypadkowe i orzecznicy ZUS zakfalifikowali jako....
swiynty
2015-02-15 11:44:00
Ocena: 2(glosow:4)-+
Ja inno w innych robotach nie leje się krew z pleców (STAL) nie łazi sie po jaja w wodzie promieniotwórczej, nie mostkuje sie 6000 V (ELEKTRYCY), jak jest jakoś poważno awaria kaj idzij to 100 ludzi myśli jak to zrobić a na dole to zawsze jest qwa woda np 1 cm pod silnikiem (800 tyś zł) albo ludzie bez tlenu wentylatory wiedź się zapieralo by ruszyło !!! Najlepsi są budowlańcy. jak budowałem dom to nie szło patrzeć na ciuli... w końcu sami postanowiliśmy wybudować. bo albo człowiek jest nauczony roboty albo ściemy innej opcji nie ma....
marcinek235
2015-02-15 11:26:26
Ocena: -1(glosow:3)-+
A jakie to niby kopalnie płacą, nie przypadkie taki jak wszyscy przedsiębiorcy.
Sporo tych firm współpracujących z kopalniami jest powiązana ze związkami, więc każdemu ten układ pasuje.
marcinek235
2015-02-15 11:28:27
Ocena: 3(glosow:7)-+
To niech ci wypłate płaci twoja firma, a nie gdy kolejny kryzys to wyciągacie ręce po kaskę z budżetu.
langeman
2015-02-15 10:57:50
Ocena: 4(glosow:4)-+
Zamknąć nierentowne kopalnie jak zamyka się inne zakłady.Górnik na zasiłek jak kilka tysięcy polaków. Żony nie płakać przed kamerami tylko zabrać się w końcu do pracy.A jak nie ma pracy to do Holandii busem lub do swoich w Niemczech na szparagi w końcu chcecie by Śląsk dołączyć do szkopów.
szymon0202
2015-02-15 09:41:19
Ocena: 6(glosow:6)-+
sprywatyzować, i nie bedzie strajku zadnego. Wtedy i kopalnie beda retowne.
kalarepa
2015-02-15 09:31:35
Ocena: -6(glosow:10)-+
jeżeli kopalnie upadnie to MY będziemy bardziej poszkodowani niz wam wszystkim się wydaje podwyżka cen Energii węgla to początek góry lodowej.. Nie mówiąc o tym jak ciężko Ci ludzie pracują po 12h w totalnych ciemnościach na kolanach a o chorobach zawodowych które później ciągnął się przez resztę życia też warto wspomnieć więc Ci którzy siedzą sobie w sklepie czy gdzieś za biurkiem niech sobie pomyślą o tym kto ciężko zapier.. nic dziwnego że Ci ludzie wychodzą na ulice jak chce się im odebrać chleb !
marcinek235
2015-02-15 11:30:37
Ocena: 2(glosow:2)-+
Wbrew pozorom są i rentowne kopalnie, nawet w KW. Tylko do tych nierentownych dokłada się z tych rentownych.
Czesi się nie bawią, kopalnia jest trwale nierentowna to ją zamykają.
ferdek211
2015-02-15 08:15:53
Ocena: -11(glosow:15)-+
gowno wiesz p zyciu, nie podpieraj sie piekarzem czy budowlancem-jak ci jest tak zle jako budowlancowi to wez sprawy w swoje rece baranie i zostan gornikiem.Wtedy bedziesz mial wiecej wolnego jak pracy,beda ci placic 13,14 25 i uj wie jeszcze co tam sobie w tej pustej palicy ubzdurales nieudaczniku, a jako drugi etat zostan nauczycielem bedziesz pracowal 3 godziny dziennie i bedziesz mial wakaaaacje i ferie- ja pie @!@##le gdzie takie buraki sie wykluwaja?
diamorfina
2015-02-15 12:29:38
Ocena: 2(glosow:2)-+
Równie dobrze jak górnikom jest źle niech zmienią prace pajacu :v czemu z moich podatków jest im płacone?! Wole wydać tą kase z podatków na swoją rodzinę niż na kogoś kto i tak zarabia 2 razy więcej niż ja!
fon60
2015-02-15 09:09:40
Ocena: 2(glosow:8)-+
Krytykując górników właśnie patrze na swój portfel. Bo te wszystkie ich dodatki są sponsorowane przez spółkę węglową, nawet gdy ta ma straty. Straty kopalni pokrywa Państwo, które dysponuję również moimi pieniędzmi. Co za tym idzie moje pieniądze zamiast iść np. na infrastrukturę dróg, albo z powrotem do mnie (po przez obniżenie podatków) to wpłacają na "górników". I nie mam na myśli tu ciężko pracujących "łupaczy ścian", tylko całą hałastrę, która nimi zarządzą wraz ze związkowcami.
kubek4a7
2015-02-15 07:27:47
Ocena: 0(glosow:4)-+
Tu nie chodzi o to kogo zawód jest bardziej narażony na coś tam chodzi o to żeby w Polsce wszyscy godnie zarabiali, czyli przynajmniej tak jak górnicy a nie tak jak we wszystkich marketach w Polsce (oprócz Biedronki bo tam jest niebotyczna kwota najniższego zarobku wyższa od najniższej krajowej) najniższą krajową i zapier..la do pracy w niedziele i święta żebyś ty mógł sobie piwko kupić i ponarzekać że jedna kasa czynna a ty taki zapracowany. I nie pomyślisz że właściciel sklepu który nie płaci podatków w Polsce obciął etaty dla jeszcze większych oszędności.
wyrwisut
2015-02-15 06:00:40
Ocena: 7(glosow:9)-+
Jedno pytanie, skoro kopalnie są tak nie rentowne i złe to dlaczego nim jeszcze wystawiono je na sprzedaż jest już kilkunastu chętnych by zapłacić miliardy w gotówce za nie? Zazwyczaj jak coś jest złe i źle działa nikt tego nie chce... Tak dla przemyślenia sytuacji ;)
marcinek235
2015-02-15 13:06:23
Ocena: -1(glosow:1)-+
Wtedy nikt z górników nie będzie strajkował bo wyleci.
Wystarczy spojrzeć na sytuacje w prywatnej Silesii, tam uwalili sporo a wypłaty i mimo to nikt nie protestuje. Ciekawe dla czego, pewnie dla tego, ze w kadrach leży 3 tyś podań o prace.
Greg199
2015-02-15 01:22:46
Ocena: 4(glosow:6)-+
i co? myślicie że jak rząd skończy dofinansowywać kopalnie to będzie lepiej? że nagle znajdą się pieniądze na służbę zdrowia i wojsko? Wątpię, popatrzcie wstecz- zamknięta stocznia, sprzedane banki, sprzedane lub zamknięte X innych firm, wchłonięte grube mld z OFE itp Gdzie są te pieniądze? czy poprawiło to coś? tysiące ludzi straciło swoją prace, a ktoś na górze na tym zarobił, tyle to dało. Zabranie górnikom nie sprawi że będziecie mieli lżej, chyba że przemawia przez was zazdrość, wtedy będziecie mieli lżejszy ból dupy. Zmieńcie rządzących bo w nich tkwi problem.
helfik
2015-02-15 01:00:10
Ocena: -4(glosow:6)-+
Ci co tak myślą to są same cioty, może protesty budżetówki trochę wkurzają bo większość ludzi pracujących u prywaciarza nic za darmo nie dostaje, ale jak najbardziej popieram protestujących górników, rolników, stoczniowców i wszystkich tych którzy mają jaja i potrafią wyjść na ulice i upomnieć się o swoje. Rząd w Polsce może robić co tylko zechce a otumaniona masa i tak będzie zadowolona i będzie go popierać. Tyle lat w Unii Europejskiej a tu dalej bieda i nędza i pod każdym względem jesteśmy na szarym końcu.
lewyhwdp
2015-02-15 00:58:58
Ocena: -1(glosow:5)-+
I o to własnie chodzi w Polsce, rząd wie jak pokierować mediami żeby ze sobą skłócić ludzi.Za złą sytuacje w kraju ludzie nie obwiniają polityków tylko jada na górników czy rolników, przy każdym strajku większość społeczna wsiada na te grupy pracownicze które niby maja lepiej a prawda jest taka ze nie rolników, górników czy nauczycieli należny obwiniać za to ze pod stołem nasz kraj jest sprzedawany kawałek po kawałku, a jeśli chodzi o górników to kopalnie musza zniknąć do 2050 roku bo kraje unijne podpisały umowy o obniżeniu emisji CO2
BlackHawk95955
2015-02-15 00:39:25
Ocena: 0(glosow:4)-+
Widzę, że autorowi udaje się skłócić społeczeństwo. Górnicy zostali tak obłowieni za czasu komuny to prawda,a właściwie to fakt. Aczkolwiek mimo, że nie jestem ze śląska itp, to stoję po stronie górników. Nie dlatego, że popieram ich strajki o większe zarobki czy tym podobne, nie dlatego, że domagają się więcej pomocy na rodzinę itp. Popieram ich dlatego, żę potrafią wyjść na ulicę i wyrazić swój sprzeciw wobec "władzy", czego nie potrafi zrobić większość społeczeństwa, bo woli pierdzieć w kanapę przed tv popijając piwo i tylko narzekać. Ludzie obudźcie się w końcu !
Liberte
2015-02-15 16:30:13
Ocena: 0(glosow:0)-+
Masz rację reprezentujesz istotną grupę społeczną i rozumeim Twoje stanowisko. Niestety jakbyś chciał, notabene nie bez podstaw, że Up nie robią nic by pomóc uzyskac pracę, że zasiłek dla bezrobotnych, jego przyznawanie i zanikanie prawa do jego pobierania to niecywilizowane i skazujące ludzi na ubóstwo cebulaki w tym kraju zaczną krzyczeć, że nie będą utrzymywać nierobów, żebyś wyjechał na szparagi i inne tego typu mądrości... W tym kraju nikt nikomu nie pomoze za to kazdy kazdemu chętnie zabierze.
klaudia275
2015-02-14 23:17:52
Ocena: -2(glosow:12)-+
Skoro ktoś uważa, że górnicy dostają pieniądze za nic to czemu nie poszedł do szkoły górniczej? Czemu np. nie rzucił wszystkiego i nie wyjechał na drugi koniec Polski za pracą? Nie rozumiem? No przecież skoro górnikom się nie należy bo nie robią nic szczególnego i wszyscy o tym wiedzą to TRZEBA BYŁO ZOSTAĆ GÓRNIKIEM! a nie siedzieć przed komputerem i narzekać, że ma się mało kasy...
pietrasinho
2015-02-14 23:46:04
Ocena: 1(glosow:7)-+
Dokładnie, dalsza dyskusja jest zbędna.
SzeResZ
2015-02-15 00:36:43
Ocena: 1(glosow:7)-+
Nikt nie powiedział, że górnicy dostają pieniądze za nic, ale jest sporo zawodów, w których trzeba zapierdzielać równie ciężko, a czasem i ciężej za mniejszą kasę i bez żadnych korzyści jakie wyciągają górnicy. Gdyby górnik, to był naprawdę cholernie ciężki i nieopłacalny zawód, to nie pchali by się tam ludzie i nie walczyli tak zawzięcie o swoje miejsca pracy...
alexinhio10
2015-02-14 23:01:52
Ocena: 6(glosow:12)-+
Telewizja Wam wpaja nienawiść do strajkujących(górników, rolników, pielęgniarek), a to jedyne grupy, które próbują przepędzić tych złodziei z wiejskiej i coś zmienić. Zamiast pieprzu, że macie gorzej od górników, zróbcie coś bo to ostatni dzwonek żeby Polska była Polską.
Rewolucyjny
2015-02-15 00:08:43
Ocena: -1(glosow:1)-+
bo nie mają... Pielęgniarki zapi******ją przy wielu pacjentach na raz, mają cholernie ciężką pracę i są niedoceniane bo to lekarze są postrzegani za tych od czarnej roboty... A prawda jest taka że pielęgniarka za swoją ciężką pracę dostaje psie pieniądze a lekarz, który łaskawie przeturla się po oddziale w przerwie w spaniu dostaje z wszystkimi premiami 15 razy wyższą pensje. Dokładnie znam ten temat od środka więc wiem co mówię.
arowoj
2015-02-14 23:01:01
Ocena: 6(glosow:8)-+
Wyłączcie telewizję, włączcie myślenie. Każda praca jest ciężka i każdy ma swoje racje. Niech elektrycy, budowlańcy, piekarze itd. zbiorą dupę od telewizora i pomogą coś zmienić. To nie górnicy są źli tylko nasza kochana władza. To my Polacy pozwoliliśmy sobie na takie funkcjonowanie naszego kraju. Górnicy nie walczą tylko o siebie ale tak jak rolnicy o zmianę w kierowaniu tego szamba.. Mówcie co chcecie ale my naród o tak bogatej historii dajemy się okradać garstce ludzi. Nie długo wybory ciekawe ilu z was zagłosuje.
jurrek
2015-02-14 23:11:33
Ocena: 1(glosow:1)-+
to niech zmieniają u siebie skoro jest ich tak wielu. Ale wdać że mają wyprane mózgi,reszta ma udział w spółkach pośredniczących tzn. cena węgla z kopalni jest ok. Potem kolejna firma pośrednik-dystrybutor który ma biuro obok dyrektora kopalni ale tu cena wzrasta 50% itd w rezultacie węgiel jest znacznie droższy od importowanego. kupujcie węgiel gaz od Rosji. Górnicy kupują swoje samochody oraz agd od Niemców a na wycieczki jeżdżą na Węgry,do Bułgarii byle z dala od Polski
jurrek
2015-02-14 23:00:50
Ocena: -2(glosow:6)-+
Państwo Polskie tonie w pogłębiającym się długu tzw. publicznym. Widocznie wszystko jest ok. Nie widziałem żeby górnicy strajkowali przeciwko sklepom biedronka, tesco, lidl itd. Jak widać nie są im bliscy Polacy czy Polskie sklepy ,zakłady pracy nie było sprzeciwu górników ok. Czy górnik myśli że moje dzieci będą jeb ać za grosze na jego emeryturę i przywileje dotowane zresztą przez Państwo i wywalczone przez związki zawodowe typu solidarność czy jakoś tak ? ??
barbarella123
2015-02-14 22:50:36
Ocena: -5(glosow:9)-+
komentarz usunięty przez moderatora
maxicoveri
2015-02-14 22:47:09
Ocena: 0(glosow:8)-+
Szkoda,że nie wypowie się tu jakiś emeryt górniczy z kieleckiego sprowadzony w latach 70.Opowie jak to było fajnie za komuny jak górnicy zapi.rdalali piątki,świątki,soboty planowane,niedziele awaryjne,odzłomowywanie a w ramach wolnego czyny społeczne!
Testi
2015-02-14 22:28:23
Ocena: 8(glosow:12)-+
No rzesz k*wa jego mać! Jestem z wykształcenia elektrykiem i mam przepracowane w tym zawodzie 8 lat. Pracowałem też rok jako kierowca tzw. tira i było to w czasach gdy obowiązywały tachografy wykresowe. Spałem po 4 godziny na dobę, a czasem nawet tego nie. Nigdy nie dostałem trzynastki, a tym bardziej czternastki. Co nie zmienia faktu, że popieram protesty górników, bo to nie ich wina, że w ich firmach jest ch*jnia tylko frajerów prezesów, którzy wyprowadzają kasę na boki i trzymają się stołków rękami i nogami. BRAWO dla górników, że mają jeszcze jaja i nie dają se pluć w ryj!
herbataizelki
2015-02-14 22:16:13
Ocena: 2(glosow:12)-+
Górnicy mają swoje przywileje tylko dlatego, że są silną grupą, która kiedyś je sobie wywalczyła i ani myśli, żeby z nich zrezygnować.
diamentowamaska
2015-02-14 22:13:03
Ocena: -1(glosow:13)-+
meCHUS: skoro jest tak jak napisałeś że "walczycie o SWOJE|" to jakim prawem wyciągacie łapy po pieniądze innych podatników ?!? (dopłaty do kopalń) !
Rewolucyjny
2015-02-15 00:15:09
Ocena: 1(glosow:5)-+
Dopłaty do kopalń są spowodowane złodziejskim zarządem a nie nieopłacalnoścIą tychże kopalń... Albo tym bardziej wymysłami górników. No ale cóż, uważaj nadal że to górnicy są źli, Kopacz właśnie o to chodzi więc jestes poprawny POlitycznie.
marcinek235
2015-02-15 11:39:28
Ocena: -1(glosow:1)-+
Tylko widać górnikom ten system pasuje, ale co się dziwić oni tez na tym korzystają.
bystry_kaziu
2015-02-14 21:32:19
Ocena: 4(glosow:8)-+
komentarz usunięty przez moderatora
jarod220984
2015-02-14 21:21:42
Ocena: -2(glosow:8)-+
a mi górników nie żal, za komuny im źle było, a polskie centralna nazywali biedotą... zakłady produkujące auta czy motory w pierwszej kolejności dla mich towar trzymały, teraz demokracja pokazała jak głęboko ma was w poważaniu...
goofy200286
2015-02-14 21:19:58
Ocena: 6(glosow:10)-+
jestem tego zdania ze tu nie chodzi o to czy to górnik czy to lekarz czy rolnik na pewno każdy z was ma jakąś premie, przywileje i nikt mi nie powie ze tak nie jest bo zanim zatrudniłem się na kopalni pracowałem w prywatnych firmach i w budowlance też tzw. na "dachach".Dla tego obojętnie gdzie kto pracuje jakie ma problemy ja Zbigniew zawsze stoje po stronie pokrzywdzonyh a nie po stronie panstwa dlatego smuci mnie ze dajemy sie manipulowac media i my polacy plujemy sobie w twarz zmuszeni sytuacja w naszym kraju i mowimy ze nic sie nie stało i ze to tylko deszcz pada
remoxpb
2015-02-14 21:06:43
Ocena: 3(glosow:5)-+
co do prywatyzacji, politycy tylko na to liczą bo przecież jak już kopalnie będą sprywatyzowane kto będzie walczył o swoje? rolnicy którzy zaczynają swoją rebelie? Chodzi tu o to że jak już niby nie będziesz "płacił" za kopalnie to politycy sobie powiększą stan swoich kont za to że dobrze wykonali swoją robotę, myślisz że będzie lepiej jak wsyzstko sprywatyzują lub zamkną? Mamy być krajem który rozkwita czy umiera? A górnicy faktycznie potrafią strajkować i to jest źle? Że ktoś walczy o coś co jest wszystkim co ma? Najlepiej siedzieć cicho i niech odbiorą nam wszystko co mamy.
Kudlatydublin
2015-02-14 21:05:16
Ocena: -2(glosow:2)-+
Pierdolcie dalej !!!!!!
remoxpb
2015-02-14 20:13:33
Ocena: 5(glosow:7)-+
Witam,nie wiem czy zdajecie sobie sprawe z tego że tutaj nie jest problemem górnictwo ,lecz ludzie odpowiedzialni za to jak ono funkcjonuje, I smuci mnie fakt że zamiast sie wspierać i wspólnie naprawić to co rządzący chcą zniszczyć to Wy jak żmije kąsacie widać ile jadu siedzi w przeciętnym kowalskim. A i tak dla "zielinahaluna", nie wiem czy sobie zdajesz sobie sprawę ale górnik dzieli się jeszcze na ratownika, elektryka, mechanika, ślusarza itd więc to nie jest jeden zawód, zjazd na dół to pestka w porównaniu do tego co dzieje się z psychiką człowieka, wpierajmy się nie my jesteś
nixonlr
2015-02-14 20:09:23
Ocena: -9(glosow:13)-+
Nie rozumiem jak można porównywać pracę na świeżym powietrzu do pracy w kopalni, na dole też pracuje się na wysokości,jest bardzo gorąco duża wilgotność, ale o tym nikt nie wie co ?? Piekarz czy młynarz pracują w bardzo dużym zapyleniu fakt, ale zawsze może wyjść na przerwę,otworzyć okno... a w kopalni gdzie pójdziesz kilometr pionowo w górę ???Czy każdy dzieciak myśli że górnik nigdzie wcześniej nie robił ?? Pod ziemią też są kierowcy, niebezpieczne maszyny, tąpania, metan i wiele innych gazów i to wszystko razem w jednym miejscu, zjedź potem komentuj
zielunahaluna
2015-02-14 20:12:39
Ocena: 4(glosow:12)-+
No to zmień pracę na taka, gdzie w każdej chwili będziesz mógł wyjść na świeże powietrze. Powiedz, czy ty tam jakąś lojalkę podpisywałeś i kiedy zrezygnujesz to ktoś wyrok na tobie wykona?
nixonlr
2015-02-14 20:20:14
Ocena: -3(glosow:7)-+
Ale to ty porównujesz górników do innych głupimi argumentami. Podjąłem zatrudnienie, bo państwo obiecało mi określone profity i nie zrezygnuję z nich, bo pracę wykonuje dobrze a straty generuje złe zarządzanie. Głupi argument zmień prace ja nie mam to ty tez nie możesz mieć. Chcesz przywileje zapaszam
zielunahaluna
2015-02-14 20:29:20
Ocena: -1(glosow:17)-+
Tylko że póki co, to ty narzekasz na swoją pracę, a nie ja, i to ty przedstawiasz swoją w czarnych barwach i przekonujesz, jak to jest źle. Czy jak kiedykolwiek pisałam, że mi jest źle? A kiedy i będzie źle, to zamiast lamentować na wiosce i płakać, jaki to podły zawód wykonuję, wiesz, co zrobię? Zaskoczę cię - po prostu zmienię zawód. Dla ciebie argument, że sam sobie zawód wybierasz i że inni też mają ciężką, ryzykowną pracę, jest głupi?
nixonlr
2015-02-14 20:42:20
Ocena: 2(glosow:6)-+
Przepraszam, może źle się zrozumieliśmy. Nie mowie ze mam podłą prace, tylko, że zarabiam tyle ile powinienem zarabiać za pracę w tak ciężkich warunkach. Nie czuję się w żaden sposób lepszy od mojego wujka taksówkarza czy innego, który na budowie robi. Dlaczego stajecie przeciw górnikowi ?? wielu ludzi powinno lepiej zarabiać mieć lepszy albo jakikolwiek socjal !!! Ja na strajk biorę własny urlop. Potraficie się zjednoczyć i obrażać górników, wykorzystajcie to i zawalczcie o swoje, górników jest może ze 100 000 ale walczą jednością. Jak mi zabiorą kasę nikomu z was nie dodadzą
HerrSkorzeny
2015-02-14 19:55:36
Ocena: 6(glosow:10)-+
To jest paradoks, kopalina która jest bogactwem naturalnym powinna przynosić zyski a nie powodować dopłacanie do jej wydobycia.Powodem jest nie tylko zbyt rozbudowana administracja, ale też i przywileje górnicze które miały rację bytu w latach koniunktury w górnictwie.Dzisiaj gdy ceny spadają potrzebne są cięcia i dostosowanie się do dzisiejszych realiów.Górnicy zdają się tego nie rozumieć, niech popracują trochę u prywaciarza jak spora część Polaków.
zielunahaluna
2015-02-14 20:00:03
Ocena: 6(glosow:16)-+
Ciii, górnicy to wręcz misjonarze i zaraz się dowiesz, że gdyby nie oni, to by ciebie nie było, bo oni pod ziemię zjeżdżają, a ty nie. Ty się nie znasz, bo pod ziemię nie zjeżdżasz, nie możesz zatem mieć pojęcia o ekonomii, bo to jest wiedza tajemna, dostępna jedynie kilometr pod ziemią.
goofy200286
2015-02-14 21:30:20
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora
bass85
2015-02-14 19:49:35
Ocena: 0(glosow:8)-+
A widzisz jakiś problem by np. iść w ślady pieknego agenta tomcia i spieprzyć po 15 latach na emeryture ? A każe ci ktoś robić auta ? Możesz sobie spokojnie kozy u bałera w rajchu doić albo dzieci w szkole uczyć itd itd . jak chcesz 14 pensje idź na gruba i nie zawracaj dupy. ot i demokracja. A w sumie meżesz se i postrajkować, broni ci ktoś ? Boisz sie ? ryle i bambry sie nie boja...
grisia
2015-02-14 19:38:09
Ocena: -5(glosow:7)-+
.i przyszedl z polowa palca, potem nos zlamany, roztrzaskana glowa itp., tak go cudownie ta praca zalatwila, ze dysk mu wypadl i musial byc operowany, nadal pracowal. I dostawal marne 1600 zl. Wiec niech mi nikt nie mowi, ze ich praca jest lekka. Owszem, ci, ktorzy siedza u gory, zjezdzaja raz na tydzien na dol i chodza pod krawatem, powinni dac spokoj i zamknac jadaczki. Podwyzszyc place tym na dole, a tym z gory odciac doplyw do duzego hajsu. i odebrac wszystkim deputaty, 13-tki, barbowki i inne dodatki! Ale bedzie jak bylo, czyli bedziemy dalej narzekac.
zielunahaluna
2015-02-14 19:45:10
Ocena: 7(glosow:13)-+
No widzisz - mój sąsiad pracował jako kierowca, gówniarz, który ledwie zrobił prawko szalał na drodze, jechał prosto na niego, ten nie chciał osobówki skasować, w efekcie sąsiad nie żyje.Tak go praca cudowna załatwiła. Mój ojciec też stracił palec w pracy. Tak go praca załatwiła. 2 kolegów męża, elektryków, zginęło na stanowisku pracy. Tak ich praca załatwiła. Nie wspominam nawet o osobach, które po kilku latach pracy przy produkcji folii, zmarły na raka płuc, też dzięki pracy. O wypadkach budowlańców też słyszy się bardzo często, albo o utracie kończyn przy pracy w tartaku.
zielunahaluna
2015-02-14 19:48:51
Ocena: 1(glosow:7)-+
Niedawno w kuj-pom była głośna sprawa o tym, jak chłopak na budowie stracił całą dłoń. Na skutek szybkiej interwencji lekarskiej ową dłoń mu przyszyto, niestety pełni ona funkcję jedynie estetyczną, bo wolno nią dźwigać ciężar nieprzekraczający kilograma, co jak wiadomo, jednoznacznie dyskwalifikuje go do pracy w wyuczonym zawodzie budowlańca dożywotnio. A ZUS odmówił mu przyznania jakiejkolwiek renty, bo przecież dłoń jest. Renty nie dostanie - bo ma dłoń, ale na życie tą dłonią nie zarobi, bo bo ma ją tylko do ozdoby, nie do pracy. A to jest budowlaniec - nie księgowy.
grisia
2015-02-14 22:37:33
Ocena: -2(glosow:4)-+
Powtorze: podalam przyklady. Idac Twoim tropem, nawet praca sprzataczki jest niebezpieczna, bo moze sie poslizgnac na schodach, ktore wczesniej umyla (nie ublizajac sprzataczkom! tylko przyklad podaje).. Czyli kazdy powinien zarabiac konkretnie, do teko tez dazymy przeciez! Wypadki zdarzaja sie wszedzie. Moj point byl taki, zeby tych z dolu ze sciany nie mieszac z tymi u gory!
grisia
2015-02-15 01:41:29
Ocena: 0(glosow:2)-+
spacz.. nie wybacze, bo nie sadze, abym zasluzyla na twoj tytul glupiego prukwa. Wyzwiska mozesz kierowac gdzie indziej. Ludzie walcza.. haha znacz znaczenie slowa walka? oni gadaja, narzeka i nic nie robia, wklejaja glupie posty i zdjecia na portale i stronki i to jest walka? Talk jak Anglikow zrzucajacych lisciki na ziemie poslki podczas wojny.. widac wiekszosc z Was to warszawiacy, badz tacy, ktorzy nie maja pojecia o tym, o czym mowi sie w tv.. Ja to widzialam na zywo, a Wy od dupy strony..
grisia
2015-02-14 19:36:52
Ocena: -2(glosow:6)-+
Zgadzam sie ze wszystkim, oprocz jednego. Tak, praca kierowcy, budowlanca i wielu innych jest mniej niebezpieczna od pracy gornika. W wiekszosci zawodow pracownik ma wplyw na dzialania zewnetrzne, kierowca moze wolniej jechac, w razie poslizgu ma pole manewru, budowlaniec moze sie odpowiednio zabezpieczyc i byc ostroznym, aby np. nie spasc z rusztowania. Podaje przyklady tylko. Oczywiscie sa wyjatki. Gornik nie ma takiej mozliwosci, nie musze chyba przytaczac tu przykladow wielu wypadkow z metanem w roli glownej. Moj tata byl gornikiem, kopal w dole, jak dzis pamietam, jak sciana sie pobulila.
bithoven
2015-02-14 20:53:33
Ocena: -1(glosow:3)-+
Hmmm przy każdej pracy masz przepisy BHP, których jeżeli się trzymasz, to zazwyczaj przeżyjesz. Są detektory różnych gazów i METANU również. Masz progi stężeń, w których możesz pracować. Więc górnik wiedząc o zagrożeniu po prostu powinien opuścić miejsce pracy zagrożone wybuchem. Zgodnie z zasadami sztuki i przepisami bezpieczeństwa.
Człowiek, który np. wchodzi do kanałów magistralnych kanalizacji sanitarnych lub zbiorników na szambo, żeby je przeczyścić również musi zgodnie z zasadami przewietrzyć wcześniej wszystko i sprawdzić poziom np. metanu. Kierowca może zginąć zawsze.
kurwamac02
2015-02-14 20:54:36
Ocena: 0(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez moderatora
ZeuS112
2015-02-15 01:03:17
Ocena: 0(glosow:2)-+
że co? Jadę sobie przepisowo 90 km/h z naprzeciwka zapierdziela pijany młotek, idziemy na czołowe. Jak mam uniknąć takiego zdarzenia? Nie wsiadać do auta? Metan? Nie rozśmieszaj mnie, sprawdź ilu górników zginęło w ostatnich 20 latach, potem sprawdź ilu kierowców w przeciągu ostatnich 5. Gwarantuję ci, że ilość śmierci wśród kierowców jest znacznie większa niż trupów w górnictwie.
grisia
2015-02-15 01:45:44
Ocena: -2(glosow:2)-+
ZeuS112.. jeszcze raz powtorze.. podalam przyklad. Nie mowie, ze tak musi byc, wszedzie jest niebezpieczenstwo, jakiekolwiek. Ale nie powiesz mi, ze koles za kierownica moze sie roznac z kims, kto zjezdza 800 m w dol i nie ma ucieczki..? tyle w temacie
ZeuS112
2015-02-15 12:53:21
Ocena: 0(glosow:0)-+
Ale to zły przykład po prostu, jemu nikt pod ziemię nie nakazał zjeżdżać. Dlaczego więc górnicy mają być traktowani lepiej? Przy okazji strajków górników, Duda krzyczał, że oni bronią śląskiego modelu rodziny, gdzie mąż pracuje a żona zajmuje się domem. TO nie komuna, dawno takie czasy się skończyły, reszta Polski nie ma takiego komfortu, dlaczego więc ja mam kłaść ze swoich podatków na to, żeby żona górnika miała dobrze? Górnikom ciągle źle, dlaczego nie zgodzili się na zmianę systemu godzinnego pracy z 8- godzinnych zmian na 12? To podniosłoby efektywność wydobycia.
grisia
2015-02-16 18:32:28
Ocena: 0(glosow:0)-+
ZeuS112.. tak sie sklada, ze nie bylismy owa typowa slaska rodzina. Moja mama pracowala caly czas i nawet bedac sprzedawczynia w osiedlowym sklepiku zarabiala tyle, to moj tata. Kto kazal mojemu tacie zjezdzac? Chocby chec pracy, a nie siedzenia na bezrobociu. Uwazam po prostu, ze wsadzanie gornikow i "gornikow" do jednego gara jest nie fair, poniewaz znacznie roznia sie zasadami wykonywanai zawodu.
kejdzi
2015-02-14 19:31:13
Ocena: 1(glosow:7)-+
W Polsce socjalizm staje się niemodny. Ludzi denerwuje to, że ktoś dostaje coś za darmo, a oni muszą na to pracować. Dlatego górnicy będą mieli coraz mniejsze poparcie społeczne, bo mimo tego że mają wiele dodatków o których inne grupy zawodowe mogą tylko pomarzyć, to jeszcze ciągle im mało.
M1CLAY19
2015-02-14 19:28:13
Ocena: -1(glosow:5)-+
Widze ze zalozona spirala dziala. Niedlugo w Polsce wszystko poroni.ZEBY RZAD TANIO SPRZEDAL KOPALNIE,ZEBY POLSKA ZAMIAST WLASNYCH SUROWCOW ENERGETYCZNYCH KUPYWALA RUSKI GAZ I WEGIEL OD NIEMCA ROZPOCZETO MEDIALNA KAMPANIE PRZECIWKO GORNIKOM. Terasz wyjdzie ze doplacamy i ze sie nie oplaca a gornicy to darmozjady.Calkowicie sie zgadzam z tym co jest w tym wsadzie ale ...nie mamy juz nic: Wojska,przemyslu,sektora finansowego,mediow,mlodych energicznych ludzi . Moze chociaz tak bogactwa naturalne nie sprzedawac Zydom i Nazistom.
kurwamac02
2015-02-14 19:25:54
Ocena: 0(glosow:6)-+
komentarz usunięty przez moderatora
roberto840
2015-02-14 19:14:32
Ocena: 2(glosow:2)-+
Kolega z zaglebia miedziowego jest z wami!!!
roberto840
2015-02-14 19:12:48
Ocena: -6(glosow:14)-+
Nie macie frajerzy pojecia o pracy gornika i jego zarobkach wiec nie wpier...ajcie sie miedzy wodke a zakaske
zielunahaluna
2015-02-14 19:17:40
Ocena: 1(glosow:15)-+
Nie, to górnicy nie mają pojęcia o polskich realiach wynagrodzeń i "stabilności" zatrudnienia. Może faktycznie trzeba by czasami wyjechać na powierzchnię, może zobaczą, że lepiej niż oni to w tej chwili mają tylko posłowie. Zawsze mogą iść na produkcję, na umowę zlecenie, za 9 zeta brutto, umowa na miesiąc. Tak, bo górnik to akurat zna się na wszystkim i ma pojęcie o innych zawodach.
zielunahaluna
2015-02-14 19:14:28
Ocena: 2(glosow:6)-+
elektryk, energetyk, budowlaniec, kierowca zawodowy, pracownik platformy wiertniczej, chemik, żołnierz, strażak - multum jest bardzo niebezpiecznych zawodów. Każdy wybrał ten zawód sam, każdy miał w tym jakiś cel. Czy ktoś widział strajkujących elektryków, że należy im się deputat w darmowym prądzie i jedyny argument - "niech ktoś wsadzi palec do gniazdka"? W każdej chwili mogą zmienić zawód na lepszy i ciekawszy, skoro uważają, że inni mają lepiej.
marcinek235
2015-02-15 13:13:51
Ocena: 0(glosow:0)-+
Szanowny pan siedzi na emigracji to nie płaci podatków, ja płaca i mam się godzić by co 5 złotówka z moich podatków szła na wsparcie takich grup jak rolnik czy górnik.
Nie lepiej te pieniądze wydać.
cobos18
2015-02-18 00:43:22
Ocena: 0(glosow:0)-+
tutaj chodzi tez o bezpieczenstwo energetyczne kraju, nie tylko o jakies tam przywileje, po za tym idź do kopalni na tydzien i zobacz jak jest tam zzajebiscie, niech zarabiaja po to oni tam są, ludzie nie dajcie sie zmanipulowac mediom, oni w rządzie nas zbuntowali przeciwko sobie i napuscili żeby jeden drugiemu zazdrościł
zielunahaluna
2015-02-14 19:01:06
Ocena: 0(glosow:10)-+
Zgadzam się w stu procentach. Jak im mało, to proponuję iść na budowę albo za kółko tira zasiąść, niebezpiecznie tak samo, a kasy dużo mniej, umowy często śmieciowe, pensji 12, a słowo "deputat" po prostu nie istnieje.
w_wojciech
2015-02-14 19:00:00
Ocena: -5(glosow:35)-+
Gosciu!!!! Zjedz sobie chociaz raz 1 km pod ziemie. popracuj 5 godzin w przodku pelnym wody, goraczki i wilgoci, w masce w ktorej sie nie da oddychac jak cala zapocisz!!!! Zmienisz zdanie... Na pracownika w sklepie czy mechanika czy innego pracownika nie spadnie w kazdej chwili bryla skalna o masie paru ton!!!! Nie slyszalem nigdy o jakims wypadku smiertelnym z przyczyn fizjologicznych na powierzchni... Co roku ginie mnostwo gornikow!!!! Bo wykonuja swoja prace!!!! i Nie pierd.olcie mi wiecej ze górnik ma latwo!!!!!!!!
zielunahaluna
2015-02-14 19:05:48
Ocena: 85(glosow:159)-+
Wojciechu, idź popracuj budowie, kiedy na dworze jest 35 w plusie, w dodatku na wysokości. Idź popracuj w piekarni, gdzie temperatura jest mega wysoka, chłopaki najchętniej by w samych majtach biegali, większość po paru latach pracy choruje na pylicę. Idź pojeździj tirem, albo zostań elektrykiem. Śmierć elektryka nie jest tak spektakularna jak śmierć górnika i media o tym nie trąbią, elektryk umiera po cichu, a rocznie ginie ich więcej niż górników. Gówno wiesz o innych zawodach i myślisz, że tylko tobie jest ciężko. Zamień się, to zobaczysz, że innym nie jest lepiej.
zielunahaluna
2015-02-14 19:53:20
Ocena: -1(glosow:11)-+
W czym? W tym, że ja po prostu wykonuję swoją pracę, że jestem z niej zadowolona i ani razu na wiosce nie narzekałam, że jest mi źle, bo mój pracodawca jest och, taki niedobry? To jest żałosne twoim zdaniem. Jak mi mój poprzedni zawód nie pasował, to zamiast miauczeć, że mi jest źle, po prostu się przekwalifikowałam, zmieniłam zawód i jest mi lepiej. A jak znowu stwierdzę, że mi praca nie pasuje, to zapewniam cię, że tym razem też nie będę lamentować, tylko p prostu zmienię zawód na jeszcze bardziej satysfakcjonujący. Wiem, żałosne, powinnam płakać na wiosce, strajkować.
zielunahaluna
2015-02-14 20:17:53
Ocena: 0(glosow:8)-+
Ja mojej kierowniczce źle nie muszę życzyć, bo nie mam powodu. Na swoje życie też nie narzekam (gdzie to wyczytałeś). A jak mi się kiedyś zamarzą szklane domy, to też zamiast biadolenia zacznę działać. Dziś o nich nie marzę, a moje życie zawodowe mnie satysfakcjonuje, co oczywiście dla przeciętnego Polaka jest wręcz niemożliwe, prawda? I własnie dlatego ciągle zamiast marudzić, robię coś ze swoim życiem, żeby widmo dna było jak najdalej. No i jest. Nie ogarniasz, prawda, że człowiek ma wolny wybór zawodu i że to od niego zależy, co robi zawodowo.
SzeResZ
2015-02-15 01:09:18
Ocena: 2(glosow:4)-+
Wojtage. Tłumaczę Ci jak 4 letniemu dziecku, bo z komentarzy widzę, że tłumaczenia dla dziecka 6 letniego możesz nie zrozumieć. Nikt nie mówi, że mają mieć gorzej, tylko dla czego mają mieć o wiele lepiej? To chyba rozumiesz... Sam mówisz o poziomie i chyba musisz przyznać, że nie jest zachowany, bo ludziom się nie podoba to, że górnicy pracują, prawda ciężko i mają z tego spore zyski, a ludzie w innych zawodach często równie niebezpiecznych, czy podobnie ciężkich dopłacają ze swoich pieniędzy na nagrody dla górników...
hujopies
2015-02-15 01:29:03
Ocena: 3(glosow:5)-+
Ja bym chciała jeszcze zwrócić uwagę na to, że kasa dla górników się znikąd nie bierze. Nie ma nigdzie studni bez dna. My za to płacimy, wszyscy. Nie podobają się podwyżki podatków? To należałoby przestać rozdawać państwową kasę każdemu kto sobie strajk urządzi...
wojtage
2015-02-15 11:57:44
Ocena: -2(glosow:4)-+
SzeResZ Cytuję "Nikt nie mówi, że mają mieć gorzej, tylko dla czego mają mieć o wiele lepiej?" Jesteś jak pies ogrodnika "sam nie zjesz i drugiemu nie dasz". Zamiast piąć się do góry, zamiast się rozwijać... chcesz wszystkich, którzy mają lepiej wyrównać do poziomu bagna w którym sam żyjesz
antraxcdt
2015-02-16 16:33:36
Ocena: 0(glosow:0)-+
Mr.Spook - ale jakie swoje? Oni zabierają moje a nie walczą o swoje. Niech rząd przestanie dopłacać z moich pieniędzy do każdej tony węgla. Niech spółki węglowe będą rentowne, a wtedy niech górnicy i milion miesięcznie zarabiają ale tylko za to co wypracują a nie za to co im Ja dopłacam rękoma urzędników z moich podatków, które wolał bym przeznaczyć na unowocześnienie szkolnictwa czy dróg. Sprywatyzujcie kopalnie rząd przecież chciał wam je oddać czemu nie wzięliście pod własny zarząd skoro tacy mądrzy jesteście tylko doić z innych podatników chcecie swoje 13 i 14??
tomsonking
2015-02-14 19:08:45
Ocena: 0(glosow:10)-+
Dokladnie kolego to tak jak nagonka na rolnikow i ich traktory w mediach ile nie kosztuja i za ile sa , to tylko medialna gra i napuszczanie spoleczenstwa na siebie , 95procent tych ciagnikow to kredyty na 25lat jak mieszkaniowe , tylko po splacie kredytu ciagnik jest wart grosze a mieszkanie inna bajka . Nikt w Polsce nie ma lekko czy to gornicy , rolnicy itp - wszedzie chore prawo , wymogi , zakazy i podatki na ten chory system , medialnie nas tylko napuszczaja na siebie tych z maiasta na tych ze wsi czy gornikow i odwrotnie , a odpowiedzialni za ten burd*l kwicza ze smiechu przy korytach .
Hatakeyama
2015-02-14 19:22:48
Ocena: -2(glosow:4)-+
Ależ oczywiście, że tak! Nie ma stacji telewizyjnej, która nie lizałaby tyłki danej stronie politycznej. Fakt, że pokazują jakiś problem z czasem i tak obraca się przeciwko pokazywanym, bo sprawa jest powtarzana tak często jak z Madzią. Najgorsze jest to, że skłóca się ludzi, aby społeczeństwo nie lubiło rolników, górników, lekarzy, nauczycieli itp., bo ich jest więcej. Niedługo ruszy sprawa z kartami nauczycieli. Znowu będzie na nich nagonka i znów społeczeństwo powie - no przecież mają wakacje. Miesiąc, jeśli już. Obecnie rodzice wolą pozbyć się dzieci nawet w Wigilię - koleżanka pracowała d
Hatakeyama
2015-02-14 19:24:00
Ocena: 0(glosow:4)-+
pracowała do 17, bo świetlica ma być czynna nawet w święta. Nikt nie wybierał za nią tego zawodu, ona nie narzeka zbytnio, choć wiadomo, wolałaby być w domu ze swoimi dziećmi, ale ludzie mają utrwalony obraz marudzącego nauczyciela, lecz nie patrzy się na to, jak on obecnie ma. To samo z górnikami i rolnikami.
zielunahaluna
2015-02-14 19:32:44
Ocena: -1(glosow:7)-+
Karta nauczyciela jest tak dziwnym tworem, że akurat większość nauczycieli jest za jej likwidację i za tym, żeby przejść na normalne umowy o pracę na zasadach ogólnych zgodnie z kodeksem pracy. Nie wiem, komu zależy na utrzymaniu karty nauczyciela. Nauczycielom nie zależy.
zielunahaluna
2015-02-14 20:10:22
Ocena: 1(glosow:5)-+
Nazwę firmy sobie życzysz? Tak, mam pojęcie o pracy nauczycieli, bo mam ciotki oraz kuzynki pracujące w tym zawodzie. Sama z pierwszego wykształcenia też jestem nauczycielem własnie, ale w tym zawodzie nigdy nie pracowałam. Może kiedyś. O ryzyku pracy z prądem wiem wiele, bo mój małżonek szereg lat pracował jako energetyk. Ale również po latach zamiast biadolić, po prostu zmienił zawód na bezpieczniejszy. Szwagier matki pracował w kopalni, wiele się o tej pracy nasłuchałam. O pracy tirowca już nie usłyszę, bo sąsiad zginął w pracy właśnie. Jeszcze jakieś pytania?
kawalrafala
2015-02-14 20:49:19
Ocena: 1(glosow:3)-+
komentarz usunięty przez moderatora
zielunahaluna
2015-02-15 09:21:07
Ocena: -1(glosow:1)-+
A skąd wniosek, że narzekali? Mąż nie jest typem biadolącego chłopa, który płacze w rękaw, zamiast działać. W pewnym momencie stwierdził, że czas coś zmienić i po prostu zmienił zawód. Jedna szybka decyzja - bez narzekania. Nauczycielki też nie narzekają. Temat o likwidacji karty nauczyciela powraca w mediach niczym bumerang, więc kiedy tylko o nim mowa, przytakują, że ok, niech likwidują, one są za likwidacją. Wujcio górnik nie narzekał nigdy, choć pracował, uwaga... właśnie na dole (nie w zarządzie). A nieżyjący sąsiad nie miał kiedy narzekać i do śmierci tego nie robił.
zielunahaluna
2015-02-15 09:25:48
Ocena: 0(glosow:0)-+
Dla was to jest, jak widzę, nieprawdopodobne, że można rozmawiać o pracy, o jej realiach - i jednocześnie przy tym nie narzekać, że można obiektywnie mówić o pracy bez biadolenia. Jak już ktoś opowie o swoim zawodzie, to dla was = narzeka. I tak to jest, że jedni tylko umieją narzekać i jak to piszecie "walczą o swoje", a inni mają jaja i bez biadolenia działają tak, że nie mają powodów żeby biadolić.
kawalrafala
2015-02-15 15:40:29
Ocena: 0(glosow:0)-+
komentarz usunięty przez moderatora
zielunahaluna
2015-02-14 19:07:46
Ocena: -1(glosow:13)-+
Nikt górnikom nic nie chce zabrać. Chodzi o to, że oni to tak jak rolnicy, ile byś im dał - to zawsze im za mało. Nie chodzi o to żeby zabierać, tylko że już im chyba wystarczy.
marcinek235
2015-02-15 11:52:52
Ocena: 0(glosow:0)-+
Poczekamy jak kryzys w górnictwie się skończy to zobaczy pan jak co roku domagają się podwyżek czy udziały w zyskach, przecież oni do tego zysku się przyczynili, tylko jak są straty to jest to wina zarządu a nie ich.
romeck
2015-02-15 13:05:59
Ocena: 0(glosow:0)-+
a piniondze to sie z ziemi bioro? albo na dżewach rosno? no nie panie merillin82 pieniądze tym górnikom daje firma, i tej firmy zaczyna być nie stać by utrzymać bierzący poziom zatrudnienia/wynagrodzenia, jak coś jest nierentowane to się to zamyka ale kopalni tak sie nie da bo górnicy będą strajkować. tylko pamiętajcie o jednym. stoczniowcy też strajkowali . związki szalały . i stoczni już nie ma. bo debile nie zrozumiały iż świat sie zmienia i nie da sie utrzymywać prlowskich przywilejów.
Rick83
2015-02-14 18:36:52
Ocena: -2(glosow:12)-+
Każdy z was coś tam słyszał. To że prezes zarabia 400 tyś miesięcznie wam nie przeszkadza. Piszecie o górnikach i deputacie, którego od 2 lat już nie ma. Prezes JSW za odejście dostanie 3 mln złotych a wy się buraki kłócicie o górników bo coś tam w TVN na wiadomościach słyszeliście. Jesteście burakami, którzy siedzą u mamusi na garnuszku a zmanipulować by was umiał nawet mój pies. Sami idźcie walczyć o swoje. Typowe zrzędzenie Polaka, który nic ze swoim życiem nie robi...
Santo29
2015-02-14 18:28:46
Ocena: 2(glosow:10)-+
odpowiem Wam na Pytanie Bo Górnicy sa zgraną grupą i zawsze pojda wszyscy a wy? pfff potraficie narzekać w internecie i wklejać gorzkie żale na facebooku czy na wiocha więc zastanówcie sie czy bedziecie ,ieli kiedyś lepiej wklejajac łańcuszki zamiast coś zrobić i wyjsc na ulice pozdro
szatanoslaw
2015-02-14 18:28:10
Ocena: 0(glosow:4)-+
Warunki zatrudnienia powinny być sprawą pracodawcy i pracownika, i nikogo więcej. Jak ktoś się umawia na 20 pensji to jest to ich i tylko ich sprawa.
Problemem są ludzie co obwiniają inne grupy zawodowe, że mają lepiej, oraz związki zawodowe co walczą tylko i wyłącznie o swój interes, oraz rząd - którego człowiek nie interesuje.
Grincz23
2015-02-14 18:26:19
Ocena: 2(glosow:6)-+
popieram gdzie ja i wielu innych ma strajkowac chociasz mam o wiele gorzej niz gornicy i rolnicy ja moge strac prace z dnia na dzien i nikt mi nawet zasilku nie da i z czego zyci trzeba szukac innej pracy i tyle, a wymieniąne grupy społeczne traktują się jak świetę krowy i tyle w temacie
Greg199
2015-02-14 18:19:43
Ocena: -4(glosow:12)-+
Ludzie pomyślcie trochę i nie dajcie się jak zwykle manipulować i skłócać (dzieki takim działaniom PO wciąż rządzi ). Może to właśnie górnicy zarabiają odpowiednio jak na dzisiejsze standardy, a My zarabiany za mało i jesteśmy dymani na każdym kroku, przez co żal dupe ściska i łatwo nas skłócić. Chwała im za to że potrafią jako jedyni zjednoczyć się i walczyć o swoje. (oczywiście nie popieram tej armii prezesików kopalnianych) Mam to gdzieś że częściowo dofinansowuje ich z moich podatków, bo to kropla w morzu. Nasze podatki idą na dużo gorsze i niepotrzebne rzeczy i nawet o tym nie wiemy.
misiekbeer
2015-02-14 18:16:39
Ocena: 4(glosow:6)-+
nie kazdemu jest dane dostac sie do kopalni,jak nie masz plecow to nawet szkola gornicza ci nie pomoze,aprzepracowac w ciagu 8 godzin 4 ,to kazdy by chcial.
sambakicikici
2015-02-14 18:11:16
Ocena: 2(glosow:16)-+
Górnicy to wrzód na dupie całego kraju. Może już najwyższy czas go wyciąć.
irek285
2015-02-14 18:08:13
Ocena: -2(glosow:8)-+
Nie będę sie wyrażać na twój temat.Ale pewnie jesteś córka takiego górnika który na Śląska przyjechał do pracy, wyrobił sobie emeryturkę i wrócił w swoje strony.Wiec nie szczekaj dziecko.A dwa Powinno się ich teraz wszystkich pozwalniać tych co strajkują i przyjąć nowych ludzi na normalnych warunkach.A nie 13-stki,14-stki,deputat węglowy,dodatki na dzieci szkolne,kartki żywnościowe.W jakim innym zakładzie są takie warunki i jeszcze cholery strajkują.Jak im tak zle to won do innej pracy.A nie trzymacie się rękoma i nogami.Może teraz zaczniemy strajkować cała reszta że też chcemy 13-stki,14-stk
hektor11
2015-02-14 19:06:38
Ocena: 2(glosow:8)-+
czemu myślisz, że zarabiam jak śmieć? ja tak nie uważam ba nawet się bardzo ciesze ze swoich zarobków i do wszystkiego doszedłem sam nie biorąc od państwa nic! także pamiętaj zadbać to nie znaczy zabrać drugiemu! jak byście umieli o siebie zadbać to nie było by tych strajków pomyśl troche
kurwamac02
2015-02-14 19:33:06
Ocena: 3(glosow:7)-+
komentarz usunięty przez moderatora
dj_stefan
2015-02-15 09:06:49
Ocena: -2(glosow:2)-+
Robiłem u prywaciarzy - miałem mniej ale nie wiele. Kilka lat starania się (szkoły, kursy) i dostałem pracę na KWK - bez znajomości czy łapówek. Roboty jest więcej, ciężej i bardziej destrukcyjnie dla człowieka niż np fizol w fabryce! Mam porównanie więc wiem co mówię. Kasy też więcej ale coś za coś...
michasio77
2015-02-14 17:54:26
Ocena: 3(glosow:3)-+
wiec chodźmy wszyscy strajkować w kupie siła
bobx
2015-02-14 15:58:11
Ocena: 5(glosow:17)-+
Moja żona pracuje jako kucharka i nosi kanapki do pracy! ma najniższą karajową.
Ja na budowie za 10pln na godzine na czarno i na zime nie mam roboty, ani nawet pieniedzy za urlop
I co mam strajkować ???????????????????????????????????????????????
Takich jak ja jest napewno dużo wiecej niż górników.
darek87x
2015-02-15 07:24:28
Ocena: -1(glosow:1)-+
Na kucharke i na budowe to za przeproszeniem byle debil może iść. Są zawody strategiczne, które muszą być lepiej opłacane. To, że tak marnie się zarabia w PL to wina złego rządzenia. W normalnym kraju człowiek wykonujący proste zajęcia jest godnie wynagradzany a w Polszy jest nędza. Przykładowo w USA sprzątaczka zarabia 40tys $ na rok a u nas zarabia tyle zaledwie parę procent społeczeństwa. W naszym kraju dobrze zarabiają dobrze prosperujący przedsiębiorcy, co niektórzy inżynierzy, politycy (pensja + kradną) lub ludzie pracujący w strategicznych zawodach.
stopa-83
2015-02-14 14:46:46
Ocena: 4(glosow:20)-+
Nikt kto pracuje w jakims malym zakladzie ani w prywatnym przedsiebiorstwie nie zacznje strajkowac ani xochkdzic sie swoich przywilejow bo go na to nie stac ze wzgledu na obawe o utrate pracy. gurnjcy maja zwiazki zawodowe ktorych czlonkowie sa objeci tzw ochrona i nikt ich nie zwolni. wiec za zwiazkowe pieniadze bo przeciez nie za swoje moga jechac nawet do brukseli a wyplata i tak bedzie ostatniego na koncie.
zielunahaluna
2015-02-14 19:10:57
Ocena: 5(glosow:11)-+
bizzard - tu się zaraz okaże, że górnik to wręcz misja społeczna i powołanie, nie jakiś tam zawód wykonywany, więc z powodu tego, że to powołanie w imię wyższego dobra, mamy ich pieścić po wsze czasy.
sedziadread
2015-02-14 13:01:50
Ocena: 0(glosow:2)-+
komentarz usunięty przez moderatora
wtomasz
2015-02-14 12:48:30
Ocena: 5(glosow:17)-+
Z tym sie zgodzę - praca niebezpieczna jak wiele innych, a kierowcy nie wychodzą na drogę strajkować, budowlaniec, który moze spaść z rusztowania lub byc przysypany gruzem tez nie wychodzi strajkowac - powiecie niech walczą o swoje? Ok, ale weźcie pod uwagę ekonomię - jeżeli kopalnia ma kłopoty finansowe, a dzien przestoju kosztuje 30mln zł to kto zabija zakład i przyspiesza upadłość? Nie można wszystkiego zwalać na rząd, choć tak jest najłatwiej.
redzi301
2015-02-14 12:34:18
Ocena: 1(glosow:15)-+
Nie miejmy pretensji do górników czy rolników tylko do rządu, to oni ustalają np kwotę wolna od podatku, tylko tego typu zmiany i podobne mogą nasycić wszystkie żołądki. Takie memy chyba maja jeszcze bardziej skłócić społeczeństwo i różne grupy zawodowe od tych najmniej reprezentowanych do tych co maja większa siłę, teraz potrzeba jedności, a nie przerzucanie piłeczki kto jak ma i co ugra.
bizzard
2015-02-14 17:40:53
Ocena: 4(glosow:10)-+
A powiedz mi co ja jako kierowca jestem winny że rolnikom dziki zorały pole? Ja wykonuję swoją pracę a przynajmniej się staram, omijając blokady rolników gdzie jeden czy drugi objazd kosztuje mnie dodatkowe minuty jak nie godziny...Zresztą górnicy też blokowali drogi. Z logicznego punktu widzenia jedni i drudzy zamiast przychylać do siebie opinię publiczną zniechęcają do siebie ludzi z powodu takiego bezmyślnego działania.
bizzard
2015-02-15 09:11:18
Ocena: 1(glosow:1)-+
Ale co WAM dają blokady? Nasz "nie-rząd" jak to nazwałeś ma gdzieś was, wasze blokady i nas razem bo blokując drogi innym ludziom im nie wyrządzacie szkody...Widziałem niedawno filmik w którym ktoś porównał strajk rolników z Polski i Francji. Polecam do obejrzenia...
L0WCA
2015-02-14 11:52:30
Ocena: 6(glosow:18)-+
piszecie takie durnoty bo my, nie górnicy daliśmy się okraść ze wszystkiego od bezpieczeństwa w pracy po bezpieczną służbę zdrowia i emeryture, to nam zabrali wszystkie przywileje poprzez prywatyzacje i niszczenie potężnych zakładów np.URSUS który handlował z całą europą. Więc niech bronią przywilejów i swej pracy bo to resztka dumy która może się postawić tej skorumpowanej polityce
marcinek235
2015-02-15 11:57:14
Ocena: 0(glosow:0)-+
Wszystkim obywatelom wystarczy by kopalnie nie domagały się kolejnej kaski z budżetu i nikt górników nie będzie się czepiał.
beetlejuicee
2015-02-14 11:35:37
Ocena: -2(glosow:8)-+
Albo niech idzie na kopalnie jaki problem. Nie zazdrość
dunaj79
2015-02-14 14:01:02
Ocena: -1(glosow:9)-+
To daj mu zatrudnienie na kopalni debilu nie pisze o firmie Tępe rylstwo Debile nie kumają że jak Zagórowski odejdzie to przyjdzie inny jeszcze gorszy bo musi sie też nażreć z koryta Banda darmozjadów niszczących kopalnie Metan jednak bije do głowy Wczoraj płacili 14-stki a dziś już pełne sklepy Damulki biednych górników do roboty kury domowe a nie w garnki walić tępe ci...y
lysylublin1984
2015-02-14 14:07:52
Ocena: 1(glosow:7)-+
nie wiedziałem że za bycie wioskowym przygłupem tyle ci płacą :)
główna
Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.
.: Kontakt z nami :.
.: Regulamin strony :.
FIREFOX:0