lub  Dołącz
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
główna
Dodano: 24.03.2015, 16:08:40   przez: zwidi
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 80  Zgłoś nadużycie
Ukryj komentarze(44)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
Sylwek2012
2015-03-25 16:09:00
Ocena: 22(glosow:28)-+
Jak słucham tego gościa który jest zawodowym kierowcą TIRA i narzeka na tachografy to normalnie mi go żal i chyba sam nie wie co mówi. To zostało wprowadzone nie tylko ze względów bezpieczeństwa ale również po to żeby kontrolować czas pracy i nie pozwalać pracodawcom na wyzyskiwanie pracowników i masowe naginanie czasu pracy. Ci co jeżdzą busami do 3,5t( busy jeszcze nie mają tacho) doskonale wiedzą o co chodzi. 24-48h non stop za kółkiem bo szef każde a jak się nie podoba to wypier.. nie ma konsekwencji dla pracodwacy.

przemek33
2016-11-27 14:39:00
Ocena: 0(glosow:0)-+
Tir co to znaczy i kiedy jest tir-em podejzewam ze polowa wiochy nie wie co to znaczy "TIR"

wlodar432
2015-03-31 17:37:11
Ocena: 0(glosow:0)-+
niech normalnie zaplaca tym ludzia to nie beda musieli robic po 300 godzin w miesiacu!!!!!!!!!!!!!

piotrek149
2015-03-27 23:14:24
Ocena: 1(glosow:1)-+
TIR to nie jest ciężarówka kiedy w końcu się tego nauczycie ?

byczq18
2015-03-27 16:18:19
Ocena: 0(glosow:0)-+
ja**na maszynka do robienia pieniędzy....

kaszu
2015-03-25 23:14:32
Ocena: 1(glosow:3)-+
Sam jestem kierowcą "TIRa" i popieram akcje Inspekcji. Prawda jest taka i trzeba o niej mówić głośno. Szef każe jechać,bo mu towar ucieknie, kierowca zakłada magnez i jazda,bo jak nie to przyjdzie inny i pojedzie. Szoferzy kiedy zrozumiecie,że ITD jest dla nas,tylko za małe kary na dziadtransy nakładają. Dwa przypadki nagięcia czasu i zabrać licencje na jakiś czas. Szybciutko skończyła by się jazda na magnesach.

kuczli
2015-03-26 00:25:46
Ocena: 0(glosow:2)-+
po pierwsze magnes ;) po drugie to jak ktoś zakłada magnes bo szef mu kazał to jest frajerem. Bo to że ktoś goni z drugiego końca europy do domu i gdzieś go korki połapały i żeby nie krecić nastepnej pauzy założy magnes jeszcze zrozumiem, ale tekst typu szef mi kazal? porazka

Sylwek2012
2015-03-26 13:24:34
Ocena: 2(glosow:2)-+
Z wydłużenia czasu pracy zawsze możesz się wytłumaczyć lub opisać problem na tarczce tachografu. Kary za to są dużo mniejsze. Będąc kiedyś w Niemczech słyszałem jak BAG wjechało na zakład pracy i jednemu polakowi dojeb.. 15K euro. Jak myślicie kto za to zapłaci ? Szef? Wątpie. Podejrzewam że gosciu do zwolnienia i niech radzi sobie sam, mimo że pewnie z polecenia szefa używał magnesu.

kaszu
2015-03-26 15:28:34
Ocena: 3(glosow:3)-+
Byłem młodym i wystraszonym kierowcą i też dawałem się dymać. "Słuchaj nie wkładaj karty przy załadunku,bo Ci czasu pracy braknie i nie wrócisz mi na bazę po kolejny ładunek". Dymałem paleciakiem 3 godziny za friko,bo uważałem,że tak musi być.Wracałem do firmy o godz.14 a o godz.19 tego samego dnia załadunek i nie ma zmiłuj. Potem się słyszy jak kierowca zjechał na przeciwległy pas ruchu. A szefu umył ręce i jeszcze obciążył dziecko zabitego kierowcy za zniszczone auto.

dibo2
2015-03-25 19:55:41
Ocena: -2(glosow:4)-+
Takie są chore przepisy że trzeba je naginać !!!

Sylwek2012
2015-03-25 16:09:00
Ocena: 22(glosow:28)-+
Jak słucham tego gościa który jest zawodowym kierowcą TIRA i narzeka na tachografy to normalnie mi go żal i chyba sam nie wie co mówi. To zostało wprowadzone nie tylko ze względów bezpieczeństwa ale również po to żeby kontrolować czas pracy i nie pozwalać pracodawcom na wyzyskiwanie pracowników i masowe naginanie czasu pracy. Ci co jeżdzą busami do 3,5t( busy jeszcze nie mają tacho) doskonale wiedzą o co chodzi. 24-48h non stop za kółkiem bo szef każde a jak się nie podoba to wypier.. nie ma konsekwencji dla pracodwacy.

hasterer
2015-03-26 02:09:53
Ocena: 1(glosow:3)-+
nie zrozumiałeś jego zamiarów... chodzi o to, że przychodzi pora, środek nocy... po kilku godz snu musisz wsiąść i jechać. Przez to się rozbudzisz itp. Zjeżdżasz na pauze i spać sie już nie chce. I z powrotem.. połazisz, poleżysz, pomęczysz sie, a później znów przychodzi pora do jazdy;) czas pracy ok, ale jednak nie jesteś w najlepszej kondycji.. ale kogo to tam.. ważne ze durny przepis sie zgadza.. nie masz prawa sam zadecydować kiedy chcesz spać, tylko kiedy musisz;)

emes2133
2015-03-25 15:47:38
Ocena: -2(glosow:4)-+
Ciekawe jaki H|_|J wysyła nagrania z kamerki.

grog
2015-03-25 15:10:59
Ocena: 4(glosow:10)-+
tez zaluje ze nie wszyscy tacy idioci jak ten stary dziad nie wyjechali 20 lat temu, moze w statystykach wypadkow drogowych bylibysmy dzis lepsi od niemcow?

krol_julian123
2015-03-25 14:48:33
Ocena: 5(glosow:7)-+
obecnie pracuje na magazynie i wielu kierowcow mowi ze jezdzi na magnesach bo albo chce zjechac na weekend do domu czy zaladunek trzeba dostarczyc albo dojechac na prom. czasem bez sensu sa te tacha bo kierowca przyjedzie dopiero co zaczal czas pracy a w firmie zonk okazuje sie ze zaladunek bedzie trwac 4-6 godzin bo towar nie gotowy i mimo ze kierowca odpoczywa podczas zaladunku to i tak mu bije czas ze pracuje a konkurencja jest taka ze musza tak jezdzic bo kazdy ich cisnie a to szef, spedycja, firma

grog
2015-03-25 15:16:56
Ocena: -1(glosow:3)-+
Kierowca tira pracowac moze do 15 godzin dziennie,uwazasz ze to jeszcze za malo? Czekajac na zaladunek wbija lozko (odpoczynek) albo kwadrat (gotowosc do pracy); oprocz tego moze prowadzic zestaw do 10 godzin

ZeuS112
2015-03-25 15:23:46
Ocena: 1(glosow:5)-+
@grog i to jest mało bo przy ograniczeniach prędkości w Polsce oraz słabej infrastrukturze drogowej te 10 godzin brakuje nie raz mojemu ojcu, żeby dojechać z Wrocławia do Ostrołęki. Myślisz, że szef będzie zadowolony jak utkniesz 30 km od miejsca załadunku bo musisz robić pauzę 11 godzin?

grog
2015-03-25 15:35:23
Ocena: 6(glosow:8)-+
no tak, masz troche racji, ale z drugiej strony tez nie chcialbym, zeby zasypiajacy kierowca tira zrobil ze mnie placek. Droge zawsze mozna zaplanowac, w razie czego wyslac dwoch kierowcow

Bebok_69
2015-03-25 18:41:31
Ocena: 2(glosow:2)-+
grog kierowca może jechać 9h nie 10 (4,5h pauza 45min. i kolejne 4,5h) raz na dwa tygodnie może przeciągnąć o 2h więc musi zrobić dodatkową pauzę, ale w kolejnym okresie rozliczeniowym musi oddać te dwie godziny. Zaś jadąc w podwójnej obsadzie to na głowę przypada 8h jazdy i ten który nie prowadzi nie może w tym czasie znajdować się na leżance.

szaflor
2015-03-25 23:06:08
Ocena: 0(glosow:0)-+
Więc jakie jest najlepsze rozwiązanie tego "problemu" ??

hasterer
2015-03-26 02:16:21
Ocena: 0(glosow:0)-+
bebok,troche głupot gadasz;)2x w tyg możesz pojechać po 10h, i maks 6 okresów w tyg (max 56godz). Ale musisz to uwzglednić w dutygodniowym okresie pracy gdzie możesz mieć max 90h. O skróconych odpoczynkach itp to troche za długo gadać;) a co do jazdy na podwójnej to skad ci sie te 8h wzięło? otóż można nawet jechać po 10godz... okres dzienny liczy sie na 30godzi, z czego każdy z zalogi ma odwalić przynajmniej 9h pauzy;) a co on robi to nie ma znaczenia. Ważne jest tlko operowanie selektorem grup czasowych;)

Bebok_69
2015-03-26 16:29:54
Ocena: 0(glosow:0)-+
Hasterer, a czy Twoim zdaniem pojechanie 2x w tygodniu 10h różni się czymś od mojej wypowiedzi "raz na dwa tygodnie może przeciągnąć o 2h" ? Czytaj ze zrozumieniem. Temat dzielenia "pauzy" oraz 11 gdzie minimalna nieprzerwana musi być 9 są mi znane z praktyki. Co do podwójnej obsady (2x8) to tak było na autokarach. Sorki za błąd.

hasterer
2015-03-28 12:35:05
Ocena: 0(glosow:0)-+
kolego bebok, dalej troszke tkwisz w blędzie. AETR dotyczy i ciężarówki i autokary;) 8h może wynikac z przepisow PIP, które zAETRem i dzisiejszym transportem nie mają nic wspólnego;)

Bebok_69
2015-04-01 22:44:29
Ocena: 1(glosow:1)-+
hasterer jesteś w błędzie ponieważ w wielu dziedzinach praca woźnicy ciężarówki różni się od pracy woźnicy autokaru. Jak ostatni raz odnawiałem szmaty na to drugie to już była spora przepaść. czas jazdy w podwójnej się różnił, a i częstotliwość badań była większa. Co do przepisów ogólnych transportu drogowego to z doświadczenia wiem iż prawo pisane a stosowane to dwa różne światy i nawet sąd nie potrafi podważyć błędnej interpretacji przepisu przez inspektora ITD.

diamentowamaska
2015-03-25 14:34:21
Ocena: -1(glosow:9)-+
chłopaki ratują się jak mogą aby wyżywić rodzinę a te qurwy lepią po 2.000 zł mandatu !

ziarko1
2015-03-25 17:46:33
Ocena: 1(glosow:3)-+
niektorzy maja swoje zestawy i maja okolo 3tys euro na miesiac

ice6nokia
2015-03-25 14:00:41
Ocena: -4(glosow:8)-+
Szkoda gadać na temat tachografów, pomysł o ile dobry to sam w sobie jest stworzony by nabijać kase a nie dbać realnie o bezpieczeństwo, każdy powinien sam decydować kiedy jest zmęczony i może jechać, problemem są tylko spedycje,szefowie i dający się przemęczać kierowcy, gdyby się szanowali i powiedzieli NIE to nie było by takich sytuacji a nawet jeśli towar pilny to co stoi na przeszkodzie wysłać podwójną obsade? ale Polskich dziad-transów nie stać albo zwyczajnie się boją odmówić spedycji bo w kolejce czeka 6 miliardów kolejnych dziad-transów

wiocha84
2015-03-25 22:35:24
Ocena: 0(glosow:2)-+
A propo przemęczania i nie dawania się. Ile jest z nas takich co robią nadgodziny bo projekt pilny, albo terminy gonią ?

MichuBydgoszcz
2015-03-25 22:55:18
Ocena: 0(glosow:0)-+
wiocha84 - zagadzam się w pełni. Sami często trzepiemy darmowe nadgodziny. Ja jeżdzę osobówką i często przerabiam 12-14 godzin za kółkiem. Gdyby nie to tacho to co niektórzy pracodawcy ganialiby kierowców do upadłego...

powaga1969
2015-03-25 12:00:02
Ocena: 1(glosow:7)-+
Powiem krótko - nie kierowca TIRa a jego pracodawca powinien płacić mandaty - a pracodawca powinien ściągać od zleceniodawców - chcesz mieć szybko płać odpowiednio

w4ski
2015-03-25 14:02:45
Ocena: -1(glosow:3)-+
przecież biednych pracodawców nie stać , już nawet kochana premier interweniowała na temat sytuacji przewoźników i min. 8.50 u kanclerz Merkel , to później kombinują nawet pracownicy ,żeby wyjść na swoje , ale co tu pisać ... zamiast naprawiać lepiej karać , biedni my Polacy ...

tombiasz23
2015-03-25 11:37:48
Ocena: 0(glosow:4)-+
Nie spać jechać zapie***lać.

kleman500
2015-03-25 11:14:22
Ocena: 6(glosow:6)-+
Dlaczego nie powiedza ze polski DziadTrans placi kierowcy najniższa krajowa i do tego 35 groszy z kilometra nie jedziesz nie zarabiasz

kajkawalter
2015-03-25 10:37:28
Ocena: 8(glosow:12)-+
co za banda debili, zaluje, ze nie wyjechalem, co za burdel itp. on mysli, ze co w tych super saksach to moze jezdzic sobie 24 godziny i mandatow nie dostanie? tam tez sa przepisy, tam tez sa mandaty, a takie buraki co oszukuja system dostaja kary jeszcze wieksze, wiec nic tylko zwykle cebulowe pier.... z ich strony, Polakowi zawsze zle

megasam1
2015-03-25 10:17:26
Ocena: 7(glosow:9)-+
Polaka najlepiej załatwi Polak. Za granicą jak i w kraju. Przykre.

thor102
2015-03-24 22:23:39
Ocena: 0(glosow:8)-+
zagranicznych powinni trzepać a nie rodaków najlepiej udupić ...Polak dla Polaka wrogiem nr 1

vacarius
2015-03-24 17:23:14
Ocena: 2(glosow:22)-+
Zamiast głupich tachografów magnesów baloników itp. Powinien być test sprawnościowy jak w USA. Bo każdy człowiek jest inny jeden może nie spać 24 godziny i nie zaśnie za kierownicą a drugi zaśnie nawet gdy nie spał 8 godzin.

okurameni
2015-03-25 10:09:56
Ocena: 11(glosow:27)-+
Żeby nie było nie mam żadnego zdania w sprawie tachografów bo się zwyczajnie na tym nie znam. Ale samochodem jeżdżę i mam takie oto pytanie. Rozumiem że test sprawnościowy przy kontroli, a co się dzieje kiedy takiego kierowce tira który przecenia swoją wytrzymałość kontrola nie sprawdzi i on zaśnie w trakcie jazdy na naszych drogach bez barier energochłonnych i często zaraz przy zabudowaniach? Czy nie po to tachografy powstały żeby tego uniknąć?

bialymis81
2015-03-25 10:36:33
Ocena: 8(glosow:10)-+
Widze, ze jestes mądrym i swiatowym człowiekiem.Zapominasz tylko o tym ,że gdyby nie tachograf i przepisy o czasie pracy kierowców jak również nagminne kontrole, pracodawca doprowadziłby do tego ,że kierowca jezdziłby 24h na dobę bo przecież da radę

deathmind
2015-03-25 13:13:15
Ocena: 1(glosow:3)-+
Człowiek to nie silnik, którego wydajność można określić w całkiem dokładny sposób i to na dość długi okres czasu. To nie tylko kwestia wieku - sam wiem po sobie, że czasami wypoczęty, przy ładnej pogodzie, w lato, najedzony itd. potrafiłem autem osobowym jechać w "wyczynowy" sposób przez pół nocy żeby wrócić do domu z jakiegoś wyjazdu, a niedawno w środku tygodnia czułem o godzinie +/- 1:00, że nie nadaję się do dynamicznej jazdy chociaż do pokonania miałem raptem 30 km.

simson943
2015-03-25 13:24:25
Ocena: 1(glosow:5)-+
komentarz usunięty przez moderatora

ZeuS112
2015-03-25 15:12:41
Ocena: -1(glosow:1)-+
Oho specjaliści się zebrali. Z racji tego, że mój ojciec za kółkiem ciężarówki spędził już 17 lat to środowisko przewoźników nie jest mi obce. Tachografy same w sobie nie są złe bo pomagają określić co robił kierowca w trakcie dnia. Natomiast problemem są nieżyciowe przepisy, które w założeniu miały pomóc zawodowcom, a doprowadziły właśnie do tego, że używa się tych magnesów. Mój ojciec jeździł u wielu pracodawców i praktycznie każdy kombinował z tachem, wymagający by jego pracownik kręcił więcej km.

ZeuS112
2015-03-25 15:17:06
Ocena: 1(glosow:1)-+
Nie chciałeś kręcić przy tarczach to dostawałeś kopniaka i mogłeś szukać nowego pracodawcy, takie są realia rynku. Poza tym te przepisy, o których pisałem stwarzają absurdalne sytuacje takie jak ta, że kierowca musi wykręcić pauzę (9-11) godzin w kabinie gdy w lato na dworze temperatura przekracza i 30 stopni C. Jak kierowca może wtedy wypocząć? Człowiek bardziej się zmęczy czekaniem niż wypocznie. Co do USA, tam transport jest nieco inaczej zorganizowany i inaczej kontrolowany m. in. poprzez system wag czy też książek kierowcy.

Bebok_69
2015-03-25 18:31:49
Ocena: 0(glosow:0)-+
ZeuS112 od kiedy to kierowca ma obowiązek 9-11 przekiblować w budzie ? Właśnie przez brak znajomości przepisów dotyczących transportu przez pracowników ci prywaciarze taką kasę trzepią. W ubiegłym roku odbyły się dwa głośne procesy gdzie kierowcy pozwali pracodawców. W obu przypadkach sądy orzekły iż zgodnie z przepisami należał się ryczałt na noclegi tym kierowcom. Dieta to tylko stawka żywieniowa, a kierowca nie ma obowiązku spania w budzie i czy tam śpi bądź nie to ryczałt (około 4000zł na międzynarodówce) mu się należy. Tak się okrada w PL pracowników !

ZeuS112
2015-03-26 00:01:40
Ocena: 0(glosow:0)-+
@Bebok_69 rozumiem o jaką sytuację Ci chodzi, ale weź pod uwagę, że te pauzy nie zawsze wypadają w nocy. Miałem okazję wykręcać 11 na parkingu pod Rygą bo mojemu ojcu skończył się czas. 30 stopni na dworze, w kabinie jeszcze więcej i weź tu odpocznij. Poza tym to o czym piszesz byłoby ok, gdyby przy każdym parkingu znajdował się hotel, z którego kierowca może skorzystać. Chyba wiesz jak to u nas wygląda, nocleg znajdziesz przy raptem kilku parkingach na krzyż.

kawusia facebook hopaj

Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

FIREFOX:0