lub  Dołącz
Wiocha.pl - Absurdy polskiego Internetu
Masz jeszcze wątpliwości że te państwo istnieje tylko teoretycznie?
poczekalnia
Cala prawda o Silach PowietrznychYTPlay
Dodano: 15.06.2015, 22:20:22   przez: rene30
 Oceń:  Zagłosuj na TAK!   Zagłosuj na NIE!  | Ocena: 26  Zgłoś nadużycie
Ukryj komentarze(19)Dodaj komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
 Najwyżej oceniony komentarz:pokaż
lemansky1979
2015-06-16 20:50:57
Ocena: 2(glosow:2)-+
Sorry, ale prowadzący choć ma ciut racji, to pieprzy głupoty :D

lemansky1979
2015-06-16 20:50:57
Ocena: 2(glosow:2)-+
Sorry, ale prowadzący choć ma ciut racji, to pieprzy głupoty :D

lemansky1979
2015-06-16 20:50:57
Ocena: 0(glosow:0)-+
Sorry, ale prowadzący choć ma ciut racji, to pieprzy głupoty :D

rene30
2015-06-16 14:55:04
Ocena: 0(glosow:2)-+
3. Turcy kupują 160 śmigieł BH - dla tego Mielec padnie na ryj dzięki MON bo produkcja na 30 lat zostanie przeniesiona właśnie tam Turcy zapewnili swoim zakładom pokaźny program produkcji niektórych ważnych części śmigłowca.4. A tak jedna władza kupi zielone śmigła druga czerwone a wojska nie bedzie stać na serwis i na latanie tym wszystkim się to skończy! Jak mamy kupować to duże partie z średnim czasem dostaw by nie obciążać budżetu ale przecież to nie na mózgi naszych polityków i generałów, teraz ratujemy francuskie miejsca pracy...

michalng
2015-06-16 15:22:51
Ocena: -2(glosow:2)-+
Turcy nic nie kupują śmigłowców tylko kupili licencje i będą produkować śmigłowce w swoich zakładach Turkish Aerospace Industries. Zrobili tak bo zapotrzebowanie ich sił zbrojnych to 600 szt. Wtedy ma sens kupowanie licencji. My chcieliśmy kupić kilkadziesiąt śmigłowców. Nie ma sensu kupować licencji jak się potrzebuje tak niewielką ilość. Zakup licencji nie wchodził w grę bo przecież ani BH ani AW (posiadające fabryki w Polsce) nie były byb zainteresowane sprzedażą licencji, Airbus oraz NHI też pewnie nie bo posiadają fabryki w "okolicy" silną pozycje na rynku i konkurencja w Polsc

perun12345
2015-06-17 07:38:29
Ocena: -2(glosow:2)-+
Jeśli Mielec padnie, to będzie jedynie wina zarządu, że wystawia do przetargów byle co.

rene30
2015-06-16 14:51:37
Ocena: -1(glosow:1)-+
2.Nie powinniśmy kupować żadnego z powyższych powinniśmy zrobić to co Turcy! Najpierw dowiedzieć się czego Wojsko potrzebuje i strzelam wziąć do półrocznych testów NH 90, SH 92, AW 101 i sprawdzić w różnych okolicznościach i potem zamówić 100-120 szt ulokować produkcje NIE LAKIERNIE, NIE montownie w Polsce na Polskich podzespołach z czasem dostawy na 15-20 lat,czy nikogo nie dziwi ze testy przeprowadzono w 7 dni a wyniki utajniono nie sprawdzając np czy śmigła latają nad wodą tylko cyt. MINISTRA nie mielismy powodów by Francuzom nie wierzyć!!!

perun12345
2015-06-17 07:30:23
Ocena: 0(glosow:0)-+
Mogli zaproponować te modele w przetargu, nie zrobili tego, więc pretensje do firm. Pierwsze sztuki będą już w 2017 więc nie pisz o 15-20 latach. A o całkowitej produkcji możesz zapomnieć, póki całkowicie polska firma, nie stworzy swojego śmigłowca. A ile według Ciebie miały trwać testy?

grzegorz701
2015-06-16 09:29:31
Ocena: 1(glosow:3)-+
co za belkot laika co gdzies tam coś tam poczytal....i F16 NIE JEST myśliwcem:) nawet tego nie sprawdzileś,to samolot wielozadaniowy:)

michalng
2015-06-16 07:36:29
Ocena: 0(glosow:4)-+
Skomentuje tylko kilka z licznych "bzdur" które zawarte są w tym filmiku. Do przenoszenia broni nuklearnej o wiele lepiej od S-22 nadaje się F-16. Choćby z tej prostej przyczyny ze uzyskanie od Rosjan bomb typu 244N czy 8U46 lub 8U47 które mogły by przenosić SU jest szalenia mało prawdopodobne ;-) Natomiast F-16 mogą przenosić bron jądrową produkcji USA (B-61) na której otrzymanie posiadamy większe szanse choćby w ramach programu NATO Nuclear Sharing.

JOGI1972
2015-06-16 00:25:04
Ocena: 0(glosow:2)-+
Człowieku nie kalecz języka!

marcinek235
2015-06-15 23:17:24
Ocena: 1(glosow:3)-+
Niby te f-16 takie przestarzała tylko na ostatnich cwiczeniach na Alasce to najnowsze Eurofajtery robiły naszym F-16 za przyzwoitke, a nie pełnoprawnego partnera.

rene30
2015-06-15 23:25:48
Ocena: 1(glosow:3)-+
tu masz racje szkoda tylko ze jest ich 48 a nie 160 przy 120 moglibyśmy coś do nich robić u siebie...PS no ale 50 blaszanych śmigłowców zamiast 120 w dodatku wycofywanych z Francji to też przegięcie w dodatku jeden kosztuje tyle ile 1 F 16...

perun12345
2015-06-16 08:15:15
Ocena: 1(glosow:1)-+
rene30 a kto oferował 120 sztuk, bo nawet przetarg nie był na taką ilość? Blaszanych śmigłowców? Ze wszystkich 3 oferowanych, ten miał najlepsze parametry. Więc twoim zdaniem którego z tych 3 powinni wybrać?

rene30
2015-06-16 14:46:25
Ocena: -1(glosow:1)-+
1. Było najpierw 70 śmigłowców za 8 miliardów więc producenci dostosowali cenę do wymagań MON i zaproponowali nam takie a nie inne barachło i co się stało? Ano nagle wygrywa Śmigło które jest na tym samym poziomie co śmigłowce MI które nie ma produkcji części zamiennych w Polsce i serwisu, które będzie produkowane w Francji i malowane w Łodzi na które nas nie stać i w dodatku kupujemy 50 szt za 13 miliardów a Francuzi zastępuje je NH90 bo przyszedł już kres modernizacji.

michalng
2015-06-16 15:34:14
Ocena: -2(glosow:2)-+
Brednie wypisujesz. Producenci zaproponowali nam takie "barachło" bo im było wygodniej.Bo to barachło produkowali w swoich fabrykach w Polsce. Tylko ze nasz MON chciał kupić śmigłowce większe. W ramach przetargu serwis śmigłowców musiał być prowadzony w państwowych zakładach WZL-1. To był wymóg przetargu. AW/Świdnik nie zaoferowali tego dlatego między innymi odpadli. Sikorsky i Airbus spełnili ten wymóg. Śmigłowce będą produkowane w Polsce tak samo jak były by produkowane BH czy AW149. (czyli raczej montowane)

michalng
2015-06-16 15:58:41
Ocena: -2(glosow:2)-+
Ani Świdnik ani Mielec nie są zdolne do samodzielnej produkcji smigłowców S-70i i AW149. Kluczowe (i najdroższe) elementy jak silniki czy awionika przyjeżdżają z zagranicy. To ze kupujemy "mniej za więcej" wynika z tego ze zrezygnowaliśmy z najtańszych wersji transportowych a zwiększyliśmy ilość droższych (czasem nawet 4 krotnie) wersji specjalistycznych jak ZOP czy SAR. Francja nie rezygnuje z Caracala a wręcz przeciwnie kupuje nowe.(zarówno Armée de l’air jak i Armée de terre). Rezygnowanie z nich było by dziwne bo Caracal jest produkowany od 2005 roku a Francuzi mają je

michalng
2015-06-16 16:03:25
Ocena: -2(glosow:2)-+
mają jeszcze Pumy z lat 70 ubiegłego wieku ;-) Francja używa zarówno NH90 jak i Caracali równocześnie. Caracale 'wożą' jednostki specjalne dla wojsk lądowych czy wykonują SAR w lotnictwie.

perun12345
2015-06-17 07:20:59
Ocena: 1(glosow:1)-+
rene30 proponuje Ci doszkolić się i doinformować na ten temat.

zduncio1976
2015-06-15 22:25:54
Ocena: -1(glosow:7)-+
nawet nie wlaczylem a juz wiem ze to jais frustrat, i nie wlacze...

kawusia facebook hopaj

Wszystkie absurdy w serwisie są generowane przez użytkowników serwisu i jego właściciel nie bierze za nie odpowiedzialności.
Jeżeli uważasz, że któreś zdjęcie wykorzystano bez twojej zgody to możesz skorzystać z linku "Zgłoś nadużycie" który znajduje się pod każdym zdjęciem.


.: Kontakt z nami :.

.: Regulamin strony :.

FIREFOX:0